Bosch KTS ako OEM diagnostika
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejaky pokec o J2534 napr. tu:
Tento protokol povodne definuje komunikacny standard-platformu na preprogramovanie jednotiek vo vozidlach, da sa vsak pouzit aj na diagnostiku - umoznuje kompatibilnemu adapteru a softwaru nacitavat, posielat a spracovat komunikacne data.
Vzhladom na to, ze podla normativy EU musia mat aj nezavisli opravari moznost preprogramovat jednotky pohonu vozidla, ktore pracuju podla normy Euro 5 a vyssie, zareagoval Bosch tak, ze vyvinul pre KTS firmware, s ktorym KTS dokaze pracovat ako J2534 kompatibilny hardware a teda umoznuje servisu, ktory vlastni KTS, preprogramovanie jednotiek.
Zial, predpis EU nie je dokonaly, pretoze sice nariaduje automobilkam spristupnit aj nezavislym opravarom moznost preprogramovavat jednotky vo vozidlach, avsak nijako nestanovuje vysku poplatku za takuto sluzbu.
V konecnom dosledku si tak kazda automobilka stanovila take vysoke financne poziadavky, ze od tejto sluzby odradila drvivu vacsinu nezavislych servisov.
Aby mohol nezavisly servis takuto sluzbu ponuknut, musi mat podpisanu dohodu zvlast s kazdou automobilkou, ktorej auta chce pokryt a kazdej osobitne za to platit. Poplatky za jednu znacku sa pohybuju radovo v tisickach Euro rocne, niektore automibilky ponukaju aj lacnejsi, casovo obmedzeny pristup, napr. na 1-3 dni.
Cize, v praxi zrejme tuto moznost preprogramovania, vzhladom na cenu pristupu ku obsahom flash, asi vyuziva malokto.
Pozitivny vedlajsi efekt vsak je to, ze sme ziskali moznost zmenit KTS na J2534 kompatibilne zariadenie jednoduchym preflashnutim firmwaru v KTS. Je potom mozne KTS vyuzivat ako diagnosticku hlavicu pre specializovane diagnosticke programy. Postupne coraz viac vyvojarov komunikacneho softwaru pridava podporu J2534 do svojich OEM diagnostickych programov a je preto mozne pomocou KTS robit diagnostiku podporovanych vozidiel na dealerskej urovni.
Kód: Vybrat vše
http://www.boschdiagnostics.com/testequipment/diagnostics/j2534/Pages/J2534FAQs.aspx
Vzhladom na to, ze podla normativy EU musia mat aj nezavisli opravari moznost preprogramovat jednotky pohonu vozidla, ktore pracuju podla normy Euro 5 a vyssie, zareagoval Bosch tak, ze vyvinul pre KTS firmware, s ktorym KTS dokaze pracovat ako J2534 kompatibilny hardware a teda umoznuje servisu, ktory vlastni KTS, preprogramovanie jednotiek.
Zial, predpis EU nie je dokonaly, pretoze sice nariaduje automobilkam spristupnit aj nezavislym opravarom moznost preprogramovavat jednotky vo vozidlach, avsak nijako nestanovuje vysku poplatku za takuto sluzbu.
V konecnom dosledku si tak kazda automobilka stanovila take vysoke financne poziadavky, ze od tejto sluzby odradila drvivu vacsinu nezavislych servisov.
Aby mohol nezavisly servis takuto sluzbu ponuknut, musi mat podpisanu dohodu zvlast s kazdou automobilkou, ktorej auta chce pokryt a kazdej osobitne za to platit. Poplatky za jednu znacku sa pohybuju radovo v tisickach Euro rocne, niektore automibilky ponukaju aj lacnejsi, casovo obmedzeny pristup, napr. na 1-3 dni.
Cize, v praxi zrejme tuto moznost preprogramovania, vzhladom na cenu pristupu ku obsahom flash, asi vyuziva malokto.
Pozitivny vedlajsi efekt vsak je to, ze sme ziskali moznost zmenit KTS na J2534 kompatibilne zariadenie jednoduchym preflashnutim firmwaru v KTS. Je potom mozne KTS vyuzivat ako diagnosticku hlavicu pre specializovane diagnosticke programy. Postupne coraz viac vyvojarov komunikacneho softwaru pridava podporu J2534 do svojich OEM diagnostickych programov a je preto mozne pomocou KTS robit diagnostiku podporovanych vozidiel na dealerskej urovni.
Ford IDS - pokial viem, bez uspechu. ako vzdy, Ford je nieco extra Pricom, VCM II je ku KTS asi najblizsie zo vsetkych OEM diagnostik, dokonca pouzivaju identicku komunikacku DLL od Vecomu.
GM Global TIS - preprogramovanie jednotiek (SPS) urcite ide, ine neviem.
GM Global TIS - preprogramovanie jednotiek (SPS) urcite ide, ine neviem.
Naposledy upravil(a) joe dne 04 dub 2013, 18:46, celkem upraveno 1 x.
Dik za vysvetleni Joe.Je to dobra vec,ale je to zase vsechno o velkych penezich.joe píše:Nejaky pokec o J2534 napr. tu:
Tento protokol povodne definuje komunikacny standard-platformu na preprogramovanie jednotiek vo vozidlach, da sa vsak pouzit aj na diagnostiku - umoznuje kompatibilnemu adapteru a softwaru nacitavat, posielat a spracovat komunikacne data.Kód: Vybrat vše
http://www.boschdiagnostics.com/testequipment/diagnostics/j2534/Pages/J2534FAQs.aspx
Vzhladom na to, ze podla normativy EU musia mat aj nezavisli opravari moznost preprogramovat jednotky pohonu vozidla, ktore pracuju podla normy Euro 5 a vyssie, zareagoval Bosch tak, ze vyvinul pre KTS firmware, s ktorym KTS dokaze pracovat ako J2534 kompatibilny hardware a teda umoznuje servisu, ktory vlastni KTS, preprogramovanie jednotiek.
Zial, predpis EU nie je dokonaly, pretoze sice nariaduje automobilkam spristupnit aj nezavislym opravarom moznost preprogramovavat jednotky vo vozidlach, avsak nijako nestanovuje vysku poplatku za takuto sluzbu.
V konecnom dosledku si tak kazda automobilka stanovila take vysoke financne poziadavky, ze od tejto sluzby odradila drvivu vacsinu nezavislych servisov.
Aby mohol nezavisly servis takuto sluzbu ponuknut, musi mat podpisanu dohodu zvlast s kazdou automobilkou, ktorej auta chce pokryt a kazdej osobitne za to platit. Poplatky za jednu znacku sa pohybuju radovo v tisickach Euro rocne, niektore automibilky ponukaju aj lacnejsi, casovo obmedzeny pristup, napr. na 1-3 dni.
Cize, v praxi zrejme tuto moznost preprogramovania, vzhladom na cenu pristupu ku obsahom flash, asi vyuziva malokto.
Pozitivny vedlajsi efekt vsak je to, ze sme ziskali moznost zmenit KTS na J2534 kompatibilne zariadenie jednoduchym preflashnutim firmwaru v KTS. Je potom mozne KTS vyuzivat ako diagnosticku hlavicu pre specializovane diagnosticke programy. Postupne coraz viac vyvojarov komunikacneho softwaru pridava podporu J2534 do svojich OEM diagnostickych programov a je preto mozne pomocou KTS robit diagnostiku podporovanych vozidiel na dealerskej urovni.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009