Stránka 1 z 1
opel zafira 2.2DTI problem
Napsal: 19 črc 2013, 18:26
od dany950
zdravim mam opel zafira 2.2dti,92Kw,r.v.2002 a mam takyto problem:svieti mi kontrolka motoru,po napojeni na diag.ukazalo :
P0400-system recikulace spalin-prerusenie
P1590-podtlakovy system-prerusenie
auto normalne nastartujemale ale vytocim ho iba na 2500ot.
poradte co s tym.
dakujem za kazdu radu
Napsal: 19 črc 2013, 19:40
od joe
vymenit EGR ventil
Napsal: 19 črc 2013, 19:41
od geo
vyndej podtlak z egr a zaslepho pak to jed testnout pokud to pojede ko membrána.
Napsal: 19 črc 2013, 19:50
od dany950
dakujem pekne za radu.
a co sa tyka toho podtlaku mam vybrat hadicku co ide z egr a zaslepit egr?
a ked auto pojde potom vymenit egr?a cosa tyka tej druhej zavadyP1590
to ma suvis egr?
Napsal: 19 črc 2013, 20:49
od joe
aka hadicka ? tam je elektricke EGR a cistenie mu prakticky nikdy nepomoze, vzdy treba vymenit. vyrobca Wahler, stoji okolo 300 Euro.
a ta druha zavada je chybny ventil, ktory pusta podtlak do a zo zasobnej nadobky v pravom prednom podblatniku. s tym sa da zit. (a ak nie, tak vymenit

)
Napsal: 19 črc 2013, 20:59
od geo
Aha tak to beru zpět myslel jsem že je tam podtlakový EGR.
Napsal: 19 črc 2013, 21:28
od Kornout
joe píše:aka hadicka ? tam je elektricke EGR a cistenie mu prakticky nikdy nepomoze, vzdy treba vymenit. vyrobca Wahler, stoji okolo 300 Euro.
a ta druha zavada je chybny ventil, ktory pusta podtlak do a zo zasobnej nadobky v pravom prednom podblatniku. s tym sa da zit. (a ak nie, tak vymenit

)
Vyčištění pomůže, ale není to na dlouho do roka je to nanovo.
Napsal: 20 črc 2013, 06:58
od hansdob
S čištěním těchto EGR nemám dobré zkušenosti
Napsal: 20 črc 2013, 07:17
od joe
geo píše:Aha tak to beru zpět myslel jsem že je tam podtlakový EGR.
u EDC15M je podtlakovy, ale toto je PSG16, takze elektricky.
ale ani u EDC15M nie je mozne bez upravy softu zaslepit EGR - okamzite sa rozsvieti kontrolka a motor ide v nudzaku. EDC15M porovnava prietok cez vahu vzduchu a EGR a v sucte mu to musi sadnut. ak nesadne = P0400 a nudzak.
Napsal: 20 črc 2013, 21:13
od geo
joe píše:geo píše:Aha tak to beru zpět myslel jsem že je tam podtlakový EGR.
u EDC15M je podtlakovy, ale toto je PSG16, takze elektricky.
ale ani u EDC15M nie je mozne bez upravy softu zaslepit EGR - okamzite sa rozsvieti kontrolka a motor ide v nudzaku. EDC15M porovnava prietok cez vahu vzduchu a EGR a v sucte mu to musi sadnut. ak nesadne = P0400 a nudzak.
ale já ho chtěl zaslepit jen na test zda se mu nestrácí podtlak z ovládání turba. že se zapíše závada je mě jasný.Akorát jsen si popletl systémy jak to prostě nevidím tak si je pletu už jsem holt starej a blbej.
Napsal: 21 črc 2013, 22:32
od dany950
joe píše:aka hadicka ? tam je elektricke EGR a cistenie mu prakticky nikdy nepomoze, vzdy treba vymenit. vyrobca Wahler, stoji okolo 300 Euro.
a ta druha zavada je chybny ventil, ktory pusta podtlak do a zo zasobnej nadobky v pravom prednom podblatniku. s tym sa da zit. (a ak nie, tak vymenit

)
dakujem pekne ,to znamena ze ked vymenim EGR,tak ten podlakovy ventil menit nemusim a auto by malo ist v pohode,ako si napisal s tym podtlakovym ventilom sa da zit ,alebo ho musim tiez vymenit .
dakujem za odpoved
Napsal: 11 srp 2013, 20:07
od alzafir
Chyba 1590 je celkem typická pro 2,2jky. S tím se skutečně dá žít, ten ventil nuně měnit nemusíš.
Měl jsem to samé, vyměnil za nový , origo GM, chba byla opět!! Strávil jsem na tom nějaký výzkum, nakonec jsem musel přehodit dráty k tomu ventilu, měl namotané vinutí opačně, takže se ventil neotvíral. To jsem vyřešil, ale na jízdních vlastnostech jsem nic nepoznal.
Egr vyměň, tady tomu elektronickému nic nepomůže.