odvzdušnění soustavy

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

odvzdušnění soustavy

Příspěvek od Libor Hanzal »

Před časem jseem na starém foru četl diskusi o odvzdušnění palívové soustavy.jednalo se o stočenoou hadici s nějakým hřebíkem.dnes rano připohledu na mísící zařízení našeho podlahového vytápění jsem si všiml ovzdušnovacího automatu.Lze jej použít i do auta.vzduch propustí ,ale kapalinu udrží.z tlakem není problem. valeček má pruměr asi 3 cm výšku 5 cm.cena kolem stovky. 8)
TTom
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2006, 09:50

Re: odvzdušnění soustavy

Příspěvek od TTom »

Libor Hanzal píše:Před časem jseem na starém foru četl diskusi o odvzdušnění palívové soustavy.jednalo se o stočenoou hadici s nějakým hřebíkem.dnes rano připohledu na mísící zařízení našeho podlahového vytápění jsem si všiml ovzdušnovacího automatu.Lze jej použít i do auta.vzduch propustí ,ale kapalinu udrží.z tlakem není problem. valeček má pruměr asi 3 cm výšku 5 cm.cena kolem stovky. 8)
A nějakou fotku, případně kontakt máš ?
Skype Me: lerunka
Uživatelský avatar
Sokolda
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 00:12
Bydliště: Příbram

Příspěvek od Sokolda »

Jo fotka by bodla 8)
Seat CordobaTDI / AFN - 176 HP
Seat Alhambra TDI / AFN - 171 HP
Škoda Fabia SDI / ASY - Nemá HP
Ford C-Max 1,6 Tdci - 80kW
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Dneska to vyfotím.Dejte sem prosím nějakou adresu kam to prepošlu kdo to sem umí naimplantovat.Firma co mi instalovala je z Č.KRUMLOVA což je pro většinu z vás asi trochu z ruky. kdyžtak od nich zjistim dodavatele.
TTom
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2006, 09:50

Příspěvek od TTom »

Libor Hanzal píše:Dneska to vyfotím.Dejte sem prosím nějakou adresu kam to prepošlu kdo to sem umí naimplantovat.Firma co mi instalovala je z Č.KRUMLOVA což je pro většinu z vás asi trochu z ruky. kdyžtak od nich zjistim dodavatele.
Obrázek
Naposledy upravil(a) TTom dne 26 led 2006, 15:48, celkem upraveno 1 x.
Skype Me: lerunka
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06

Příspěvek od Reskator »

OK boys ... ale vy vsichni chcete jezdit bez spatecky. No jo v lete bezva ... ale nemyslite ze necim budete potrebovat prohrat i olej v nadrzi ??? Nebo jak chcete nasat to sadlo co se tam udela ??? Podle mne je nejidealnejsi tepla spatecka, vzdyt to tam musi ukapavat jeste minimalne o 40 stupnich. A na zkapalneni ztuhleho ojeje prece staci mit neco nad 0. A jeste ... ta spatecka prece kape skoro na nasavaci trubku ... vsim si toho nekdo ???
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

Libor Hanzal píše:Dneska to vyfotím.Dejte sem prosím nějakou adresu kam to prepošlu kdo to sem umí naimplantovat.Firma co mi instalovala je z Č.KRUMLOVA což je pro většinu z vás asi trochu z ruky. kdyžtak od nich zjistim dodavatele.
no ten hrníček se dá koupit i v Praze a všede,kde se zabejvaj podlahovým vytápěním. Ale jak ten hrníček zapojit do trubky,aby to šlapalo? :?
Renault Scenic 1.9dti
Jindřich
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 24 led 2006, 15:37

Příspěvek od Jindřich »

O tom odvzdušňováku už tu bylo také psáno,je běžně k dostání v prodejnách s instalatéřinou,ceny od 120 Kč až dle hladovosti a značky.Jmenuje se to automatický odvzdušňovací topenářský ventil nebo odvzdušňovací hrnek.Má různé průměry zavitů,v coulech.Jindřich
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

a funguje to tady někomu? :?
Renault Scenic 1.9dti
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

:? A neví někdo, na jakám principu to vodvzdušňování funguje ??? Mě je to furt ňáký divný. Dokážu si představit vodvzdušnění soustavy, kde je přetlak, ale v tomhle případě jde o podtlak, a ne malej. Ňák mi neni jasný, co ten vzduch žene ven. :o
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
TTom
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2006, 09:50

Příspěvek od TTom »

Tady mají odvzdušňovák určený na olejpohon.
http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz
Skype Me: lerunka
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

no,tak se podívej na cenu! Už tady ten odkaz byl,ale myslel jsem,že tady někdo vymyslí něco levnějšího.. (noteeth)
Renault Scenic 1.9dti
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

:? Stejně jsem moc nepobral, jak to funguje, a to ani z toho schematu, co tam je uvedenej. Při skoro ucpaným přívodu z hlavní nádrže ( typicky třeba v zimě) podle mě vznikne velkej podtlak, kterej uzavře to víčko na hoře a odvzdušňování se nekoná. Maximálně se možná nějakou dobu drží nahoře. Teprve možná po vypnutí motoru, až se tlaky jakž takž vyrovnají, může ten vzduch tim víčkem vybublat. Takže podle mě, pokud to ňákou netěsností v hadicích nasává vzduch, tak se to za jízdy za nějakej čas zavzdušní.
Jestli mi něco uniklo (wallbash) a někdo jste to pochopil, tak mě prosím poučte :D
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=29

Aha, tak už vim, jak to asi maká - ten kuželíkovej ventil od zpátečky do sání (nad tou kuličkou) je přetlakovej s otvíracím tlakem víc než 1 atmosféra, např 1,5 atmosféry- takže i když bude sání z nádrže totálně ucpaný (zamrzlý) tudíž podtlak 1 atmosféra, furt bude muset vstřikovací čerpadlo hustit ten olej do zpátečky pod tlakem 0.5 atmosféry, aby se ten kuželík votevřel. Čili kýženého přetlaku je dosaženo a vzduch uchází. Bingo. :D
Zároveň - pokud ten topenářskej odvzdušňovák ten přetlakovej ventil nemá - jakože ho asi na nic nepotřebuje, páč v topení už je přetlak sám vo sobě- tak tady makat nebude. (wallbash) Leda že by se za něj zařadil ňákej jinej přetlakovej ventil s otvíracím tlakem nad 1 atmosféru. Nemá někdo ňákou ideu, z čeho by šel vyndat ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

chcem vás upozorniť nie v zlom,ale ten orginál oventrop toc

Příspěvek od julio tabi »

Zdenda píše:http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=29

Aha, tak už vim, jak to asi maká - ten kuželíkovej ventil od zpátečky do sání (nad tou kuličkou) je přetlakovej s otvíracím tlakem víc než 1 atmosféra, např 1,5 atmosféry- takže i když bude sání z nádrže totálně ucpaný (zamrzlý) tudíž podtlak 1 atmosféra, furt bude muset vstřikovací čerpadlo hustit ten olej do zpátečky pod tlakem 0.5 atmosféry, aby se ten kuželík votevřel. Čili kýženého přetlaku je dosaženo a vzduch uchází. Bingo. :D
Zároveň - pokud ten topenářskej odvzdušňovák ten přetlakovej ventil nemá - jakože ho asi na nic nepotřebuje, páč v topení už je přetlak sám vo sobě- tak tady makat nebude. (wallbash) Leda že by se za něj zařadil ňákej jinej přetlakovej ventil s otvíracím tlakem nad 1 atmosféru. Nemá někdo ňákou ideu, z čeho by šel vyndat ?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“