Caute...
Kedze rozmyslam o kupe dakeho 4x4 na nase super najlepsie cesty, a mam zalusk na grand vitaru...
Je to rok 2001, a je tam motor od peugeota 2.0 HDI 80kw...(teda predavajuci mi tvrdil ze je to 80kw motor, co sedi na ten HDI)...
Chcem sa popytat ako to je so spolahlivostou tohto motora, ako aj celeho auta...budem to vyuzivat obcas do terenu, ale vacsinou na tie nase cesty...
Ci sa tam ma dacoho bat, alebo je to celkom spolahlive auto??
dik
Grand Vitara 2.0 HDI 80kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To Pajtaš. Motor je spolehlivý. Ťuk, ťuk, ťuk. Ročník 2001 má vestavěn skutečně motor 2.0HDI 80kw. Mám pocit, že to je ještě starší osmiventil s kroutícím momentem 250Nm při otáčkách 1750 za minutu. Já mám ročník 2004 s novějším šestnáctiventilovým motorem, který má kroutící moment 270Nm při otáčkách 1750 za minutu. Moje zkušenosti tedy vyplývají z používání novějšího modelu. Tahle auta mají ještě tu výhodu, že nemají filtr pevných částic s regenerací řízenou řídící jednotkou, nemají nádržku na Eolys. Na výfukovém potrubí je jen naftový katalyzátor a jen jednoduchý zachytávač sazí, který se postupně plní a dá se profouknout jízdou při 4000 otáčkách, kdy se vytváří velký objem výfukových plynů jejichž tlak spolehlivě výfuk vypráší. Saze se nespalují, ale vyfouknou, stačí 500 metrů jízdy tímto stylem. (s tímto tvrzením si nejsem úplně jistý, možná je tam nějaký tzv. povstřik a saze se spalují). Dělám to aspoň jednou týdně a hlavně před měřením emisí. Ovšem motor musí být prohřátý. Prospívá to i k udržení provozuschopnosti EGR ventilu a rozhýbou se i stavěcí lopatky u statoru turba do krajních poloh.
Vstřiky nedělají problémy, vysokotlaké čerpadlo nedělá problémy, dodávací čerpadlo nafty z nádrže do vysokotlakého čerpadla nedělá problémy, je to snad i dobrou mazivostí současné nafty s meřo.
Problémy se mohou vyskytnout s elektroventily, kterými řídící jednotka dávkuje podtlak do výkonných prvků regulace motoru, jsou umístěny tak, že za jízdy ve vlhku a dešti trpí vlhkem a vevnitř se přidírají. Šestnáctiventilový motor má v sacím potrubí vířivé klapky a praská (utrhne se) plastový čep táhla, kterým jsou vířivé klapky postupně otevírány při růstu otáček motoru. Nevím, jestli osmiventil má vířivé klapky v sání.
Pokud předchozí majitel pravidelně měnil olej v motoru a do nádrže dával kvalitní naftu, nebude mít motor problémy. HDI jsou velmi citlivé na kvalitu nafty.
Uf, víc mě nenapadá. Mirek
Vstřiky nedělají problémy, vysokotlaké čerpadlo nedělá problémy, dodávací čerpadlo nafty z nádrže do vysokotlakého čerpadla nedělá problémy, je to snad i dobrou mazivostí současné nafty s meřo.
Problémy se mohou vyskytnout s elektroventily, kterými řídící jednotka dávkuje podtlak do výkonných prvků regulace motoru, jsou umístěny tak, že za jízdy ve vlhku a dešti trpí vlhkem a vevnitř se přidírají. Šestnáctiventilový motor má v sacím potrubí vířivé klapky a praská (utrhne se) plastový čep táhla, kterým jsou vířivé klapky postupně otevírány při růstu otáček motoru. Nevím, jestli osmiventil má vířivé klapky v sání.
Pokud předchozí majitel pravidelně měnil olej v motoru a do nádrže dával kvalitní naftu, nebude mít motor problémy. HDI jsou velmi citlivé na kvalitu nafty.
Uf, víc mě nenapadá. Mirek
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: Grand Vitara 2.0 HDI 80kw
Rozhodne bych do toho sel. Je to CR motor takze pocitat s tim ze muzou odejit trysky a cerpadlo, ale to uz se dnes da za rozumny peniz opravit. Motor je velmi svizny a je to i dobre zprevodovane. Ja jsem ho jeste lehce chipnul a jede super. Jinak koroze nad rok 2000 uz nebyla tak jak u predeslych rocniku, takze v poho. Ja osobne doporucuju.Pajtaš píše:Caute...
Kedze rozmyslam o kupe dakeho 4x4 na nase super najlepsie cesty, a mam zalusk na grand vitaru...
Je to rok 2001, a je tam motor od peugeota 2.0 HDI 80kw...(teda predavajuci mi tvrdil ze je to 80kw motor, co sedi na ten HDI)...
Chcem sa popytat ako to je so spolahlivostou tohto motora, ako aj celeho auta...budem to vyuzivat obcas do terenu, ale vacsinou na tie nase cesty...
Ci sa tam ma dacoho bat, alebo je to celkom spolahlive auto??
dik
Na aute nesvietila ziadna zlta kontrolka...zlta bola iba ABS...
No obzrel som ju, ale nezobral som ju....bola v horsom stave nez som si myslel...som nevedel na tom ani chodit, ako v rebrinaku.....v prevodovke cosi hucalo...no proste by som do toho vrazil asi pekne velke peniaze co sa tyka oprav...vsak su aj ine auto..a k tomu boli tam gumy ze 235/60 (skoro zodrate), tak to by som skrachoval hned...
No obzrel som ju, ale nezobral som ju....bola v horsom stave nez som si myslel...som nevedel na tom ani chodit, ako v rebrinaku.....v prevodovke cosi hucalo...no proste by som do toho vrazil asi pekne velke peniaze co sa tyka oprav...vsak su aj ine auto..a k tomu boli tam gumy ze 235/60 (skoro zodrate), tak to by som skrachoval hned...