LTO v zimě

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Bydliště: Česka Lípa

Příspěvek od oldaf »

V extrémním mrazu(bylo přes -20) a kanystry venku, se to jen malinko zakalilo. Žádnou usazeninu mi LTOčko nikdy neudělalo. A třeba v jedné slepičárně kde to používají k topení to mají venku ve velké železné nádrži a nic jim nezamrzá.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Petr H. píše:(LOL) do sucha nikdy nádrž nevyjedeš to ví i malé děcko. Jinak vážení žádné LTO není do mínusu. Protože se skladuje obvykle v nádržích co jsou ve sklepech domu. (Alespoň v německy hovořících zemích) nebo se dává trubka hoodně vysoko nade dno. A to co je v tom barelu na dně to jsem měl vždy. Bez ohledu jestli jsem to natankoval v zimě nebo v létě. A v zimě jsem pravidelně topil pod filtrem novinama. Ani moc nepomáhalo přidávat benzín. Ty zbytky parafínu z barelu můžeš použít v červenci a ještě to budeš muset naředit. Jinak se to dá zjistit opravdu hodně dlouho.. Musíš vypustit a vypláchnout úplně vše, vyměnit filtry atd... Však si to dogůglujte dá se najít do jaké koncentrace se to dá poznat.
kde jsi cetl, ze se neda pouzit pri teplotach pod 0 °C, kdyz ELTO udava filtrovatelnost az do - 15°C (crazy)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

Vážení zkuste prosím lepe číst co píšu. Nikde jsem nic nečetl prostě píšu jak je to v praxi...
Nikde jsem nepsal že se to nedá použít v zimě. Jinak za jízdy platí pro naftu to samé co s fridexem. Jak jsem psal, za mrazu věčně ucpaný filtr parafínem z podchlazených trubek a nádrže co je pod autem. Stačilo rozehřát filtr zapalenýma novinama a jelo se dál. Ale při mínus 20 je opruz to dělat každých 30 km!!! Kdo má dobře vytápěný filtr tyhle problémy pravděpodobně nemá! A nebo nejede za mrazu několik set km a neteče mu do filtru parafínová kaše. Kolikrát mi zamrzly trubičky odstřikovačů s kapalinou do minus 40ti (údaj s kanystru)

TO zakalené - parafin nakonec sedne na dno a vypadá to jako na té fotce. Musíš chvilku počkat, do rána to nestačí sedimentovat...

Nádrž můžeš vypouštět motorkem jak chceš, trubka je kus nad dnem. Musíš to vypustit tím šroubem co je na dně, vypustit všechny trubky, filtr, čerpadlo. Příjemnou zábavu...

I nadzemní nádrž v JZD nemá trubku až úplně na dno. A navíc filtr jestli to nějaký má bude někde poblíž kotle ne?


Vzkaz pro nogris: hovno tomu rozumíš, to umí každý debil i na letní naftu...

Že se pokaždý nachytám a něco sem píšu ...
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

Petrol Plzeň:

Znak jakosti ETO
Hustota při 20 °C – kg.m-3 Max. 860
Destilační zkouška:
do 250 °C předestiluje - % obj. Max. 65
do 350 °C předestiluje - % obj. Min. 85
Kinematická viskozita při 20°C - mm-2.s-1 Max. 6
Obsah popela - % hm. Max. 0,01
Obsah mechan. nečistot - % hm. Max. 0,05
Bod vzplanutí podle Penskyho a Martense - °C Min. 56
Bod tuhnutí - °C Max. - 10
Obsah síry - % hm. Max. 0,2

Znak jakosti LEHKÝ TOPNÝ OLEJ
Hustota při 20 °C – kg.m-3 Max. 910
Destilační zkouška:
do 350 °C předestiluje - % obj. Min. 20
Kinematická viskozita při 40°C - mm-2.s-1 3,2 až 18
Obsah popela - % hm. Max. 0,02
Obsah mechan. nečistot - % hm. Max. 0,1
Bod vzplanutí podle Penskyho a Martense - °C Min. 66
Bod tuhnutí - °C:
sléto Max. +10
zima Max. -5

Obsah síry - % hm.:
málosirný Max. 1,0
středněsirný Max. 2,0

Modifikace:Nízkosirný topný olej TOEL (Ekopetrol) Cena oleje je závislá na ceně ropy na světových trzích. Spotřební daň se vrací po prokazatelném spálení v topeništi.
Vlastnost Hodnota Jednotka Poznámka
Hustota (paliva při 20 °C) 860 kg.m-3
Viskozita (při 40°C) 6 mm2.s-1
Obsah (popela Ad) 0,01 %
Obsah ( vody Wr) 0,05 %
Obsah (Sd) 0,2 %
Výhřevnost (paliva Qr) 42,5 MJ.kg-1
Teplota (vzplanutí) 55 °C
Teplota (tuhnutí) -15 °C

Výkladový slovník

Bod tuhnutí, bod tekutosti

(angl. pour point)

Teplota, při níž je zkoumaná látka za podmínek stanovených normou již natolik pevná, že přestane téci. Stanovení bodu tuhnutí se provádí tak, že se teplota postupně snižuje a opakovaně se zkoumá, zda je vzorek kapalný. Přesný postup stanovení je normován.
Bod tuhnutí je významným parametrem popisujícím nízkoteplotní chování surové ropy, topných olejů, mazacích olejů a motorové nafty.


Die geltende Heizölnorm schreibt die kritische Temperaturgrenze für Heizöl EL bei –10 bis –12°C fest (CFPP: die Temperatur, bei der eine unter genormten Bedingungen abgekühlte Mineralölprobe nicht mehr in ausreichendem Maße durch ein Sieb mit definierter Maschenweite fließt). Die Erfahrung zeigt, der Winter hält sich an keine Norm – wirksamer Kälteschutz ist unverzichtbar.
Kältechutz
Für optimalen Kälteschutz: frühzeitig an minus HEL® denken minus HEL® sollte unbedingt vor der Befüllung des Tanks zugegeben werden, um ein optimales Vermischen mit dem Brennstoff und damit die höchste Schutzwirkung zu erreichen. Darüber hinaus entscheidend ist, minus HEL® bei einer Heizöltemperatur von mindestens +3 °C zuzugeben – schließlich beginnt Heizöl EL zum Teil bereits ab dieser Temperatur, Paraffin auszuscheiden und trübe zu werden.

Heizölprodukt Dichte bei 15° Trübungspunkt Filtrierbarkeitsgrenze Schwefelgehalt
Heizöl Extraleicht SN 181, 160/2-1995 820-860 kg/m3 3°C -12° 0.20%
Oeko-Heizöl schwefelarm 820-860 kg/m3 3°C -12° 0.005%
Heizöl Dieselqualität 820-845 kg/m3 -13°C -20° 0.001%

Trübungspunkt oder auch Cloudpoint:
Der Trübungspunkt charakterisiert die Temperatur, bei der klares Heizöl durch Ausscheiden von Paraffinkristallen getrübt wird.

Filtrierbarkeitsgrenze/CFPP:
Der CFPP beschreibt die Bestimmung des Temperaturgrenzwertes der Filtrierbarkeit eines Brennstoffes. Mit Additiven (Fliessverbesserer) könnte der CFPP auf tiefere Temperaturen verschoben werden. Dies ist jedoch heute mit dem hohen Qualitätsstandard in der Schweiz kaum mehr gebräuchlich.


Pro ty co neumí použít Google.

Pro ty kdo tomu nerozumí: obyčejný německý topňák tuhne při -10 až –12°C . Parafín se začíná vylučovat při PLUS 3°C !!!

Kdo měl za mrazu tekuté měl tohle: Heizöl Dieselqualität 820-845 kg/m3 -13°C -20° 0.001%
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

No vidis, takze to teoreticky do minusovych teplot je.
Teplota vylucovani parafinu ty kteri maji elektricky vyhrivany filtr nemusi zas tak zajimat. I v klasicke motorove nafte dochazi od urcite teploty k samemu jevu.
Akorat nevim, co mysli tim bodem tuhnuti, urcite se z lehkeho topneho oleje ktery se vyrabi i z mene kvalitnich naft nestane pri teto teplote kostka masla.
Spis jde o CFFP hodnotu (teplota filtrovatelnosti)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) je z toho fakt kaše (ne kostka másla :D ). Musíš to nechat vysrážet, sedimentovat a slít ten vršek a na to v zimě jezdit. A ještě to musíš ve velkých mrazech obenzínovat jinak to stojí za prd. To samé bylo, když kdejaký zmetek v 90 letech prodával topňák místo nafty u pumpy. Jak udeřil mráz měl jsem v liazce nádrž, trubky čerpadlo plné kaše. Musel jsi pod tím hodinu postrkovat kýble se zapálenou naftou aby si vůbec vyjel...
Konstrukce vyhřívání filtru tě až tak moc nezachrání, po delší jízdě tak podchladíš palivové trubky a nádrž, že to přestane lézt trubkama, zrovna jako rostliňák.
Samozřejmě kdybych se tím chtěl zabývat dneska, tak si udělám vyhřívání a investuju do filcu a mirelonu.
Jenže časy, kdy se dalo zcela legálně dovést 500L, aniž by si porušil jakýkoliv český nebo německý zákon a ještě jsi si mohl nechat vrátit Mwst. se nikdy nevrátí. A taky už to nikdy nebude stát 55 feniků - 14% Mwst... ;)


http://notes3.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/ ... moty_1995_

:D si pamatuji v té době kdy jsem pumpoval LPG z lahví za 2 Kč protože se mi zdál Za 6 Kč u pumpy šíleně drahej....
nemám žádnou kárku na naftu...
cumprcampr
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 15 pro 2013, 15:58

Příspěvek od cumprcampr »

jezdím na LTO z rakouska asi 5 let a nikdy jsem nemel problém v zimě,je pravda ze pred kazdou zimou delam palivák,sice je to kazdych zhruba 20tis km ale to je kámen urazu v zimě
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

chalani viete mi povedat kde sa da kupit lto v rakusku zo strany bratislavy? dakujem
Mario30
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 14 srp 2007, 17:03

Příspěvek od Mario30 »

otázka možno od veci..... kde sa dá kúpiť LTO v ČR a v SK?
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Dle té fotky, vypada můj vyfrit mixovanej s palivem jeta1 v poměru 3:1 ve prospěch vyfritu lépe než nějaký lto, samozřejmě myslím při teplotě -20
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Leoš tdi
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 05 pro 2016, 09:01
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Leoš tdi »

Záleží na tom odkud ten heizöl je a jakou má kvalitu samozřejmě to jezdí na každej, jezdil jsem do jednoho města v německu a tam vychazi litr na 16 Kč. ale auto mělo po ránu zvuk jak traktor, ale lítal jsem na to i v mrazech a nikdy mi to nezamrzlo, pak jsem si vzpomněl ještě na jednu prodejnu, která byla dražší a trochu dál, ale měli tam heizöl od schellu tak jsem tam zajel a natankoval a motor najednou tichounkej. Litr vyjde na 19 Kč. A zkoušel jsem ho i v mrazech v -26 jsem to nalil do plastovy zkumavky a nechal za oknem a nic normalne to nezamrzlo ani se v tom nic nevysrazelo. Jinak VIF do toho leju vzdycky i kdyz jsem tankoval na pumpe. Jezdi na to vsichni moji kamosi uz 15 let a nikdy nikdo nemel problem. A jezdí na to i commonraily uplne v pohode 2.0 tdi 125kw CR najeto na heizöl 100 000 km bez problemu. 1.9 tdi 110kw najeto na heizöl 350 000 bez problému, 2.0 tdi PD 250 000 bez problému. 1.9 tdi 96 kw 400 000 bez problému, 1.9 tdi rotacky s tema uz se toho nalitalo milion nikdy zadnej problem. Prostě je to normální nafta a auta na to litaj jak prasteny
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“