Stránka 1 z 5
Marea 1.9 TD LUCAS teče nafta.
Napsal: 17 pro 2012, 19:01
od mareak
Manželka se vrátila z práce a celou cestu za ní tekla nafta. Hodil jsem to do garáže je potečená celá vana i rameno. Čerpadlo vypadá, že je suché nikde nic nevidím. Trubky těsní, hlava taky. Vstřiky suché, přepady i vratka v pořádku. Přívodní trubka, balonek vše se zdá být OK.Napadá mě jedině gufero na hřídeli. Kdyby to bylo to gufero, tak to chčije někde kolem řemenice, ale to je pochcaný celý i podlaha a hlavně vana. Chčije to docela fest a nevidím to. Má někdo radu. Díky.
Napsal: 17 pro 2012, 20:46
od jericho-3
Tuhle jsem stál pod tímhle autem a zjištoval odkud teče nafta. Netekla jako Tobě, ale vana a rameno byla pochcaná.Jelikož je čerpadlo schované , zespoda není vidět nic. Ale když to měl majitel předtím, tekla nafta z regulátoru předvstřiku, je to ten váleleček s kabelem, co je dobře vidět na čerpadle. Teklo to jako blázen, jinak samozřejmě to může téct okolo hřídelky páky plynu, a z nějaké zátky na čerpadle také. Z gufera pod kolem čerpadla tomu nevěřím..Jedině ostříkat, omýt benzinem , osušit, předtím povolit odvzušnovák , aby v něm nebyl tlak, dát pod něho papír, zapnout klíček , zavřít odvzdušnovák a pumpičkou pumpovat , zda se zjistí, kde to je...Já, jelikož to jen kapalo na nic nepřišel..Ale ten váleček prohlédni, teče to okolo kabelu...
Napsal: 17 pro 2012, 21:33
od mareak
Ted jsem od toho prisel a krk byl dal zato ze to neni z cerpadla. Vsecko je suche a tece to jak niagara. Na zemi je pekna kaluz. Zitra tam vsunu ten papir a uvidim. Nastesti to nepotrebuju zena si veme bravo. Stejne to cerpadlo asi vytahnu a vyhodim immo uz se na to chystam dlouho. Jestli si vzpominas Jericho, vloni jsme spolu davali dohromady tu 2.4 TD. Dodnes lita jako blazen jen to olejovy cerpadlo me sere.
Napsal: 17 pro 2012, 22:21
od origoš
Může být děravá membrána turbokorektoru. Zkus rozpojit tu trubičku co vede do sání, jestli z ní neteče nafta.
Napsal: 17 pro 2012, 23:17
od mareak
Zitra se na hu hadicku podivam, ale kdyby byla praskla ta membrana,tak by to slo do sani a pri startu by se nemusel prevalit motor. Nebo se pletu? No je fakt, ze to udelalo dneska. Je to fakt divný, cerpadlo je uplne suchy svitim baterkou nevidim nic. Nacpal jsem pod cerpadlo papir a nic. A cela vana, rameno a podlaha az dozadu zechcana. Ze by saci nebo vratna trubka?Ale to by jen kapalo a nebylo na vane.
Napsal: 18 pro 2012, 09:19
od TDI tech
jj, origos ma pravdu, u Lucasoch zvykne prerzazit membranu na obohacovaci, ale to by mu tieklo do sania a nie po motore. A navise lucas v marienke fiatovej je uz EDC takze obohcovac nema, robi to RJ motora.
Napsal: 18 pro 2012, 19:59
od mareak
Sundal jsem kryt rozvodu a zavada objevena. Tece to za rozvodovym kolem, to znamena gufero. Otazka tedy zni, da se to vymenit bez demontaze cerpadla z motoru? Cislo gufera nekdo nevi a pripadne kde ho sehnat? Pokud ho budu menit je treba preventivne jeste neco vymeni? Je to EDC s elektronickym nastavenim. Ja vim nejlepsi by bylo cely cerpadlo a vrazit tam bosch, ale to bohuzel nemam. Diky za rady.
Napsal: 18 pro 2012, 21:47
od jericho-3
To se divím , je to zajímavé. Řekl bych, že to půjde , stáhnout kolo , ale nejdřív bych si gufero sehnal. Nevím, jaký Bosch by tam pasoval, ten origo z 75TD by mohl být zklamáním ve výkonu, ale neslyšel jsem nikoho, kdo to zkoušel.Ale měl bys vyřešenu budoucnost, nesmysly bys zahodil a dojezdil do dřeně..Mě to právě teklo nad spoj převodovka motor tak uprostřed..

Napsal: 18 pro 2012, 21:59
od mareak
Vsecko bylo naprosto suchy. Daval jsem papir pod cerpadlo, cpal jsem ho tam jak jen to slo a nic. Kdyz jsem to nastartoval tak byl krasne videt curek za kolem. Teklo to dolu po bloku na rameno a pak nejak po vane a kapalo to dolu okolo vypustneho sroubu. Nespecham na to jak bude chvilka vyhodim ho a zkouknu na stole.Pak se uvidi. Jestli to nebudou duledky toho, ze uz nekolik let jsem jezdil na bezaromatik a ted posledni dva roky liju na plnou nadrz 2l benalu plus aditivum. Kvuli zamrzani nafty. A taky to lip jede. Guma to asi nevydrzela.
Napsal: 19 pro 2012, 09:30
od conti
Otázka je jestli nemáš vysypané ložisko a tudíž vůli hřídele. Nevěřim že je to jen simerinkem, když to tak teče. Ve skříni je jen malý tlak. Jinak mám do čerpadla všechno.
Napsal: 19 pro 2012, 10:40
od mareak
Jak bude chvili cas, tak to vyhodim. Taky se mi tomu nechce verit ze to tece tam, ale je tam za rozvodovym kolem krasne videt jak to tece. Docela dost.
Pod cerpadlo jsem daval papir dle rady Jericha a nic naprosto cisty.
Podivam se na to a uvidim. A jinak mel bych neco vymenit preventivne?Myslim nejake tesneni nebo tak.Pak se ozvu co jsem zjistil.
Napsal: 19 pro 2012, 11:44
od jericho-3
Když by jsi do toho šel neohroženě a došla Ti trpělivost s Lucasem a montoval Bosche, dej vědět, bude to neocenitelná informace.

Napsal: 19 pro 2012, 19:52
od mareak
Cerpadlo je venku a je to skutecne gufero.Postavil jsem ho hrideli dolu a teklo to. Je poskozeny vnitrni brit. Je tam 28,5x38,1x6 da se to koupit bezne nebo to musi byt nejake spcialni nafte odolne. Mame tu docela dobrou prodejnu a manik sezene vse.
Zitra se poptam. Lozisko se zda byt dobre necitim zadne vule ani nejake zadrhavani. Kdyz tam to gufero neni, tak nafta volne vyteka ven. Je to tak dobre, nebo tam vevnitr je jeste neco co ma tesnit?
Je treba si na neco dat pozor, jsou nejake zaludnosti nebo vymenit preventivne jeste neco? Diky
Napsal: 19 pro 2012, 20:16
od jericho-3
Divím se, že takové háklivé čerpadlo normálně jelo i když z toho proudem tekla nafta.
Napsal: 19 pro 2012, 20:20
od mareak
Stalo se to najednou zena zjistila u Lidlu ze smrdi nafta a videla na zemi caru.Ujela na to tak max 5km v obci. Doma jsem to parkrat nastartoval abych videl odkud to tece a normalne chytlo i bezelo. Mozna pri vetsim vykonu by se to projevilo.