Kolik jste kdo už na RO najel?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Rozhodl jsem se oprášit toto téma. Kolik se dá ujet na RO, více než 50% RO, s jedním motorem? A máte kdo stejný problém jako já?
Začal jsem jezdit na RO letos, mám kvalitní zastudena-lisovaný olej, který má opravdu sílu (nenasycené dvojné vazby mezi uhlíky, vyšší poměru C/H, více koncentrované energie). Těsně před přechodem na RO jsem měnil motorový olej; ten bylo třeba při provozu na naftu dolévat, asi 1-2 litry na 10.000km, to je na VW TDI 1.9 66kW normální. V provozu na RO po 3000Km jsem nyní zkontroloval měrku oleje v motoru a bylo ho tam moc, musel jsem přes 1 litr odlít. To je opravdu hodně. Měl jsem při tom známýho, který se dříve hojně přiživoval opravami aut; ale je hrozně ukecanej a vždy mu věřím tak polovinu. Tvrdil, to je špatný, že si olejem oddělám motor, jako každej a že to bude velmi brzo. Že to říká každý specialista na motory. Když jsem se ho ptal proč, tak prý olej dá více tepla na který motor není stavěný, válec se rozestupuje a vznikají netěsnosti. Taky, že ten mot. olej se mu zdá moc řídký. Prý že na olej jezdí jen lidi s autama, který mají zbytkovou cenu nějakých 5000Kč a nevadí, když je brzo po nich. Já jsem dal za Galaxy podstatně více a nerad bych si zničil motor, tak mám trochu strach, i když má najeto 270 tisíc km; mohl by i víc.
Slyšel jsem, ale nevím co je na tom pravdy, že existují i přestavby, kdy RO teče napřed dospod motoru, kde chvíli normálně maže a pak se teprv spálí. Tak teď nevím, co je pravdy na tom, že RO nedělá mazání motoru dobře.
Auto nemá žádnou přestavbu. Napřed jsem ředil 10% naftou; poměrně dlouho to startovalo, to mi nevadilo, protože parkuju na kopci, tak to z něj vždy spustím bez startéru. Při druhým tankování jsem dal 20% nafty a to už je lepší. Mám RO hlavně na léto, kdy nejvíc jezdíme, v zimě nebudu moc riskovat zatuhnutí a už na konci léta chci pořídit jednoduchý předehřev jednak elektrický a jednak přes chladící kapalinu.
Začal jsem jezdit na RO letos, mám kvalitní zastudena-lisovaný olej, který má opravdu sílu (nenasycené dvojné vazby mezi uhlíky, vyšší poměru C/H, více koncentrované energie). Těsně před přechodem na RO jsem měnil motorový olej; ten bylo třeba při provozu na naftu dolévat, asi 1-2 litry na 10.000km, to je na VW TDI 1.9 66kW normální. V provozu na RO po 3000Km jsem nyní zkontroloval měrku oleje v motoru a bylo ho tam moc, musel jsem přes 1 litr odlít. To je opravdu hodně. Měl jsem při tom známýho, který se dříve hojně přiživoval opravami aut; ale je hrozně ukecanej a vždy mu věřím tak polovinu. Tvrdil, to je špatný, že si olejem oddělám motor, jako každej a že to bude velmi brzo. Že to říká každý specialista na motory. Když jsem se ho ptal proč, tak prý olej dá více tepla na který motor není stavěný, válec se rozestupuje a vznikají netěsnosti. Taky, že ten mot. olej se mu zdá moc řídký. Prý že na olej jezdí jen lidi s autama, který mají zbytkovou cenu nějakých 5000Kč a nevadí, když je brzo po nich. Já jsem dal za Galaxy podstatně více a nerad bych si zničil motor, tak mám trochu strach, i když má najeto 270 tisíc km; mohl by i víc.
Slyšel jsem, ale nevím co je na tom pravdy, že existují i přestavby, kdy RO teče napřed dospod motoru, kde chvíli normálně maže a pak se teprv spálí. Tak teď nevím, co je pravdy na tom, že RO nedělá mazání motoru dobře.
Auto nemá žádnou přestavbu. Napřed jsem ředil 10% naftou; poměrně dlouho to startovalo, to mi nevadilo, protože parkuju na kopci, tak to z něj vždy spustím bez startéru. Při druhým tankování jsem dal 20% nafty a to už je lepší. Mám RO hlavně na léto, kdy nejvíc jezdíme, v zimě nebudu moc riskovat zatuhnutí a už na konci léta chci pořídit jednoduchý předehřev jednak elektrický a jednak přes chladící kapalinu.
Tomáš Vognar
Pokud ti pribyva olej tak na to pozor, rostlinny olej je s beznymi mineralnimi oleji v motoru nemisitelny! Snizuje to mazaci schopnosti natolik ze ten motor opravdu odejde takze je treba najit pricinu pribyvajiciho oleje a vyresit ji.
Navic pokud ho pribyva tak hodne tak neni resenim ani olej ktery je s RO misitelny protoze to uz je prilis aby tam slo 1l za 3000km.
Navic pokud ho pribyva tak hodne tak neni resenim ani olej ktery je s RO misitelny protoze to uz je prilis aby tam slo 1l za 3000km.
Že by přibývání škodilo samo o sobě? Budu častěji odpouštět....? Když je moc oleje, tak prý hrozí zničení turba...ovocny píše:Pokud ti pribyva olej tak na to pozor, rostlinny olej je s beznymi mineralnimi oleji v motoru nemisitelny! Snizuje to mazaci schopnosti natolik ze ten motor opravdu odejde takze je treba najit pricinu pribyvajiciho oleje a vyresit ji.
Navic pokud ho pribyva tak hodne tak neni resenim ani olej ktery je s RO misitelny protoze to uz je prilis aby tam slo 1l za 3000km.
Nemísitelný - mě se smísil docela pěkně a vypadá úplně normálně, osobně mi nepřipadá až moc řídký. Nebo že bych opravdu začal RO i mazat, když se nemá míchat?
Odejde - jako že se zadře? To už se někomu stalo? Nebo se to jen povídá?
Najít příčinu - kudy jinudy než mezi pístem a válcem? Měl bych zajít někam, kde mi překontrolují kompresní tlaky jednotlivých válců? Případně vyměnit kroužky? Pochybuji ale, že to bude dělat 1 válec.
Asi se tedy shodneme na tom, že 1l/3000km není normální. Ale otázka je, jestli jsem motor poškodil já používáním RO za měsíc ježdění, jak tvrdí kamoš, nebo je to běžné opotřebení motoru. Totiž kdo ví, kolik to auto má ve skutečnosti najeto, koupil jsem ho před 2 lety, mělo nový TP z důvodu popsání množstvím předchozích majitelů. Má závěs na 2t, takže se s tím tahalo kdoví co. Taky jsem musel na něm moc věcí opravovat.
A proto jsem to zařadil do tohoto tématu, abych se dozvěděl, kolik jste kdo ujeli na jeden motor po jeho zničení, nebo bez jeho zničení, či jestli se vůbec ničí....
Tomáš Vognar
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
To si snad delas srandu, ze to vyresis tim ze budes odpoustet... To me teda podrz, tak tobe se evidentne dostava palivo, tedy RO do motoroveho oleje a to tak, ze v dost brutalnim mnozstvi a ty chces jen odpoustet.. Tak to mozna budes odpoustet tak dlouho, ze misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas... Rozhodne to chce najit pricinu, proc se ti dostava palivo do oleje a ne odpoustet.. Jinak olej bych doporucoval ihned vymenit pokud je takhle namixovanej nebo dojezdis..
jj, všichni jsme pitomci a kupujeme motorový olej místo toho, aby jsme tam lili rostlináčtovog píše:No to zatím neuznám, protože s tím nemám zkušenosti. Proto se ptám, co se stane? Zadře se motor? Už se to někomu stalo? Pokud ne, TAK TO JSOU JEN ŘEČI.DonSalieri píše:... misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas...
GIV Variant TDi ???kW
Ale ne vazne, na smes rostlinneho a motoroveho oleje to dlouhodobe nejezdi. videl jsem fotky a nekolikrat jsem o tom mluvil i s lidma co profesionalne prestavujou a ti by naopak meli chvalit aby prodali. Do nadrze clovek muze nalit kdeco ale motor je pomerne choulostivy stroj pokud jde o mazani a preztoze ho jde mazat i olejem na bazi rostlineho (to jsou prave ty ktere jsou misitelne s prusaky ...delaji se i v cechach ale z provozu zkusenost nemam, me to neprosakuje) tak urcite ne dlouhodobe nejakym nezuslechtenim fritovacim olejem jeste k tomu ve smesi s buhvijakym mineralnim olejem.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 143
- Registrován: 13 pro 2007, 22:51
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
Najel jsem s Fiatem Temprou přes 65000km na olej za 3 roky, teď mám s Octavií 26000km, jezdím na směs 1:1 (friťák: nafta), loni v prosinci se mi povedlo přidřet trochu ložiska klikovky, bylo to tím, že mi tam rychle najednou přibyl olej a jezdil jsem s tím 2 měsíce, pak to trochu třískalo, vyměnili se ložiska a je klid. Zahřátý rostlinný olej nemaže tak dobře jako motorový, proto se to přidřelo, původ toho všeho byl u mě v dlohém startování, kdy mi pronikal nespálený olej do motorového oleje (nedával jsem tam skoro vůbec nafu), taky mi nežhavily žhavičky. Teď si to na zimu předělám na manuální žhavení. Jiní tu psali, že neměli seřízené vstřikovače a proto přibýval motorový olej.
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
Tak tomu věř. Pokud ti proniká RO do motorovýho oleje, tak máš za chvíli vystaráno. Po nějaké době ti totiž ten olej zhoustne a udělá emulzi která za studena ani neteče, natož aby mazala (vlastní zkušenost, která mě stála turbo - motorový olej připomínal vazelínu). Vše vzniká provozem studeného motoru na RO. Mám taky TDI a stejný problém. Dokud jsem ředil RO+nafta mot. olej přibýval. Přešel jsem na dvojnádrž, provoz na 100% RO a když jsem v zimě při delším stání nepřepnul na naftu a motor vystydl, zase mi nepatrně přibýval mot.olej. Až poctivým přepínáním na naftu na noc+pokud stojím tak dlouho že motor vystydne se problém vyřešil. Vše je opravdu problém spalování studeného RO ve studeném motoru. Prostě všechen neshoří a stírá se přes kroužky do motoru a část se dostane do výfuku a proto to studené i dalece víc kouří. Jsou na to i odborné studie, ale zkušenost je jasná.tovog píše:No to zatím neuznám, protože s tím nemám zkušenosti. Proto se ptám, co se stane? Zadře se motor? Už se to někomu stalo? Pokud ne, TAK TO JSOU JEN ŘEČI.DonSalieri píše:... misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas...
Děkuji Vám za tuto zkušenost. Pamatujete si ještě, jak namíchaný motorový olej vypadal v tu dobu, kdy se vám přidřelo ložisko? Byl také jako hustá emulze, jak popisuje pan Ales_BUS?Koval(CZ) píše:Najel jsem s Fiatem Temprou přes 65000km na olej za 3 roky, teď mám s Octavií 26000km, jezdím na směs 1:1 (friťák: nafta), loni v prosinci se mi povedlo přidřet trochu ložiska klikovky, bylo to tím, že mi tam rychle najednou přibyl olej a jezdil jsem s tím 2 měsíce, pak to trochu třískalo, vyměnili se ložiska a je klid. Zahřátý rostlinný olej nemaže tak dobře jako motorový, proto se to přidřelo, původ toho všeho byl u mě v dlohém startování, kdy mi pronikal nespálený olej do motorového oleje (nedával jsem tam skoro vůbec nafu), taky mi nežhavily žhavičky. Teď si to na zimu předělám na manuální žhavení. Jiní tu psali, že neměli seřízené vstřikovače a proto přibýval motorový olej.
Tomáš Vognar