Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Rayx píše:
jericho-3 píše:losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
Ty si SM kupuješ a čteš, ne?

Tak něco do pranice a k diskusím tady ;)
Ano, ale jen speciál, pravidelný čtenář nejsem..
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 20 kvě 2020, 18:28, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

Rayx píše:
jericho-3 píše:losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
Ty si SM kupuješ a čteš, ne?

Tak něco do pranice a k diskusím tady ;)
od něj spíš něco do savice :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nevím, jak to myslíš, ale už jsem se dočetl leccos, dokonce i to, že než bych šel něco dělat, tak prý si dám raději flašku vína.. Není nad českou objektivitu
a načtené komentáře pod články na netu.. (hm)
nepropadat panice...
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Příspěvek od losmiros »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Příspěvek od losmiros »

to je ten článek ze světa motorů
nedával jsem tam první strany, kde je napsáno, že pan A měl caddy, živnostník a kamarádi a kde nic tu nic.
kdyby jste to chtěli, tak nascanuju komplet. takhle je to prinscreenovaný z pdfka, bo jsem neměl nic jiného po ruce.

asi nejdůležitější je ten text v černých čtvercích

tož tak
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Takže kvůli špatnýmu šroubu je vysypaná kompozice na šále... 🤔
Oct asv 2000, DieselPower
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bravomv píše:Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Máš, recht, vůbec jsem si neuvědomil, že koncern má vlastně tzv." regálový šroub "s plným závitem , což má přesně problém, jak píšeš. Takže když se spojí pitomé šrouby, ojebané šály/ někdo tady tvrdil, že koncern za to nemůže, že to dodali japonci/ a zvětšená vůle provozem- jízdou jak s hnojem a z toho pocházejícími vibracemi , výsledkem je díra v bloku..a motorové nebe :(
nepropadat panice...
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Tie sroby boli aj na inych motoroch TDi, zrovna tym istym postupom dotahovane a problemy neboli aj dokonca bez dvojhmoty a ojnice nelamalo.
Zavit po celej dlzke na ojnicach pouzivaju aj iny vyrobcovia na motoroch a drzia.
Ked si uz dali tu velku namahu o info pre 045 105 425, tak preco to priamo neporovnal s 028 105 425 ??? Len si dovolia sucho konstatovat, ze tie “asi“ budu silnejsie, lepsie…

To je odborne.
Poznaju A.
Poznaju B.
A otestuju.
B len konstatuju, ze….
Napriek tomu jasne urcia pricinu zvady v A.

Niektore jejich clanky mam za tendecne.
Zrovna tak ako bol clanok o problemoch silikatov a chladiacej kvapaliny, kde ako riesenie bolo pouzitie IBA jednej jedinej konkretnej znacky chladiacej zmesy. Tiez na zaklade tajomstva, ze preco iba tu znacku…
ATD.
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Příspěvek od losmiros »

Takhle vypada moje sala ze 4.valceObrázek
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

To je spodní nebo vrchní?
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

spodní je celkem ok vždy, podívej se na horní polovinu
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Bravomv píše:Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Strojař taky nejsem, ale podle mě se nakonec při přetažení šroub přetrhne v závitové části, takže podle mě je to skoro jedno. Šroub s válcovým tělem bude mít to tělo pevnější a o to víc bude při přetažení natažená ta část závitová. Ale problémem jsou jednoznačně šály. Viděl jsem motor (BLS) kde se taky protočila šála, naštěstí při dojezdu a jedna šála vlezla na druhou a motorem startér neotočil (píst se opřel o hlavu) Takže to odnesla "jen" klika a ojnice... :o
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Příspěvek od losmiros »

To je spodni,ale dival jsem se i na vrchni a vypadala podobne.
Znamej zase rikal,ze vic trpi spodni,ikdyz je to v rozporu s clankem.
Uz jsem to dal dohromady s novema sroubama,20nm a 90 stupnu.
Tak uvidim jak dlouho vydrzi
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

S těmi šrouby a jejich natažením nemáš pravdu. Navíc přetažený šroub s celým závitem po svém přetažení nemá takovou pevnost v tahu, tedy po přetažení vlastně povolí. Je to zbytečné tady vysvětlovat, ale již třeba toto bylo na průmyslovce v laboratořích předmětem laboratorních cvičení, kdy jsme zkoušeli pevnosti v tahu různých šroubů, a to až do jejich přetržení ale taky pevnost materiálů v kluzu, ohybu apod. Pevnostní šrouby pouze se závitem na konci jsou třeba často použité u starých motorek, kde se to ještě nešidilo. Jinak já netvrdím, že ty motory padaly jen kvůli šroubům, ale těch faktorů se tam sešlo víc.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“