1,9 TDi AFN - dlhé štarty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

1,9 TDi AFN - dlhé štarty

Příspěvek od Toledo244 »

Už neviem na čo mám pozrieť. Mám 1,9 TDi AFN v starom Tolede. Ak motor nažhavý, naštartuje. Ale ako nežhavý, dlho točí. Je jedno či je studený alebo zohriaty. Ak má približne 50°C naštrartuje parádne.
Je tam:

- vstrekovacie čerpadlo po GO
- preskušané vstreky
- hlava motora po GO
- nové hydroštely
- rozvody su nastavené dobre
- predvstrek čerpadla 47 - 49
- dávka paliva 3,4 - 3,6
- tlaky motora 30 32 30 31 ( merané minulý rok)
- diagnostika bez závad
- nový palivový filter
- nový snímač teploty ( originál)

Ak odpojim snímač teploty, tak naštartuje hneď. Zatiaľ by som nechcel nič upravovať v RJ. Štartér točí dosť silno, bateria má 2 roky. Konzultoval som to už s viacerými mechanikmi, nikto mi nevedel poradiť.
Napadá ešte niekoho niečo? :?
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

napiš číslo starteru :? když tak dobře točí ;)
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Žeby to bolo predsa štarterom? No skusim si zohnať druhý na skušku...
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Když Ti při odpojeném čidle startuje dobře, tak motor dostává malou startovací dávku. Zvednutí startovací dávky VAGem na maximum Ti zřejmě nepomůže. Nejjednodušší a nejlevnější je zařadit pro start přídavný odpor k čidlu teploty chl. kapaliny. Návodů je zde na fóru mnoho.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

mam stejnej "problém" zatim to neřešim dokud startuje na druhou otočku (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Tak mi kvapká nafta niekde okolo nosníka prednej nápravy. Zajtra to skusim opraviť, ale pochybujem aby to sposobovalo až taký problém zo štartom.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

no pokud ti kvapká nafta tak ver tomu že to je na start velký problém ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:) kapka ke kapce a je z toho romance pro špatný start..
nepropadat panice...
kocinski
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 led 2015, 10:59

Příspěvek od kocinski »

jericho-3 píše::) kapka ke kapce a je z toho romance pro špatný start..
:) :) :)
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

To mám přesně teď za sebou. Dlouhé starty u AFN.

Zjistil sem kvapkání nafty z čerpadla: vyměnil sem těsnění pod víkem a hlavou čerpadla společně s těsněním na rozdělovací hlavě a pod tím středovým špuntem co je mezi trubkama. Všechna těsnění tvrdá a rozpadající se v ruce po vyndání. A ejhle auto startuje jako za mlada. Najeto 320000.

Při každém startu se to muselo nejdřív kvůli úniku nafty natlakovat a pak už starty na otočení.

Přetěsnit a měl by být klid.
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Musim zohnať druhé hadičky ktore idu od filtra do nádrže. Potom dám vedieť či to pomohlo. Dakujem všetkým za rady :)
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Zatiaľ som to vyriešil tak, že som prerušil kábel od snímača teploty chlad. kvapaliny a dal si do interiétu vypínač. Aspoň netrápim štartér. Hadičky by mi mali prísť v priebehu pár dní z jedného vraku.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já to dal pár lidem na rozpojověcí tlařítko na levou ruku že zatlačili a zapli klíček někomu to vadí někomu ne
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Ja mám obyčajný vypínač :) ľavou rukou ho vypnem, naštartujem a zapnem :D Hlavne som to zatiaľ tak zrobil preto aby netrpel štartér. Uvidíme po výmene hadičiek na naftu, či to bude dobre štartovať aj bez vypínača.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to tlačítko je taky v pohodě 3O korun
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“