Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jendulla
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01 čer 2022, 11:04

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od Jendulla »

Dobrá radši prevence než jsi drbat hlavu a ještě otázka origo šrouby že škodovky podle vin nebo ty arp a ložiska co jsem četl vlákno tak glyca nebo koleny pochopil jsem dobře
Jendulla
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01 čer 2022, 11:04

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od Jendulla »

:clap: tak dneska vyměněno octavia bxe 08/2008 167 tisíc najeto série H a J stim ,že H se už vylupovala tak snad ojnice zůstane v motoru kde má být :-D
Přílohy
16548530481228875097563867241623.jpg
16548530481228875097563867241623.jpg (2.26 MiB) Zobrazeno 2264 x
ladynn
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 06 čer 2012, 11:20

Re: Re:

Příspěvek od ladynn »

Zmíněné šrouby 028 105 425N do BXE, BLS z vlastní zkušenosti nedoporučuji. Provedení dříku šroubů je nejspíš určený pro nelámané ojnice kde má svým dříkem dvě půlky ojnice vystředit. Do lámaných ojnic na BLS jsem je nemohl dostat tak jsem ty dva průměry na dříku na soustruhu stáhnul o 0.2 mm aby tam vešly. Doufám že to bude ok. ale moc dobrý pocit s toho nemám :|
rami
Aktivista
Příspěvky: 1619
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od rami »

Jsi koupil spatne srouby.
Do BLS a BXE patri srouby 045105425 .
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
PatrikH
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11 srp 2022, 18:54

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od PatrikH »

Ahojte, som tu nový člen a rád by som sa s vami podelil s mojou skúsenosťou.
Som druhým majiteľom Octy s motorom BXE, r.v. 07/2010 - teda fl. model. Donedávna som žil v ilúzií, že 1,9 Tdi je nesmrteľný motor alias “držiak”, až dokým ma na problém s lietajúcimi ojnicami neupozornil mechanik. Motor mám navyše aj upravený na 108 kw v BH motorsort a keďže to nie je až tak moc finančne náročná oprava, rozhodol som sa ojničné ložiská aj skrutky dať na výmenu, aby som mohol spokojne spávať :) Šróby som dal originál OEM kúpené v škodovke a ojničné ložiská KS. Po demontáži sa zistilo, že pôvodné ložiská boli tiež KS a myslím, že boli v dosť dobrom stave, ale to nech už posúdi každý sám.. Auto má momentálne najazdených 257 tis. km.
Ako je už známe, problémové boli asi len ročníky 07, 08, kedy sa tam dávali nekvalitné TH ložiská ale za ten pokoj v duši tá oprava určite stála :)
Prikladám ešte foto pôvodných ložísk pre zaujímavosť :)
0C59E269-E85B-4E20-B24A-48A125E8A72F.jpeg
0C59E269-E85B-4E20-B24A-48A125E8A72F.jpeg (3.28 MiB) Zobrazeno 1578 x
Prajem všetkým veľa šťastne najazdených km :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od jericho-3 »

Nechce se mi věřit, že tyhle šály mají 257000km..
nepropadat panice...
PatrikH
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11 srp 2022, 18:54

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od PatrikH »

Či tie pôvodné šály majú odjazdené 257 tis. km nemôžem potvrdiť ale ani vyvrátiť, nakoľko nevlastním auto od nova ale s prvým majiteľom som v kontakte do dnes (keďže bolo kupované na SK) a neviem o tom, že by ich dával na výmenu. Olej je inak menený od nova v 15 tis. intervaloch.
quadko
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 16 úno 2015, 19:49

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od quadko »

360 000km, VW Touran, auto kupované ako novel, sme prvý majiteľ, výmena oleja každých 10 000km od momentu kedy sme auto doviezli domov s 7km na tachometri a takto vyzerajú ojničné ložiská. Boli tam TH ale teda už vyzerali tesne pred smrťou.
Přílohy
IMG_7110.jpeg
IMG_7110.jpeg (3.36 MiB) Zobrazeno 941 x
IMG_7113.jpeg
IMG_7113.jpeg (2.14 MiB) Zobrazeno 941 x
IMG_7114.jpeg
IMG_7114.jpeg (2.29 MiB) Zobrazeno 941 x
IMG_7112.jpeg
IMG_7112.jpeg (2.1 MiB) Zobrazeno 941 x
IMG_7115.jpeg
IMG_7115.jpeg (3.07 MiB) Zobrazeno 941 x
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od Tomas6 »

Nějak podobně vypadaly když jsem měnil já na OII. Ale ta měla najeto 500tis
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
quadko
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 16 úno 2015, 19:49

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od quadko »

Mňa by celkom zaujímalo že koľko by to este najazdilo, videl som autá kde sa to menilo pri 100 000km a vyzerali rovnako, a ty vravíś že pri 500 000km tiež vyzerali rovnako, samozrejme výmena ako prevencia je veľmi dobrá vec, ale zaujímavé že niektoré najazdí 500 000 a niektorá 100 000 a ojnica vonku :D
Valosk
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 13 pro 2023, 12:18

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od Valosk »

Mám BXE 2008 facelift 77kw, najeto 300 tkm, je čeho se bát nebo neřešit? O auto se od mého vlastnictví snažím starat co to jde
ladynn
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 06 čer 2012, 11:20

Re: Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Příspěvek od ladynn »

Já je měnil u obou mých aut a dá se říct že zbytečně. Vypadaly ještě ok. Jedno asi při 220 tis. a druhé při 260 tis. km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“