Děkuji za tuto zkušenost. Dvounádrž by to tedy řešila, dobrá zpráva; problém je, že je to není až tak levné a u mých 10-15 tis.km/rok na starým autě by se to už asi nevyplatilo. Nejste první, kdo tvrdí, že RO proniká do motoru za studena, asi to bude pravda, ale překvapuje mě to v mém případě, kdy nejezdím krátké couračky, čili motor jede daleko více teplý než studený. Těch 3000km bylo zhruba 4x 160km, asi 14x 55-70km, min. 30x15-20km. Asi už ten motor bude hodně vychozený. Nebo je to i tím, že olej se vstřikuje studený (do teplýho motoru); totiž než se palivový filtr od vratné nafty zahřeje, trvá opravdu mnoho km, jak jsem vypozoroval.Ales_BUS píše: Tak tomu věř. Pokud ti proniká RO do motorovýho oleje, tak máš za chvíli vystaráno. Po nějaké době ti totiž ten olej zhoustne a udělá emulzi která za studena ani neteče, natož aby mazala (vlastní zkušenost, která mě stála turbo - motorový olej připomínal vazelínu). Vše vzniká provozem studeného motoru na RO. Mám taky TDI a stejný problém. Dokud jsem ředil RO+nafta mot. olej přibýval. Přešel jsem na dvojnádrž, provoz na 100% RO a když jsem v zimě při delším stání nepřepnul na naftu a motor vystydl, zase mi nepatrně přibýval mot.olej. Až poctivým přepínáním na naftu na noc+pokud stojím tak dlouho že motor vystydne se problém vyřešil. Vše je opravdu problém spalování studeného RO ve studeném motoru. Prostě všechen neshoří a stírá se přes kroužky do motoru a část se dostane do výfuku a proto to studené i dalece víc kouří. Jsou na to i odborné studie, ale zkušenost je jasná.
Jak jsem psal, přes zimu budu jezdit na naftu a na podzim budu mít předehřev. (Teda jestli zůstanu u oleje vůbec) Slíbil mi to udělat jeden známý, který už to má, a sice dvojnásobný. Jednak od chladící vody, kdy kovová trubička s palivem je namotaná několikrát kolem výstupu vody z motoru a celý je to ještě tepelně zaizolovaný. A dále tak, že těsně před vstřiky bude malá nádobka se žhaviči stejnými asi jak v motoru. Klíčkem budu žhavit nejen motor, ale i palivo před vstřikem. Sice to nebude tak účinné, jak dvojnádrž, ale bude to asi velký posun.
Ještě mě napadla taková drobná fičurinka. Výměna motorového oleje mi vychází tak 1x za rok. Tak bych ho měnil na konec podzimu v moměntě přestanu jezdit na olej. Čili na naftu bych jezdil na dobrý MO (v zimě by se nic neriskovalo) a na RO bych jezdil už na horší, takže by mi nebylo líto ho předčasně měnit.