Zdravím odborníky, nevím si už rady (1 měsíc hledání) ...
Koupil jsem Wagon R+ s motorem 1,3DDis 51kW 129.000km s "malou" závadou - špatně startuje . Popíšu Vám co už jsem všechno opravil / vyměnil a stále to studené nelze nastartovat a to ještě nejsou teploty pod nulou!
- nový naftový filtr (pouze vložku včetně všech gumových těsnění - gumiček)
- 4x žhavící svíčky
- hadičky z filtru a zpátky do filtru
- kontrola vstřikovačů + čerpadla v autorizovaném BOSH servisu (přetěsnili komplet čerpadlo - vstřiky byli OK)
- v nádrži 15 litrů nové nafty
- NOVÁ silná baterka
= všechno zatím za cca 10.000kč a výsledek 0 - stále studený nestartuje
- padá nafta? (kde mám hledat?)
- tlaky v liště ComonRail (jak měřit - jaká je správná hodnota?)
- čidlo teploty na liště ?
špatné studené starty motoru Suzuki 1,3DDiS 51kW r.2004´
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To motylekw:
Dám ti také jeden tip. Zkontroluj si startér, jestli se netočí příliš ztuha, takový startér má práci sám se sebou, natož s celým motorem. Tam ani nová baterie nemusí pomoci.
Při spouštění motoru startérem, motor musí získat takzvané startovací otáčky a při nich musí být vysokotlaké čerpadlo schopno dodat potřebný minimální tlak nafty. Bez tohoto tlaku řídící jednotka nedovolí otevření vstřikovačů a nenastartuješ. Studený motor klade větší odpor, než teplý. S teplým motorem si ten starter ještě poradit může, ale se studeným už ne, proto možná nedosáhne na startovací otáčky, ani na potřebný minimální tlak nafty. No a po několika neúspěšných pokusech o nastartování se i studený zatuhlý motor natolik uvolní, že nastartuje, tam nová baterie pomoci může.
Dám ti také jeden tip. Zkontroluj si startér, jestli se netočí příliš ztuha, takový startér má práci sám se sebou, natož s celým motorem. Tam ani nová baterie nemusí pomoci.
Při spouštění motoru startérem, motor musí získat takzvané startovací otáčky a při nich musí být vysokotlaké čerpadlo schopno dodat potřebný minimální tlak nafty. Bez tohoto tlaku řídící jednotka nedovolí otevření vstřikovačů a nenastartuješ. Studený motor klade větší odpor, než teplý. S teplým motorem si ten starter ještě poradit může, ale se studeným už ne, proto možná nedosáhne na startovací otáčky, ani na potřebný minimální tlak nafty. No a po několika neúspěšných pokusech o nastartování se i studený zatuhlý motor natolik uvolní, že nastartuje, tam nová baterie pomoci může.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.