Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Xonik
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 07 srp 2007, 10:48
Odpovědi: 0

Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C

Příspěvek od Xonik »

Ahojte, mám dotaz. Jezdil jsem na vyfrit a pod. Mám od výroby originál předehřev naftového filtru. Ale v tom filtru je malý termostat, který při dosažení nějaké teploty (nevím jaké, třeba 40 st) se otevře a pouští naftu přímo do filtru mimo předehřev. Dokážu tento termostat zajistit tak, aby byl stále zavřený a naftu s rostliným olejem předehříval třeba až na 80 stupňů, což by bylo pro rostlinný olej skvělé, ale zeptám se, co se děje s naftou když ji ohřejete také na 80 st. C ? Nezačnou se v ní odpařovat nějaké složky ? Nebo oddělovat ? Nepřestává třeba mazat čerpadlo ? Asi pro nic za nic to tam výrobce nedává aby to regulovalo tu teplotu. Předem dík všem za nápady.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C

Příspěvek od Stewa »

Xonik píše:Ahojte, mám dotaz. Jezdil jsem na vyfrit a pod. Mám od výroby originál předehřev naftového filtru. Ale v tom filtru je malý termostat, který při dosažení nějaké teploty (nevím jaké, třeba 40 st) se otevře a pouští naftu přímo do filtru mimo předehřev. Dokážu tento termostat zajistit tak, aby byl stále zavřený a naftu s rostliným olejem předehříval třeba až na 80 stupňů, což by bylo pro rostlinný olej skvělé, ale zeptám se, co se děje s naftou když ji ohřejete také na 80 st. C ? Nezačnou se v ní odpařovat nějaké složky ? Nebo oddělovat ? Nepřestává třeba mazat čerpadlo ? Asi pro nic za nic to tam výrobce nedává aby to regulovalo tu teplotu. Předem dík všem za nápady.
Já termostat z auta oddělal a nechal předehřívat palivo permanentně. nikdy se mi neohřálo na 80°. Ta výměnná plocha, kde chl. kapalina předává teplo palivu je dost krátká aby se ohřálo na takovouto teplotu. Jo a taky to bývá řešeno tak, že se ohřívá od vody, která už prošla chladičem.
nafta se ti při 80° opravdu nevznítí :-D ale jaké bude mít vlastnosti pro provoz v autě? no asi ne ideální, jinak by byl předehřev od výroby napojený na permanentní že ;-)
Mercedes-Benz W210 300D
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Mám peugeot 405 palivový filtr leží před termostatem hned u hlavy je to tak od výroby žadna redukce tam není. Když je motor teplý je teplý i filtr ale nic hrozneho.
Xonik
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 07 srp 2007, 10:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Xonik »

Takže 50 na 50.
Já tam mám ještě zpátečku na krátko kvůli lépšímu předehřívání RO, takže by jsem tam třeba 65 stupňů asi docílil. Asi spíš pouvažuju jak to udělat aby jsem měl pro naftu jeden filtr a pro RO druhý ohřívaný filtr na fest.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Snizis o dost viskozitu a uvidis, muze a nemusi se nic stat, ale neni to nic dobreho. Klesne i vykon.
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

ohrev

Příspěvek od TesákPce »

ano snizis visko, coz u nafty by mohl byt casem problem. Na olej ale super. Max. kdyz bude vyjimecne venku teplo jako ted, odpoj to, kdyz mas strach!
Dalsi Sharan 81kW, Punto 1.7D a Corsa 1.7D Isuzu si po vyjetaku jen chrochtaji :-)
Jen uz teda nekdo dejte do placu tu odstredivku!
SMRADU ZDAR!
VW Sharan TD66kW
M-B W124 200D
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Mám Xantii 1.9TD (Bosch) a u termostatu motoru mám černé plastové těleso naftového filtru(to vyšší z 2.1TD), které má v sobě dole termostat na řízení teploty předehřevu paliva. Termostat jsem vyhodil a používám to jako předehřev paliva v létě, v zimě. Kamarád mi místo toho na soustruhu vytočil duralovou ucpávku se 2 Okroužky, takže se mi teď hřeje palivo naplno. Když se auto ohřeje na cca 80 st. , tak jde motor na friťák suprově. Má zvýšený volnoběh a jede lépe, než nafta. Na naftu má normální volnoběh a jede o něco hůř. Když ho někde v koloně, nebo v kopci ohřeju na 90 st. , tak na friťák jde pořád ve zvýšeném volnoběhu a na naftu kucká v malých otáčkách a má dost nepravidelný chod - málo nafty, musím vždy lehce přidat plyn, aby se srovnaly otáčky. To je asi tak jediná nevýhoda.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“