Stránka 1 z 1

Korekcia volnobeznej davky paliva vo VAGu vs. na cerpadle

Napsal: 19 lis 2012, 12:54
od beejay
Zdravím vsetkých!
V tejto problemattike mám strasny chaos. Mal som vadny snimac teploty - kvoli tomu RJ davkovala palivo furt ako do studeneho motora. Auto preto zralo viac.

Cidlo mam vymenene, mechanik mi povedal, ze davku paliva vedel skorigovat na max 4,5-4,8 mg/vstrek.

Ja som z toho ale jelen. Ako ovplyvni spotrebu nastavenie vo VAGu a ako ovplyvni nastavenie mechanicky na cerpadle? Neviem ako mi to nastavil mechanik, ale co viem je to, ze:
ak RJ ma nastavene napr. 5mg a ja davku zmenim na 3 mg, tak RJ zmes nasledne obohati, takze sa zvysi realna spotreba a opacne. Toto ale plati pre mechanickú korekciu na cerpadle, alebo na elektronicku korekciu cez VAG????

Ako je to vlastne s korekciou volnobeznej davky? Ako ovplyvnuje realnu spotrebu? Co vsetko ovplyvnuje korekcia vo VAGu a ako spotrebu ovplyvnuje korekcia na cerpadle?

A este jedna vec... Ako vyrazne ovplyvnuje nastavenie predvstreku spotrebu?


Octavia I 1,9 TDi 81 kW - ASV

Napsal: 20 lis 2012, 15:36
od UchoTD
takže takto,či upravuješ dávku cez VAG alebo mechanicky stále robíš to isté,pokial cez vag tak to vieš upraviť čiastočne tým,že RJ to bude korigovať,pokial treba doladiť viac.ideš vrškom čerpadla,ale stále robíš to isté,k spotrebe a predvstreku,záleží ako je na tom predvstrek pokial je veľmi nadkopnutý môže to ovplyvňovať spotrebu,auto bude proste žrať viac,ale to nieje problém skontrolovať Vagom,cez TDI graf a zavesiť sem hodnotu a ja ti potom poviem k tomu viac.

Napsal: 20 lis 2012, 20:28
od beejay
Aha... Takže v podstate rozdiel je len v rozsahu, ktorý viem upraviť....
Diky...

Chcem auto hodit na VAG, kuknut predvstrek, aj ked funkcne co sa tyka motora necitim absolutne ziadne nedostatky, iba spotreba PODLA PALUBAKU sa mi zda privysoka. Teraz sme menili cidlo teploty, kedze podla VAGu sme nazistili, ze dava RJ blbe udaje, co by malo skorigovat davkovanie paliva, ale podla PP zere este vzdy viac, ako som si predstavoval - cca o 0,5 L viac ako bratove Seat Toledo s tým istým motorom (ale zas ja mam kombík - ci ta hmotnost naviac ovplyvní v takej miere spotrebu, to neviem). Takze neviem, ci to je tak OK, alebo je niekde nejaka skryta blbost, co spotrebu ovplyvnuje ale vykon a beh motora nie. Od coho este zavisí spotreba resp. dávkovanie paliva ??? Dnes som siel s bratovym Toledom, rovnakým stylom, ako chodim s Octavkou a v pohode na palubaku o 0,5 L menej (priemer po 35 km - po ceste domov z prace). Idem mi z toho rozum postat...

Uvidím, aká bude reálna nameraná spotreba, potom to budem riešiť. Ked budem mat nejake vysledky z VAGu, tak ti ich mozem poslat...

Napsal: 01 pro 2012, 17:11
od Assanko
Tak take nieco podobne sa deje aj mne. Zacalo sa mi to robit po vymene rozvodov. Spotreba mi sla o vyse liter hore a ukazovalo nula stupnov pri diagnostike, auto netahalo a bolo lenive. Potom prisli na to, ze je vadne cidlo vacky, po vymene sice spotreba klesla, ale stale bola vysoka a auto islo ovela zivsie, teda tak ako pred vymenou rozvodov. Ta spotreba mi nedala pokoj, pretoze uz to potom skutocne nastavili na nulu a stale bola o cosi vyssia podla pal. pocitaca. V druhom servise mi to skorigovali a zistili, ze odchylka pri krutiacom momente je mimo rozsah. Nastavili, spotreba pekne klesla. LENZE, palubny pocitac mi ukazuje nejake divne udaje. Pri volnobehu mi ukaze 0,5l, ked vyhodim rychlost pri 120, pri 100km/h uz stupne na 0,8 , pri 90km/h uz je 1,1l a pri 50km/h je tam uz 1,4litre pri volnobehu. Teda neviem zistit skutocnu spotrebu. Moze to byt chyba v palubnom pocitaci, zeby mi odchadzal, alebo riadiaca jednotka, alebo co sa vlastne deje? Ma s tym niekto skusenosti? Co odporucate? Moze to byt aj to spomenute cidlo teploty, co ma Beejay? Kde zistim vo VAGu presnu momentalnu spotrebu a hlavne skutocnu?

Napsal: 07 pro 2012, 21:06
od tco3
Assanko treba kontrolovať priemernú spotrebu a overiť si skutočnú. PP ukazuje na mieste l/h a za jazdy l/100km takže ak má motor voľnobežné otáčky tak pri väčšej rýchlosti ukazuje menej a pri nižšej viac. Vagom sa dá vyčítať dávka paliva a porovnať s diel. príručkou.

Napsal: 13 pro 2012, 03:17
od Mato86
Assanko to co ti ukazuje palubák ked ,,vyradíš´´ je úplne normálne.0 stupnov čoho ukazovala diagnostika???Vadné čidlo vačky a nebol skor naprd nastaveny rozvod??? :D

Napsal: 13 pro 2012, 08:14
od Assanko
palubny pocitac mi ukazuje pri neutrali 0,5l ked stojim na mieste, ale za jazdy pri neutrali mi tie hodnoty postupne stupaju, cim pomalsie idem. Az na 1,3l. Toto mi pred tym nerobilo. Tu nulu mi ukazovala vacka. teraz je tam - 1,5 stupna. Aj cidlo vacky uz menili, pretoze neukazovalo hodnoty to minusu. Rozvod bol vraj dobre nastaveny. Na tomto motore som nasiel povolene hranice na vacke -6 +6. Trochu velke, ze? Fakt neviem co sa deje a uz ma napada, ci nahodou aj nejaky zo vstrekov nema problem.

Napsal: 22 pro 2012, 12:10
od Mdzej
ja som sa vcera toska pohraval s volnobeznou davkou na ASV, ked som nastavil hodnoty volnobehu okolo 3,2 mg/vstrek klesla spotreba na 0,4 lit/hod, zmenil sa aj zvuk motora. Skusal som to aj opacne.

Je pravda ze predstrik mam OPOZDEN - kolise to okolo 41 co je na hranici, môze to robit problemy, ten neskory predstrik?