KYSLOST OLEJA a jeho vplyv na cerpadlo a palivovu sustavu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

KYSLOST OLEJA a jeho vplyv na cerpadlo a palivovu sustavu

Příspěvek od ozi »

Zdravim Pani

nacal by som novu temu, a rad by som spoznal vase skusenosti, nosnou otazkou je MERALI STE NIEKEDY KYSLOST OLEJA ? pocul som ze to ma velky vplyv na zivotnost cerpalda, aj zo skusenosti ludi ktori jazdia na olej a co to som sa docital aj na nemeckych strankach, hlavne o tom ze auto bez problemov fungujuca a upravene na olej po dvoch rokoch prislo o cerpladlo z dovodu pouzitia prilis kysleho oleja, ktory znicil cerpadlo, cakam vase navrhy a postrehy hlavne co sa tyka ako zistovat kyslost a aka kyslost by bola prijatelna......mna zatial napadla len jedna vec, zohnat si slusne lakmusove papieriky a spravit test nafty, ta by mala byt etalon a s tym porovnavat olej, otazka je aka kyslost je este prijatelna a aka uz nie...
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

Caf Ozi, nie len kyslost ale vraj aj obsah fosforu v oleji, skusim zistit podrobnosti od jedneho pana z Nitry :-)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

petertn píše:Caf Ozi, nie len kyslost ale vraj aj obsah fosforu v oleji, skusim zistit podrobnosti od jedneho pana z Nitry :-)
ano, to by malo mat vplyv na tuhnutie oleja, mozno myslis pana Vailinga z NR, s nim som v kontakte, uz som sa s nim bavil na tuto temu a zbieram informacie z inych stran, ale vdaka, ak zistis cokolvek nove
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

Ozi presne si sa trafil, ak s nim budes osobne skus to s nim predebatit - kyslost a obsah fosforu- a nieco napisat sem.
Ja to musim vzdy riesit telefonicky a nejako teraz nemam cas ani ja a ani on nie je nejako moc k zastihnutiu.
delawega
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 24 led 2006, 17:03

Příspěvek od delawega »

dam trochu offtopic..odkial berete olej?.. davate hajzle stare alebo chodite na akciovy?.. mam totiz dilemu uz som pisal aj jindrichovi no ked som si prepocital kolko by ma vysiel dovoz tak som natom narovnako s stymi sojovymi patokmi z obchodu...
ak mate nejaky zdroj na cerstvo vylisovany olej za dobru cenu dajte vediet...

dalsia vec co hovorite na spalovanire mocoviny?.. francuzi stym opruzuju a zacali to skusobne davat do autobusov a kamionov...neviete blizsie detaily... to moze byt celkom sranda si rano nastat do nadrze pripadne domiesat sojovy patok a odficat...urcite by to suseda nerozchodila... (rofl)
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

ta mocovina znizuje emisie, lepsie co2 znizuje tym ze sa primiesava do paliva alebo ako to je.. da sa to tankovat uz aj v bratislave, a maju to iba novee kamiony...
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

na to sa nejazdi ale tusim sa cez to len spaliny filtruju
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

ciko píše:ta mocovina znizuje emisie, lepsie co2 znizuje tym ze sa primiesava do paliva alebo ako to je.. da sa to tankovat uz aj v bratislave, a maju to iba novee kamiony...
takze aby bolo jasno,ta mocovina sa vola AdBlue, a nie je to palivo, iba sa to vstrekuje pomocou specialnej jednotky v SCR katalyzatoroch na znizenie NOx-ov vo vyfukovych plynoch aby mohli tie tahace,BUSy atd plnit nove emisne normy EURO4.Takze chcat do svojich aut mozete, ale iba do vyfukoveho potrubia (rofl) otazne je, ci svojimi "vstrekovacmi" dokazete dostatocne rozprasit vase "AdBlue" (LOL) Je to napisane iba tak zhruba,ale snad som to troska objasnil :D
AGR 66kW seria
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

je to euro5...
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

za 5 euro - to sa oplati (noteeth) ozi ak si mi pisal SZ tak mail mi dosiel(oznamenie) ale nic mi nedoslo
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

ciko píše:je to euro5...
ano aj :-)

"Takýto postup sa preukázal ako ten správny aj do budúcnosti, pretože popri splnení limitov normy Euro 4, umožní zvládnuť i limitné hodnoty Euro 5, platné od roku 2008/2009"

http://www.automobily.sk/index.php?id=2406
AGR 66kW seria
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

ale je to o cosi priskrtene, cize nema to 450ps ale len 435..:)
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

pH oleje jsem měřil je mírně kyselý cca 6; nafta je mnohem kyselejší ale už si nevzpomínám kolik. Takže v tomto bych problém moc nehledal, snad jen v tom že RO je poněkud agresivnější na korozi ale u oceli je to zanedbatelné.
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pavel píše:pH oleje jsem měřil je mírně kyselý cca 6; nafta je mnohem kyselejší ale už si nevzpomínám kolik. Takže v tomto bych problém moc nehledal, snad jen v tom že RO je poněkud agresivnější na korozi ale u oceli je to zanedbatelné.
co moze sposobovat tu agresivitu ? ako sa do sa kvantifikovat a kvalifikovat a na zaklade toho posudzovat olej ci je vhodny do auta alebo nie....myslim teraz z dlhodobeho hladiska
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

ja osobne si myslim ze by ma zaujimal percentualny obsah vody, hosforu a jasne za aj cistota oleja - mechanicke necistoty
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“