Chtel by sem zacit s prestavbou ESCORT 1.6D 86

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22

Chtel by sem zacit s prestavbou ESCORT 1.6D 86

Příspěvek od Michelin »

takze abych nevypadal uplne za blbce, venoval jsem 2 dny precteni celeho fora a bioauto.sk, ale i tak bych chtel pozadat o radu zkusenejsich...
po precteni mnoha nazoru jsem si ujasnil v hlave ze chci 2nadrzovy system(v lete v hlavni nadrzi olej, v zime nafta) tak dale sem se zabyval tim co budu k prestavbe potrebovat a dosel jsem k tomuto:
auto Ford Escort 1.6D r.v.86 cerpadlo Bosch(takze snad bezproblemu), zamerne to chci nejdriv zkusit na tomhle starsim pracovnim aute nez bych to dal jinam s tim ze na RO by se jezdilo jen za tepla, prez zimu na naftu

1)vymenik: http://automotive.europecon.net/cs/konv ... desek.html vzhledem k vykonu motoru cca 54PS by mel stacit, nebo ne? nebo vzit radsi http://automotive.europecon.net/cs/konv ... .5-kw.html tento? nebo radsi pozadat nekoho kdo neco zbastli? :-))
nebo je lepsi dat dva vymeniky pro system výmeník - filtr - výměník - čerpadlo?

2)dale druha nadrz: pro zacatek bych to videl na 5l kanystr s naftou, muze byt?

3)ventily, tady vubec nevim co pouzit, mam v tom bordel 3 cestny ventil, nebo lpg ventil pripadne co byste mi doporucili?

uzivatel dvorky1 by mel mit stejny auto jako ja takze bych ho timto chtel poprosit, jestli by se mohl pochlubit jak to ma ve svym aute namontovane a jak na to? :-)
samozrejme budu rad za vsechny nazory a rady, dekuji
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22

Příspěvek od Michelin »

edit: omylem vlozeno 2x
Naposledy upravil(a) Michelin dne 03 kvě 2007, 15:43, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22

Příspěvek od Michelin »

jeste v tomto schematu http://juraj.ozabal.googlepages.com/schema.bmp : podle kteryho bych to chtel udelat, kam patri palivovy filtr pred prvni vymenik, nebo pred druhej, nebo uplne jinam?
a taky na co a jak tam dat ten odvzdusnovaci ventil?
vim ze ty otazky pro vas mozna budou znit smesne, ale po precteni celeho obsahu si temito vecmi stale nejsem jisty... diky
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

čus ohledně tý 1,6 D líp sis vybrat od Forda nemohl jsou to super motory a celkem dost vydrží. Řekl bych že jsou i lepší než ty 1,8. Já mám tu 1,6 upravenou pouze na růčo dělanej výmeník. Mám tam natočený 2,5 m měděný trubky a po chvíli provozu je palivový filtr celkem dost ohřátej. Ruku na něm udržím ale je tio už tak na hraně. Pro průchod přes filtr to stačí. Teplotu jsem neměřil. Na výměníku ruku neudržím. Hodím sem fotku. Mám ho napojenej na výstup z topení - výměník - motor. Ještě jsem šlusnul zpátečku. Napojil jsem jí zpátky do výměníku bez jakýhokoliv odvzušňováku. Zatím jsem si to připravil přes kříž ( má 4 vstupy na místo T kusu ) Jeden vývod jsem zaslepil. Pokud budou problémy se zavzdušněním hodil bych tam růčo ventil aby se vzduch pustil do zpátečky ale to jen pokud by se měnil filtr a nebo by došlo palivo. Zatím tam mám vyjetej olej s friťákem. Zatím mám projetý dvě nádrže a v pohodě. Ráno to tedy hůř chytne. Vždycky čapne a hned chcípne pak to drapne asi na pátý opakování. Za studena horší volnoběh ale zruba po 5 min. je to ok.Jsem schopnej nějakou přestavbu i provést podle požadavků a za nějakou solidní cenu. JInak já používám LPG ventily. Zatím jsem je sehnal po vrakáči. Plánuju jít do Omegy 2,3 D tak tam tu přestavbu udělám sakum prásk. Všechno na koleni. Mám to odzkoušený v 1,8 TD. Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
pokud by to chtěl někdo vyrobyt sám tak to ani nepřijde na moc draho. Já to dělám za 500 ať z toho něco mám ale zručnej typ si s tím poradí.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22

Příspěvek od Michelin »

Proto sem zamerne vybral tohle auto, mame ho v rodině uz 15 let a zadna závada, o ceny si muže nechat rada moderních aut zdát, ten motor je nesmrtelnej
dvorky1: kde by se daly sehnat ty lpg ventily nový? pripadne myslíš že je lepsi ten tvuj vyměnik nez ten za ten litr? kdyby jo tak bys měl zákazníka :)
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Ventily seženeš tam kde předělávají auta na lpg. Já mám v autě ten 10ti deskový výměník a v pohodě.. (renault clio). Zatím jezdím na mix 50/50 nafta použitý Ro. Ještě musím zabudovat nádrž ze startovací naftou, protože i když jezdím na mix tak se ten motor ráno trápí..
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

no to je věc názoru jestli je lepší nebo ne. Urcitě to splní svůj účel takovej aby to olej ohřálo aby prošel přes filtr. Dál před čerpadlem mám ještě jeden pro doohřátí. Kámošovi jsem to dělal na Mercedesa piáno a ten jezdí na topňák a nějaký další oleje. Má zpátečku do nádrže a během cesty mu to dost ohřeje celou nádrž. Natankoval plnou a po ujetí zhruba 25 km to chtěl omrknout a jak otevřel nádrž tak mu to pěkně vychrstlo jak to tím teplem nabylo, takže bych řekl že to šlape tak jak má. Hlavně pokud jsi zručnej zvládneš to udělat sám a nebo za 500 to vyrobím. U origoš je určitě větší účinnost ale zase podstatně vyšší cena.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Dušan
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 15 kvě 2007, 13:20

Příspěvek od Dušan »

Chci Tě jen kolego varovat před používáním výměníku, který je pájený mědí. Toto je již v současné době zakázáno i v SRN, protože olej je agresivní a tento spoj časem dejde. Je nutné se podívat po jiných výměnících. Firma madumoil s.r.o. (www.madumoil.eu) je schopna tyto výměníky dovážet ze zahrančí a v zajímavých cenách.
Dušan
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 15 kvě 2007, 13:20

Příspěvek od Dušan »

Ještě bych Ti poradil. Jezdím na olej vozidlem Škoda octávia 1,9 TDi dva roky a najezdil jsem skoro 50 000 kilometrů Jezdím na řepkový surový a sojový olej. Nevyhnul jsem se ani oleji z obchodních řetězců a jezdí to dobře. Pokud máš forda je potřeba opravdu se obrátit na odborníky, protože pokud máš čerpadlo lucas jde i tento automobil upravit, avšak musíš ohřívat více, resp. na dvou místech. Nestačí jeden ohřev. otřebuješ dva třícestné ventily a nádrž Ti doporučuji minimálně standartní kolem 12 litrů. Já mám zbytečně velou 44 litrů, ale jsou i 20 litrové.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Dušan píše:Ještě bych Ti poradil. Jezdím na olej vozidlem Škoda octávia 1,9 TDi dva roky a najezdil jsem skoro 50 000 kilometrů Jezdím na řepkový surový a sojový olej. Nevyhnul jsem se ani oleji z obchodních řetězců a jezdí to dobře. Pokud máš forda je potřeba opravdu se obrátit na odborníky, protože pokud máš čerpadlo lucas jde i tento automobil upravit, avšak musíš ohřívat více, resp. na dvou místech. Nestačí jeden ohřev. otřebuješ dva třícestné ventily a nádrž Ti doporučuji minimálně standartní kolem 12 litrů. Já mám zbytečně velou 44 litrů, ale jsou i 20 litrové.
jo?? povídej mi o tom. Přečti si téma Zkušenosti s Fordem sem s nimi :-)) už mám taky něco za sebou a naježdíno ještě víc:-)) ohledně tý mědi myslím, že až se to pos... tak já už tady nebudu :-))Jinak Lucas je super na výkon, ale i přesto tam mám už dávno Bosche z Golfa
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Michelin píše:jeste v tomto schematu http://juraj.ozabal.googlepages.com/schema.bmp : podle kteryho bych to chtel udelat, kam patri palivovy filtr pred prvni vymenik, nebo pred druhej, nebo uplne jinam?
a taky na co a jak tam dat ten odvzdusnovaci ventil?
vim ze ty otazky pro vas mozna budou znit smesne, ale po precteni celeho obsahu si temito vecmi stale nejsem jisty... diky
zdar ....filter na olej musi ist za vymennik, aby cezen tiekol zohriaty olej, inak sa Ti to bude zapchavat....cize za prvy vymennik.....naftovy mozes dat hned z privodu z nadrze, nafta je tekuta vacsinou stale
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

dvorky1 píše:čus ohledně tý 1,6 D líp sis vybrat od Forda nemohl jsou to super motory a celkem dost vydrží. Řekl bych že jsou i lepší než ty 1,8. Já mám tu 1,6 upravenou pouze na růčo dělanej výmeník. Mám tam natočený 2,5 m měděný trubky a po chvíli provozu je palivový filtr celkem dost ohřátej. Ruku na něm udržím ale je tio už tak na hraně. Pro průchod přes filtr to stačí. Teplotu jsem neměřil. Na výměníku ruku neudržím. Hodím sem fotku. Mám ho napojenej na výstup z topení - výměník - motor. Ještě jsem šlusnul zpátečku. Napojil jsem jí zpátky do výměníku bez jakýhokoliv odvzušňováku. Zatím jsem si to připravil přes kříž ( má 4 vstupy na místo T kusu ) Jeden vývod jsem zaslepil. Pokud budou problémy se zavzdušněním hodil bych tam růčo ventil aby se vzduch pustil do zpátečky ale to jen pokud by se měnil filtr a nebo by došlo palivo. Zatím tam mám vyjetej olej s friťákem. Zatím mám projetý dvě nádrže a v pohodě. Ráno to tedy hůř chytne. Vždycky čapne a hned chcípne pak to drapne asi na pátý opakování. Za studena horší volnoběh ale zruba po 5 min. je to ok.Jsem schopnej nějakou přestavbu i provést podle požadavků a za nějakou solidní cenu. JInak já používám LPG ventily. Zatím jsem je sehnal po vrakáči. Plánuju jít do Omegy 2,3 D tak tam tu přestavbu udělám sakum prásk. Všechno na koleni. Mám to odzkoušený v 1,8 TD. Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
pokud by to chtěl někdo vyrobyt sám tak to ani nepřijde na moc draho. Já to dělám za 500 ať z toho něco mám ale zručnej typ si s tím poradí.
Ahoj,
hele dvorky 1 - měl by ses přelmenovat :) , teda jenom jestli je to tvoje ruka, co drží tu zamotanou trubku, teda né ruka ta tlapa, co drží tu zamotanou trubku - navrhuji DVOREC 150, co ty na to? :)
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

no nebude to zas tak hrozný :-)) ony ty fotky trochu zkreslujou, ale do eros seznamky by se to mohlo šiknout :-))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Dušan
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 15 kvě 2007, 13:20

Příspěvek od Dušan »

odpověděl byct ti, ale nenašel jsem žádnou otázku.
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22

Příspěvek od Michelin »

Dušan píše:odpověděl byct ti, ale nenašel jsem žádnou otázku.
nerikej :-)) vzdyt dohromady jsem se ptal na vsechno...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“