Poraďte, prosím, začátečníkovi, jak jezdit na rostlinu.
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Poraďte, prosím, začátečníkovi, jak jezdit na rostlinu.
Dobrý den, najezdím s autem (Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW r.v. 2001) cca 120.000 km ročně, a náhodou jsem narazil na tento web. Počítám, že kdybych jezdil na něco z rostlin, tak bych mohl celkem dost ušetřit, nejen peníze, ale taky životní prostředí. Nechci ale do auta bezhlavě lít olej z makra, klidně něco investuju do přestavby. Jsem ale v tomto naprostý laik, tak jsem chtěl někoho ze zdejších matadorů poprosit, jestli byste nemohli shrnout základní body problematiky - co udělat proto, aby se bez rizika dalo na rostlinu jezdit a přitom něco ušetřit.
Moje auto má najeto cca 350.000 km, koupil jsem ho v roce 2005 s tachometrem na 120.000, od cca 140.000 do cca 170.000 jsem jezdil na čisté MEŘO, pak jsem se víceméně iracionálně vrátil k naftě. Žádné problémy jsem nezaznamenal, pouze mi před cca 10.000 km odešel motor, prý prasklý válec, údajně kvůli špatně udělaným rozvodům.
Předem děkuju za tipy.
Moje auto má najeto cca 350.000 km, koupil jsem ho v roce 2005 s tachometrem na 120.000, od cca 140.000 do cca 170.000 jsem jezdil na čisté MEŘO, pak jsem se víceméně iracionálně vrátil k naftě. Žádné problémy jsem nezaznamenal, pouze mi před cca 10.000 km odešel motor, prý prasklý válec, údajně kvůli špatně udělaným rozvodům.
Předem děkuju za tipy.
Ahoj, tak to že ti odešel motor je fakt prkotina o které je zbytečné mluvit
Ale teď vážně:
Nejprve je dobré si přečíst toto:
http://www.bioauto.sk./index.html
pak si pročti toto fórum, až tyto zdroje prostuduješ, budeš se zaručeně v problematice pohonu motorů rostlinným olejem dobře orientovat.
Ale teď vážně:
Nejprve je dobré si přečíst toto:
http://www.bioauto.sk./index.html
pak si pročti toto fórum, až tyto zdroje prostuduješ, budeš se zaručeně v problematice pohonu motorů rostlinným olejem dobře orientovat.
navíc, když zaběhneš do detailů, tak už ty rady moc univerzální nejsou...všichni se tak maximálně shodnou,že je třeba dobře předehřejvat, ale každej (alespoň z aktivních přispěvovatelů) to má zapojený trošku jinak, někdo používá 3cestý ventily, někdo 2-cestný ventily, jeden si výměník bastlí doma, další tvrdí, že je lepší 10 deskovej kupovanej, další, že musí bejt nejmíň 20ti deskovej...Někdo přihřejvá elektricky, někdo jenom vodou....
za sebe můžu říct:
ventily(4 dvojcestný) mam nevim jaký značky, kupoval jsem je v ňákym LPG servise, 1 za 500 Kč. Předtim sem dlouho skenoval internet a nic (novýho) podstatně levnějšího jsem nenašel)
výměník mam 10 deskovej SECESPOL, kupovanej přímo u SECESPOLU v Praze, asi za 1700, prej už ale se zvýšeným zájmem zpanštěli a podražili. Ty samý výměníky jdou zřejmě koupit jako příslušenství k ňákým kotlům, ale kotláři je nechtějí prodávat samotný. JInáč sem předtim taky prohledával internet a nic smysluplnýho jsem nenašel.
všechny možný hadice jsem kupoval v gumexu v praze (www.gumex.cz) vyjdou tak na 500 - 1000 Kč, je třeba kupovat odolný kyselým olejům (rostliňák je pěkný svinstvo co se týče leptání gumy) a finální rozvody okolo čerpadla a tak je dobrý udělat z průhlednejch hadic - napoprvý to málokdy funguje tiptop a ušetříš si dost práce tim, že vidíš, kam ti vlejzaj a odkud vylejzaj bubliny, případně kudy to teče a kudy neteče...
Všechny komponenty mě přišly tak na 6000 Kč.
jináč moje zapojení viz http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=10612 na kravinky jako pomocný čerpadlo, teploměr a manometr se můžeš ze začátku vykašlat, na ty je dost času po zprovoznění...
Spoustu jiných praktických detailů tu nemam čas vypisovat, chce to fakt pročítat, často tu padají protichůdný názory, to chce pak vsadit na vlastní úsudek a technickej cit často se tu objevujou spíš dojmy nebo irelevantní fakta (jede to jak z praku, hřeje to jako blbec-ruku na tom neudržim, nebo- naměřil jsem hned za výměníkem 80°C, rostliňák žere těsnění, rostliňák reaguje s mědí, apod...) pořádný, profesionální měření většinou chybí. Každej taky nemůže bejt odborník na všechno, ne?
Mnoho zdaru, a nečekej, že najdeš univerzální návod a bude to hned beze zbytku 100% fungovat. (a to nejspíš ani s hotovýma soupravama od rapidoilu)
za sebe můžu říct:
ventily(4 dvojcestný) mam nevim jaký značky, kupoval jsem je v ňákym LPG servise, 1 za 500 Kč. Předtim sem dlouho skenoval internet a nic (novýho) podstatně levnějšího jsem nenašel)
výměník mam 10 deskovej SECESPOL, kupovanej přímo u SECESPOLU v Praze, asi za 1700, prej už ale se zvýšeným zájmem zpanštěli a podražili. Ty samý výměníky jdou zřejmě koupit jako příslušenství k ňákým kotlům, ale kotláři je nechtějí prodávat samotný. JInáč sem předtim taky prohledával internet a nic smysluplnýho jsem nenašel.
všechny možný hadice jsem kupoval v gumexu v praze (www.gumex.cz) vyjdou tak na 500 - 1000 Kč, je třeba kupovat odolný kyselým olejům (rostliňák je pěkný svinstvo co se týče leptání gumy) a finální rozvody okolo čerpadla a tak je dobrý udělat z průhlednejch hadic - napoprvý to málokdy funguje tiptop a ušetříš si dost práce tim, že vidíš, kam ti vlejzaj a odkud vylejzaj bubliny, případně kudy to teče a kudy neteče...
Všechny komponenty mě přišly tak na 6000 Kč.
jináč moje zapojení viz http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=10612 na kravinky jako pomocný čerpadlo, teploměr a manometr se můžeš ze začátku vykašlat, na ty je dost času po zprovoznění...
Spoustu jiných praktických detailů tu nemam čas vypisovat, chce to fakt pročítat, často tu padají protichůdný názory, to chce pak vsadit na vlastní úsudek a technickej cit často se tu objevujou spíš dojmy nebo irelevantní fakta (jede to jak z praku, hřeje to jako blbec-ruku na tom neudržim, nebo- naměřil jsem hned za výměníkem 80°C, rostliňák žere těsnění, rostliňák reaguje s mědí, apod...) pořádný, profesionální měření většinou chybí. Každej taky nemůže bejt odborník na všechno, ne?
Mnoho zdaru, a nečekej, že najdeš univerzální návod a bude to hned beze zbytku 100% fungovat. (a to nejspíš ani s hotovýma soupravama od rapidoilu)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Světost těch ventilů je opravdu malá..Zrovna včera jsem jeden rozebíral - je tam uvnitř váleček terý má v sobě navrtaný čelně otvor cca 2 mm a potom je válaček ještě provrtaný skrz z boku (taky cca 2mm) a těmi otovry kapalina obtéká váleček který chodí v pouzdře (v tom pouzdu má vůli cca 1-2 mm) takže průtok je opravdu malý...
Doufám že jsem to trochu srozumitelně popsal
Já osobně jsem pořídil 3cestný ventil pro přepínání přívodu paliva a lpg ventily hodlám použít pouze na zpátečku...
Doufám že jsem to trochu srozumitelně popsal
Já osobně jsem pořídil 3cestný ventil pro přepínání přívodu paliva a lpg ventily hodlám použít pouze na zpátečku...
ty mý ventily mají světlost asi 4mm - ale nebyly to ty úplně nejlevnější. Měli ještě ňáký asi za 380, ale ty byly fakt tak 2mm. Tyhle stály 500 a šéfik říkal, že si je lidi montujou do palivový soustavy jako takovej primitivní imobilizér. Problémy s nima nebyly.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Takze mi staci 2 tricest.ventily....nejakou nadrz a neco pred naftovy filtr co ohreje olej...
Jen nechapu jestli ta vecicka...staci ohrivat olej,kdyz jedu.Se mi zda ten zasobnik nebo vymenik maly.
Muzete mi jeste rict co je zpatecka?k cemu se to pouziva?
Jsem asi Lama,ale porad to ctu dokola a jsem porad zmatenej.
Ventil :
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57
Predehrev paliva:
http://automotive.europecon.net/cs/konv ... a-12v.html
Jen nechapu jestli ta vecicka...staci ohrivat olej,kdyz jedu.Se mi zda ten zasobnik nebo vymenik maly.
Muzete mi jeste rict co je zpatecka?k cemu se to pouziva?
Jsem asi Lama,ale porad to ctu dokola a jsem porad zmatenej.
Ventil :
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57
Predehrev paliva:
http://automotive.europecon.net/cs/konv ... a-12v.html
Jestli to stačí záleží na velikosti motoru, teplotě venku, jestli ti ho při jízdě příliš neochlazuje proudění vzduchu a pod. Samozřejmě, že čím větší tím lepší,ale i dražší a ne všude se vejde.
Zpátečka sama o sobě je přepad z čerpadla a vstřiků. Nafta (olej) jí jde zpět do nádrže. Využíváme toho že palivo v ní je již ohřáto průchodem ohřívači a motorem a je teplé. Zbytečně by teklo do nádrže. Přes odvzdušňovací ventil se vrátí na vstup a účinnost se zvětší. Z nádrže přisává jen to so motor spálí.
Zpátečka sama o sobě je přepad z čerpadla a vstřiků. Nafta (olej) jí jde zpět do nádrže. Využíváme toho že palivo v ní je již ohřáto průchodem ohřívači a motorem a je teplé. Zbytečně by teklo do nádrže. Přes odvzdušňovací ventil se vrátí na vstup a účinnost se zvětší. Z nádrže přisává jen to so motor spálí.