Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ano, ak si chceš auto nechať, má to význam. Nikdy nevieš čo sa tam schováva.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

hlavně šrouby + šály
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mě tohle pořád nejde do hlavy, viděl jsem dost ojničních šroubů, které někdo předtím přetáhl a byly natažené tak, že uprostřed byly zůžené..To že se natahují šrouby hlavy je běžné, proto se musí vyměňovat..Ale proč když se natahují přetažením současně prasknou díky většímu momentu..což je právě přetažení..Pokud to tak opravdu je, tak má koncern jinou tvrdost šroubů nebo na tohle má vliv jejich systém bez zámků na šálách, ale jak to, že to jiná provedení motorů nedělají? Chtělo by to zkusit vzít starý šroub a ve svěráku jej utahovat tak dlouho ,/ale spíš se strhne závit/., zda opravdu praskne...samozřejmě musíme vzít v úvahu RÁZY, které šrouby dostávají.....Ale samozřejmě na tenhle případ má asi také vliv moda chipování , kdy majitelé neví, kdy přestat, když tady kolikrát čtu kolik KW, dotyčný má na seriovém motoru, říkám si, to je SBOHEM ROZUME..A možná je tohle právě ten účet... :o
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Já vím,že se trhají šrouby ale i tlak oleje může mít vliv. Kolik ty motory mažou? Myslím,že v 3000tis/ot. při 90°C oleje nemají ani 3,5.Mpa. Pak se to mázne a letí,...
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Je více teorií, ale nejčastější příčinou je vadný materiál šálků, který se časem začne drolit a dojde k protočení šály.Jak se zvětší vůle a začne klepat tak to utrhne spodek ojnice a vymalováno. Obvykle to jde tak rychle, že si nikdo ničeho nevšimne až když se ozve rána...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Hrib
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 čer 2011, 14:43
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Hrib »

MirekX: díky za rady :)

Nemá někdo objednací číslo nových šroubů + nových šál? Kamarád kdysi cca v roce 2016 kupoval sadu ve Škodovce, ale už nic neví :(
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

martinsidlo píše:Já vím,že se trhají šrouby ale i tlak oleje může mít vliv. Kolik ty motory mažou? Myslím,že v 3000tis/ot. při 90°C oleje nemají ani 3,5.Mpa. Pak se to mázne a letí,...
Ano, to je logické vysvětlení a jde to postupně a nastane situace, jak píše Mirek X..Motor je dost hlučný a tak ty drobné "nárazy"mezi šálou a čepem kliky řidič nevnímá..U nových aut je průser, že tlak oleje -kontrolka jde přes celnici ŘJ a ne přímo..Výrobci prostě nechtějí, aby řidič byl informován přesně . Stejně je to s teplotou , rafička stojí jako přibitá ..a přitom?. :roll:
nepropadat panice...
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Když byla tato problematika před časem zmíněna ve Světě motorů, kde se tím soukromě zabýval nějaký technik-strojař, tak došel k závěru, že nemusí jít jen o špatný materiál šálů, ale zjistil, že utahovací moment šroubů je z výroby špatný a rovněž, že existují dva druhy šroubů, které se používají, kdy problémové šrouby mají závity po celé délce a tudíž pevnostně nevydrží to, co druhé šrouby, které maji na konci jen kus závitu a dále až po hlavu šroubu jsou válcového tvaru bez závitu, tedy logicky i při případném přetažení jsou na tom pevnostně lépe.
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Příspěvek od losmiros »

Hledam info k teto problematice, clanek o sroubech ve svete motoru mam a muzu ho sem vlozit.
Nicmene je v nem napsano ze se maji srouby dotahnout 20nm a 90st misto 30nm a 90 st coz je uvedeno dle vyrobce. Nemyslim si,ze 10nm by melo na srub m8 takove vliv,ze by se prerval. Resim svoji octu 2 bxe, ktera ma najeto 250 tis. 8/2007 a ted co s tim.
Jake sruby koupit? Asi origo ze skodovky aby byla zarucena kvalita nebo nejakou nahradu za 50 kc,ktera bude vyrobena z polska nebo ciny s buhvi jakou kvalitou. Ve svete motoru uvadi i tu nahradu,ze se muze pouzit.
Vazne premyslim o tom,ze to menit nebudu,bo mam zde zminovany interval km za sebou.
Oba 2 moji mechanici se k tomu stavi, ze k nim auto dovezou uz poskozeny,nikdo lagry nebo sruby preventivne po nich menit nechce.
Zajimavy postrech je ten, ze pokud vymenit srouby, podivat se i na saly no a kdyz vymenit saly za nove,nemely by se udelat i loziska na klice?
Takze se bojim dalsi vymeny oleje, ze se budu muset rozhodnout
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Kup šrouby a sadu ojničních šál klidně druhovýroba, to jde vyměnit při výměně oleje cca hodinka max 2 práce navíc, cena pár korun a za ten pocit jistoty to určitě stojí. Šály se drolí pomalu a jak se vydrolený kousek sekne a protočí ji je konec, nikdy nevíš kdy to přijde.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

máte to o 2 stránky zpět ten článek, na straně 122 :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Pochybujem, ze by bol niekto schopny prepocitat utahovacie momenty tych srobov. Tam to neni obycajny srobovy spoj a bez kompletnych technickych udajov, ku ktorym sa istotne nedostane je to len placanie. Aj keby sa k niecomu dopocital, tak nikde neni zaruka, ze to bude OK, kedze koncern to musel testovat a pravdepodobne dochadza pri testoch k korigovaniu udajov. Jedny z najpodstatnejsich spojov na motore a riskovat, robit pokusneho kralika?
Osobne tiez mam nazor, ze je to sposobene kompozitom na tych salach. Mozno vada vo vyrobe, mozno nejaka chemicka reakcia atd. Kebyze sa to tyka kazdeho motora, tak je to ine, ale tych niekolko % co padnu… Ak aj koncern vie, tak neprizna. Maju svoje kalkulacie.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

jericho-3 píše:losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
Ty si SM kupuješ a čteš, ne?

Tak něco do pranice a k diskusím tady ;)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Je třeba si uvědomit, že pokud na tom čepu není vůle tak ty šrouby nejsou nijak extrémně namáhané. To co píšou v SM je blbost viz to jaké šaly jsou podle nich v pořádku.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“