Stránka 1 z 3
1,3 JTD s DPF - přibývá olej
Napsal: 05 pro 2012, 19:38
od Peta
Prosím o názor a zkušenosti s motorem 1,3JTD s DPF, zda se u někoho projevuje přibývání motorového oleje ? Vím, že regenerací DPF se motor. olej degraduje nespálenou naftou (ředí se), ale u mého auta mi přijde, že toho hladina oleje přibývá víc než je zdrávo. Používám 5W-40, výměna po 15tkm, najeto 95tkm, provedl jsem druhou výměnu oleje, u první byl olej nalit cca k horní rysce, před další výměnou byl cca o 5mm výše. Nyní jsem před 3tkm nalil cca 3-4 mm pod horní rysku, nyní je už na rysce. Byly změřeny přepady vstřiků, nezdá se, že by nějaký vstřik propouštěl. Přibývání oleje tedy přikládám na vrub regeneraci, podle počítadla regenerací je regenerace cca 1x za 1000 km, což mi nepřijde tak časté. Dal jsem dotaz ve Fiatu, zda není nějaká nová verze SW, která by event. řešila tento problém - prý není (třeba u 1,3 Suzuki 55 kW s DPF vysloveně nový SW řešil tento konkrétní jev při regeneraci.) Ve Fiatu vyslovili názor, že teče CR čerpadlo skrz hlavu do motoru. To už nedokářu posoudit, je možné, če by palivo z netěsného čerpadla šlo do motoru ?
Byl bych nerad, aby mi motor "zaklepal" z důvodu nekvalitního mazání. Předchozí 1,3 JTD bez DPF měla spotřebu oleje mezi výměnami cca 0,5 L, což mi přijde normální a v normě. Děkuji za reakce
Napsal: 07 pro 2012, 09:34
od Mongo
dpf off....... a bude klud
Napsal: 07 pro 2012, 23:35
od dav55
prvni zjistit vsechny mozne varianty a potom dpf of.
Napsal: 10 pro 2012, 12:28
od sikin1987
s tim cerpadlem si myslim,ze asi tezko. jak vidim neni to vino s tema novejma motorama ato sme byl rozhodly na 90% ze pujdu do 1,3 MJTD nebo 1,6 MJTD asi jedine ten prvni 1,3 51 kw
Napsal: 10 pro 2012, 12:36
od Torgan
sikin1987 píše:s tim cerpadlem si myslim,ze asi tezko. jak vidim neni to vino s tema novejma motorama ato sme byl rozhodly na 90% ze pujdu do 1,3 MJTD nebo 1,6 MJTD asi jedine ten prvni 1,3 51 kw
Ja som zobral nove bravo 1,9 MJTD 88kw a zatial v pohode
Napsal: 10 pro 2012, 12:55
od Peta
tak auto půjde ještě na vstřiky, v létě jsem se díval na korekce, už to přesně nepamatuji, ale nebyly úplně OK. Vzhledem ke spotřebě je podezření, že to může dělat i vstřik a nespálená nafta ve válci.
Napsal: 13 pro 2012, 14:57
od sikin1987
Torgan píše:sikin1987 píše:s tim cerpadlem si myslim,ze asi tezko. jak vidim neni to vino s tema novejma motorama ato sme byl rozhodly na 90% ze pujdu do 1,3 MJTD nebo 1,6 MJTD asi jedine ten prvni 1,3 51 kw
Ja som zobral nove bravo 1,9 MJTD 88kw a zatial v pohode
no nekecej:D tobe se teda dari . me se zacina GPcko a BRAVO 2 libit
ale musim to odsunout na pozdeji
Napsal: 13 pro 2012, 17:14
od Peta
Tak 3 vsřiky KO

Po 95tkm mi přijde trochu brzo

Napovídala tomu i zvýšená spotřeba, v tahu občas zakolísání výkonu. DPF asi tedy na vině nebude
PS: pokud jsou vstřiky KO, co čerpadlo ? O tom nic neříkali ... Nemůže být problém i tam nebo tohle CR čerpadlo nemívá žádné zadírání apod ? Nerad bych, aby vstřiky po repasi šly za chvíli znovu do kytek ...
Napsal: 13 pro 2012, 18:38
od sikin1987
ja nevim jak ty novejsi cerpadla ale u unijetu kdyz odchazi cerpadlo dela pilinky to rozmrda vstrik a ten prestane tesnit. me teda cerpadlo pousti fest videl sem ti pilinky v DRV x krat,protoze sem ho porad tahal ven acistil
takze doporucuji raci zrepasnout aj cerpadlo. vubec nevim jestli opravy tech multijetu jsou tak levne jako unijetu,ale na moje stoji oprava jednoho vstriku okolo 2500 a cerpadlo do 4 tis
repas vstřik. soustavy multijet - vyčištění
Napsal: 09 led 2013, 21:58
od Peta
Tak mne čeká převzetí auta po repasi přidřeného čerpadla CP1 (2 elementy přidřené) a výměně vstřiků. Chtěl bych se dotázat, zda je bezpodmínečně nutné kompletní vyčištění palivové nádrže a vedení paliva - to servis neudělal. Pobere ty špony rozptýlené v palivové soustavě palivový filtr nebo z toho hrozí opětovné riziko poškození čerpadla/vstřiků ? Nerad bych celou akci za více jak 20 tisíc po pár desítkách tisíc km opakoval. Když čtu různé příspěvky,např. jak servis na dci vyměnil vstřiky se šponami a čerpadlo nechal původní, jímá mne hrůza

Napsal: 10 led 2013, 12:20
od Honza ITC
Jen tak pro zajímavost, kde a jakou naftu tankuješ? Jak často měníš paliv. filtr? Čerpadlo se nezadře jen tak, to normálně přežije motor několikrát. Vstřiky taktéž, při tankování sraček začínají problémy kolem 100tis. a při tankování značkových naft to najede i půl mega bez zásahu.
Napsal: 10 led 2013, 13:59
od sikin1987
hrozi to znova protoze ty spony ten palivac protrhnou klidne. sponovat muze al aj podavacka to je ten problem.
ja sem tim odpalil 3 DRV ventily a ted uz an to prdim startuje to dobre akorat kolisa tlak dojedu to a budu si uz davat sakra bacha.
Napsal: 10 led 2013, 17:50
od Peta
Do 75 tkm jezdilo auto v D, najel jsem 15tkm, paliváč vyměněn. Mám trochu pocit, že už jsem to koupil s načatým čerpadlem, minulá 1,3 startovala na otočení, tohle docela dlouho točilo, než chytilo. Občas v tahu zakolísání výkonu a vyšší spotřeba, než bych čekal a pak hlavně to přibývání oleje. Olej jsem vyměnil hned po koupi, ale toho přibývání jsem si všiml opravdu až za čas. žádný kouř neb auto má DPF. Tankování jen u normálních čerpacích stanic, žádná garáž, JZD ... Ale to je dnes asi jedno, i u renomované pumpy občas nájemce koupí palivo z nějakých "levnějších zdrojů". Naftu jezdím od roku 92, samozřejmě že u komůrky toto nehrozilo, pravda nedával jsem žádná aditiva - už dávat budu

. Paliváč, pokud se totálně neucpe, tak by se protrhnout neměl, tedy raději častější výměna.Filtrační schopnosti jsou dle typu a výrobce 5-2 mikrony. Pokud ty špony filtrem prolezou, tak je celkem ta fitrace o ničem, protože v palivu se může vyskytovat celkem cokoli. Napadlo mne dát nějaký univerzální průhledný předfiltr a k němu magnet, zda něco pochytá. mám doporučení odpustit něco paliva do průhledné nadoby, pod dno magnet, zda se něco zachytí na dně
S životností vstřik. soustavy statisíce km bych nesouhlasil, výrobci se k tomu moc nevyjadřují (víme proč), snad jen jediný oficiálně uvádí, že vstřikovače po 50tkm již nevykazují úplně vyhovující parametry a při 100tkm doporučuje výměnu.
A minulé problémy TDCi s Delphi nebo obzvlášť DCi 1,5, kterých je přidřených mraky a na forech Renault každý píše, že bez aditiv do 100tkm 99% nepřežijí, s aditivy jen o trochu více (samozřejmě nelze paušalizovat, aby se neozval někdo kdo má 150tkm a stále dobrý

)
Napsal: 10 led 2013, 20:00
od sikin1987
ja mam 190 tis a zacina to odchazet jen diky protzenemu filtru a bordleu cose m tam lil,ale kamos ma 580 tis a sice mu to taky modre zahuli po startu,ale jezdi jak fik stale.
docela si me od toho motoru odradil:D kdyz vemu,ze v bazaru je auto se 130 tis a stocene treba z 250,tak to nevim co musi delat:D
a to je malej motor kdyz vemu 1,9tku tak bude mit vic
Napsal: 11 led 2013, 09:41
od Honza ITC
Peta píše:Do 75 tkm jezdilo auto v D, najel jsem 15tkm, paliváč vyměněn. Mám trochu pocit, že už jsem to koupil s načatým čerpadlem, minulá 1,3 startovala na otočení, tohle docela dlouho točilo, než chytilo. Občas v tahu zakolísání výkonu a vyšší spotřeba, než bych čekal a pak hlavně to přibývání oleje. Olej jsem vyměnil hned po koupi, ale toho přibývání jsem si všiml opravdu až za čas. žádný kouř neb auto má DPF. Tankování jen u normálních čerpacích stanic, žádná garáž, JZD ... Ale to je dnes asi jedno, i u renomované pumpy občas nájemce koupí palivo z nějakých "levnějších zdrojů". Naftu jezdím od roku 92, samozřejmě že u komůrky toto nehrozilo, pravda nedával jsem žádná aditiva - už dávat budu

. Paliváč, pokud se totálně neucpe, tak by se protrhnout neměl, tedy raději častější výměna.Filtrační schopnosti jsou dle typu a výrobce 5-2 mikrony. Pokud ty špony filtrem prolezou, tak je celkem ta fitrace o ničem, protože v palivu se může vyskytovat celkem cokoli. Napadlo mne dát nějaký univerzální průhledný předfiltr a k němu magnet, zda něco pochytá. mám doporučení odpustit něco paliva do průhledné nadoby, pod dno magnet, zda se něco zachytí na dně
S životností vstřik. soustavy statisíce km bych nesouhlasil, výrobci se k tomu moc nevyjadřují (víme proč), snad jen jediný oficiálně uvádí, že vstřikovače po 50tkm již nevykazují úplně vyhovující parametry a při 100tkm doporučuje výměnu.
A minulé problémy TDCi s Delphi nebo obzvlášť DCi 1,5, kterých je přidřených mraky a na forech Renault každý píše, že bez aditiv do 100tkm 99% nepřežijí, s aditivy jen o trochu více (samozřejmě nelze paušalizovat, aby se neozval někdo kdo má 150tkm a stále dobrý

)
Nejlepší byl CR do 2. gen. Čím vyšší tlaky na railu, tím je holt všechno náchylnější na kvalitu nafty, atd. Sám mám na Lybře 440tis. km a na motoru kromě rozvodů a filtrů je vše původní, olej naleju při výměně na max a po 10tis.km když ho jdu měnit, je stále na max. Starty při -20 bezproblémů.