Stránka 1 z 1
Merač napnutia rozvodového remeňa
Napsal: 14 úno 2013, 21:35
od dano877
Ahojte,chlapci na internete som videl v ponuke rôzne merače napnutia rozvodových remeňov cena cca 80 eur .Stretli ste sa s takýmto niečím,alebo podobným za podobnú cenu či má význam kupovať takéto niečo,máte s týmto skúsenosti,aká je presnosť merania?Ďakujem.
Re: Merač napnutia rozvodového remeňa
Napsal: 14 úno 2013, 23:36
od Sayllo
dano877 píše:Ahojte,chlapci na internete som videl v ponuke rôzne merače napnutia rozvodových remeňov cena cca 80 eur .Stretli ste sa s takýmto niečím,alebo podobným za podobnú cenu či má význam kupovať takéto niečo,máte s týmto skúsenosti,aká je presnosť merania?Ďakujem.
Vela PSA nema mierku napnutia fixnej kladky. Pri tychto zasranoch sa ti to zide.
Napsal: 15 úno 2013, 15:57
od jericho-3
Já těmhle vynálezům moc nevěřím. když jsem nevěděl jak a byl hliníkový blok, tak jsem bez deklu rozvodů ohřál motor a pak zkontroloval napnutí..Je to nejspolehlivější, ale bohužel někde to nejde tak snadno, protože moutelové konstruktéři zapakují rozvody tak, že je to dvojí práce...Ale nedá se nic dělat..

Napsal: 15 úno 2013, 17:17
od jarda117
Jestliže chcete dělat kvalitní opravy, tak měřák kmitočtu je nezbytný!!
Nedokážu si představit napnout klínový řemen např. u motoru V4Y bez měřáku a odhadovat 142 Hz. Nebo u rozvodového řemenu odhadnout napnutí 92 Hz. Přepnutý řemen je na prd a málo napnutý je ještě horší.
Napsal: 15 úno 2013, 20:20
od Sayllo
jarda117 píše:Jestliže chcete dělat kvalitní opravy, tak měřák kmitočtu je nezbytný!!
Nedokážu si představit napnout klínový řemen např. u motoru V4Y bez měřáku a odhadovat 142 Hz. Nebo u rozvodového řemenu odhadnout napnutí 92 Hz. Přepnutý řemen je na prd a málo napnutý je ještě horší.
Pokial ti tych rozvodov uz preslo hodne vela, tak to neni problem...Ale nacvicis si to dobre na zaciatok stou masinkou. Inak osobne zamna, ani raz som to nepouzil... Vlastne ano, ked som chcel zistit nakolko so odhadol vyrobcove doporucenie...tot je vse.
Napsal: 15 úno 2013, 22:24
od jericho-3
Tady je problém, jakou mám záruku, že je to v pořádku, jak mašina, tak údaj.?Každý motor je individuální a rozdíly jsou enormní..Ale jedno mají společné, za tepla řemen nemá být přepnutý ani volný.. A to se dá po ohřátí zhruba určit..Co když si koupím měřák z Číny, který lže? Nehledě na to, že není univerzální měřák, některý je k určitému rozvodu nepoužitelný a musí být přesně udáno, kde se má měřit..
Napsal: 16 úno 2013, 09:57
od jarda117
U motorů Renault je jasně dáno, kde měřit a za jakých podmínek.
Měřák je univerzální, dá se s ním změřit cokoli, pokud se tam dostane snímač. Investice do kvalitního měřáku není levná záležitost. Jedna z levnějších variant je např. digitální měřák napnutí řemenů CONTI BTT Hz.
Napsal: 16 úno 2013, 14:14
od Sayllo
jericho-3 píše:Tady je problém, jakou mám záruku, že je to v pořádku, jak mašina, tak údaj.?Každý motor je individuální a rozdíly jsou enormní..Ale jedno mají společné, za tepla řemen nemá být přepnutý ani volný.. A to se dá po ohřátí zhruba určit..Co když si koupím měřák z Číny, který lže? Nehledě na to, že není univerzální měřák, některý je k určitému rozvodu nepoužitelný a musí být přesně udáno, kde se má měřit..
Ja som si za to ze PSA udava jasne typ zariadenia na meranie. Renault tak isto. Co udava cina ma jaksi netrapi
Dalej ked sa stymi rozvodmi nieco stane, napriklad to zacne revat a bude odraty remen po 30 000 jak si mi uz raz stalo, ty ktori budu riesit zaruku tam rovno pichnu ten samy merak ku ktoremu prilozia este aj kalibracny list a viac ich nic nezaujima....
Pokial si rozvody nerobil alebo iba zriedkam tak si tu vec pozicaj. Pokial ovsem si vtom doma, neviem naco to tu potom riesis, odpoved je potom jasna.
Napsal: 16 úno 2013, 17:01
od jericho-3
Jasná možná je , ale přesto zajímavá. Koumat se má neustále, protože člověk nikdy neví, co jej překvapí..