Kolik jste kdo už na RO najel?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

já mám teprf 30000 :-(
pytlak2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 led 2007, 01:59
Bydliště: Blansko

Příspěvek od pytlak2 »

Rudi píše:
pytlak2 píše:VW Lupo 3L, najeto za rok asi 30000, motor bez problemu
(LOL) to nemyslíš vážně, že i do tohodle leješ oil (LOL)
jo, vazne, ono je to rozdil kdyz pri 2000km tydne setris 3000 kacek
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

Rozhodl jsem se oprášit toto téma. Kolik se dá ujet na RO, více než 50% RO, s jedním motorem? A máte kdo stejný problém jako já?

Začal jsem jezdit na RO letos, mám kvalitní zastudena-lisovaný olej, který má opravdu sílu (nenasycené dvojné vazby mezi uhlíky, vyšší poměru C/H, více koncentrované energie). Těsně před přechodem na RO jsem měnil motorový olej; ten bylo třeba při provozu na naftu dolévat, asi 1-2 litry na 10.000km, to je na VW TDI 1.9 66kW normální. V provozu na RO po 3000Km jsem nyní zkontroloval měrku oleje v motoru a bylo ho tam moc, musel jsem přes 1 litr odlít. To je opravdu hodně. Měl jsem při tom známýho, který se dříve hojně přiživoval opravami aut; ale je hrozně ukecanej a vždy mu věřím tak polovinu. Tvrdil, to je špatný, že si olejem oddělám motor, jako každej a že to bude velmi brzo. Že to říká každý specialista na motory. Když jsem se ho ptal proč, tak prý olej dá více tepla na který motor není stavěný, válec se rozestupuje a vznikají netěsnosti. Taky, že ten mot. olej se mu zdá moc řídký. Prý že na olej jezdí jen lidi s autama, který mají zbytkovou cenu nějakých 5000Kč a nevadí, když je brzo po nich. Já jsem dal za Galaxy podstatně více a nerad bych si zničil motor, tak mám trochu strach, i když má najeto 270 tisíc km; mohl by i víc.

Slyšel jsem, ale nevím co je na tom pravdy, že existují i přestavby, kdy RO teče napřed dospod motoru, kde chvíli normálně maže a pak se teprv spálí. Tak teď nevím, co je pravdy na tom, že RO nedělá mazání motoru dobře.

Auto nemá žádnou přestavbu. Napřed jsem ředil 10% naftou; poměrně dlouho to startovalo, to mi nevadilo, protože parkuju na kopci, tak to z něj vždy spustím bez startéru. Při druhým tankování jsem dal 20% nafty a to už je lepší. Mám RO hlavně na léto, kdy nejvíc jezdíme, v zimě nebudu moc riskovat zatuhnutí a už na konci léta chci pořídit jednoduchý předehřev jednak elektrický a jednak přes chladící kapalinu.
Tomáš Vognar
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

Pokud ti pribyva olej tak na to pozor, rostlinny olej je s beznymi mineralnimi oleji v motoru nemisitelny! Snizuje to mazaci schopnosti natolik ze ten motor opravdu odejde takze je treba najit pricinu pribyvajiciho oleje a vyresit ji.
Navic pokud ho pribyva tak hodne tak neni resenim ani olej ktery je s RO misitelny protoze to uz je prilis aby tam slo 1l za 3000km.
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

ovocny píše:Pokud ti pribyva olej tak na to pozor, rostlinny olej je s beznymi mineralnimi oleji v motoru nemisitelny! Snizuje to mazaci schopnosti natolik ze ten motor opravdu odejde takze je treba najit pricinu pribyvajiciho oleje a vyresit ji.
Navic pokud ho pribyva tak hodne tak neni resenim ani olej ktery je s RO misitelny protoze to uz je prilis aby tam slo 1l za 3000km.
Že by přibývání škodilo samo o sobě? Budu častěji odpouštět....? :? Když je moc oleje, tak prý hrozí zničení turba...

Nemísitelný - mě se smísil docela pěkně :P a vypadá úplně normálně, osobně mi nepřipadá až moc řídký. Nebo že bych opravdu začal RO i mazat, když se nemá míchat?
Odejde - jako že se zadře? To už se někomu stalo? Nebo se to jen povídá?
Najít příčinu - kudy jinudy než mezi pístem a válcem? Měl bych zajít někam, kde mi překontrolují kompresní tlaky jednotlivých válců? Případně vyměnit kroužky? Pochybuji ale, že to bude dělat 1 válec.

Asi se tedy shodneme na tom, že 1l/3000km není normální. Ale otázka je, jestli jsem motor poškodil já používáním RO za měsíc ježdění, jak tvrdí kamoš, nebo je to běžné opotřebení motoru. Totiž kdo ví, kolik to auto má ve skutečnosti najeto, koupil jsem ho před 2 lety, mělo nový TP z důvodu popsání množstvím předchozích majitelů. Má závěs na 2t, takže se s tím tahalo kdoví co. Taky jsem musel na něm moc věcí opravovat.

A proto jsem to zařadil do tohoto tématu, abych se dozvěděl, kolik jste kdo ujeli na jeden motor po jeho zničení, nebo bez jeho zničení, či jestli se vůbec ničí....
Tomáš Vognar
Onderr
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 10 dub 2010, 17:18

Příspěvek od Onderr »

cca 60 000 pak zhnilo auto, motor OK - fiat brava 1.9D. Nyní fiat brava 1.0TD a najeto cca 30-40 000 na oil. Vše oki
DonSalieri
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 07 srp 2007, 16:51

Příspěvek od DonSalieri »

To si snad delas srandu, ze to vyresis tim ze budes odpoustet... To me teda podrz, tak tobe se evidentne dostava palivo, tedy RO do motoroveho oleje a to tak, ze v dost brutalnim mnozstvi a ty chces jen odpoustet.. Tak to mozna budes odpoustet tak dlouho, ze misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas... Rozhodne to chce najit pricinu, proc se ti dostava palivo do oleje a ne odpoustet.. Jinak olej bych doporucoval ihned vymenit pokud je takhle namixovanej nebo dojezdis..
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

No myslím si,že ta utahaná Galaxy už stejně nemá k smrti daleko.. (noteeth)
Jezdím na vše co teče..
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

na všech vozidlech co jsem mel cca 270 tisic km
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

DonSalieri píše:... misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas...
No to zatím neuznám, protože s tím nemám zkušenosti. Proto se ptám, co se stane? Zadře se motor? Už se to někomu stalo? Pokud ne, TAK TO JSOU JEN ŘEČI.
Tomáš Vognar
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

tovog píše:
DonSalieri píše:... misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas...
No to zatím neuznám, protože s tím nemám zkušenosti. Proto se ptám, co se stane? Zadře se motor? Už se to někomu stalo? Pokud ne, TAK TO JSOU JEN ŘEČI.
jj, všichni jsme pitomci a kupujeme motorový olej místo toho, aby jsme tam lili rostlináč (rofl) (noteeth) (rofl)
GIV Variant TDi ???kW
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

Ale ne vazne, na smes rostlinneho a motoroveho oleje to dlouhodobe nejezdi. videl jsem fotky a nekolikrat jsem o tom mluvil i s lidma co profesionalne prestavujou a ti by naopak meli chvalit aby prodali. Do nadrze clovek muze nalit kdeco ale motor je pomerne choulostivy stroj pokud jde o mazani a preztoze ho jde mazat i olejem na bazi rostlineho (to jsou prave ty ktere jsou misitelne s prusaky ...delaji se i v cechach ale z provozu zkusenost nemam, me to neprosakuje) tak urcite ne dlouhodobe nejakym nezuslechtenim fritovacim olejem jeste k tomu ve smesi s buhvijakym mineralnim olejem.
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

Najel jsem s Fiatem Temprou přes 65000km na olej za 3 roky, teď mám s Octavií 26000km, jezdím na směs 1:1 (friťák: nafta), loni v prosinci se mi povedlo přidřet trochu ložiska klikovky, bylo to tím, že mi tam rychle najednou přibyl olej a jezdil jsem s tím 2 měsíce, pak to trochu třískalo, vyměnili se ložiska a je klid. Zahřátý rostlinný olej nemaže tak dobře jako motorový, proto se to přidřelo, původ toho všeho byl u mě v dlohém startování, kdy mi pronikal nespálený olej do motorového oleje (nedával jsem tam skoro vůbec nafu), taky mi nežhavily žhavičky. Teď si to na zimu předělám na manuální žhavení. Jiní tu psali, že neměli seřízené vstřikovače a proto přibýval motorový olej.
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

tovog píše:
DonSalieri píše:... misto motorovyho oleje bude v motoru jen rostlinak coz je 100% smrt pro motor to snad uznas...
No to zatím neuznám, protože s tím nemám zkušenosti. Proto se ptám, co se stane? Zadře se motor? Už se to někomu stalo? Pokud ne, TAK TO JSOU JEN ŘEČI.
Tak tomu věř. Pokud ti proniká RO do motorovýho oleje, tak máš za chvíli vystaráno. Po nějaké době ti totiž ten olej zhoustne a udělá emulzi která za studena ani neteče, natož aby mazala (vlastní zkušenost, která mě stála turbo :( - motorový olej připomínal vazelínu). Vše vzniká provozem studeného motoru na RO. Mám taky TDI a stejný problém. Dokud jsem ředil RO+nafta mot. olej přibýval. Přešel jsem na dvojnádrž, provoz na 100% RO a když jsem v zimě při delším stání nepřepnul na naftu a motor vystydl, zase mi nepatrně přibýval mot.olej. Až poctivým přepínáním na naftu na noc+pokud stojím tak dlouho že motor vystydne se problém vyřešil. Vše je opravdu problém spalování studeného RO ve studeném motoru. Prostě všechen neshoří a stírá se přes kroužky do motoru a část se dostane do výfuku a proto to studené i dalece víc kouří. Jsou na to i odborné studie, ale zkušenost je jasná.
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

Koval(CZ) píše:Najel jsem s Fiatem Temprou přes 65000km na olej za 3 roky, teď mám s Octavií 26000km, jezdím na směs 1:1 (friťák: nafta), loni v prosinci se mi povedlo přidřet trochu ložiska klikovky, bylo to tím, že mi tam rychle najednou přibyl olej a jezdil jsem s tím 2 měsíce, pak to trochu třískalo, vyměnili se ložiska a je klid. Zahřátý rostlinný olej nemaže tak dobře jako motorový, proto se to přidřelo, původ toho všeho byl u mě v dlohém startování, kdy mi pronikal nespálený olej do motorového oleje (nedával jsem tam skoro vůbec nafu), taky mi nežhavily žhavičky. Teď si to na zimu předělám na manuální žhavení. Jiní tu psali, že neměli seřízené vstřikovače a proto přibýval motorový olej.
Děkuji Vám za tuto zkušenost. Pamatujete si ještě, jak namíchaný motorový olej vypadal v tu dobu, kdy se vám přidřelo ložisko? Byl také jako hustá emulze, jak popisuje pan Ales_BUS?
Tomáš Vognar
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“