Obsah fóra Dieselpower forum
Obsah fóra Dieselpower forum Přihlášení Registrace FAQ Seznam uživatelů Hledat

Obsah fóra Dieselpower forum » Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu » LTO v zimě Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Přidat nové téma  Zaslat odpověď Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma 
PříspěvekZaslal: pá listopad 22, 2013 7:25 pm Citovat
oldaf
Aktivista
Založen: 1.6.2007
Příspěvky: 1257
Bydliště: Česka Lípa




V extrémním mrazu(bylo přes -20) a kanystry venku, se to jen malinko zakalilo. Žádnou usazeninu mi LTOčko nikdy neudělalo. A třeba v jedné slepičárně kde to používají k topení to mají venku ve velké železné nádrži a nic jim nezamrzá.

_________________
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: ne listopad 24, 2013 1:02 pm Citovat
radluk
Aktivista
Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 1672
Bydliště: Uherske Hradiste




Petr H. napsal:
Sm?ch do sucha nikdy nádrž nevyjedeš to ví i malé děcko. Jinak vážení žádné LTO není do mínusu. Protože se skladuje obvykle v nádržích co jsou ve sklepech domu. (Alespoň v německy hovořících zemích) nebo se dává trubka hoodně vysoko nade dno. A to co je v tom barelu na dně to jsem měl vždy. Bez ohledu jestli jsem to natankoval v zimě nebo v létě. A v zimě jsem pravidelně topil pod filtrem novinama. Ani moc nepomáhalo přidávat benzín. Ty zbytky parafínu z barelu můžeš použít v červenci a ještě to budeš muset naředit. Jinak se to dá zjistit opravdu hodně dlouho.. Musíš vypustit a vypláchnout úplně vše, vyměnit filtry atd... Však si to dogůglujte dá se najít do jaké koncentrace se to dá poznat.


kde jsi cetl, ze se neda pouzit pri teplotach pod 0 °C, kdyz ELTO udava filtrovatelnost az do - 15°C Bl?zen
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út listopad 26, 2013 9:22 pm Citovat
Petr H.
Přispěvovatel
Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 521




Vážení zkuste prosím lepe číst co píšu. Nikde jsem nic nečetl prostě píšu jak je to v praxi...
Nikde jsem nepsal že se to nedá použít v zimě. Jinak za jízdy platí pro naftu to samé co s fridexem. Jak jsem psal, za mrazu věčně ucpaný filtr parafínem z podchlazených trubek a nádrže co je pod autem. Stačilo rozehřát filtr zapalenýma novinama a jelo se dál. Ale při mínus 20 je opruz to dělat každých 30 km!!! Kdo má dobře vytápěný filtr tyhle problémy pravděpodobně nemá! A nebo nejede za mrazu několik set km a neteče mu do filtru parafínová kaše. Kolikrát mi zamrzly trubičky odstřikovačů s kapalinou do minus 40ti (údaj s kanystru)

TO zakalené - parafin nakonec sedne na dno a vypadá to jako na té fotce. Musíš chvilku počkat, do rána to nestačí sedimentovat...

Nádrž můžeš vypouštět motorkem jak chceš, trubka je kus nad dnem. Musíš to vypustit tím šroubem co je na dně, vypustit všechny trubky, filtr, čerpadlo. Příjemnou zábavu...

I nadzemní nádrž v JZD nemá trubku až úplně na dno. A navíc filtr jestli to nějaký má bude někde poblíž kotle ne?


Vzkaz pro nogris: hovno tomu rozumíš, to umí každý debil i na letní naftu...

Že se pokaždý nachytám a něco sem píšu ...

_________________
nemám žádnou kárku na naftu...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út listopad 26, 2013 9:59 pm Citovat
Petr H.
Přispěvovatel
Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 521




Petrol Plzeň:

Znak jakosti ETO
Hustota při 20 °C – kg.m-3 Max. 860
Destilační zkouška:
do 250 °C předestiluje - % obj. Max. 65
do 350 °C předestiluje - % obj. Min. 85
Kinematická viskozita při 20°C - mm-2.s-1 Max. 6
Obsah popela - % hm. Max. 0,01
Obsah mechan. nečistot - % hm. Max. 0,05
Bod vzplanutí podle Penskyho a Martense - °C Min. 56
Bod tuhnutí - °C Max. - 10
Obsah síry - % hm. Max. 0,2

Znak jakosti LEHKÝ TOPNÝ OLEJ
Hustota při 20 °C – kg.m-3 Max. 910
Destilační zkouška:
do 350 °C předestiluje - % obj. Min. 20
Kinematická viskozita při 40°C - mm-2.s-1 3,2 až 18
Obsah popela - % hm. Max. 0,02
Obsah mechan. nečistot - % hm. Max. 0,1
Bod vzplanutí podle Penskyho a Martense - °C Min. 66
Bod tuhnutí - °C:
sléto Max. +10
zima Max. -5

Obsah síry - % hm.:
málosirný Max. 1,0
středněsirný Max. 2,0

Modifikace:Nízkosirný topný olej TOEL (Ekopetrol) Cena oleje je závislá na ceně ropy na světových trzích. Spotřební daň se vrací po prokazatelném spálení v topeništi.
Vlastnost Hodnota Jednotka Poznámka
Hustota (paliva při 20 °C) 860 kg.m-3
Viskozita (při 40°C) 6 mm2.s-1
Obsah (popela Ad) 0,01 %
Obsah ( vody Wr) 0,05 %
Obsah (Sd) 0,2 %
Výhřevnost (paliva Qr) 42,5 MJ.kg-1
Teplota (vzplanutí) 55 °C
Teplota (tuhnutí) -15 °C

Výkladový slovník

Bod tuhnutí, bod tekutosti

(angl. pour point)

Teplota, při níž je zkoumaná látka za podmínek stanovených normou již natolik pevná, že přestane téci. Stanovení bodu tuhnutí se provádí tak, že se teplota postupně snižuje a opakovaně se zkoumá, zda je vzorek kapalný. Přesný postup stanovení je normován.
Bod tuhnutí je významným parametrem popisujícím nízkoteplotní chování surové ropy, topných olejů, mazacích olejů a motorové nafty.


Die geltende Heizölnorm schreibt die kritische Temperaturgrenze für Heizöl EL bei –10 bis –12°C fest (CFPP: die Temperatur, bei der eine unter genormten Bedingungen abgekühlte Mineralölprobe nicht mehr in ausreichendem Maße durch ein Sieb mit definierter Maschenweite fließt). Die Erfahrung zeigt, der Winter hält sich an keine Norm – wirksamer Kälteschutz ist unverzichtbar.
Kältechutz
Für optimalen Kälteschutz: frühzeitig an minus HEL® denken minus HEL® sollte unbedingt vor der Befüllung des Tanks zugegeben werden, um ein optimales Vermischen mit dem Brennstoff und damit die höchste Schutzwirkung zu erreichen. Darüber hinaus entscheidend ist, minus HEL® bei einer Heizöltemperatur von mindestens +3 °C zuzugeben – schließlich beginnt Heizöl EL zum Teil bereits ab dieser Temperatur, Paraffin auszuscheiden und trübe zu werden.

Heizölprodukt Dichte bei 15° Trübungspunkt Filtrierbarkeitsgrenze Schwefelgehalt
Heizöl Extraleicht SN 181, 160/2-1995 820-860 kg/m3 3°C -12° 0.20%
Oeko-Heizöl schwefelarm 820-860 kg/m3 3°C -12° 0.005%
Heizöl Dieselqualität 820-845 kg/m3 -13°C -20° 0.001%

Trübungspunkt oder auch Cloudpoint:
Der Trübungspunkt charakterisiert die Temperatur, bei der klares Heizöl durch Ausscheiden von Paraffinkristallen getrübt wird.

Filtrierbarkeitsgrenze/CFPP:
Der CFPP beschreibt die Bestimmung des Temperaturgrenzwertes der Filtrierbarkeit eines Brennstoffes. Mit Additiven (Fliessverbesserer) könnte der CFPP auf tiefere Temperaturen verschoben werden. Dies ist jedoch heute mit dem hohen Qualitätsstandard in der Schweiz kaum mehr gebräuchlich.


Pro ty co neumí použít Google.

Pro ty kdo tomu nerozumí: obyčejný německý topňák tuhne při -10 až –12°C . Parafín se začíná vylučovat při PLUS 3°C !!!

Kdo měl za mrazu tekuté měl tohle: Heizöl Dieselqualität 820-845 kg/m3 -13°C -20° 0.001%

_________________
nemám žádnou kárku na naftu...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: st listopad 27, 2013 7:20 pm Citovat
radluk
Aktivista
Založen: 6.6.2006
Příspěvky: 1672
Bydliště: Uherske Hradiste




No vidis, takze to teoreticky do minusovych teplot je.
Teplota vylucovani parafinu ty kteri maji elektricky vyhrivany filtr nemusi zas tak zajimat. I v klasicke motorove nafte dochazi od urcite teploty k samemu jevu.
Akorat nevim, co mysli tim bodem tuhnuti, urcite se z lehkeho topneho oleje ktery se vyrabi i z mene kvalitnich naft nestane pri teto teplote kostka masla.
Spis jde o CFFP hodnotu (teplota filtrovatelnosti)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: čt listopad 28, 2013 11:01 pm Citovat
Petr H.
Přispěvovatel
Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 521




Mrknut? je z toho fakt kaše (ne kostka másla Velmi ??astn? ). Musíš to nechat vysrážet, sedimentovat a slít ten vršek a na to v zimě jezdit. A ještě to musíš ve velkých mrazech obenzínovat jinak to stojí za prd. To samé bylo, když kdejaký zmetek v 90 letech prodával topňák místo nafty u pumpy. Jak udeřil mráz měl jsem v liazce nádrž, trubky čerpadlo plné kaše. Musel jsi pod tím hodinu postrkovat kýble se zapálenou naftou aby si vůbec vyjel...
Konstrukce vyhřívání filtru tě až tak moc nezachrání, po delší jízdě tak podchladíš palivové trubky a nádrž, že to přestane lézt trubkama, zrovna jako rostliňák.
Samozřejmě kdybych se tím chtěl zabývat dneska, tak si udělám vyhřívání a investuju do filcu a mirelonu.
Jenže časy, kdy se dalo zcela legálně dovést 500L, aniž by si porušil jakýkoliv český nebo německý zákon a ještě jsi si mohl nechat vrátit Mwst. se nikdy nevrátí. A taky už to nikdy nebude stát 55 feniků - 14% Mwst... Mrknut?


http://notes3.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/graf/pohonne_hmoty_1995_

Velmi ??astn? si pamatuji v té době kdy jsem pumpoval LPG z lahví za 2 Kč protože se mi zdál Za 6 Kč u pumpy šíleně drahej....

_________________
nemám žádnou kárku na naftu...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: ne prosinec 15, 2013 4:18 pm Citovat
cumprcampr
Nováček
Založen: 15.12.2013
Příspěvky: 1




jezdím na LTO z rakouska asi 5 let a nikdy jsem nemel problém v zimě,je pravda ze pred kazdou zimou delam palivák,sice je to kazdych zhruba 20tis km ale to je kámen urazu v zimě
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: ne prosinec 15, 2013 5:39 pm Citovat
sineDko
Přispěvovatel
Založen: 2.11.2013
Příspěvky: 114




chalani viete mi povedat kde sa da kupit lto v rakusku zo strany bratislavy? dakujem
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: ne prosinec 15, 2013 8:16 pm Citovat
Mario30
Přispěvovatel
Založen: 14.8.2007
Příspěvky: 151




otázka možno od veci..... kde sa dá kúpiť LTO v ČR a v SK?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: st listopad 26, 2014 9:38 am Citovat
zero1724
Aktivista
Založen: 3.8.2008
Příspěvky: 2342
Bydliště: Jižní Čechy




Dle té fotky, vypada můj vyfrit mixovanej s palivem jeta1 v poměru 3:1 ve prospěch vyfritu lépe než nějaký lto, samozřejmě myslím při teplotě -20

_________________
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: po prosinec 05, 2016 9:18 am Citovat
Leoš tdi
Nováček
Založen: 5.12.2016
Příspěvky: 1
Bydliště: Karlovy Vary




Záleží na tom odkud ten heizöl je a jakou má kvalitu samozřejmě to jezdí na každej, jezdil jsem do jednoho města v německu a tam vychazi litr na 16 Kč. ale auto mělo po ránu zvuk jak traktor, ale lítal jsem na to i v mrazech a nikdy mi to nezamrzlo, pak jsem si vzpomněl ještě na jednu prodejnu, která byla dražší a trochu dál, ale měli tam heizöl od schellu tak jsem tam zajel a natankoval a motor najednou tichounkej. Litr vyjde na 19 Kč. A zkoušel jsem ho i v mrazech v -26 jsem to nalil do plastovy zkumavky a nechal za oknem a nic normalne to nezamrzlo ani se v tom nic nevysrazelo. Jinak VIF do toho leju vzdycky i kdyz jsem tankoval na pumpe. Jezdi na to vsichni moji kamosi uz 15 let a nikdy nikdo nemel problem. A jezdí na to i commonraily uplne v pohode 2.0 tdi 125kw CR najeto na heizöl 100 000 km bez problemu. 1.9 tdi 110kw najeto na heizöl 350 000 bez problému, 2.0 tdi PD 250 000 bez problému. 1.9 tdi 96 kw 400 000 bez problému, 1.9 tdi rotacky s tema uz se toho nalitalo milion nikdy zadnej problem. Prostě je to normální nafta a auta na to litaj jak prasteny
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LTO v zimě
 Obsah fóra Dieselpower forum » Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
Strana 2 z 2  
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
  
  
 Přidat nové téma  Zaslat odpověď  


TOPlist    
Copyright (c) 2005-2007 DIESELPOWER.CZ. Vsechna prava vyhrazena.
    Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group. phpBB Skin by Vjacheslav Trushkin.