Ano, ale jen speciál, pravidelný čtenář nejsem..Rayx píše:Ty si SM kupuješ a čteš, ne?jericho-3 píše:losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
Tak něco do pranice a k diskusím tady
Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 20 kvě 2020, 18:28, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
to je ten článek ze světa motorů
nedával jsem tam první strany, kde je napsáno, že pan A měl caddy, živnostník a kamarádi a kde nic tu nic.
kdyby jste to chtěli, tak nascanuju komplet. takhle je to prinscreenovaný z pdfka, bo jsem neměl nic jiného po ruce.
asi nejdůležitější je ten text v černých čtvercích
tož tak
nedával jsem tam první strany, kde je napsáno, že pan A měl caddy, živnostník a kamarádi a kde nic tu nic.
kdyby jste to chtěli, tak nascanuju komplet. takhle je to prinscreenovaný z pdfka, bo jsem neměl nic jiného po ruce.
asi nejdůležitější je ten text v černých čtvercích
tož tak
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Máš, recht, vůbec jsem si neuvědomil, že koncern má vlastně tzv." regálový šroub "s plným závitem , což má přesně problém, jak píšeš. Takže když se spojí pitomé šrouby, ojebané šály/ někdo tady tvrdil, že koncern za to nemůže, že to dodali japonci/ a zvětšená vůle provozem- jízdou jak s hnojem a z toho pocházejícími vibracemi , výsledkem je díra v bloku..a motorové nebeBravomv píše:Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Tie sroby boli aj na inych motoroch TDi, zrovna tym istym postupom dotahovane a problemy neboli aj dokonca bez dvojhmoty a ojnice nelamalo.
Zavit po celej dlzke na ojnicach pouzivaju aj iny vyrobcovia na motoroch a drzia.
Ked si uz dali tu velku namahu o info pre 045 105 425, tak preco to priamo neporovnal s 028 105 425 ??? Len si dovolia sucho konstatovat, ze tie “asi“ budu silnejsie, lepsie…
To je odborne.
Poznaju A.
Poznaju B.
A otestuju.
B len konstatuju, ze….
Napriek tomu jasne urcia pricinu zvady v A.
Niektore jejich clanky mam za tendecne.
Zrovna tak ako bol clanok o problemoch silikatov a chladiacej kvapaliny, kde ako riesenie bolo pouzitie IBA jednej jedinej konkretnej znacky chladiacej zmesy. Tiez na zaklade tajomstva, ze preco iba tu znacku…
ATD.
Zavit po celej dlzke na ojnicach pouzivaju aj iny vyrobcovia na motoroch a drzia.
Ked si uz dali tu velku namahu o info pre 045 105 425, tak preco to priamo neporovnal s 028 105 425 ??? Len si dovolia sucho konstatovat, ze tie “asi“ budu silnejsie, lepsie…
To je odborne.
Poznaju A.
Poznaju B.
A otestuju.
B len konstatuju, ze….
Napriek tomu jasne urcia pricinu zvady v A.
Niektore jejich clanky mam za tendecne.
Zrovna tak ako bol clanok o problemoch silikatov a chladiacej kvapaliny, kde ako riesenie bolo pouzitie IBA jednej jedinej konkretnej znacky chladiacej zmesy. Tiez na zaklade tajomstva, ze preco iba tu znacku…
ATD.
Strojař taky nejsem, ale podle mě se nakonec při přetažení šroub přetrhne v závitové části, takže podle mě je to skoro jedno. Šroub s válcovým tělem bude mít to tělo pevnější a o to víc bude při přetažení natažená ta část závitová. Ale problémem jsou jednoznačně šály. Viděl jsem motor (BLS) kde se taky protočila šála, naštěstí při dojezdu a jedna šála vlezla na druhou a motorem startér neotočil (píst se opřel o hlavu) Takže to odnesla "jen" klika a ojnice...Bravomv píše:Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
S těmi šrouby a jejich natažením nemáš pravdu. Navíc přetažený šroub s celým závitem po svém přetažení nemá takovou pevnost v tahu, tedy po přetažení vlastně povolí. Je to zbytečné tady vysvětlovat, ale již třeba toto bylo na průmyslovce v laboratořích předmětem laboratorních cvičení, kdy jsme zkoušeli pevnosti v tahu různých šroubů, a to až do jejich přetržení ale taky pevnost materiálů v kluzu, ohybu apod. Pevnostní šrouby pouze se závitem na konci jsou třeba často použité u starých motorek, kde se to ještě nešidilo. Jinak já netvrdím, že ty motory padaly jen kvůli šroubům, ale těch faktorů se tam sešlo víc.