Stránka 1 z 1
Vůle v převodovce
Napsal: 12 zář 2013, 00:30
od Goauld
Potřebuju radu od někoho, kdo se zabývá převodovkama. Když mám auto na zvedáku a zahejbu kolem dopředu a dozadu, je slyšet, že tam něco klepe, evidentně nějká vůle. Nevím jestli to můžou dělat ložiska a hlavně jak moc se toho bát.
Při rozjezdu je to občas slyšet že to ťukne, ale v kabině nijak výrazně.
Dělalo to už dřív hodně málo, dnes když sem měnil olej, to znamená po deseti tisících kilometrech sem si to vyzkoušel a zjistil, že to klepe mnohem víc. Nicméně na jízdu, nebo rozjíždění to nemá žádnej vliv a nepozoruju žádnou změnu v chování převodovky kromě jedné věci. A to, že mi občas zachrchlá jednička, případně nejde zařadit napoprve, ale to už dělalo dřív, takže jenom to řazení přes zuby a to opravdu občas.
Díky za reakce.
Napsal: 12 zář 2013, 22:00
od martl
Nenapsal jsi co máš za stroj ale když zahejbeš na zvadáku kolama tam a zpátky,tak chrastí všechny převodovky. Ty kola v převodovce musí mít vůli,jinak by vodešly. Na tý jedničce budeš mít asi horší synchron a nebo ti nevypíná úplně spojka.
Napsal: 12 zář 2013, 23:18
od Goauld
Stroj je ten co mám v podpisu, takže GOLF IV TDI 81kw. Kód převodovky nevím jakej tam mám.
To už ale není chrastění, je to jako bych klepal ocelovou tyčkou do převodovky. Trochu špatně sem to asi popsal, zvuk vychází přímo z diferenciálu.
Ta jednička bude nejspíš ten synchron, celá dvouhmota a spojka je stará 2 roky a má najeto 20 tisíc. Spíš mě napadlo jestli to čistě náhodně nemá souvislost. V převodovkách se nijak zvlášť nevyznám. Vím jak zevnitř vypadá, vím jak funguje, ale ale detaily a možny souvislosti neznám.
Napsal: 13 zář 2013, 06:25
od ska.gri
martl píše:Nenapsal jsi co máš za stroj ale když zahejbeš na zvadáku kolama tam a zpátky,tak chrastí všechny převodovky. Ty kola v převodovce musí mít vůli,jinak by vodešly. Na tý jedničce budeš mít asi horší synchron a nebo ti nevypíná úplně spojka.
mě každej tvrdí, že jednička synchron nemá .-)
když mi nejde, pomaličku spouštím spojku a pořád přitom jakoby řadím, krásně zapluje
Napsal: 13 zář 2013, 06:29
od ska.gri
martl píše:Nenapsal jsi co máš za stroj ale když zahejbeš na zvadáku kolama tam a zpátky,tak chrastí všechny převodovky. Ty kola v převodovce musí mít vůli,jinak by vodešly. Na tý jedničce budeš mít asi horší synchron a nebo ti nevypíná úplně spojka.
mě každej tvrdí, že jednička synchron nemá .-)
když mi nejde, pomaličku spouštím spojku a pořád přitom jakoby řadím, krásně zapluje
Napsal: 13 zář 2013, 09:05
od Jirka.
Samozřejmě že jednička má synchron, to už měla škoda 1000MB

Napsal: 13 zář 2013, 17:22
od Fulltank
neres, jezdi

Napsal: 13 zář 2013, 20:42
od martl
ska.gri píše:martl píše:Nenapsal jsi co máš za stroj ale když zahejbeš na zvadáku kolama tam a zpátky,tak chrastí všechny převodovky. Ty kola v převodovce musí mít vůli,jinak by vodešly. Na tý jedničce budeš mít asi horší synchron a nebo ti nevypíná úplně spojka.
mě každej tvrdí, že jednička synchron nemá .-)
když mi nejde, pomaličku spouštím spojku a pořád přitom jakoby řadím, krásně zapluje
Jednička a dvojka ho má dokonce dvojitej a šestikvatl ho má i na zpátečce.
Asi bych taky více jezdil než naslouchal..
Napsal: 14 zář 2013, 11:10
od Goauld
Jedničku neřeším, řeším, jestli se mi rozpadne, nebo zasekne diferenciál. Na zvedáku to totiž zní dost volně, něco tam prostě hrká a to se mi nelíbí

Napsal: 14 zář 2013, 15:02
od jericho-3
Kolikrát jsem si říkal, jak to vůbec může jet a nemlátit, když jsou tam takové vůle? Jak píšeš, na zdviži, kdy je vše uvolněno je to hrkavka. Ale v provozu je to v pořádku. tohle by si měli okouknout šetřílci a líná paka, která ráda jezdí na 6. rychlost krokem se slovy ono si to veme...Tam právě přijdou tyhle vůle k možnosti ukázat, jak velké jsou a ničí vše kolem. Auto šetřílka ve 100 000km je ve stejném stavu jako ve 200000km u střelce. A čím víc NM a HP, tím víc nároků na vůle..
