ako zistit spravnu funkciu egr

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
radinno
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 srp 2012, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Stara Lubovna

ako zistit spravnu funkciu egr

Příspěvek od radinno »

Zdravim,pozeral som predchadzajuce temy,no nenasiel som nic o nalogovani alebo premerani egru pomocou vag comu
v ktorom kanali je vidno funkciu egr ventilu
cosom sa dopatral tak pravdepodobne to bude kanal 03
kde je aj vaha vzduchu v druhom a tretom policku.
A vo stvrtom policku je v percentach vyjadrena funkcnost egru??
na mojej oktavke 2, BJB kod motora su premenlive volnobezne otacky sa samo zvysia na zhruba 950-1000ot/min a ked pridam plyn tak klesnu na tych 820 a po chvili zase samo stupnu.no zase neroby to vzdy.
v pameti zavad mam chybu snimac teploty paliva prerusenie skrat na plus
robil som aj log ale podla logu nebadam ze to sposobuje ten snimac cosom najprv predpokladal zeto bude tym.
zistil som ze vaha vzduchu ma pozadovane a skutocne hodnoty rovnake teda 240.a po chvili je skutocna 450-420, a vo stvrtom policku je hodonota 98% teda asi ucinnost egru..
to som nameral v kanali 003
pridam ja log ktory som logoval aj s teplotamy motora a palyva kde je pekne vidno ze teplota paliva sa meni co znaci vadne cidlo(pripadne kabelaz)ale nesposobi to zmenu otacok alebo proste chod motora.
budem rad ak minato pozrie niekto skusenejsi a poradi ci je nieco s egrom,alebo ventilom N75
egr je ovladany podtlakom nie servomotrcekom.
dik za rady :)
radinno
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 srp 2012, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Stara Lubovna

Příspěvek od radinno »

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud se nechceš hrabat v logu si egr zapni na volnoběh v akčních členech a ucho ti už řekne a rozum dodá ;)
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mjanulik »

otáčky mi to zvyšovalo při špatném čidle,špatné nebylo,jen někdy dávalo chybné info jednotce motoru,tak jsem vyměnil čidlo teploty a zvyšování se již neobjevilo
radinno
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 srp 2012, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Stara Lubovna

Příspěvek od radinno »

v akcnych clenoch mi dovoli prechadzat jednotlive cleny len poporadi.
uz skor somto skusal a ked si dopre spominam tak motor chcipol koli skrtiacej klapke na egri ktoru ktora bola aktivovana pred egrom.ale skusim to zajtra coto spravy.
cosa tyka toho 4-teho policka v kanali 003, tie percenta znamenaju co??
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

na II octe ti jednotka egr pozná takže pokud by nebyl funkční tak ti rozsvítí kontrolku.ta hodnota 250 je při funkčním egr (otevřený )450 nefunkční(zavřený).Pokud mu stále nevěříš tak ho na test odpoj.takovéhle kolísání otáček umí i teplotní čidlo a nemusí se ti vubec zapsat závada kontroluj je v bloku hodnot při tom kolísání.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

tohle kolisani umi i spatna baterka ;) moje zkusenost
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Na kanálu 003 základní nastavení se ti musí po několika sekundách střídat režim egr (vyp, zap) a podle toho i hodnota MAF, chvíli kolem 240 a chvíli kolem 450-500, a při změně režimu se změní i chod motoru na poslech, při plně otevřeném egr (MAF cca 240) je měkkčí zvuk a naopak. Pakliže se ti tak děje, egr je v pořádku.

V logu při náhlý změně teploty paliva ze 74 na -24 (píšeš zkrat na plus, takže nejspíš čidlo) poklesnou otáčky jen mírně, ale co to zvýšení ke konci kolem 1600 ot., to jsi šlápnul na plyn nebo samo. Jestli samo, tak na 1 kanálu je poloha plynu v %, zkontroluj. V klidu 0% a nesmí se měnit. Při zhasnutém motoru můžeš postupně prošlapat pedál a podle toho musí odpovídat i hodnota

Můžeš jestě odpojit to čidlo a otáčky by se něměly nahodile měnit, řídící jednotka si tam dosadí hodnotu, tuším -5,4.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“