Tesnenie pod hlavu postup
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tesnenie pod hlavu postup
Vedel by mi nekdo dobre vysvetliť jak vybrat správné tesnenie pod hlavu ked su rozne hrúbky tesnenia. Myslím že sa musí zmerať presah piestu v HU. čím sa najlepšie meria presah digitálnu šupléru? a ked hlava išla na zrovnanie a bralo sa z nej 0,02mm tak jak sa to potom odpočítava,pripočítava? dík
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Možná by bylo dobré napsat co to je za motor, třeba 1.9 nafta od PSA, tam jsou ventily hezky pod rovinou hlavy, ale 1.9TDi od VW tam přečuhujou, takže v rámci korektnosti opravy je nutné je zapustit o to, o co se hlava bere, někdo může argumentovat, že stačí dát tlustší těsnění, ok, ale TDi má jen tři řady a co když mám tu největší?
Když ubereš hlavu, nesmíš dát silnější těsnění!!! Ježíši můj, to nejde.
Hlava je zcela rovná. Tudíž její broušení nemění kompresní poměr. Pokud dáš vyšší těsnění hlavy, než tam patří podle přesahů pístů, snížíš stupeň komprese a motor je jinde.
Na přesné změření přesahů pístů v HÚ je třeba mít přesná měřidla, ideálně digitální hloubkoměr. Písty musí být ideálně čisté, blejskat se jako psí kule. Měří se v ose pístního čepu na obou stranách pístu. Měří se všechny písty a síla těsnění se volí podle největšího přesahu. Ačkoli ve většině případů jsou přesahy v jedné toleranci.
Jestli mu z hlavy brali dvě setiny, tak nemusí vůbec nic řešit.
Hlava je zcela rovná. Tudíž její broušení nemění kompresní poměr. Pokud dáš vyšší těsnění hlavy, než tam patří podle přesahů pístů, snížíš stupeň komprese a motor je jinde.
Na přesné změření přesahů pístů v HÚ je třeba mít přesná měřidla, ideálně digitální hloubkoměr. Písty musí být ideálně čisté, blejskat se jako psí kule. Měří se v ose pístního čepu na obou stranách pístu. Měří se všechny písty a síla těsnění se volí podle největšího přesahu. Ačkoli ve většině případů jsou přesahy v jedné toleranci.
Jestli mu z hlavy brali dvě setiny, tak nemusí vůbec nic řešit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
citroen xsara 1,9 50Kw DJY je 5 hrubok tesnení . dík za vysvetlení ale keby sa bralo dosť treba 0,2mm tak jak potom vybrat tesnenie?
Naposledy upravil(a) ROMEK dne 12 pro 2012, 19:57, celkem upraveno 1 x.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
A který tam máš?
Dělal jsem nedávno 1.9TD v P406, byla tam tuším dvojka, tak jsem kromě bloku očistil ještě píst, radecem srovna do roviny s blokem, vynuloval úchylkoměr a zvednul píst do hú, samo od oka, udělal jsem několik pokusů a vždycky byl přesah takový, v jaké toleracni bylo těsnění s dvouma dírama.
A motor vesele chrochtá
Dělal jsem nedávno 1.9TD v P406, byla tam tuším dvojka, tak jsem kromě bloku očistil ještě píst, radecem srovna do roviny s blokem, vynuloval úchylkoměr a zvednul píst do hú, samo od oka, udělal jsem několik pokusů a vždycky byl přesah takový, v jaké toleracni bylo těsnění s dvouma dírama.
A motor vesele chrochtá
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Správný postup je, že se změří přesahy na všech pístech (mohou se lišit) a podle toho největšího se určí síla těsnění. Je k tomu potřeba nějaký manuál (např. Kolbensmith, nebo podobný). Nelze řící, že k takovému přesahu patří taková síla těsnění. U jednotlivých značek se tyhle údaje liší. Pokud dáš silnější, tak to špatně startuje a spalování není dobré,protože probíhá za nižších teplot. Pokud dáš slabší, tak mohou písty narážet do hlavy.
Nespoléhal bych na počet děr, co mělo původní těsnění, protože nemusí být "původní".
Vždy je dobré udělat kontrolu, vyplatí se to. Motorů se silnějším těsněním už jsem viděl desítky.
Dále je dobré když už je hlava dole nechat přebrousit, pokud to dělá člověk co to umí tak odebere minmum (třeba 5/100 mm) a v podstatě tu hlavu perfektně očistí. Když se to čistí ručně, tak se člověk neubrání, aby to někde nepoškrábal. Stačí že to někdo pokládá na zaprasený pracovní stůl. Zásadně pokládat na hadr, nebo na nějaký karton! Já nejdřív udělám všechny práce kolem ventilů a nakonec to líznu na rovinné brusce. Potom už to jde buď na motor, nebo v zabalené v hadru zákazníkovi. Moderní motory mají kovové těsnění a tam je hladká dosedací plocha nutnost.
Nespoléhal bych na počet děr, co mělo původní těsnění, protože nemusí být "původní".
Vždy je dobré udělat kontrolu, vyplatí se to. Motorů se silnějším těsněním už jsem viděl desítky.
Dále je dobré když už je hlava dole nechat přebrousit, pokud to dělá člověk co to umí tak odebere minmum (třeba 5/100 mm) a v podstatě tu hlavu perfektně očistí. Když se to čistí ručně, tak se člověk neubrání, aby to někde nepoškrábal. Stačí že to někdo pokládá na zaprasený pracovní stůl. Zásadně pokládat na hadr, nebo na nějaký karton! Já nejdřív udělám všechny práce kolem ventilů a nakonec to líznu na rovinné brusce. Potom už to jde buď na motor, nebo v zabalené v hadru zákazníkovi. Moderní motory mají kovové těsnění a tam je hladká dosedací plocha nutnost.
tak tedy vevim, proc se snizujou hlavy? zalezi na konstrukci.Marek77 píše:Když ubereš hlavu, nesmíš dát silnější těsnění!!! Ježíši můj, to nejde.
Hlava je zcela rovná. Tudíž její broušení nemění kompresní poměr. Pokud dáš vyšší těsnění hlavy, než tam patří podle přesahů pístů, snížíš stupeň komprese a motor je jinde.
Na přesné změření přesahů pístů v HÚ je třeba mít přesná měřidla, ideálně digitální hloubkoměr. Písty musí být ideálně čisté, blejskat se jako psí kule. Měří se v ose pístního čepu na obou stranách pístu. Měří se všechny písty a síla těsnění se volí podle největšího přesahu. Ačkoli ve většině případů jsou přesahy v jedné toleranci.
Jestli mu z hlavy brali dvě setiny, tak nemusí vůbec nic řešit.
No vybrat spravnu hrubku tesnenia to je veda a zalezi to hlavne od tvaru spalovacieho priestoru. Vacsinou sa to vybera podla presahu piestov. Ale kazdy motor je specificky a v niektorych pripadoch zalezi aj na tom kolko si lizol z hlavy a kolko presahuju ventily a spustu dalsich faktorov. Takze to odvazne tvrdenie co prezentoval Marek 77 by som zase smrtelne vazne nebral. Proste kazdy motor je jedinecny a ked vies co vsetko mas merat a si to aj spocitat tak vysledok ti ukaze aku hrubku zvolit.
Podla mna, pokial nevies ako nato, tak ked tam das pre pokoj duse o cislo hrubsie tesnenie oproti povodnemu, tak tym nic nepokazis.
Podla mna, pokial nevies ako nato, tak ked tam das pre pokoj duse o cislo hrubsie tesnenie oproti povodnemu, tak tym nic nepokazis.
Podle mě ,běžné opotřebení motoru snižuje kompresi víc jak tlouštka těsnění .
Těsnění sem dělal cca 3x ( ani jednou na mojem autě )
dal sem vždy to nejsilnější , a auta starujou na mrazu jak nic.
Pokut se zvětší omega v pístu , taky se nic neděje.
Řec je o TDI , ne o žabožroutech
Těsnění sem dělal cca 3x ( ani jednou na mojem autě )
dal sem vždy to nejsilnější , a auta starujou na mrazu jak nic.
Pokut se zvětší omega v pístu , taky se nic neděje.
Řec je o TDI , ne o žabožroutech
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Kompresny pomer sa sice nezmeni, ale lizni dole z TDI -0.8mm a nezbrus ventily, problem mas istyorigoš píše:Snižují se u benzínových motorů pro zvýšení kompresního poměru. Tam je spalovací prostor v hlavě. Dieselová hlava je rovná a po snížení je zase rovná. To znamená, že kompresní poměr se nezmění.tak tedy vevim, proc se snizujou hlavy? zalezi na konstrukci.
Vždy jsem se bránil dávat vyšší těsnění , protože u komůrkáče je komprese velice cenná věc. Rovná hlava, jak tady hoši píšou má akorát prostor okolo zapuštěných ventilů a to minimální.. Akorát jednou pamatuji, kdy jsem dělal uvařený 1,9 D v Peugeotu, do kterého se ještě nikdo nesral /naposled v továrně/a jelikož byla hlava prohnutá jako luk, musela se hodně sebrat, já jako vždy namontoval původní těsnění podle přesahu pístů a motor šel evidentně tvrdě...tak jsem musel namontovat vyšší těsnění , aby se komprese snížila a motor šel tak jak má..Ale jinak vždy těsnění podle přesahu..Dávat nejvyšší je "tuning " opačným směrem... )
nepropadat panice...
davejte si co chcete kam chcete. stejne je potreba zmerit presahy, a hlavne taky hlavu, ono to nekdo srovna a na ventily se vysere a je vymalovano. kazdy motor je jiny proto potrebuje jiny pohled na vec. a dalsi vec je ta, ze resite krivou hlavu ale ze blok muze byt jak indianuv luk. na to se zapomina.