Stránka 4 z 7

Napsal: 12 lis 2012, 09:11
od netopier
dolar100 píše:
netopier píše:
dolar100 píše: Dobre poznam Dicka, Sedlaka a jeho syna z motokar a este som tam zahliadol dvoch chlapcov co upravuju auta vedla MM Racingu ale tych nepoznam po mene.
Rado Cikor....
Maxmotorsport ci?
jou :)

Napsal: 12 lis 2012, 09:14
od gerii
ano Rada čikor Maxmotorsport

Napsal: 13 lis 2012, 21:57
od marko250
Tak jim cinkněte ať aspoň naznačí princip.

Napsal: 13 lis 2012, 22:59
od gabo00000
jizzle píše:
dali píše:BTW, ta druhá řada vstřikovačů na sacích hrdlech je u TFSI normální? Podle mě ne (hm)
Je možný že by původní vstřikovače používali k přímýmu vstřikování vody (samozřejmě nějak upravený tak aby vodu snesly) a benzín (E85, těžko říct co, prostě palivo) tam prali nepřímým vstřikováním pomocí těch vstřikovačů na sacích hrdlech? To by mohlo dávat hlavu, ne? ;)
Já myslím, že jseš ze všech nejblíž pravdě, akorát místo vstřikování vody půjde o "vstřikování" silně stlačenýho vzduchu.

Nemám to ale ze své hlavy a těmto věcem prd rozumím, tak mě neberte za slovo. Jen jsem si přečetl článek v prvním odkaze, kterej sem hodil Dolar100: http://www.theautochannel.com/news/2006 ... 17416.html

Volněji přeložen jeden z odstavců:
Solaroliho patentovaný systém vytváří adiabatický systém - principy podobné tomu, jak funguje lednička nebo klimatizace. Vezme horký stlačený vzduch a prudce jej vypustí, takže vzduch zchládne. Je to přirovnatelné ke stlačenému vzduchu ve spreji na čištění počítáčů a klávesnic.

Tím by se asi vysvětloval i ten studenej chod? Někdo z místních jaderno-kvantových astrofyziků by k tomu snad měl co říct a trochu to rozvést. :D

Další z velmi mála článků, co jsem o tomto tématu našel: http://www.bizjournals.com/jacksonville ... l?page=all

Dokonce to už prej nějakou dobu jezdí např. v Porsche 911 krasobruslaře Elvise Stojka, která má skoro 800hp. I když ne, že by toho asi nešlo dosáhnout "normálním způsobem" :)
toto som chcel napisat ze zamerat sa netreba az tak na to studene spalovanie, skor na to ochladzovanie...

Napsal: 20 lis 2012, 15:16
od Vmirda

Napsal: 20 lis 2012, 17:29
od dolar100

Napsal: 20 lis 2012, 22:42
od marko250
No pořád mě z toho nic nevychází.Pokud přestavěli motor na keramiku(vložka válce ,píst,dno hlavy,ventily),tak sice nevede tak teplo,ale pořád jsou tady spaliny a to díky keramice ještě vyšší než klasicky,protože se neabsorbují do okolí.Oni ale drží ruce na turbu a výfuky nejsou oranžové jako nyní,tak jak to teplo využívají v tom sání?????Kdyby s ním oteplovali vzduch tak ho znehodnotí zase,tak jak?Palivo se taky neohřívá dopředu z důvodu předčasného vznícení.A web nepůsobí profesionálně.Napadá někoho něco,či kontaktovali jste ty své známé z videa?

Napsal: 21 lis 2012, 01:44
od dolar100
Rtu je ich firma. Tiez ma napadlo izolovat valce, ked si pozries ten web tak tam pisu intake air -20 a teplota vyfukovych splodin nie je studena iba studensia ako pri klasike.

....

Napsal: 21 lis 2012, 02:18
od ajk
podle obrázků z odkazů to vypadá že blok místo chladící vodou plní spec. plynem který se ohřívá od válců a následně na principu klimatizace po stlačení v kompresoru mají -50 stupnu vzduch kterej ženou do sání....spec. písty asi mají mnohem nižší tření(velká vůle kroužku nebo jen jeden kroužek místo tří??))) a vyvinou méně tepla na válce a tím pádem by motor mohl zůstat vlažnej....co myslíte?

Napsal: 22 lis 2012, 20:19
od favo
Kdo ví, každopádně na tom testovaném motoru je kromě alternátoru i něco jako kompresor od klimy, proč by tam byl, na závodní auta se přece klima nedává žere výkon a je to váha navíc.

Napsal: 23 lis 2012, 13:51
od Mongo
nechcem byt kkt.. ale na vzplanutie je potrebna teplota... a cim viac to budu ochladzovat tym bude chudobna zmes... to znamena nadmerne opotrebenie motora.....

Napsal: 23 lis 2012, 17:01
od Vmirda
pokud odizolují spalovak, aby vznikla energie zustala tam, je asi mozny, aby byl blok chladnejsi s aktivnim chlazenim , -20°C do sani takovy problem nebude a jak vsichni vedi ma to obrovsky prinos, otazkou je jake je tam casovaní jake ventily, a jak se toho tepla zbavi aby vyfukove plyny byly nizke, keramika by podle me vydrzela odost chudsi smes pri stejne praci,,,,


co se tyce opotrebeni pouzijou jiny typ lozisek a nikdo nerika ze loziska nejedou na klasicke provozni teplote, teplota oleje se da regulovat , sak suche skrine existuji dlouho s externi nadobou toho bych se nebal, je treba si uvedomit ze to co vsichni pouzivame jsou materialy pro masy lidi ne to co tam maj ted konkretne oni, pokud maji neco jako keramiku co odizoluje teplo proc ne, dobre turbo, studeny vzduch .......zajimalo by me AFR, na vyfuku maj nizsi teplotu jako moje auto na E85

Napsal: 24 lis 2012, 11:38
od favo
Mongo píše:nechcem byt kkt.. ale na vzplanutie je potrebna teplota... a cim viac to budu ochladzovat tym bude chudobna zmes... to znamena nadmerne opotrebenie motora.....
Chudou směs určuje poměr vzduch/palivo a né teplota. Studený vzduch podporuje hoření lépe proto mají turbo motory chladiče stlačeného vzduchu, proto se odpoujují egr ventily, proto se u starších aut odstraňuje vyhřívání sání a mohl bych pokračovat. Jednoduše řečeno čím studenější vzduch tím větší objem vzduchu nasaje a můžeš přidat i více paliva = větší energie při detonaci, palivo lépe prohoří když má dost kyslíku.

Neřešil bych ložiska a podobně, jasně uvádějí že pro masové použití to zatím není protože je problém s životností, což závodní motor neřeší že je po jednom závodě na odpis, takže je jasný že masový materiály běžně používaný v tom nebudou.

Napsal: 24 lis 2012, 14:44
od tibi1702
Ja by som povedal ze tam aj poriesili zapalovanie s plazma iskrou...
Dalej urcite ten vzduch ako tu pisete a myslim si ze v motory necirkuluje voda ale nejake chladivo ale ako to presne funguje by ma zaujimalo. AK by aj odoberali s nejakym chladivom teplo z bloku motora kde potom vyvydzaju teplo ako ho vyuziju,... no zaujimalo by ma to. Tiez aspon povrchne ako im to funguje

Napsal: 24 lis 2012, 16:17
od burton.b22