Přítlačák SAC

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Přítlačák SAC

Příspěvek od Kornout »

Už jste to někdo dělal? Je to ten přítlačák se samovymezovacím mechanizmem. Když je novej, tak se tam jen nasadí a je to, ale když se tam dává podruhé, jak se to nastavuje?
http://autofrance.work.nexum.cz/pics/ak ... ka_SAC.pdf
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Třeba Valeo prodává některé sac přítlačáky už stlačené a zaaretované, že se po montáži uvolní takové blokační mezikruží s výstupkama a jde vyndat.

Já osobně si ten přípravek na montáž ( zejména přítlačné talíře LUK ) půjčuji, v APM mají možnost půjčit tu sadu od fz. Klann, je tam i návod jak namontovat už jetý set znova, případně na jetý přítlačák novou lamelu apod, ale z hlavy nevím, pokud je set nový, jen se před utažením přítlačáku stlačí a utáhnou šrouby.

Někdo říká, že se to dělat nemusí, ale mě říkal chlap co má v APM na starost spojky že to LUK, Valeo apod. mají výslovně nařízeno a na zákazníkově autě nehodlám riskovat že to začně klouzat a budu to dělat znova.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Tak novej vím, ten je jasnej, jde mi o jetej, to že se to nastvit musí už vím taky.
Jde o to, že se shodila spojka, jelikož klouzala po chipu, jenže když se shodila, tak se zjistilo, že je v podstatě nová komplet, jen lamela byla trošku jetá, tak jsem nechal přeobložit lamelu a dal jsem jim to tam. Namontovaly to bez toho, aby to nastvily i když jsem jim říkal mé pochybnosti o tom, že by to se to asi nějak řešit mělo. Teď má spojka poloviční chod a při plném sešlápnutí už mám talířovou pružinu na lamele, teda podle toho zvuku, co to dělá si myslím, že tomu tak je.
A logicky z toho vyplívá, že ten přítlačák bude roztaženej a s novou lamelou bude už pružina hodně stlačená.
Tak teď řeším, až to znova shoděj, jak to maj nastavit zpět, protože oni nevědí.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Jeny
Přispěvovatel
Příspěvky: 432
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2012, 19:13
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Jeny »

Někde na youtube jsem na to koukal. Vzali ho pod lis někde tam zašátral šroubovákem a byl zpátky. Jakoby na nule ale už tam nebylo jak ho zaaretovali aby se po odlehčení lisu zase nevystavil
Leon ASZ, fmic, GTB 1756, 209PS 457Nm mírný kouř, Brembo 323mm a 280mm
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

Robil som to už pod lisom, skrutkovačmi som zatlačil ten aretačný prsten proti pružine, musí sa nachádzat v označenej polohe a musíš to takto stlačené zaaretovat tou hviezdou ktorou je to zaistené aj v novej sade. Inak prípravok.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Tono píše:Robil som to už pod lisom, skrutkovačmi som zatlačil ten aretačný prsten proti pružine, musí sa nachádzat v označenej polohe a musíš to takto stlačené zaaretovat tou hviezdou ktorou je to zaistené aj v novej sade. Inak prípravok.
Tak takhle to taky zkusím, něco tam nacpu, aby se to zpět nevrátilo, mělo by se to vracet proti směru hodin.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

http://www.youtube.com/watch?v=I9g691FxNZ0 je to tam pěkně vidět jak se to dělá, použitej přítlačák se dá použít, ale musí se u něj znova nastavit ten mechanismus, jen stlačení nestačí
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Odpovědi: 0
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

no a jakejm pastevcům dáváš auto?
jinak SAC spojka je spojka se samostavem, aby byl zajištěn stále stejnej chod spojky, pokud ti to klucí hodily do auta bez přípravku a bez nastavení samostavu s největší pravděpodobností máš po samostavu (noteeth) a za cca 20000km vyndaváš znova
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

no 20 000km těžko, to musí jít ven hned, pedál jde jen do poloviny a pak to dře o lamelu. Navíc to bez sešláplý spojky ani nejde nastartovat, je to tlačítkem.
Jsem nasranej, to se neboj. :x
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kornoute, co si pamatuju na návodu od fy. Klann, když se montoval použitý přítlačák na novou nebo přeobloženou lamelu, bylo potřeba ten samostav jakoby vyaretovat do polohy nového přítlačáku, rozuměl jsem tomu, že jak jsou na přítlačáku ty excentry tak se zase přemrskaly do výchozí polohy a pak se přítlačák namotoval jako nový na novou lamelu, tj. stlačit a utáhnout šrouby.
V tý sadě co si pamatuju byl takovej rozpínák, co se namontoval do mezery, točilo závitem a přítlačák se přestavil.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Já si dnes domů vzal jeden novej a na stojanovce jsem ho trošku testoval, tak už mám asi jasno, trošku jsem byl omezenej tou aretační hvězdicí, ale i tak s tím šlo ještě kousek hnout. Mám ten s 3ma pružinkama, a ty klíny tam jsou krásně vidět. Tak ještě na autě na to mrknem.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

Chtel bych se zeptat.

Dneska jsem montoval do O2 1.9 77kw komplet spojku LUK vcetne setrvacniku. Byl tam pouzity pritlacak SAC. Je to potreba montovat pomoci toho pripravku? Nebo se to srovna po seslapnuti spojky?

Jinak spojka funguje normalne, otazkou je jak dlouho :D


Diky
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

nikdo jste to neresil?
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Třeba budeš první průkopník, mě teda říkal člověk co byl na školení u LUKu, že je riziko, že se přítlačák na excentru nebude posouvat jak se ojíždí lamela ale bude stát a spojka začne časem klouzat.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

kdyz jsem na to Tome koukal, tak ty pruziny jsou u noveho uplne stlaceny, takze po seslapnuti by se mel odjistit a normalne fungovat.. Ale nevim proto se ptam
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“