špatné studené starty motoru Suzuki 1,3DDiS 51kW r.2004´

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
motylekw
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15 lis 2013, 14:59
Bydliště: Chrudim

špatné studené starty motoru Suzuki 1,3DDiS 51kW r.2004´

Příspěvek od motylekw »

Zdravím odborníky, nevím si už rady (1 měsíc hledání) ...
Koupil jsem Wagon R+ s motorem 1,3DDis 51kW 129.000km s "malou" závadou - špatně startuje . Popíšu Vám co už jsem všechno opravil / vyměnil a stále to studené nelze nastartovat a to ještě nejsou teploty pod nulou!
- nový naftový filtr (pouze vložku včetně všech gumových těsnění - gumiček)
- 4x žhavící svíčky
- hadičky z filtru a zpátky do filtru
- kontrola vstřikovačů + čerpadla v autorizovaném BOSH servisu (přetěsnili komplet čerpadlo - vstřiky byli OK)
- v nádrži 15 litrů nové nafty
- NOVÁ silná baterka
= všechno zatím za cca 10.000kč a výsledek 0 - stále studený nestartuje
- padá nafta? (kde mám hledat?)
- tlaky v liště ComonRail (jak měřit - jaká je správná hodnota?)
- čidlo teploty na liště ?
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

no pekny, a mas na zhavkach napeti, kdyz to zhavi ?
motylekw
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15 lis 2013, 14:59
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od motylekw »

Díky za TIP - v pondělí hned vyzkouším
Mirekdoda
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mirekdoda »

To motylekw:

Dám ti také jeden tip. Zkontroluj si startér, jestli se netočí příliš ztuha, takový startér má práci sám se sebou, natož s celým motorem. Tam ani nová baterie nemusí pomoci.

Při spouštění motoru startérem, motor musí získat takzvané startovací otáčky a při nich musí být vysokotlaké čerpadlo schopno dodat potřebný minimální tlak nafty. Bez tohoto tlaku řídící jednotka nedovolí otevření vstřikovačů a nenastartuješ. Studený motor klade větší odpor, než teplý. S teplým motorem si ten starter ještě poradit může, ale se studeným už ne, proto možná nedosáhne na startovací otáčky, ani na potřebný minimální tlak nafty. No a po několika neúspěšných pokusech o nastartování se i studený zatuhlý motor natolik uvolní, že nastartuje, tam nová baterie pomoci může.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
Odpovědět

Zpět na „Suzuki“