Bosch KTS ako OEM diagnostika

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

moc diky za info. :)
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Subaru SSM III

Příspěvek od joe »

Subaru SSM III - vidi iba Immo
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

jak to pass thru vubec pracuje?K cemu to je dobry a jaky jsou ceny tech ruznych znacek na prihlaseni?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

Nejaky pokec o J2534 napr. tu:

Kód: Vybrat vše

http://www.boschdiagnostics.com/testequipment/diagnostics/j2534/Pages/J2534FAQs.aspx
Tento protokol povodne definuje komunikacny standard-platformu na preprogramovanie jednotiek vo vozidlach, da sa vsak pouzit aj na diagnostiku - umoznuje kompatibilnemu adapteru a softwaru nacitavat, posielat a spracovat komunikacne data.

Vzhladom na to, ze podla normativy EU musia mat aj nezavisli opravari moznost preprogramovat jednotky pohonu vozidla, ktore pracuju podla normy Euro 5 a vyssie, zareagoval Bosch tak, ze vyvinul pre KTS firmware, s ktorym KTS dokaze pracovat ako J2534 kompatibilny hardware a teda umoznuje servisu, ktory vlastni KTS, preprogramovanie jednotiek.

Zial, predpis EU nie je dokonaly, pretoze sice nariaduje automobilkam spristupnit aj nezavislym opravarom moznost preprogramovavat jednotky vo vozidlach, avsak nijako nestanovuje vysku poplatku za takuto sluzbu.

V konecnom dosledku si tak kazda automobilka stanovila take vysoke financne poziadavky, ze od tejto sluzby odradila drvivu vacsinu nezavislych servisov.

Aby mohol nezavisly servis takuto sluzbu ponuknut, musi mat podpisanu dohodu zvlast s kazdou automobilkou, ktorej auta chce pokryt a kazdej osobitne za to platit. Poplatky za jednu znacku sa pohybuju radovo v tisickach Euro rocne, niektore automibilky ponukaju aj lacnejsi, casovo obmedzeny pristup, napr. na 1-3 dni.

Cize, v praxi zrejme tuto moznost preprogramovania, vzhladom na cenu pristupu ku obsahom flash, asi vyuziva malokto.

Pozitivny vedlajsi efekt vsak je to, ze sme ziskali moznost zmenit KTS na J2534 kompatibilne zariadenie jednoduchym preflashnutim firmwaru v KTS. Je potom mozne KTS vyuzivat ako diagnosticku hlavicu pre specializovane diagnosticke programy. Postupne coraz viac vyvojarov komunikacneho softwaru pridava podporu J2534 do svojich OEM diagnostickych programov a je preto mozne pomocou KTS robit diagnostiku podporovanych vozidiel na dealerskej urovni.
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 802
Registrován: 14 pro 2008, 16:23

Příspěvek od stefi »

ako je to z emulaciou GM MDI a VCM II na ford,dokaze spolupracovat KTS aj z ich softom?
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

Ford IDS - pokial viem, bez uspechu. ako vzdy, Ford je nieco extra :) Pricom, VCM II je ku KTS asi najblizsie zo vsetkych OEM diagnostik, dokonca pouzivaju identicku komunikacku DLL od Vecomu.

GM Global TIS - preprogramovanie jednotiek (SPS) urcite ide, ine neviem.

Obrázek
Naposledy upravil(a) joe dne 04 dub 2013, 18:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

joe píše:Nejaky pokec o J2534 napr. tu:

Kód: Vybrat vše

http://www.boschdiagnostics.com/testequipment/diagnostics/j2534/Pages/J2534FAQs.aspx
Tento protokol povodne definuje komunikacny standard-platformu na preprogramovanie jednotiek vo vozidlach, da sa vsak pouzit aj na diagnostiku - umoznuje kompatibilnemu adapteru a softwaru nacitavat, posielat a spracovat komunikacne data.

Vzhladom na to, ze podla normativy EU musia mat aj nezavisli opravari moznost preprogramovat jednotky pohonu vozidla, ktore pracuju podla normy Euro 5 a vyssie, zareagoval Bosch tak, ze vyvinul pre KTS firmware, s ktorym KTS dokaze pracovat ako J2534 kompatibilny hardware a teda umoznuje servisu, ktory vlastni KTS, preprogramovanie jednotiek.

Zial, predpis EU nie je dokonaly, pretoze sice nariaduje automobilkam spristupnit aj nezavislym opravarom moznost preprogramovavat jednotky vo vozidlach, avsak nijako nestanovuje vysku poplatku za takuto sluzbu.

V konecnom dosledku si tak kazda automobilka stanovila take vysoke financne poziadavky, ze od tejto sluzby odradila drvivu vacsinu nezavislych servisov.

Aby mohol nezavisly servis takuto sluzbu ponuknut, musi mat podpisanu dohodu zvlast s kazdou automobilkou, ktorej auta chce pokryt a kazdej osobitne za to platit. Poplatky za jednu znacku sa pohybuju radovo v tisickach Euro rocne, niektore automibilky ponukaju aj lacnejsi, casovo obmedzeny pristup, napr. na 1-3 dni.

Cize, v praxi zrejme tuto moznost preprogramovania, vzhladom na cenu pristupu ku obsahom flash, asi vyuziva malokto.

Pozitivny vedlajsi efekt vsak je to, ze sme ziskali moznost zmenit KTS na J2534 kompatibilne zariadenie jednoduchym preflashnutim firmwaru v KTS. Je potom mozne KTS vyuzivat ako diagnosticku hlavicu pre specializovane diagnosticke programy. Postupne coraz viac vyvojarov komunikacneho softwaru pridava podporu J2534 do svojich OEM diagnostickych programov a je preto mozne pomocou KTS robit diagnostiku podporovanych vozidiel na dealerskej urovni.
Dik za vysvetleni Joe.Je to dobra vec,ale je to zase vsechno o velkych penezich.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

ano, pokial to chces oficialne, tak sa nedoplatis.
ale pokial si rozchodis lubovolny z podporovanych programov, tak samozrejme mas moznost flashnut jednotku aj bez poplatkov :)

napr. pre VAS PC staci do CD mechaniky vlozit Flash CD a zajst do Riadenych funkcii - a uz flashujes jedna radost :)
ROMIK
Aktivista
Příspěvky: 1061
Registrován: 23 led 2006, 19:05

Příspěvek od ROMIK »

Jen taková úvaha, nepojede Passthru (J2534) s novým VW ODIS
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

to mozno pojde.
otazka znie, ako ho bez licencie rozchodis...
niceman
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 31 kvě 2009, 10:47

Příspěvek od niceman »

Takže vyskušane na Fabii II,rok 2010 =
KTS 550 v režime Passthru+VASPC,VAS interface vidi,ale z autom sa nespoji :(
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

aky kabel ?
inak, az od 04/2010 ide fabia po CAN-e...
niceman
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 31 kvě 2009, 10:47

Příspěvek od niceman »

hruby kabel hruby :) =KTS 550+VASPC
ved Fabia II je canova,či? can 1.6
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

pytal som sa, aky kabel bol pouzity na prepojenie KTS a auta - UBOX, OBD, OBD MUX, ... to, ze je hruby, to viem.

a tiez som sa pytal, ci tafabia vobec ide po CANe - v r. 2010 to zavisi od mesiaca vyroby.
niceman
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 31 kvě 2009, 10:47

Příspěvek od niceman »

UBOX2,tato fabia ma can 1.6,ale mozem vyskusat aj na octavii II 2006,
pokus o spojenie z fabiou mam natočene na videu-ak by to chcel niekto zhodnotit....
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“