Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
hlavně šrouby + šály
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Mě tohle pořád nejde do hlavy, viděl jsem dost ojničních šroubů, které někdo předtím přetáhl a byly natažené tak, že uprostřed byly zůžené..To že se natahují šrouby hlavy je běžné, proto se musí vyměňovat..Ale proč když se natahují přetažením současně prasknou díky většímu momentu..což je právě přetažení..Pokud to tak opravdu je, tak má koncern jinou tvrdost šroubů nebo na tohle má vliv jejich systém bez zámků na šálách, ale jak to, že to jiná provedení motorů nedělají? Chtělo by to zkusit vzít starý šroub a ve svěráku jej utahovat tak dlouho ,/ale spíš se strhne závit/., zda opravdu praskne...samozřejmě musíme vzít v úvahu RÁZY, které šrouby dostávají.....Ale samozřejmě na tenhle případ má asi také vliv moda chipování , kdy majitelé neví, kdy přestat, když tady kolikrát čtu kolik KW, dotyčný má na seriovém motoru, říkám si, to je SBOHEM ROZUME..A možná je tohle právě ten účet...
nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Já vím,že se trhají šrouby ale i tlak oleje může mít vliv. Kolik ty motory mažou? Myslím,že v 3000tis/ot. při 90°C oleje nemají ani 3,5.Mpa. Pak se to mázne a letí,...
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Je více teorií, ale nejčastější příčinou je vadný materiál šálků, který se časem začne drolit a dojde k protočení šály.Jak se zvětší vůle a začne klepat tak to utrhne spodek ojnice a vymalováno. Obvykle to jde tak rychle, že si nikdo ničeho nevšimne až když se ozve rána...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Ano, to je logické vysvětlení a jde to postupně a nastane situace, jak píše Mirek X..Motor je dost hlučný a tak ty drobné "nárazy"mezi šálou a čepem kliky řidič nevnímá..U nových aut je průser, že tlak oleje -kontrolka jde přes celnici ŘJ a ne přímo..Výrobci prostě nechtějí, aby řidič byl informován přesně . Stejně je to s teplotou , rafička stojí jako přibitá ..a přitom?.martinsidlo píše:Já vím,že se trhají šrouby ale i tlak oleje může mít vliv. Kolik ty motory mažou? Myslím,že v 3000tis/ot. při 90°C oleje nemají ani 3,5.Mpa. Pak se to mázne a letí,...
nepropadat panice...
Když byla tato problematika před časem zmíněna ve Světě motorů, kde se tím soukromě zabýval nějaký technik-strojař, tak došel k závěru, že nemusí jít jen o špatný materiál šálů, ale zjistil, že utahovací moment šroubů je z výroby špatný a rovněž, že existují dva druhy šroubů, které se používají, kdy problémové šrouby mají závity po celé délce a tudíž pevnostně nevydrží to, co druhé šrouby, které maji na konci jen kus závitu a dále až po hlavu šroubu jsou válcového tvaru bez závitu, tedy logicky i při případném přetažení jsou na tom pevnostně lépe.
Hledam info k teto problematice, clanek o sroubech ve svete motoru mam a muzu ho sem vlozit.
Nicmene je v nem napsano ze se maji srouby dotahnout 20nm a 90st misto 30nm a 90 st coz je uvedeno dle vyrobce. Nemyslim si,ze 10nm by melo na srub m8 takove vliv,ze by se prerval. Resim svoji octu 2 bxe, ktera ma najeto 250 tis. 8/2007 a ted co s tim.
Jake sruby koupit? Asi origo ze skodovky aby byla zarucena kvalita nebo nejakou nahradu za 50 kc,ktera bude vyrobena z polska nebo ciny s buhvi jakou kvalitou. Ve svete motoru uvadi i tu nahradu,ze se muze pouzit.
Vazne premyslim o tom,ze to menit nebudu,bo mam zde zminovany interval km za sebou.
Oba 2 moji mechanici se k tomu stavi, ze k nim auto dovezou uz poskozeny,nikdo lagry nebo sruby preventivne po nich menit nechce.
Zajimavy postrech je ten, ze pokud vymenit srouby, podivat se i na saly no a kdyz vymenit saly za nove,nemely by se udelat i loziska na klice?
Takze se bojim dalsi vymeny oleje, ze se budu muset rozhodnout
Nicmene je v nem napsano ze se maji srouby dotahnout 20nm a 90st misto 30nm a 90 st coz je uvedeno dle vyrobce. Nemyslim si,ze 10nm by melo na srub m8 takove vliv,ze by se prerval. Resim svoji octu 2 bxe, ktera ma najeto 250 tis. 8/2007 a ted co s tim.
Jake sruby koupit? Asi origo ze skodovky aby byla zarucena kvalita nebo nejakou nahradu za 50 kc,ktera bude vyrobena z polska nebo ciny s buhvi jakou kvalitou. Ve svete motoru uvadi i tu nahradu,ze se muze pouzit.
Vazne premyslim o tom,ze to menit nebudu,bo mam zde zminovany interval km za sebou.
Oba 2 moji mechanici se k tomu stavi, ze k nim auto dovezou uz poskozeny,nikdo lagry nebo sruby preventivne po nich menit nechce.
Zajimavy postrech je ten, ze pokud vymenit srouby, podivat se i na saly no a kdyz vymenit saly za nove,nemely by se udelat i loziska na klice?
Takze se bojim dalsi vymeny oleje, ze se budu muset rozhodnout
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Kup šrouby a sadu ojničních šál klidně druhovýroba, to jde vyměnit při výměně oleje cca hodinka max 2 práce navíc, cena pár korun a za ten pocit jistoty to určitě stojí. Šály se drolí pomalu a jak se vydrolený kousek sekne a protočí ji je konec, nikdy nevíš kdy to přijde.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
máte to o 2 stránky zpět ten článek, na straně 122
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Pochybujem, ze by bol niekto schopny prepocitat utahovacie momenty tych srobov. Tam to neni obycajny srobovy spoj a bez kompletnych technickych udajov, ku ktorym sa istotne nedostane je to len placanie. Aj keby sa k niecomu dopocital, tak nikde neni zaruka, ze to bude OK, kedze koncern to musel testovat a pravdepodobne dochadza pri testoch k korigovaniu udajov. Jedny z najpodstatnejsich spojov na motore a riskovat, robit pokusneho kralika?
Osobne tiez mam nazor, ze je to sposobene kompozitom na tych salach. Mozno vada vo vyrobe, mozno nejaka chemicka reakcia atd. Kebyze sa to tyka kazdeho motora, tak je to ine, ale tych niekolko % co padnu… Ak aj koncern vie, tak neprizna. Maju svoje kalkulacie.
Osobne tiez mam nazor, ze je to sposobene kompozitom na tych salach. Mozno vada vo vyrobe, mozno nejaka chemicka reakcia atd. Kebyze sa to tyka kazdeho motora, tak je to ine, ale tych niekolko % co padnu… Ak aj koncern vie, tak neprizna. Maju svoje kalkulacie.