Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C
Ahojte, mám dotaz. Jezdil jsem na vyfrit a pod. Mám od výroby originál předehřev naftového filtru. Ale v tom filtru je malý termostat, který při dosažení nějaké teploty (nevím jaké, třeba 40 st) se otevře a pouští naftu přímo do filtru mimo předehřev. Dokážu tento termostat zajistit tak, aby byl stále zavřený a naftu s rostliným olejem předehříval třeba až na 80 stupňů, což by bylo pro rostlinný olej skvělé, ale zeptám se, co se děje s naftou když ji ohřejete také na 80 st. C ? Nezačnou se v ní odpařovat nějaké složky ? Nebo oddělovat ? Nepřestává třeba mazat čerpadlo ? Asi pro nic za nic to tam výrobce nedává aby to regulovalo tu teplotu. Předem dík všem za nápady.
Re: Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C
Já termostat z auta oddělal a nechal předehřívat palivo permanentně. nikdy se mi neohřálo na 80°. Ta výměnná plocha, kde chl. kapalina předává teplo palivu je dost krátká aby se ohřálo na takovouto teplotu. Jo a taky to bývá řešeno tak, že se ohřívá od vody, která už prošla chladičem.Xonik píše:Ahojte, mám dotaz. Jezdil jsem na vyfrit a pod. Mám od výroby originál předehřev naftového filtru. Ale v tom filtru je malý termostat, který při dosažení nějaké teploty (nevím jaké, třeba 40 st) se otevře a pouští naftu přímo do filtru mimo předehřev. Dokážu tento termostat zajistit tak, aby byl stále zavřený a naftu s rostliným olejem předehříval třeba až na 80 stupňů, což by bylo pro rostlinný olej skvělé, ale zeptám se, co se děje s naftou když ji ohřejete také na 80 st. C ? Nezačnou se v ní odpařovat nějaké složky ? Nebo oddělovat ? Nepřestává třeba mazat čerpadlo ? Asi pro nic za nic to tam výrobce nedává aby to regulovalo tu teplotu. Předem dík všem za nápady.
nafta se ti při 80° opravdu nevznítí


Mercedes-Benz W210 300D
ohrev
ano snizis visko, coz u nafty by mohl byt casem problem. Na olej ale super. Max. kdyz bude vyjimecne venku teplo jako ted, odpoj to, kdyz mas strach!
Dalsi Sharan 81kW, Punto 1.7D a Corsa 1.7D Isuzu si po vyjetaku jen chrochtaji
Jen uz teda nekdo dejte do placu tu odstredivku!
SMRADU ZDAR!
Dalsi Sharan 81kW, Punto 1.7D a Corsa 1.7D Isuzu si po vyjetaku jen chrochtaji

Jen uz teda nekdo dejte do placu tu odstredivku!
SMRADU ZDAR!
VW Sharan TD66kW
M-B W124 200D
M-B W124 200D
Mám Xantii 1.9TD (Bosch) a u termostatu motoru mám černé plastové těleso naftového filtru(to vyšší z 2.1TD), které má v sobě dole termostat na řízení teploty předehřevu paliva. Termostat jsem vyhodil a používám to jako předehřev paliva v létě, v zimě. Kamarád mi místo toho na soustruhu vytočil duralovou ucpávku se 2 Okroužky, takže se mi teď hřeje palivo naplno. Když se auto ohřeje na cca 80 st. , tak jde motor na friťák suprově. Má zvýšený volnoběh a jede lépe, než nafta. Na naftu má normální volnoběh a jede o něco hůř. Když ho někde v koloně, nebo v kopci ohřeju na 90 st. , tak na friťák jde pořád ve zvýšeném volnoběhu a na naftu kucká v malých otáčkách a má dost nepravidelný chod - málo nafty, musím vždy lehce přidat plyn, aby se srovnaly otáčky. To je asi tak jediná nevýhoda.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000