Carbón ako naň?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
Carbón ako naň?
Poradte ak viete čosi na odstránenie karbonu z: sacie kanály,spaľovací priestor,piesty ,krúžky.ROZOBRAŤ a vyčistiť to viem !!! 1. valec mi na cargu stratil tlak.Má 11 ostatné 3 majú po 28,a pribuda olej v olejovej vani.Na 500 km asi 1 cm. Najazdené asi 130 000 na RO.DOTERAZ bez problémov až na jednu polymerizáciu oleja.Ale to bola moja chyba 60 000 som ho nevymenil. Ďakujem julio
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
Už to máme! Je to následok polymerizácie oleja! Valec je doryhovaný,popraskaný,piest po krajoch olúpaný.Trysky sú všetky ok.Na hlave usadenina huspeniny.
Poučenie:či DELO 400, Castrol,Shell,Madit alebo akýkoľvek iný olej max.15 OOO a vymeniť alebo pol rok. Múdri učte sa na chybách iných, tí ostatní na vlastných. julio
Poučenie:či DELO 400, Castrol,Shell,Madit alebo akýkoľvek iný olej max.15 OOO a vymeniť alebo pol rok. Múdri učte sa na chybách iných, tí ostatní na vlastných. julio
Tos to teda důkladně otestoval, o kolik se dá přejed výměna oleje a ještě v zimě s extra studenými starty s příměsí lepidla z RO. Jáká je prosímtě předepsaná lhůta výměny na tom co ti kleklo. Já jsem totiž po namontování sady na RO zkrátil radši o třetinu výměnné lhůty aspon v zimě, ale jak si vyzkoušel je to asi zbytečné, začnu ho měnit normálně. Dík za všechny za nejdrašší možné otestování.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
Aj táto zlá skúsenosť je na čosi dobrá! V aute som mal namontovaný od septembra 2004 TRABOLD filter.Jeho fantastickou vlastnosťou je že keď nefunguje je studený.Jazdili sme olej DELO 400 kde limit výmeny odporúča výrobca oleja po 80 000km.Takže dôvod na výmenu z tohoto pohľadu nebol. Vždy keď som sa opýtal vodiča či je po jazde teplý dostal som odpoveď že všetko je ok.On je totiž studený aj vtedy keď je upchatá vložka aj vtedy keď je olej tak hustý že ho čerpadlo nepretlačí.Takže teraz súbežne s opravou natiahneme signalizáciu teploty do kabiny priamo previazanú na kontrolku mazania motora.V tomto prípade som to vyhodnotil ako zlyhanie ľud. faktoru. Ak by Vás v budúcnosti postretlo šťastie v podobe polymerizácie jediné čo viem odporučiť je rozobrať motor,vyčistiť tlakom všetky kanály,odkarbonovať .AK má niekto lepšie riešenie zo srdca ho prijmem ! Včera nám páni poslanci odsúhlasili O- ovú daň pri použ.rast oleja.Takže hurá na ďalšie km s RO (RASOLOM) julio
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
karbon v soustavě
Tady je má zkušenost .Při používání ro. a používání čipu který nadměrně kouří jsem popravil 2 starší turba.Po instalaci úplně nového kousku bylo jeho ko. již v 1500 km.Jednalo se o variabl turbo z 96KW.Důvod? Zakarbonované protilopatky v poloze max. tlaku. Mam ponaučení ,že u tohoto typu turba je důležité zabezpečit dokonalé spalování bez oblak dýmu za autem.
To je ale známá věc, že turbodmýchadla s variabilní geometrií nastavování lopatek (VGT) jsou náchylný na tvorbu sazí. Mnohdy se zanesou i pokud je motor a spalování vpořádku, protože tvorbě sazí ve výfukových plynech je u dieselového motoru nedá zabránit. Situaci zhoršuje fakt, že tyhle motory ( dnes už vlastně všechny naftové motory ) kvůli redukci tvorby NOx částečně recyklují ( "znovu spalují" ) výfukové plyny (ARF) a situace se tak ještě zhoršuje. Vede to nejen k poškozování turbodmýchadel, ale i k zanášení sacích kanálků sazemi i mlhou z oleje a k dalším závažným potížím, který se ale mnohdy objevují až po ujetí 200.000 km hranice. K totální havárii turba sice dochází málokdy, horší jsou ale přidružené problémy kterých si řidič mnohdy ani nevšimne jako je např. pozvolné snižování výkonu vozidla, změna charakterisktiky točivého momentu motoru apod. Proto si mnozí fandové ( hlavně v Německu ) zařízení, které část výfukových plynů zase přivádí zpět do spalovacího prostoru, jednoduše vypínají - snižuje se tím dokonce i nepatrně spotřeba. Je ale třeba vědět jak na to, aby např. motory se systemem OBD skrz řídící jednotku pak nehlásily poruchu
Zlatý mechanický diesely ! Jejich o něco vyšší měrná spotřeba paliva a nižší specifický výkon bohatě vynahradí takové potíže a především potenciální zdroje dodatečných nákladů hlavně když chci jezdit s jednou károu xxx set ticíc km
Zlatý mechanický diesely ! Jejich o něco vyšší měrná spotřeba paliva a nižší specifický výkon bohatě vynahradí takové potíže a především potenciální zdroje dodatečných nákladů hlavně když chci jezdit s jednou károu xxx set ticíc km
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
A znova fičí cez kaluže
Takže dnes na obed sa ozval šepot chryzantém opraveného carga samozrejme na RO.
Sumár: 4 vložky,jeden piest s ojnicou,4 x krúžky,všetky ložiská ,nové turbo ,filtre,tesnenia,robota.Skúsenosť za 65 litrov. A trošku slovenskej škodoradosti k tomu:po mne prišiel so 6valcom, so zlomenou klukou ,rozbitými rozvodmi a blokom.Mal smolu jazdil na diesel.Takže "čo sa má stať sa stane" s pozdravom julio
Sumár: 4 vložky,jeden piest s ojnicou,4 x krúžky,všetky ložiská ,nové turbo ,filtre,tesnenia,robota.Skúsenosť za 65 litrov. A trošku slovenskej škodoradosti k tomu:po mne prišiel so 6valcom, so zlomenou klukou ,rozbitými rozvodmi a blokom.Mal smolu jazdil na diesel.Takže "čo sa má stať sa stane" s pozdravom julio
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
To že je tam carbon bolo len podozrenie.Toto nemá EGR a skutočne na naše prekvapenie to bolo neuveriteľne čisté.Na 1.a 4.valci boli zapečené krúžky.Preto sa museli aj valce meniť a prekrúžkovať.Zanesené sme mali sacie kanály v dailyne,ale tak že už nezatvárali ventily(funkčné EGR).Teraz sme ho zaslepili. julio
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
Taky jsem to měl zasraný karbonem pod jedním střikem byla jen malinká dírka a vaše skušenosti s karbonem.Tkevlar píše:Uz nevim kde jsem to cetl, ale bylo tam neco ve smyslu ze pokud jezdis na RO tak chce cas od casu sundat vstrikovace a tam to procistit. Je to tak? a cim to procistit kdyz mam stary komurkac?
Peugeot partner 1.9 D
Karbon je nejvíc z vyjeťáku
řekl bych že na ten rostliňáč se karbonu moc netvoří horší je to pokud jezdíš na vyjetej olej z motoru. To jsem měl zkušenosti, že jsem to musel čisti každých 1 500 Km. To mi to i špatně startovalo než jsem to vždycky vyčistil. Zvětšoval jsem i díry v těch žáruvzdorných měděných podložkách a stejně se to vždy hned zakarbonovalo, až do dírky špendlíkové hlavičky. Šířka průměru vstřikované směsi. Teď jezdím na čistej rostliňák a bez karbonu ))Zelenka píše:Taky jsem to měl zasraný karbonem pod jedním střikem byla jen malinká dírka a vaše skušenosti s karbonem.Tkevlar píše:Uz nevim kde jsem to cetl, ale bylo tam neco ve smyslu ze pokud jezdis na RO tak chce cas od casu sundat vstrikovace a tam to procistit. Je to tak? a cim to procistit kdyz mam stary komurkac?
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw