Stránka 1 z 1

prodloužení převodovky Seat Toledo

Napsal: 18 lis 2013, 22:19
od sport7
Zdravím,

Měl bych na Vás dotaz :-) Mám Seat Toledo 1L 1.9 Tdi, 66kW, AHU... štve mě když jezdim po dálnici tak ta převodovka která tam je při 130 tacho to točí cca 3200 otáček což je fakt dost... a motor přitom chodí parádně na to že je to jen 66kw. Měl bych tam mít převodovku CYP s převodem na 5. kole 0.744.

1) přečetl jsem tu toho spoustu a nejvíc tam dáváte převodovky nebo páté soukolí z fabie do octavie. To mi přijde na 66kw asi až moc velká zátěž, ale i tak se zeptám pasovalo by to i do mého seata?? (jde mi hlavně o to páté soukolí z fabie)

2)napadlo mě zda by se neprodloužila pětka kdybych tam dal 5. soukolí z jedničkové octavie... šlo by to?? a nevíte jaké jsou u těchto převodovek převody esi by to pomohlo??


Děkuju předem za info zda se ubírám špatným směrem nebo nee (LOL)

Napsal: 19 lis 2013, 22:11
od sport7
Tak jsem pátral po převodovkách z octavie a jestli jsem správně našel tak to bych si nepomohl... mají stejný, nebo ještě větší převod na pátém kole.

Tak bych se zeptal bude pasovat pětkové soukolí z převodovky GGU z fabie do mého Toleda 1L???

Díky za jakoukoliv radu :)

Napsal: 20 lis 2013, 12:48
od Leon/kissiakos
podla toho co som tu cital bude... ale nove 5 sukolie je rovnako drahe ako GGU cela jazdena prevodovka..

Napsal: 20 lis 2013, 15:37
od netopier
ja mam na CYP a 195/45 R16 pri 140 kmh tacho, 3000 rpm...

Napsal: 20 lis 2013, 23:33
od turbo kamna power
já mám taky převodovku CYP a mám to jako netopier, 140kmh tacho = 3000ot.

jinak převodovka ASD z motoru 1Z 66kw má pětku 0,717 a fábie má 0,7... vše pasuje do tvojí převodovky.

Napsal: 21 lis 2013, 11:08
od sport7
Děkuju moc za reakce!

Já to mám na 14kách kolech... tím bych si vysvětlil tu vyšší rychlost a nižší otáčky (nevím esi to udělá až tolik, ale nic jiného mě nenapadá)
Já jsem sehnal právě celou naprasklou převodovku za fabie za litr... takže mě to vyšlo líp než ty kola kupovat.
o víkendu se tam pokusím dát to páté soukolí, tak pak dám vědět jak se to změnilo.

Napsal: 21 lis 2013, 13:59
od turbo kamna power
Je úplně jedno jaký máš kola a gumy, tacho ukazuje pořád stejně.

Napsal: 21 lis 2013, 14:04
od subz3ro_tdi
turbo kamna power píše:Je úplně jedno jaký máš kola a gumy, tacho ukazuje pořád stejně.
Aj ked asi viem ako si to myslel, tak ako si to napisal je to zavadzajuce... vyska profilu gum ovplyvnuje obvod kolesa a obvod kolesa ovplyvnuje rychlost aku ukazuje tachometer. Cize ano - je jedno ake su kolesa a gumy, ak sa nezmeni obvod kolesa (t.j. dodrzi sa typ co je schvaleny v TP k autu) tak tacho cca. ukazuje stale rovnako. Pripadne je potrebne zmenit kodovanie v pristrojovej jednotke ;)

Napsal: 21 lis 2013, 18:48
od turbo kamna power
myslel jsem to jinak: je jedno jaký máš kola, jestli 195/45 R13 nebo 195/45 R16, tachometr bude ukazovat při stejných otáčkách na stejný převodový stupeň (třeba při 3000ot. na pětku) stejnou rychlost (třeba těch 140km/h). Ale reálná rychlost bude ve skutečnosti úplně jiná (větší kola = vyšší rychlost)

Napsal: 30 lis 2013, 20:25
od sport7
Tak konečně uděláno :-) ale šroub na povolení kol u té převodovky z fabie mě pěkně potrápil - hvězdička o velikosti 14... nemohl jsem jí vůbec sehnat :-)

a výsledek:
- seriová převodovka 130km/ tacho => 3250 ot/min
- s pátým soukolím z GGU 130km/ tacho => 2750 ot/min

takže spokojenost na dálnici to točí už příjemnější otáčky :-)

Napsal: 01 pro 2013, 09:13
od jordee_23
turbo kamna power píše:já mám taky převodovku CYP a mám to jako netopier, 140kmh tacho = 3000ot.

jinak převodovka ASD z motoru 1Z 66kw má pětku 0,717 a fábie má 0,7... vše pasuje do tvojí převodovky.
aj ja maaam CYP..a tak to bolo.okolo 135-140....teraz 3000ot-160km
vymeneny 5.prevod