Co rikate na tenhle KIT
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Jenom ještě taková nemilá poznámka: v práci používáme deskové výměníky na agregátech pro mazání převodovek. Na jedné straně výměníku je voda, na druhé olej - jsou to normální nerezové deskové výměníky pájené mědí.
Už se nám dvakrát stalo, že výměník přestal těsnit a začal propouštět vodu do oleje a naopak - prostě se musela proděravit některá z desek!!!
Už se nám dvakrát stalo, že výměník přestal těsnit a začal propouštět vodu do oleje a naopak - prostě se musela proděravit některá z desek!!!
Re: ....
mám to jak píšeš....rychloproplach nemám nějak ho nepotřebuju....stačí 5 km před cílem přepnout na naftu a na studený start je v čerpadle opět nafta....já se chtěl vyhnout zavzdušnování systému a pokud odvzdušnovák stojí zhruba stejně jako druhej trojcestnej ventil na přepínání zpátečky a poté ještě řešit zavzdušnování...odvzdušnovák udělá obojí.....nějak nechápu proč se mu chcete za každou cenu vyhnout....SLÁDEK píše:To, jak nahrazuješ trojcestný ventil odvzdušňovákem taky nechápu. To máš potom šluslou jak naftu, tak i olej podle toho schématu, co sem dal "joil"?ajk píše:mám uplně stejný zapojení akorát místo toho druhýho trojcest. ventilu mám odvzdušnovák z europeconu a spokojenost....
Potom ale nemáš rychloproplach.
Jinak, abych nepotřeboval odvzdušňovák, tak to udělám podobně jako to má "KUK". Mezi olejovou nádrž a téčko, kde se stýká přívod oleje z nádrže, zpátečka oleje a vstup do předfiltru dám "výměník" trubku v trubce a to tak, že olej bude z nádrže přicházet kovovou trubkou přímo do předfiltru, tahle kovová trubka bude umístěna v hadici a vzniklým mezitrubkovým prostorem bude proudit zpátečka i s případnými bublinami do olejové nádrže. V nádrži to bude udělané tak, aby ústí hadice a kovové trubky bylo co nejblíže u sebe aby se neztrácelo teplo, ale tak, aby vzduch z hadice už nemohl vniknout do trubky (prostě ústí hadice bude níž než ústí trubky, aby bubliny nerušeně stoupaly k hladině)
Olej proudící z nádrže uvnitř trubky bude předehříván vracejícím se olejem ze zpátečky vně trubky. Předpokládám, že se olej ze zpátečky neochladí až na teplotu oleje v nádrži, a tak bude předehřívat i okolí ústí kovové trubky.
Zjistím v práci, myslím ale že je to Hydac - většinou totiž bereme od této firmy celé agregáty. Mají svůj vlastní katalog výměníků, ale určitě si to nechávaj někde dělat.truck píše:To Sládek
Jaká značka výměníku to je co Vám dělají takovou paseku?
Stalo se to zatím ve dvou případek z cca 30. Výměníky pracují nepřetržitě 24h denně.
Toto mě nabádá k tomu, abych do olejové větve zařadij ještě čidlo vody - mám totiž jedno z originál Nissan palivového filtru:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=9944
Původně jsem tam ale místo toho čidla chtěl dát elektroohřev.
To čidlo je vlastně plovák, který má hustotu mezi naftou a vodou - ve vodě plave, v naftě ne. Pokud tedy přibývá vody ve filtru, tak se plovák postupně zvedá, až sepne jazýčkový kontakt v tělese čidla a na palubce se rozsvítí kontrolka - pak je nutné vodu vypustit.
Tyhle trubkový výměníky podle mě nejsou moc účinný, to bych si tam radši dal normální výměník. Dají se sehnat už kolem tisícovky.Jinak, abych nepotřeboval odvzdušňovák, tak to udělám podobně jako to má "KUK". Mezi olejovou nádrž a téčko, kde se stýká přívod oleje z nádrže, zpátečka oleje a vstup do předfiltru dám "výměník" trubku v trubce a to tak, že olej bude z nádrže přicházet kovovou trubkou přímo do předfiltru, tahle kovová trubka bude umístěna v hadici a vzniklým mezitrubkovým prostorem bude proudit zpátečka i s případnými bublinami do olejové nádrže. V nádrži to bude udělané tak, aby ústí hadice a kovové trubky bylo co nejblíže u sebe aby se neztrácelo teplo, ale tak, aby vzduch z hadice už nemohl vniknout do trubky (prostě ústí hadice bude níž než ústí trubky, aby bubliny nerušeně stoupaly k hladině)
Olej proudící z nádrže uvnitř trubky bude předehříván vracejícím se olejem ze zpátečky vně trubky. Předpokládám, že se olej ze zpátečky neochladí až na teplotu oleje v nádrži, a tak bude předehřívat i okolí ústí kovové trubky.
Přesně takhle jsem uvažoval - šel jsem po ceně. Pokud chceš rychloproplach, musíš pak ještě řešit řízení toho druhýho ventilu, což je další komplikace. Takhle tam mám jeden přepínač a hotovo.mám to jak píšeš....rychloproplach nemám nějak ho nepotřebuju....stačí 5 km před cílem přepnout na naftu a na studený start je v čerpadle opět nafta....já se chtěl vyhnout zavzdušnování systému a pokud odvzdušnovák stojí zhruba stejně jako druhej trojcestnej ventil na přepínání zpátečky a poté ještě řešit zavzdušnování...odvzdušnovák udělá obojí.....nějak nechápu proč se mu chcete za každou cenu vyhnout....
Tak uz to tam neni,ale nasel jsem tohle....jenze cena uz vysoka...to uz postavis za levnejsi penize...vyhodou je,ze to je pekne poskladane a takove kompaktní.
http://cgi.ebay.at/Umruestanlage-POEL-R ... dZViewItem
http://cgi.ebay.at/Umruestanlage-POEL-R ... dZViewItem