Asi revoluce v chiptuningu !
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chapem ze zvisili ucinnost tym ze chemicku energiu paliva lepsie vyuziju/premenia na mechanicku bez strat, bez vzniku tepla, ale ma zaujima pri akej (nizkej) teplote spaluju to palivo, ked zmes hori pri urcitej teplote. Solaroli pise ze spaluju chudobnu zmes no neviem ako sa im dari vyrobit viac mechanickej energie a menej tepla...?
Mercdes C cdi
Ked som v skole nekereslil pice po lavici a sem tam daval aj pozor, tak som sa tam naucil ze spalovaci motor (vypliva to z nazvu SPALOVACI) je tepelny stroj v ktorom sa spalovanim paliva (cemickej latky s kyslikom) premiena na teplo, ktore sa snazime cim efektivnejsie premenit na mechanicku pracu. Je to prinajmensom divne. Keby to fakt fungovalo tak, patent uz davno odkupia petrolejarske spolocnosti za nehorazne prachy a ututlali by to. Momentalne ako scifi, alebo 1 aprilovy zart. A nehovorim otom ze ake konstrukcne zasahy by pri takto fungujucom motore museli urobit. Seriovy motor rozhodne nieje mozne pouzit na takyto ucel tak aby to znasal dlhodobo.
A tym ziskas co? Nekukaj na P-V diagram. Ale kukni sa na T-S diagram hned uvudis ze si vlastne ziskal viac odvedeneho tepla zo sustavy, tak nekecaj nezmysly Na T-S diagrame uvidis krasne ucinnost tepelneho stroja, teda odvedene teplo, Porovnaj si T-S diagrami atmosferickeho a preplnovaneho motora a hned budes vediet ocom tu placam. Vzdy ide o teplo kedze je to spalovaci motor, teda tepelny stroj.
Uz sme tu mali megnety na kerburatoroch, tabletky v nadrzi a teraz bude v modue prezmenu asi toto
Uz sme tu mali megnety na kerburatoroch, tabletky v nadrzi a teraz bude v modue prezmenu asi toto
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 08 lis 2012, 23:30, celkem upraveno 2 x.
- Dawee
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 227
- Registrován: 14 pro 2006, 13:20
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Kontaktovat uživatele:
1. Má se jednat o adiabatický děj. Ideálně žádné teplo odvedené ze soustavy neprobíhá. Netvrdím, že to není podvrh, ale podívej se pro zajímavost na "Carnotův oběh". Bere se za 100% účinnosti motoru.TDI tech píše:A tym ziskas co? Nekukaj na P-V diagram. Ale kukni sa na T-S diagram hned uvudis ze si vlastne ziskal viac odvedeneho tepla zo sustavy, tak nekecaj nezmysly Na T-S diagrame uvidis krasne ucinnost tepelneho stroja, teda odvedene teplo, Porovnaj si T-S diagrami atmosferickeho a preplnovaneho motora a hned budes vediet ocom tu placam. Vzdy ide o teplo kedze je to spalovaci motor, teda tepelny stroj.
Uz sme tu mali megnety na kerburatoroch, tabletky v nadrzi a teraz bude v modue prezmenu asi toto
2. Pokud motor využije 30% energie paliva, tak 70% musí být odpad ( ZZA ). Pokud využiješ tento odpad, žádné dodatečné odebírání tepla z pracovní soustavy se nejedná. Nechceš přece tvrdit, že ti chladič snižuje účinnost motoru, nebo že vícestupňová parní turbína odebírá kaskádovitě energii předcházejícímu stupni.
3. Bavme se bez invektiv.
Když si přečteš co jsi napsal a zamyslíš se nad tím, tak tenhle vynález není přece nic proti petrolejářským firmám. Stále ten motor spaluje benzín a dieselový bude stále spalovat naftu akorát bude žrát méně, ale to je jen plus pro ně protože jim zásoby vydrží mnohem déle a mnohem déle budou moc šroubovat cenu nahrou dle jejich potřeby.TDI tech píše:.................. Je to prinajmensom divne. Keby to fakt fungovalo tak, patent uz davno odkupia petrolejarske spolocnosti za nehorazne prachy a ututlali by to. Momentalne ako scifi, alebo 1 aprilovy zart. A nehovorim otom ze ake konstrukcne zasahy by pri takto fungujucom motore museli urobit. Seriovy motor rozhodne nieje mozne pouzit na takyto ucel tak aby to znasal dlhodobo.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ale je a dost. Uvedom si, ze by timto stylem klesla spotreba treba o 30 % Vem si, ze bys byl spolecnikem firmy a najednou by poklesl odbyt o 30 %. V ten moment mas zakladni 3 moznosti:
1) zvysit cenu
2) snizit svoje pozadavky a ocekavani (u Tebe mozna ale u nich to imho nehrozi)
3) snizit vyrazne naklady ... takze priskrtit spotrebu, propustit zamestnance atd.
Takze vez, ze je to vice, nezli zajima.
Dovolim si priklad z praxe: mel jsem tu moznost setkat se s clovekem, ktery na pocatku 90. let prisel s napadem na alternativni pohon (ted si nejsem jist, zda na "vodu" nebo elektriku, to nehraje roli). Co se stalo? Nejdrive za nim prisli "zastupci" petrolejarskych firem a nabadali ho, aby se na to vykaslal. Nasledne zacali vyhrozovat a nasledne, kdyz uz si to chtel nechat patentovat, tak ho vyplatili a cely vyvoj odkoupili i licenci odkoupili a tu technologii si nechali patentovat ... a hodili to do supliku.
Chlapik je relativne bohatej ale pritom nasranej, protoze jak rika, byl blbej, nechal se vyhruzkama dotlacit do kouta. Kdyby k tomu nedoslo, patril by nejspis mezi nejbohatsi lidi na Slovensku.
1) zvysit cenu
2) snizit svoje pozadavky a ocekavani (u Tebe mozna ale u nich to imho nehrozi)
3) snizit vyrazne naklady ... takze priskrtit spotrebu, propustit zamestnance atd.
Takze vez, ze je to vice, nezli zajima.
Dovolim si priklad z praxe: mel jsem tu moznost setkat se s clovekem, ktery na pocatku 90. let prisel s napadem na alternativni pohon (ted si nejsem jist, zda na "vodu" nebo elektriku, to nehraje roli). Co se stalo? Nejdrive za nim prisli "zastupci" petrolejarskych firem a nabadali ho, aby se na to vykaslal. Nasledne zacali vyhrozovat a nasledne, kdyz uz si to chtel nechat patentovat, tak ho vyplatili a cely vyvoj odkoupili i licenci odkoupili a tu technologii si nechali patentovat ... a hodili to do supliku.
Chlapik je relativne bohatej ale pritom nasranej, protoze jak rika, byl blbej, nechal se vyhruzkama dotlacit do kouta. Kdyby k tomu nedoslo, patril by nejspis mezi nejbohatsi lidi na Slovensku.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Já teda vidím motor Audi R5 TFSI, takže to by ten přímej vstřik splňovaloVmirda píše:tenhle napad jsem mel pred lety tesne pred tim nez expanze zanikne a ve spalovaku je jeste teplo tak vtriknout vodu aby se rozepnula a zvetsila ucinnost ale nesedi to s chodem ventilů musel by to bejt primej do valce
Edit: aha špatně čtu... přímej vstřik vody do válce těžko říct. Ještě by připadal v úvahu metanol jak jako primární palivo, tak na ochlazování, ale jak už tu někdo psal, to by pak nemohla být taková spotřeba.
Volvo V70 2,5D
- marko250
- Sběrač informací
- Příspěvky: 46
- Registrován: 12 lis 2010, 11:15
- Bydliště: Darkovičky "néasi"
Tak napadá mě pouze ta voda,aby to bylo rentabilní a docházelo k odebrání odpadních 70% energijí měnících se jen na teplo(to voda umí dobře-odebírat).Prostě po explozi by se vstřiklo určité množství mlhy do pracovního cyklu válce a tím by vznikl větší tlak bez pomoci benzínu.Zřejmě by šlo jít i opačným směrem a to menší dávka benzínu a dorovnání vodou do původních hodnot motoru.Jen ta aplikace do F1 je divná ,vozit místo paliva ještě vodu ,která je těžší mě připadá nerentabilní pro tuhle oblast,záleželo by na poměru,který je potřeba.Najde se tu fyzik co to umí spočítat energiji z dávky benzínu potřebné na přeměnu páry z vodní mlhy vstřiklé do 500cm3 válce a tlaku potřebného k pohybu pístu na 200K motor?
Už néé-1.9TDi,AGR,2000,4x4off ,104Kw/329Nm,s764+chipTDIfun,EGR-off,EWT-už je pryč,sloužila dobře
Este raz sa opakujem. stale je to piestovy stroj, ktory pracuje na zmene a rozpinani zapalenej zmesi. je tam sanie a vidim aj cievky, cize ohen a rozpinanie. ked ochladis na teplotu blizku teplote okolia ziadne rozpinanie sa asi diat nebude. cele je to zalozene na zmene teploty a tlaku. A pokym sa nemylim , tak stale plati 1. termodynamicky zakon. Ci nastala dajaka zmena ? Nooo ved sa uvidi kolko clankov o tom bude a ci sa dakedy takeho niecohao dozijeme. A este jedna vec . Na co je tam plynova turbina na tom motore ked nenastava zmena teploty medzi vstupom a vystupom s turba ? Co potom dodava energiu kompresoru ? ci spaliny sa blizia teplote termodynamickej nule aby to fungovalo ?
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Tady o tom je ještě obsáhlejší článek:
http://style.hnonline.sk/vikend/c1-5836 ... 0.facebook
je v něm zmínka o použtití nějakýho tajným materiálu, kterej je předmětem patentu.
BTW, ta druhá řada vstřikovačů na sacích hrdlech je u TFSI normální? Podle mě ne
Je možný že by původní vstřikovače používali k přímýmu vstřikování vody (samozřejmě nějak upravený tak aby vodu snesly) a benzín (E85, těžko říct co, prostě palivo) tam prali nepřímým vstřikováním pomocí těch vstřikovačů na sacích hrdlech? To by mohlo dávat hlavu, ne?
http://style.hnonline.sk/vikend/c1-5836 ... 0.facebook
je v něm zmínka o použtití nějakýho tajným materiálu, kterej je předmětem patentu.
BTW, ta druhá řada vstřikovačů na sacích hrdlech je u TFSI normální? Podle mě ne
Je možný že by původní vstřikovače používali k přímýmu vstřikování vody (samozřejmě nějak upravený tak aby vodu snesly) a benzín (E85, těžko říct co, prostě palivo) tam prali nepřímým vstřikováním pomocí těch vstřikovačů na sacích hrdlech? To by mohlo dávat hlavu, ne?
Volvo V70 2,5D
Něco takovýho o vstřikování vody jsem někde buď četl, nebo jestli mi to někdo říkal, nevím. A taky jsem nad tím nikdy nepřemýšlel, tak to sem jen dávám v zájmu diskuze.
Údajně existoval někdo, kdo měl podobný systém vstřikování vody tenkrát na embíčku, na tisícovce. Lítalo to jako z praku, ale motor pak vyrez
Jak říkám, nevím co je na tom pravdy, nebo jestli to je jen vejmysl, ale tohle téma sleduju a tohle mi vyvstalo na paměti
Údajně existoval někdo, kdo měl podobný systém vstřikování vody tenkrát na embíčku, na tisícovce. Lítalo to jako z praku, ale motor pak vyrez
Jak říkám, nevím co je na tom pravdy, nebo jestli to je jen vejmysl, ale tohle téma sleduju a tohle mi vyvstalo na paměti
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG