Co rikate na tenhle KIT
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Co rikate na tenhle KIT
Jsem nasel na netu,ale neni mi jasne jak bych to zapojil.
Myslite,ze uz neni potreba k tomu nic kupovat?
Myslite,ze uz neni potreba k tomu nic kupovat?
Ahoj,
sada je teda pěkně kompaktně poskládaná. Na výměníku vidím termostat - takže si myslím, že sada sama přepíná na olej po dosažení správné teploty.
Já bych jí ještě doplnil o pomocné čerpadlo, a výměník před olejový filtr.
Aby bylo jasné, kam kterou hadici připojit je nutné napřed vyzkoušet funcki toho ovládačího spínače na tom bílém kabelu - zjistit v jaké poloze spínače je který ventil jak otevřený.
A zapojení při pohledu na druhý obrázek např. takto:
Hadičník na výměníku vpravo dole - ten mosazný - výstup paliva na vstřikovací čerpadlo
Pravý hadičník na ventilu vpravo - naftový filtr - naftová nádrž přívod nafty
Hadičník na "téčku" mezi ventily - olejový filtr - (dal bych ještě druhý výměník - čerpadlo - předfiltr) - olejová nádrž přívod oleje
Spodní hadičník na levém ventilu - zpátečka od vstřikovacího čerpadla
Levý hadičník na levém ventilu naftová nádrž zpátečka
Pravý horní - ten stříbrný - hadičník na výměníku - voda vstup
Levý horní - ten stříbrný - hadičník na výměníku - voda výstup
A popis funkce navrženého zapojení:
Provoz na naftu:
Po nastartování se studeným motorem je pravým ventilem proudí nafta do vstřikovacího čerpadla, levý ventil je otevřen do naftové nádrže - přebytečná nafta se vrací zpět do naftové nádrže (normální zpátečka)
Provoz na olej
Po dosažení spínací teploty (termostat) se oba ventily překlopí - pravým ventilem teče olej do vstřik. čerpadla, levý šlusne zpátečku, takže olej cirkuluje: pravý ventil-vstřik. čerpadlo-levý ventil-pravý ventil a pouze spotřebovaný motorem se přisává z olejové nádrže
Proplach před odstavením motoru:
Pravý ventil přepne na naftu, levý zůstává ve stené poloze jako při provozu na olej. Nafta teď proudí do vstřik. čerpadla, talčí před sebou olej a zpátečkou od vstřik. čerpadla ho tlačí "téčkem" mezi ventily zpět do olejové nádrže. Po chvíli až je i ve zpátečce vstřik. čerpadla nafta (nevím, jak je to u téhle sady udělané, jestli automat - časovač, nebo ručně) se levý ventil překlopí do polohy odpovídající provozu na naftu a nespotřebovaná nafta se začne vracet zpátky do naftové nádrže.
No je toho docela dost (snad jsem neudělal chybu), přesně takhle se chystám přestavět svoje auto jenom, jak jsem už napsal budu mít mezi olejovou nádrží a olejovým filtrem ještě pomocné čerpadlo s předfiltrem a výměník na předehřev oleje před vstupem do filtru.
sada je teda pěkně kompaktně poskládaná. Na výměníku vidím termostat - takže si myslím, že sada sama přepíná na olej po dosažení správné teploty.
Já bych jí ještě doplnil o pomocné čerpadlo, a výměník před olejový filtr.
Aby bylo jasné, kam kterou hadici připojit je nutné napřed vyzkoušet funcki toho ovládačího spínače na tom bílém kabelu - zjistit v jaké poloze spínače je který ventil jak otevřený.
A zapojení při pohledu na druhý obrázek např. takto:
Hadičník na výměníku vpravo dole - ten mosazný - výstup paliva na vstřikovací čerpadlo
Pravý hadičník na ventilu vpravo - naftový filtr - naftová nádrž přívod nafty
Hadičník na "téčku" mezi ventily - olejový filtr - (dal bych ještě druhý výměník - čerpadlo - předfiltr) - olejová nádrž přívod oleje
Spodní hadičník na levém ventilu - zpátečka od vstřikovacího čerpadla
Levý hadičník na levém ventilu naftová nádrž zpátečka
Pravý horní - ten stříbrný - hadičník na výměníku - voda vstup
Levý horní - ten stříbrný - hadičník na výměníku - voda výstup
A popis funkce navrženého zapojení:
Provoz na naftu:
Po nastartování se studeným motorem je pravým ventilem proudí nafta do vstřikovacího čerpadla, levý ventil je otevřen do naftové nádrže - přebytečná nafta se vrací zpět do naftové nádrže (normální zpátečka)
Provoz na olej
Po dosažení spínací teploty (termostat) se oba ventily překlopí - pravým ventilem teče olej do vstřik. čerpadla, levý šlusne zpátečku, takže olej cirkuluje: pravý ventil-vstřik. čerpadlo-levý ventil-pravý ventil a pouze spotřebovaný motorem se přisává z olejové nádrže
Proplach před odstavením motoru:
Pravý ventil přepne na naftu, levý zůstává ve stené poloze jako při provozu na olej. Nafta teď proudí do vstřik. čerpadla, talčí před sebou olej a zpátečkou od vstřik. čerpadla ho tlačí "téčkem" mezi ventily zpět do olejové nádrže. Po chvíli až je i ve zpátečce vstřik. čerpadla nafta (nevím, jak je to u téhle sady udělané, jestli automat - časovač, nebo ručně) se levý ventil překlopí do polohy odpovídající provozu na naftu a nespotřebovaná nafta se začne vracet zpátky do naftové nádrže.
No je toho docela dost (snad jsem neudělal chybu), přesně takhle se chystám přestavět svoje auto jenom, jak jsem už napsal budu mít mezi olejovou nádrží a olejovým filtrem ještě pomocné čerpadlo s předfiltrem a výměník na předehřev oleje před vstupem do filtru.
Za podobný peníze si takouvou sadu můžež poskládat z dílů na:
http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs
http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs
Zdravim.
koukam, ze kupujes asi stejny kit co mam ja, ja ho koupil v prosinci za nejak podobnou cenu, chystal jsem se to namontovat tenhle vikend ,ale z jednoho eshopu mi poslali spatny hadicniky ( schlauchtülle ) a tak musim jeste nejak pockat, jestli to kupujes na Ebay tak ti posle schema zapojeni, ja si to jen predelal, protoze chci nadrz s olejem v aute , jedna se o dodavku Toyota Hiace a tak jsem si to predelal abych mel 2 zpatecky a chtel jsem jeste sirsi hadice 12mm no a tesne pred zimou tam jeste asi dam pridavny cerpadlo. Kdyby si mel dotaz tak pockej jeste asi tyden nebo 2 a pridam nejaky detaily z provozu.
Cau
koukam, ze kupujes asi stejny kit co mam ja, ja ho koupil v prosinci za nejak podobnou cenu, chystal jsem se to namontovat tenhle vikend ,ale z jednoho eshopu mi poslali spatny hadicniky ( schlauchtülle ) a tak musim jeste nejak pockat, jestli to kupujes na Ebay tak ti posle schema zapojeni, ja si to jen predelal, protoze chci nadrz s olejem v aute , jedna se o dodavku Toyota Hiace a tak jsem si to predelal abych mel 2 zpatecky a chtel jsem jeste sirsi hadice 12mm no a tesne pred zimou tam jeste asi dam pridavny cerpadlo. Kdyby si mel dotaz tak pockej jeste asi tyden nebo 2 a pridam nejaky detaily z provozu.
Cau
TADY JSEM SE POKUSIL NAKRESLIT TO, CO JSEM VÝŠE POPISOVAL:
A TADY JE TO SAMÝ DOPLNĚNO TAK, JAK TO BUDU MÍT JÁ (NĚCO PODOBNÉHO MÁ TADY ČLEN "ZDENDA"
TO MOJE SCHÉMA JE DOPLNĚNO O POMOCNÉ ČERPADLO S PŘEDFILTREM A BYPASEM (ZPĚTNOU KLAPKOU) PRO PŘÍPAD PODTLAKU PŘED ČERPADLEM, DRUHÁ ZPĚTNÁ KLAPKA BRÁNÍ NASÁTÍ NEPŘEFILTROVANÉHO OLEJE Z NÁDRŽE V PŘÍPADĚ PROVOZU NA NAFTU
Popis funkce mého schématu je stejný jako jsem už psal s tím, že po přepnutí na olej se spustí pomocné čerpadlo, které začne čerpat olej skrz první výměník a filtr oleje a zpět k pomocnému čerpadlu - tím předehřívá celý okruh. Až po dosažení potřebné teploty se oba ventily překlopí na provoz na olej.
(omlouvám se, že jsem psal VELKÝMI, ALE UŽ TO PŘEPISOVAL NEBUDU)
A TADY JE TO SAMÝ DOPLNĚNO TAK, JAK TO BUDU MÍT JÁ (NĚCO PODOBNÉHO MÁ TADY ČLEN "ZDENDA"
TO MOJE SCHÉMA JE DOPLNĚNO O POMOCNÉ ČERPADLO S PŘEDFILTREM A BYPASEM (ZPĚTNOU KLAPKOU) PRO PŘÍPAD PODTLAKU PŘED ČERPADLEM, DRUHÁ ZPĚTNÁ KLAPKA BRÁNÍ NASÁTÍ NEPŘEFILTROVANÉHO OLEJE Z NÁDRŽE V PŘÍPADĚ PROVOZU NA NAFTU
Popis funkce mého schématu je stejný jako jsem už psal s tím, že po přepnutí na olej se spustí pomocné čerpadlo, které začne čerpat olej skrz první výměník a filtr oleje a zpět k pomocnému čerpadlu - tím předehřívá celý okruh. Až po dosažení potřebné teploty se oba ventily překlopí na provoz na olej.
(omlouvám se, že jsem psal VELKÝMI, ALE UŽ TO PŘEPISOVAL NEBUDU)
Jednoduchá sada
Ten odvzdušňovák je tam podle mě tak, že je zpátečka zapojená nakrátko i s naftou. Aspoň tak to mám já v sadě od europeconu, přikládám screenshot z jejich stránky. Zatím funguje bez jakýchkoliv problémů (ca 20t km)To ajk: Nechápu jak může tento odvzdušňovák nhradit trojcestný ventil.
Je to tahle sada, dá se to určitě ještě okleštit. Ale i vylepšit pokud by někdo trval na automatice nebo lepším proplachu (říkají tomu sada Standard nebo Comfort).
To je opatření (okoukal jsem ho různě na netu), které je doporučováno při použití čerpadla Facet - prý nesnáší podtalk - pokud vstřikovací čerpadlo chvilkově saje víc než dává Facet, tak jde olej tím bypasem.Zdenda píše:já moc nechápu, k čemu tam je ten bypass se zpětnou kplapkou víc vlevo. Při provozu na olej po úplným zahřátí vypínáš čerpadlo a saješ spodem ?
Co máš za čerpadlo?
Vypadá to docela schopně....
Já ještě auto přestavěné nemám, plánuju ale koupi pořádnýho zubovýho čerpadla a tenhle bypas místo zpětné klapky asi opatřím pojistným ventilem, abych neprotrhl případně zacpaný filtr - jak už jsi psal i ty.
Re: ....
To, jak nahrazuješ trojcestný ventil odvzdušňovákem taky nechápu. To máš potom šluslou jak naftu, tak i olej podle toho schématu, co sem dal "joil"?ajk píše:mám uplně stejný zapojení akorát místo toho druhýho trojcest. ventilu mám odvzdušnovák z europeconu a spokojenost....
Potom ale nemáš rychloproplach.
Jinak, abych nepotřeboval odvzdušňovák, tak to udělám podobně jako to má "KUK". Mezi olejovou nádrž a téčko, kde se stýká přívod oleje z nádrže, zpátečka oleje a vstup do předfiltru dám "výměník" trubku v trubce a to tak, že olej bude z nádrže přicházet kovovou trubkou přímo do předfiltru, tahle kovová trubka bude umístěna v hadici a vzniklým mezitrubkovým prostorem bude proudit zpátečka i s případnými bublinami do olejové nádrže. V nádrži to bude udělané tak, aby ústí hadice a kovové trubky bylo co nejblíže u sebe aby se neztrácelo teplo, ale tak, aby vzduch z hadice už nemohl vniknout do trubky (prostě ústí hadice bude níž než ústí trubky, aby bubliny nerušeně stoupaly k hladině)
Olej proudící z nádrže uvnitř trubky bude předehříván vracejícím se olejem ze zpátečky vně trubky. Předpokládám, že se olej ze zpátečky neochladí až na teplotu oleje v nádrži, a tak bude předehřívat i okolí ústí kovové trubky.