Stránka 1 z 1

Grande Punto - rezonacie motora

Napsal: 12 lis 2012, 01:04
od Lipi
Zdravím... mam taky problem.

Ide o Fiat Grande Punto 1.3jtd 90k (6kvalt) (2007) nabehane poctivo: 162t.km

Ak točím motor tak povedzme okolo 1800-2000ot. sa ozýva rezonacia... zvuk možno prirovnat ložisku tesne pred zadretím...
Tak isto je počut tento zvuk ked motorom brzdím... priprovnat zvuk asi ked ide motor na prazdno bez plynu padaju otačky a hučí len zotrvak... ale mne to hučí - rezonuje prerušovane.. nie plynulo.. (ako keby ste šli autom velmi pomaly a na kolese mali blato)
Pri zabere to hučí-rezonuje plynule..

Teraz trochu k analizovaniu problemu:

Najprv som myslel že to je vodna pumpa alebo niečo čo je pohanane klinovym remenom...
- Vodnu pumpu som vymenil... kedže mala vôlu... rezonacie nezmysli...
- napinaciu kladku, alternator či klimu som vylučil tým že som naštartoval bez klinoveho remenu... - rezonacie stale počut.
- tak isto pri podržani plynu v otačkach na neutral ked sa začne ozyvat od motora rezonacia, som skúšal stlačat spojku alebo som prebehol so stlačenou spojkou rychlosti... - rezonacie sa ani trocha nezmiernili...
- tie zvuky začali z ničoho nič z jedneho dna na druhy...
- spojka+pritlačny tanier, hyd. ložisko, či dvojhmota bola menena podla papierov asi 15.6.2011 .. kupoval som to origo vo FIATe... maju nabehane asi 40t.KM...

- olej menim každych 15t - 20t.KM... (30t.km intervali od vyrobcu je blbost)

Btw: tento zvuk mi robilo ked som auto kupil... vtedy sa menila komplet spojka s ložisko, zotrvak, robil sa repas prevodovky (menili sa tam ložiska + olej), menili sa silentbloky na motory.. a potom to prestalo..

a ešte jeden poznatok.. na neutral zotrvak nebucha... ani pri zošlapnuty spojky.. sa nemeni chod motora..
A všimol som si že mi tečie, skorej povedane slzý olej cez simering na kluke čo je na strane prevodovky... mohlo by to nejako uškodit zotrvaku? - spojka nešmíka.. olej počas intervalu nemizne..

Vopred ďakujem za odpoveď.

Napsal: 14 lis 2012, 00:40
od Lipi
Napadlo ma... kedže to nebude asi ani rozvody (mam retaz) tak to bude ta dvojhmota... ale niečo som čítal o dvojhmotach...

dvojhmota su ako povedat dva kotuče.. tlmene tymi pružinkami.. ale je tam v strede to ložisko čo ich drží po kope... či ako...

Može byt to K.O.?
Keby sa s tym jazdilo ... a nahodou sa zadrelo.. tak čo sa stane.. ? ...okrem toho že by sa to spravalo ako jednohmota.. ?