Kolik jste kdo už na RO najel?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

Ales_BUS píše: Tak tomu věř. Pokud ti proniká RO do motorovýho oleje, tak máš za chvíli vystaráno. Po nějaké době ti totiž ten olej zhoustne a udělá emulzi která za studena ani neteče, natož aby mazala (vlastní zkušenost, která mě stála turbo :( - motorový olej připomínal vazelínu). Vše vzniká provozem studeného motoru na RO. Mám taky TDI a stejný problém. Dokud jsem ředil RO+nafta mot. olej přibýval. Přešel jsem na dvojnádrž, provoz na 100% RO a když jsem v zimě při delším stání nepřepnul na naftu a motor vystydl, zase mi nepatrně přibýval mot.olej. Až poctivým přepínáním na naftu na noc+pokud stojím tak dlouho že motor vystydne se problém vyřešil. Vše je opravdu problém spalování studeného RO ve studeném motoru. Prostě všechen neshoří a stírá se přes kroužky do motoru a část se dostane do výfuku a proto to studené i dalece víc kouří. Jsou na to i odborné studie, ale zkušenost je jasná.
Děkuji za tuto zkušenost. Dvounádrž by to tedy řešila, dobrá zpráva; problém je, že je to není až tak levné a u mých 10-15 tis.km/rok na starým autě by se to už asi nevyplatilo. Nejste první, kdo tvrdí, že RO proniká do motoru za studena, asi to bude pravda, ale překvapuje mě to v mém případě, kdy nejezdím krátké couračky, čili motor jede daleko více teplý než studený. Těch 3000km bylo zhruba 4x 160km, asi 14x 55-70km, min. 30x15-20km. Asi už ten motor bude hodně vychozený. Nebo je to i tím, že olej se vstřikuje studený (do teplýho motoru); totiž než se palivový filtr od vratné nafty zahřeje, trvá opravdu mnoho km, jak jsem vypozoroval.

Jak jsem psal, přes zimu budu jezdit na naftu a na podzim budu mít předehřev. (Teda jestli zůstanu u oleje vůbec) Slíbil mi to udělat jeden známý, který už to má, a sice dvojnásobný. Jednak od chladící vody, kdy kovová trubička s palivem je namotaná několikrát kolem výstupu vody z motoru a celý je to ještě tepelně zaizolovaný. A dále tak, že těsně před vstřiky bude malá nádobka se žhaviči stejnými asi jak v motoru. Klíčkem budu žhavit nejen motor, ale i palivo před vstřikem. Sice to nebude tak účinné, jak dvojnádrž, ale bude to asi velký posun.

Ještě mě napadla taková drobná fičurinka. Výměna motorového oleje mi vychází tak 1x za rok. Tak bych ho měnil na konec podzimu v moměntě přestanu jezdit na olej. Čili na naftu bych jezdil na dobrý MO (v zimě by se nic neriskovalo) a na RO bych jezdil už na horší, takže by mi nebylo líto ho předčasně měnit.
Tomáš Vognar
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

cca přes 15 000, ale kombinovaně přes zimu naftu...
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

tovog
Takove experimenty s motanim medenych trubicek "okolo" neceho relativne tepleho jsou k nicemu, prestup tepla je minimalni. Kdyz uz pokouset jezdeni na olej bez dvojnadrze, tak vzdy udelat nejaky vymenik, ktery ma ohrivane medium obklopeno ohrivacim, jednoduseji receno, chce to trubku uvnitr chladici kapaliny, nebo nejaky dvouplastovy vymenik. Jakmile je to system trubka s vodou-vzduch-trubka s olejem, je to k nicemu.
A jinak, hodne stesti s ohrevem kapalinou u TDI (bez dvojnadrzoveho systemu)... to vyjde nastejno jezdit bez nej.
Prestavba se da udelat svepomoci do 5000,- sakumprask, jen se musi chtet a zaroven pak nebrecet, ze tam clovek nema nalestene vymeniky a ventily...
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

radluk píše:A jinak, hodne stesti s ohrevem kapalinou u TDI (bez dvojnadrzoveho systemu)... to vyjde nastejno jezdit bez nej.
Proč si to myslíte? To jako už počítáte s tím, že k ohřevu nedojde, nebo k němu dojde pozdě, nebo ohřev nemá smysl?

Uznávám, že trubička kolem hadice není ideální, ale zas tolik vzduhu tam není, hadice je gumová, měděná trubička při namotání bude na pružnou gumu doléhat poměrně slušnou plochou. Jistěže, kdyby trubička mohla být přímo obtékána vodou, bylo by to ještě lepší, skusím se nad tím zamyslet, jestli by to nešlo nějak vymyslet. Nebo máte tip na výměník za rozumnou cenu? Co jsem viděl výměníky na internetu, tak byly velmi primitivní (což asi stačí) ale na tu promitivnost zas předražené - jeden kus kovu za několik tisíc.
Tomáš Vognar
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Tovog
TDI ma jednu krasnou vlastnost a to je dlouhy, velmi dlouhy ohrev chladiciho okruhu :P , to se musi na provozni teplotu zahrit snad za 15 km minimalne :roll: .
Nevim co je predrazene, spousta lidi tu v inzerci nabizelo mnohokrat ruzne jednoduche vymeniky, ale proste lidi jsou rozmlsani. Da se vyrobit za par kacek. Nejdrazsi na tom je medena spirala (zihana medena trubka). Mel jsem nedavno v inzerci celomedeny, ale jak pisu, lidi jsou rozmlsani, nevi co by chteli.
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

radluk píše:Tovog
TDI ma jednu krasnou vlastnost a to je dlouhy, velmi dlouhy ohrev chladiciho okruhu :P , to se musi na provozni teplotu zahrit snad za 15 km minimalne :roll: .
Tak to mohu potvrdit, jezdíme kažou sobotu 15 km a zhruba na konci topení začíná topit. Bufík nefunguje :(
Na druhou stranu se mi zdálo, že trubka z motoru do chladiče je teplá poměrně brzo (je to dlouho, co jsem to zkoušel, musel bych to ověřit), ale tím, že motor není celý nahřátý, tak termostat vodu do interního radiátoru ještě dlouho nepustí.
Tomáš Vognar
wwkkk
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 01 bře 2011, 19:09

Příspěvek od wwkkk »

Ja najel asi tak 40 000 ale na všechno možny olej bionafta LTO zatim v poho
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

1500 km na novej olej a vyfrit plus ekonafta. Vstriky KO ,obe cerpadla jsou pred smrti.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Bydliště: Česka Lípa

Příspěvek od oldaf »

EX-peugeot205-70tis. km, EX-peugeot309-60tis-km, vw-transporter mTDI-80tis.km , BMW 525mTDS E34-140tis.km, BMW 525tds E39-10tis.km, ségry omega 2,5td-150tis.km
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

tovog píše:
Koval(CZ) píše:Najel jsem s Fiatem Temprou přes 65000km na olej za 3 roky, teď mám s Octavií 26000km, jezdím na směs 1:1 (friťák: nafta), loni v prosinci se mi povedlo přidřet trochu ložiska klikovky, bylo to tím, že mi tam rychle najednou přibyl olej a jezdil jsem s tím 2 měsíce, pak to trochu třískalo, vyměnili se ložiska a je klid. Zahřátý rostlinný olej nemaže tak dobře jako motorový, proto se to přidřelo, původ toho všeho byl u mě v dlohém startování, kdy mi pronikal nespálený olej do motorového oleje (nedával jsem tam skoro vůbec nafu), taky mi nežhavily žhavičky. Teď si to na zimu předělám na manuální žhavení. Jiní tu psali, že neměli seřízené vstřikovače a proto přibýval motorový olej.
Děkuji Vám za tuto zkušenost. Pamatujete si ještě, jak namíchaný motorový olej vypadal v tu dobu, kdy se vám přidřelo ložisko? Byl také jako hustá emulze, jak popisuje pan Ales_BUS?
Pamatuji si jen to, že mi známý autemechanik říkal, že je ten olej divný, že vůbec nemaže jak by měl, nezůstává moc na prstech, tak jsem to zkusil a nebyl tak mazlavý jak nový olej, vzhled a tekutost oleje byla normální, žádná emulze nebo polymerace. Od té doby mi motor žere motorový olej asi 0,2-0,3l/1000km, předtím se držel a vůbec neúbýval... Doporučuji Vám ihned vyměnit olej za nový a zjistit příčiu přibývání oleje.
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Pokud dobre merim merkou tak mi olej pri bival jen na bionaftu! Na rostlinak i vyfrit sme to nezaznamenal,ale je pravda,ze si fkat nekdy nejsu jisty jestli to merim dobre kdyz je cela merka od oleje:D
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Ales_BUS
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2010, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ales_BUS »

Bez předehřevu je to jasný. Není to jen o studeném motoru, ale i palivu, které se studené tolik nerozpráší a tudíž správně nevyhoří (RO má při 80 stupních stále minimálně o 30% větší viskozitu než nafta při 20 stupních) a stírá se do motoru. Takže v rámci úspor doporučuji přeskočit experimenty v podobě postupného předělávání (kterým jsem prošel :D a dopadlo to jak to dopadlo) a přejít rovnou k celopřestavbě. Protože to nakonec vyjde nejlevněji. Za prvé ušetřím na opravách motoru a za druhé jezdím na 100% RO i v zimě, čímž šetřím dalece více než na kombinaci RO+nafta. Takže po svých experimentech doporučuji koupit: vyhřívaný pal. filtr, 2x trojcest. ventil, a výměník. Mám kombinovaný el.+voda a je to super. Palivo je v létě ohřáté na 70 stupňů po cca 3-5 minutách a v zimě to dříve topí. Jinak protože mi také nefunguje bufík, tak je to nejhorší motor ohledně topení co jsem zažil- to i starý vzduchem chlazený boxer topí lepší. Nádrž na naftu z libovolného plastového kanystru a pak pár hadiček a drátků a přepínače. Olej do hlavní nádrže a je to. Pomocné podávací čerpadlo na palivo je zbytečné (alespoň u TDI). Na normální jedlý olej z Glóbusu jsem jezdil do -15 a stále si to motorové čerpadlo bylo schopné nasát samo přes vyhřívaný filtr. Takže se přestavba určitě vyplatí a po 10 tis km se v pohodě zaplatí a hlavně se dá použít do jakéhokoliv auta. Jsem příznivec experimentů a provizorií, ale zde se fakt dlouhodobě nevyplatí HOWGH.
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

tovog píše:
radluk píše:Tovog
TDI ma jednu krasnou vlastnost a to je dlouhy, velmi dlouhy ohrev chladiciho okruhu :P , to se musi na provozni teplotu zahrit snad za 15 km minimalne :roll: .
Tak to mohu potvrdit, jezdíme kažou sobotu 15 km a zhruba na konci topení začíná topit. Bufík nefunguje :(
Na druhou stranu se mi zdálo, že trubka z motoru do chladiče je teplá poměrně brzo (je to dlouho, co jsem to zkoušel, musel bych to ověřit), ale tím, že motor není celý nahřátý, tak termostat vodu do interního radiátoru ještě dlouho nepustí.
Tak jsem měl pravdu, rozjel jsem se se studeným motorem, po 2 km jsem zastavil a vodní hadice z motoru do chladiče měla odhadem 60 stupnu. Takže podle mě na předehřev oleje se to použít dá.
Tomáš Vognar
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

sikin1987 píše:Pokud dobre merim merkou tak mi olej pri bival jen na bionaftu! Na rostlinak i vyfrit sme to nezaznamenal,ale je pravda,ze si fkat nekdy nejsu jisty jestli to merim dobre kdyz je cela merka od oleje:D
Stav motorového oleje se přece měří tak, že měrku napřed utřu (od toho taky vozím v autě toaletní papír), zasunu zpět a po druhém vytažení teprve ukazuje stav. Auto musí stát na rovině.
Tomáš Vognar
Uživatelský avatar
tovog
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 04 črc 2011, 20:04
Bydliště: Budishow

Příspěvek od tovog »

Koval(CZ) píše:Doporučuji Vám ihned vyměnit olej za nový a zjistit příčiu přibývání oleje.
Jak a kde?
Tomáš Vognar
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“