Stránka 1 z 1

Pokles výkonu v mraze.

Napsal: 24 bře 2013, 20:44
od hanyking
Ahoj mám v nádrži mix 20l oleje (lukana) 15l nafty a cca 4l natural 95 a VIF. Včera jsem jel dálkovku a byla opravdu kosa. Auto jsem startl ve dne v pohodě, jel jsem 100km do Vroclavi a vracel se po půlnoci. Tam teplota v noci klesala až tak na -12C a startl jsem v pohodě. Cesta bez problémů ale asi 20 km od baráku začaly poklesy výkonu. Dal jsem plyn a byl záběr a náhle pokles. V kopcích to šlo hodně poznat. Úplně to ztrácelo výkon. Nakonec jsem dojel až domů. Bylo -17. Dnes jsem šel dotankovat trochu nafty. Jelo to ve dne ok. Ale jak jsem se večer vracel ve větším chladu zase jsem zaznamenal nerovnoměrný výkon. Je tady asi -10. Ale jen málo. Ten pokles spíš nepozorovaně. Myslíte, že to je pouze tuhnutím paliva nebo může být problém s čerpadlem? Mám filcku 1,9D.

Napsal: 24 bře 2013, 21:05
od k.amerika
Ahoj, podle mého je to na felicii a takový mráz moc velký zápřah.. Olej zhoustne na med vracečka ti filtr skoro neohřeje a lucas ve felicii nemá šanci.. Až se oteplí bude vše ok, pokud jsi tím hustým palivel čerpadlo už nenačal.. Já felicii s Lucasem raději prodal a koupil auto s čerpadlem bosch a nemám takovou obavu když zhoustne palivo.. Navíc místo naturalu ředím e85 a je to v zimě tekutější než s naturalem..

Napsal: 24 bře 2013, 22:09
od radluk
NEstiha to protekat filtrem, pokud ho mas puvodni a neni cisty/novy, tak se neni cemu divit. Pokud tam mas origo Lucas, tak zachvilku mu muzes dat sbohem a trikrat nazdar. To neni hovnocuc, Bosch dokaze nacucnout tak, ze vlastnim podtlakem to chcipne, Lucas mozna chcipne totalne ;) Tohle je pokouseni vydrze cerpadla a hodne velka odvaha v takove zime tedka, kdyby bylo aspon leto... ;)

Napsal: 24 bře 2013, 22:21
od hanyking
Ahoj, no já jsem nalil olej a pak se ochladilo. Už jsem nečekal takové mrazy. Když dám nový filtr tak to pomůže? Nevím jaké tam je čerpadlo. Možná ten lukas. Dá se to poznat když to nafotím?

Napsal: 25 bře 2013, 05:23
od k.amerika
[quote="radluk"] To neni hovnocuc...

Tak to jsem se zasmál :-)

Napsal: 25 bře 2013, 08:24
od spar
nemusíš nic fotit,filcka má jenom lukas.... Až ti chcípne lukas,dej tam Bosch a bude klid...

Napsal: 25 bře 2013, 10:39
od Stewa
Tuhne ti olej ve filtrech. Vyměnit filtr nebo počkat až bude teplejc.
Když nepomůže -> čerpadlo

Napsal: 26 bře 2013, 07:56
od Petr.C
Já si taky myslím, že to je filtrem, poměr nemáš zas tak hroznej aby ti to dělalo takovou neplechu.

Napsal: 26 bře 2013, 11:59
od hanyking
Petr.C píše:Já si taky myslím, že to je filtrem, poměr nemáš zas tak hroznej aby ti to dělalo takovou neplechu.
Dnes jdu vyměnit filtr tak uvidím jestli je změna. Filtr tam je asi původní tak si myslím, že bude zanesenej. Protože i v létě když startnu a mám tam třeba 80%oleje tak než se to zakřeje otáčky kolísaj. Někdy padaj i na polovinu a pak se to dorovnává. Ale třeba za 2 minuty už to klapalo ok.

Každopádně mě zarazilo to, že autu v mraze -17 začal kolísat výkon po ujetých 80km. Měl jsem za to, že když už to jede tak se to ohřívá. V dvounádržové úpravě se startuje na naftu a když se to zahřeje tak to přepne na skoro čistej olej.

Napsal: 26 bře 2013, 12:17
od Stewa
hanyking píše:
Petr.C píše:Já si taky myslím, že to je filtrem, poměr nemáš zas tak hroznej aby ti to dělalo takovou neplechu.

Každopádně mě zarazilo to, že autu v mraze -17 začal kolísat výkon po ujetých 80km. Měl jsem za to, že když už to jede tak se to ohřívá. V dvounádržové úpravě se startuje na naftu a když se to zahřeje tak to přepne na skoro čistej olej.
Jo tak to je divný to nevypadáv na filtr :?

Napsal: 26 bře 2013, 13:59
od Petr.C
Jj, to je divný, ale zkus nejdřív ten filtr.

Napsal: 27 bře 2013, 13:08
od hanyking
Vyměnil jsem filtr a je to dobrý. I když jsem jel na výměnu tak to bylo ok. Bylo kolem 0C. Tak to asi opravdu jen olej tuhl ve filtru jak psal k.amerika. Každopádně jezdit na směs oleje a nafty 1:1 v -17 je riziko. Pak se už zřejmě nestačí filtr ohřívat a tuhne to.

Napsal: 27 bře 2013, 19:48
od tonik25
na tohle jsem já používal takovej malej ohřívač na 12 voltů, hezky s žhavičkou a termostatem, krásně to udržovalo palivo tekutý :)