Rozdiel motorov 1.8T (octavia)

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Rozdiel motorov 1.8T (octavia)

Příspěvek od octaviask »

Zdravim pani,

viete mi niekto zhruba popisat aky je rozdiel medzi motormi:

AGU
AUM
ARX
ARZ
??

Potrebujem kupit vhodny motor pre jeden projekt + mam na stole turbo s AGU motora a mozem kupit motor AUM :D dakujem.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

rozdíl je vesměs emisní norma jinak je to na jedno brdo kdyžtak blok a písty ojnice z verze 225ps mám...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

a i turbo a svody by se našli ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

diky za vysvetlenie ;)

skor by sa hodila prevodovka z GIII syncro s kapalinovym ovladanim spojky.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ono to není jen o emisních normách. Je to například i o tom, že některé motory 1,8T nemají variabilní časování sací vačky, některé mají. To je vcelku podstatná konstrukční rozdílnost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jestli bude dělat stavbu jakou asi má v plánu tak časování je prokotina a kdykoliv si to udělá jak bude potřebovat ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
A418T
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 03 úno 2013, 10:37

Příspěvek od A418T »

já mám BEX v audi A4. kde mám sehnat sportovní kat aby mi to nedusil jako seriovej a přitom to prošlo emisema?
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

A to v tom mas napucene kolko koni, ze potrebujes uz dat sportovy KAT :?
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Re: Rozdiel motorov 1.8T (octavia)

Příspěvek od TDI tech »

octaviask píše:Zdravim pani,

viete mi niekto zhruba popisat aky je rozdiel medzi motormi:

AGU
AUM
ARX
ARZ
??

Potrebujem kupit vhodny motor pre jeden projekt + mam na stole turbo s AGU motora a mozem kupit motor AUM :D dakujem.
AGU = Euro2, najednoduchsi a tym padom najspolahlivejsi motor, montoval sa iba do 02/2001 a ma pevny servsny interval, ma mech. skrtiacu klapku, nema variabilne casovanie ventylov, nema sekundarny vzduch, ma iba jednu lambadu, mensie kanaly v hlave valcov, nema MAP atd. To z neho robi najmenej vhodnu variantu na zvysovanie vykonu.

AUM = Euro3, po hw stranke az na nejake drobne detaily je uplne zhodny s motorom AUQ (132kW). montoval sa od 03 / 2001 a ma premenlivy servsny interval, ma el. skrtiacu klapku (EPC) , ma variabilne casovanie ventylov, ma sekundarny vzduch, ma dva lambady, ma MAP atd. Dobry na zvysovanie vykonu chiptuningom. Zalezi od stavu konkretneho motora ale pokial je v dobrej kondicke tak sa z neho da chiptuningom vypucit aj cez 200k.

ARX = Euro4, zjednodusene povedane ma vsetky emisne vychytavky ako AUM, montovat sa zacal az niekedy od roku 2004+

ARZ = Euro3 (4x4) mal by byt aspon podla mna teoreticky rovnaky ako AUM, ale tento motor bol vyhradne urceny len pre verzie s pohonom 4x4.

Co sa tyka vsetkych 1.8T je pravidelne cistenie sacieho kosa olejoveho cerpadla.

Ale ta skutocna sranda zacina az u motorov APX / APY, alebo najlepsie BAM (165kW). Tie motory sa objavovali v Audinkach napr. S3, TT
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A nebo rovnou AUQ a je to ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
A418T
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 03 úno 2013, 10:37

Příspěvek od A418T »

TDI tech píše:A to v tom mas napucene kolko koni, ze potrebujes uz dat sportovy KAT :?
to nevim na brzdě to nebylo. v serii to mělo 190 koni turbo tlačilo 0.6 baru a teď tlačí až 1,2 baru. dle váhy vzduchu je tam 210koní ale ten chip i turbo má navíc. mám právě problém s tím že mi turbo od 4,5 otáček nestíhá tlačit. laicky si myslim že je to katem protože turbo je hodně podobné konstrukce jako K04 a K04 to stíhá... pletu se? nechám si poradit. díky
A418T
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 03 úno 2013, 10:37

Příspěvek od A418T »

Marek77 píše:A nebo rovnou AUQ a je to ;-).
AUQ je oproti BAM chcípák..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To ano, ale BAM nebylo v Octavii, že?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Nie iba v facelift Audi TT tusim ze aj v Leon Cupra R, ale do Octavie sa da viac menej plug & play vsetko preskladat + u niektorych veci je nutne kutenie. Ale strasne vela veci je odlisnych, takze je nutne mat cele TT ako darcu organov.
A418T
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 03 úno 2013, 10:37

Příspěvek od A418T »

jj cupra R dostavala BAM taky.

TDI tech: co s tim katem?
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“