Poraďte, prosím, začátečníkovi, jak jezdit na rostlinu.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Viklef
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28 dub 2007, 16:56

Poraďte, prosím, začátečníkovi, jak jezdit na rostlinu.

Příspěvek od Viklef »

Dobrý den, najezdím s autem (Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW r.v. 2001) cca 120.000 km ročně, a náhodou jsem narazil na tento web. Počítám, že kdybych jezdil na něco z rostlin, tak bych mohl celkem dost ušetřit, nejen peníze, ale taky životní prostředí. Nechci ale do auta bezhlavě lít olej z makra, klidně něco investuju do přestavby. Jsem ale v tomto naprostý laik, tak jsem chtěl někoho ze zdejších matadorů poprosit, jestli byste nemohli shrnout základní body problematiky - co udělat proto, aby se bez rizika dalo na rostlinu jezdit a přitom něco ušetřit.

Moje auto má najeto cca 350.000 km, koupil jsem ho v roce 2005 s tachometrem na 120.000, od cca 140.000 do cca 170.000 jsem jezdil na čisté MEŘO, pak jsem se víceméně iracionálně vrátil k naftě. Žádné problémy jsem nezaznamenal, pouze mi před cca 10.000 km odešel motor, prý prasklý válec, údajně kvůli špatně udělaným rozvodům.

Předem děkuju za tipy.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Zadna universalni rada neexistuje vse uz zde bylo napsano chce to poradne vse procist a posleze se ptat na nejasnosti na ktere ti zde vzdy rad nekdo odpovi. :)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj, tak to že ti odešel motor je fakt prkotina o které je zbytečné mluvit :-) :-D
Ale teď vážně:
Nejprve je dobré si přečíst toto:
http://www.bioauto.sk./index.html
pak si pročti toto fórum, až tyto zdroje prostuduješ, budeš se zaručeně v problematice pohonu motorů rostlinným olejem dobře orientovat.
Viklef
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28 dub 2007, 16:56

Příspěvek od Viklef »

no jo, sice se to nezdá, ale vzhledem k celkovým servisním nákladům auta je výměna motoru za dvacet šest litrů i s rozvodama bohužel fakt prkotina ...
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

Taky me zajima toto tema,ale jestli tady nekdo muzete rozepsat presne jake dily potrebuji na prestavbu.Hlavne presny typ dilu,cenu a kde ho muzu objednat.
Dival jsem se na stranky Rapid oil a cela sada stoji 15t.da se to udelat levneji a pritom ze stejnych komponentu?
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Chlapi,
nebuďte líní a přečtěte si toto fórum.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

určitě levněji ano ale to záleží s čím se spokojíš :-) a jak je už uvedeno musíš číst je tady toho opravdu ranec
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Je to jednoduchý. Základ je dostat se s palivem na přijatelnou hustotu. Bionafta je olej zředěný chemickou cestou(zjednodušeno), RO tepenou cestou. Záleží jestli máš určitý vybavení, čas a chuť něco vyrábět nebo díly spíš koupíš. Jak co zapojit bylo mockrát uvedeno
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

navíc, když zaběhneš do detailů, tak už ty rady moc univerzální nejsou...všichni se tak maximálně shodnou,že je třeba dobře předehřejvat, ale každej (alespoň z aktivních přispěvovatelů) to má zapojený trošku jinak, někdo používá 3cestý ventily, někdo 2-cestný ventily, jeden si výměník bastlí doma, další tvrdí, že je lepší 10 deskovej kupovanej, další, že musí bejt nejmíň 20ti deskovej...Někdo přihřejvá elektricky, někdo jenom vodou....

za sebe můžu říct:

ventily(4 dvojcestný) mam nevim jaký značky, kupoval jsem je v ňákym LPG servise, 1 za 500 Kč. Předtim sem dlouho skenoval internet a nic (novýho) podstatně levnějšího jsem nenašel)

výměník mam 10 deskovej SECESPOL, kupovanej přímo u SECESPOLU v Praze, asi za 1700, prej už ale se zvýšeným zájmem zpanštěli a podražili. Ty samý výměníky jdou zřejmě koupit jako příslušenství k ňákým kotlům, ale kotláři je nechtějí prodávat samotný. JInáč sem předtim taky prohledával internet a nic smysluplnýho jsem nenašel.

všechny možný hadice jsem kupoval v gumexu v praze (www.gumex.cz) vyjdou tak na 500 - 1000 Kč, je třeba kupovat odolný kyselým olejům (rostliňák je pěkný svinstvo co se týče leptání gumy) a finální rozvody okolo čerpadla a tak je dobrý udělat z průhlednejch hadic - napoprvý to málokdy funguje tiptop a ušetříš si dost práce tim, že vidíš, kam ti vlejzaj a odkud vylejzaj bubliny, případně kudy to teče a kudy neteče...

Všechny komponenty mě přišly tak na 6000 Kč.

jináč moje zapojení viz http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=10612 na kravinky jako pomocný čerpadlo, teploměr a manometr se můžeš ze začátku vykašlat, na ty je dost času po zprovoznění...

Spoustu jiných praktických detailů tu nemam čas vypisovat, chce to fakt pročítat, často tu padají protichůdný názory, to chce pak vsadit na vlastní úsudek a technickej cit (noteeth) často se tu objevujou spíš dojmy nebo irelevantní fakta (jede to jak z praku, hřeje to jako blbec-ruku na tom neudržim, nebo- naměřil jsem hned za výměníkem 80°C, rostliňák žere těsnění, rostliňák reaguje s mědí, apod...) pořádný, profesionální měření většinou chybí. Každej taky nemůže bejt odborník na všechno, ne?

Mnoho zdaru, a nečekej, že najdeš univerzální návod a bude to hned beze zbytku 100% fungovat. (a to nejspíš ani s hotovýma soupravama od rapidoilu)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

Konecne nejaka poradna rada.
Kazdy rekne at to pohledas,ale nic nenajdes.Kazdy to ma zapojeny vselijak,ale konkretni popis co a jak tu nema nikdo.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
hele Zdendo, nevíš náhodou, jakou světlost mají ty LPG ventily?
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Světost těch ventilů je opravdu malá..Zrovna včera jsem jeden rozebíral - je tam uvnitř váleček terý má v sobě navrtaný čelně otvor cca 2 mm a potom je válaček ještě provrtaný skrz z boku (taky cca 2mm) a těmi otovry kapalina obtéká váleček který chodí v pouzdře (v tom pouzdu má vůli cca 1-2 mm) takže průtok je opravdu malý...
Doufám že jsem to trochu srozumitelně popsal ;)
Já osobně jsem pořídil 3cestný ventil pro přepínání přívodu paliva a lpg ventily hodlám použít pouze na zpátečku...
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

ty mý ventily mají světlost asi 4mm - ale nebyly to ty úplně nejlevnější. Měli ještě ňáký asi za 380, ale ty byly fakt tak 2mm. Tyhle stály 500 a šéfik říkal, že si je lidi montujou do palivový soustavy jako takovej primitivní imobilizér. Problémy s nima nebyly.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

Takze mi staci 2 tricest.ventily....nejakou nadrz a neco pred naftovy filtr co ohreje olej...
Jen nechapu jestli ta vecicka...staci ohrivat olej,kdyz jedu.Se mi zda ten zasobnik nebo vymenik maly.
Muzete mi jeste rict co je zpatecka?k cemu se to pouziva?

Jsem asi Lama,ale porad to ctu dokola a jsem porad zmatenej.

Ventil :
http://automotive.europecon.net/index.p ... &Itemid=57

Predehrev paliva:
http://automotive.europecon.net/cs/konv ... a-12v.html
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Jestli to stačí záleží na velikosti motoru, teplotě venku, jestli ti ho při jízdě příliš neochlazuje proudění vzduchu a pod. Samozřejmě, že čím větší tím lepší,ale i dražší a ne všude se vejde.
Zpátečka sama o sobě je přepad z čerpadla a vstřiků. Nafta (olej) jí jde zpět do nádrže. Využíváme toho že palivo v ní je již ohřáto průchodem ohřívači a motorem a je teplé. Zbytečně by teklo do nádrže. Přes odvzdušňovací ventil se vrátí na vstup a účinnost se zvětší. Z nádrže přisává jen to so motor spálí. :o
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“