rozvody aex

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
matus
Přispěvovatel
Příspěvky: 555
Registrován: 22 čer 2007, 13:15

rozvody aex

Příspěvek od matus »

Obrázek

poradi niekto ako mam nastavit rozvod na aex podla tohoto obrazku to nefunguje
ja mam rysku na vacke ako je cervena ciara
dik za pomoc
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

není střihlej klínek?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To vypadá na otočení kola vačky o čtvrt otáčky, resp. kola kliky o půl otáčky. To je dost divné - teoreticky se ten motor nemůže točit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
matus
Přispěvovatel
Příspěvky: 555
Registrován: 22 čer 2007, 13:15

Příspěvek od matus »

motor bezal do poslednej chvile, robyl som na nomrozvody ale fixou nie na znacky ale teraz potrebujem dat dole vacku ,nemoze byt ze na tom obrazku je iny motor?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To, co je na obrázku, je motor AEE. Teď jde o to, jestli AEX má rozvody stejné nebo jiné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

podla autodata je AEX rovnaké ako na obrázku
Uživatelský avatar
matus
Přispěvovatel
Příspěvky: 555
Registrován: 22 čer 2007, 13:15

Příspěvek od matus »

Marek77 píše:To, co je na obrázku, je motor AEE. Teď jde o to, jestli AEX má rozvody stejné nebo jiné.
presne oto mi ide ci tomu takto niekto rozumie alebo pozna to
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

udělej si svoje značky a klidně to sundej jsou tam klínky a pokud tam nebudou už víš kde je chyba.
Uživatelský avatar
matus
Přispěvovatel
Příspěvky: 555
Registrován: 22 čer 2007, 13:15

Příspěvek od matus »

to by nebol problem ale ja mam pocit ze je skoceny o zub
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

robil som AEX 44kw ibizu a nesedi to podla toho obrazku tiež ryska na vačke mi vychdzala ako tebe :) bol som stoho zaskočeni ale dal som na overenu fixku (LOL)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, ta je právě pro tyto případy, vždy je dobré vědět, na jaké postavení rozvodů motor běžel...Už mnohokrát mi to vrátilo jistotu a zahnalo bezradnost.... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

matus píše:to by nebol problem ale ja mam pocit ze je skoceny o zub
blbneš z hladu mi se i stalo že ten zobáček na páté hodině tam nebyl ulomil se ale je to tam (LOL)
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

je to ina nahoda včera sme tu kecali o AEX 1,4i a dneska mi doviezol kamarat jeho sestry auto:Dneska zavada VW1,4i ide na 3valce. po kontrole 2valec "nepali"menila sa sviečka z 2.valca "chybneho" na 1valec tam palila a v druhom opat mrtva.nechytal sa 2valec. Takže palivo ,odmerane osciloskopom priebeh "štavu" a impulzi s porovnavanim sedeli aj o ostatnimy valcami-vstrekmi čiže vymena vstreku a musi to jazdit a nejazdilo stale 2valec nepalil. kompresie merane boli ako prve všetky 4valce cez 10bar. sviečka vytiahnuta s valca a sucha..odložene veko ventilov po dlhej anabáze sa predsa sa niečo našloObrázek zodrata vačka ,všade karbonu 1cm vrstva... pytam sa je lepšie zohnat nezhumplovanu hlavu AEX alebo kupit nove štely a poskladat to na povodnu vačku ? :/ vačka by sa patrila vymenit len ked tam pojde z druheho motora či sadne s povodnymi uloženiami vačky.. pokial viem sa mi vidi že su tam neni šalky ložiska panve klasicke , že by sa kupil štandart rozmer a bolo by vybavene. ked kupim aj vačku s uloženiami ku tej vačke( z jedneho motora) zase budem vkladat nesurodenecku vačku na inu hlavu ..raz som už mal taky problem v 2,0TDci mondeu po dotiahnuty som ju nepretočil (LOL)
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

vačka

Příspěvek od RAPIDmen »

obrazok vo vačšom poškodenie vačky (2valec sacia vačka)Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Trochu ti nerozumím, vačka musí být nová, stejně jako hydra a pokud se ti vačka neotočila v jiné hlavě, je buď vačka ohnutá, ale spíše hlava. Tohle je častý problém, stará i nová vačka ve zbroušené hlavě s novými lágry se těžce točí..Pokud to jde protočit rukou , tak musíš doufat, že to natočíš a "ono si to sedne".Protože když je prohnutá hlava, která se dá zbrousit, je prostě ohnutá všude..To, že se styčná plocha dole zbrousí, je uložení nahoře fuk, tam je to prohnuté pořád...Proto také jsou staré motory po opravách často tak hlučné..vačky tam vibrují..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“