Seat cordoba 1.9sdi 2003 olejovy provoz

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

martilulin
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 10 dub 2007, 21:06

Seat cordoba 1.9sdi 2003 olejovy provoz

Příspěvek od martilulin »

Musim rict,ze jsem tomu,ze to bude jezdit dobre neveril.Pak jsem zacal prilevat rostlinky a zjistovat co se deje a jak to funguje.Jezdim bez jakychkoliv uprav,krome odpojene hadicky na EGR ventilu.Problemy se startovanim nebyli,dokud jsem nenatocil pouze olej,pak se mu nechtelo chYtit ale stejne naskocil.Jinak na cisty olej je tissi a jede vic.Na obycejnou naftu je lenochod,na mix je tissi jen o trochu ale porad jede lepe nez na cistou naftu.Zkousel jsem to uz trikrat a porad stejny.Jen jsem si trochu pri tankovani u Penny Marketu polil bok auta a po trech dnech to neslůo dostat dolu jinak nez benzinem a wap.Tolik moje zkusenosti na relativne novem aute.Rostlina se stala mym kamaradem a sdtim vypojenym EGR krasne vonim.
BMW 320d E46,2002
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Seat cordoba 1.9sdi 2003 olejovy provoz

Příspěvek od PeterG »

Mam rovnaky motor ako ty. Viem, ze po case nastanu problemy. Ak sa im chces vyhnut, kazdu 5 nadrz daj cistu naftu. Moze byt aj s nejakym precistovacim prostriedkom. A motorovy olej VYMIENAJ NAJNESKOR PO 8.000km. To je to najdolezitejsie!!!
martilulin píše:Musim rict,ze jsem tomu,ze to bude jezdit dobre neveril.Pak jsem zacal prilevat rostlinky a zjistovat co se deje a jak to funguje.Jezdim bez jakychkoliv uprav,krome odpojene hadicky na EGR ventilu.Problemy se startovanim nebyli,dokud jsem nenatocil pouze olej,pak se mu nechtelo chYtit ale stejne naskocil.Jinak na cisty olej je tissi a jede vic.Na obycejnou naftu je lenochod,na mix je tissi jen o trochu ale porad jede lepe nez na cistou naftu.Zkousel jsem to uz trikrat a porad stejny.Jen jsem si trochu pri tankovani u Penny Marketu polil bok auta a po trech dnech to neslůo dostat dolu jinak nez benzinem a wap.Tolik moje zkusenosti na relativne novem aute.Rostlina se stala mym kamaradem a sdtim vypojenym EGR krasne vonim.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
martilulin
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 10 dub 2007, 21:06

Příspěvek od martilulin »

A nevis jak to udelat s palivovym filtrem?Mam ho taky menit casteji?Jinak to fakt jede dobre,jen ten start na cisty olej byl jako start lodniho motoru.Pozvolna se roztocil,ale trevalo mu to
BMW 320d E46,2002
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Hele chlapi,
bejt váma, tak bych u PD, který máte, aspoň ohříval filtr - ať se vám za ním netvoří zbytečně podtlak - mylím si že jinak můžete mít problémy s dodávkou paliva a následně ztráty výkonu při plné akceleraci.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

PD?

Příspěvek od PeterG »

SDi nema PD. (Ak mas na mysli Pumpen Duse). Filter ma zabudovane predhrievanie paliva, ak je chladno. Myslim, ze uz pod 5 st. C to zapina.
SLÁDEK píše:Hele chlapi,
bejt váma, tak bych u PD, který máte, aspoň ohříval filtr - ať se vám za ním netvoří zbytečně podtlak - mylím si že jinak můžete mít problémy s dodávkou paliva a následně ztráty výkonu při plné akceleraci.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Palivovy filter

Příspěvek od PeterG »

Ja som zatial palivovy filter nemenil. Ten olej co pouzivam je vzdy cisty a ak tankujem naftu, tak zasadne len na JET, ktora zatial vyhrala kazdy test kvality dodavanych paliv. Cize najazdil som cca 20.000km, z toho 10.000km na rastlinny olej a zatial som filter nemusel menit. Co som pocul, problemy s filtrom nastanu pri pouziti bionafty. Akosi sa neznesie s klasickou naftou alebo olejom a zanesie filter. Chlapik, co na cisty olej bez uprav najazdil 30.000km, natankoval bionaftu a auto skapalo. Zistil, ze sa zaniesol palivovy filter. Od vtedy zase jazdi len na rastlinny olej a stale bez uprav. Inac ma tiez SDi, ale na Fabii.
martilulin píše:A nevis jak to udelat s palivovym filtrem?Mam ho taky menit casteji?Jinak to fakt jede dobre,jen ten start na cisty olej byl jako start lodniho motoru.Pozvolna se roztocil,ale trevalo mu to
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Aha a co teda znamená SDI?
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Fakt zaujimava stranka

Příspěvek od PeterG »

Naozaj zaujimava stranka. Taketo skusenosti su uzitocne. Len neverim, ze by isiel na Fabii 180km/h. Musi mat zly tachometer. Ja mam navigacny system a podla neho sa dostanem horko-tazko na 170km/h a to mam Octaviu, ktora ma viac koni. Je tam este jedna zaujimava vec. Vraj je ten motor setrnejsi. Nemyslim si. vo vseobecnosti je TDI motor efektivnejsie tvoreny a preto ma aj nizsiu spotrebu nez SDi.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
martilulin
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 10 dub 2007, 21:06

Příspěvek od martilulin »

Ty pises ze jsi najezdil na Octavii spoustu kilometru jen na olej.Myslis tim na cisty,nebo jsi to michal,me totiz pri startovani na cisty olej,motor tocil a mel naladu chytit,ale roztacel se o dost dele nez na naftu.Taky by me zajimalo jaky byl rozdil mezi sdi 50kw jaky mam ja a 47kw ktery se montoval treba do skodovek.Ten 47kw je pry novejsi,ale ze by ho tak uskrtili?
BMW 320d E46,2002
martilulin
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 10 dub 2007, 21:06

Příspěvek od martilulin »

Jo a jeste jedna vec,pises ze mas predehrivani nafty,ale ja na tom svojem filtru nemam zadne pridavne draty k predehrivani.Nebo je to zabudovane jinde?
BMW 320d E46,2002
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Predohrievanie a 50kW

Příspěvek od PeterG »

No ja mam v manuale napisane, ze filter predohrieva palivo. Aj na to mam kontrolku na pristrojovke. Tak ako zhavice predzhavuju, predohrieva aj filter. No nie som technik, ale to je moj nazor. Co sa tyka tych 47kW a 50kW, neviem. Ja mam totiz 50kW, ale videl som ze fabie maju 47kW. Podla mna su tie motory identicke. Aky by to malo zmysel robit dva rovnake motory s rozdielnym vykonom?. Rozdiel bude pravdepodobne v konstrukcnom zapojeni. To je asi na Octavii lepsie riesene, ked tam mam 50 kW.
Co sa tyka mojej jazdy na olej. Jazdil som na cisty olej. Z 8.000km som minimalne 6.000km najazdil len na olej bez prerusenia preplachnutim naftou. Potom mi to zacalo slabsie startovat, tak som robil, 2 nadrze olej, 1 nadrz nafta. Niekedy 3 nadrze olej a 1 nadrz nafta. Po case mi to uz uplne blblo. Tak som zacal jazdit na naftu a problemy prestali. Ked som vsak vedel, ze pojdem mimo mesta, nakupil som olej a natankoval. Potom, ked som sa vratil do mesta a vedel, ze zas budem len po meste, dotankoval som naftu na zriedenie. Vcera som zase mal trosku nestabilnejsie otacky a start. Ale viem, ze idem mimo mesta, tak nedotankujem. Uvidim, ked sa vratim.
martilulin píše:Jo a jeste jedna vec,pises ze mas predehrivani nafty,ale ja na tom svojem filtru nemam zadne pridavne draty k predehrivani.Nebo je to zabudovane jinde?
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
martilulin
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 10 dub 2007, 21:06

Příspěvek od martilulin »

Aha tak to ja tam zadnou kontrolku na filtr nemam takze asi bez predehrevu.No stejne to tam zkusim dopasovat,na zimu dobra vec.Me to blbe startovalo hned napoprve,na naftu to chyta na 1 otoceni motoru,na olej se to muselo nechat protacet.
BMW 320d E46,2002
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Predhrievanie vo filtry

Příspěvek od PeterG »

Podla mna tam to predhrievanie mas. Ja tu teraz nemam ten moj manual k autu, ale ako som uz predtym pisal, nie je dovod pre jedneho vyrobcu vyrabat rozdielne suciastky. Podla mna tam mas taky isty filter ako ja. Zapojenie je podla mna cez kostru. K tomu predhrievaniu, je to ta kontrolka zhavenia. Teda na zhavice. Ale ked si spominam, v manuali bolo pisane, ze je to prepojene aj na palivovy filter, ktory tiez predhrieva. Takze takto som k tomu prisiel. Ani ja tam nikde nic nevidim. Nerozoberal som ho.
Este jednu dobru radu mam. Aj ked by to bez uprav nemalo poskodit vacsinu palivovej sustavy, moze vypovedat cerpadlo. A to, ak sa nemylim stoji 50.000,-Kč original. Preto by asi bolo najrozumnejsie jazdit 50.50 s naftou a nic by sa nemalo stat. Pocul som aj take hlasky, ze kazdy Diesel by mal zvladnut 30% obsah oleja. Tak ak to niekomu nerobi problemy na cisty olej bez uprav, tak pri riedeni 50:50 by to uz nemalo robit absolutne ziadne problemy. Ja tiez tak zacinam rozmyslat. Predsalen obcas pocujem o pokazenych autach jazdiacich na RO.
martilulin píše:Aha tak to ja tam zadnou kontrolku na filtr nemam takze asi bez predehrevu.No stejne to tam zkusim dopasovat,na zimu dobra vec.Me to blbe startovalo hned napoprve,na naftu to chyta na 1 otoceni motoru,na olej se to muselo nechat protacet.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Chlapi, myslím, že poku máte vyhřívaný filtr, tak jenom zpátečkou - teda bez elektriky:
Radim205D píše:
SLÁDEK píše:Originán naftový filtr je vyhřívaný?
Aha asi tou zpátečkou - je to tak?
Obrázek

[img

Jo a ta Škodovka 1,9SDi má čerpadlo Bosch VP37:
http://www.mtx-electronics.com/page.php?11

Nemyslím si - a vy to tady píšete, že vám to blbne - že jezdit bez předehřevu je pro to čerpadlo dobré (jenom nechápu, jak si na začátku tohoto vlákna pěkně libujete, jak vám to šlape a pak to z vás začíná lézt :-)) - doporučuji klasiku dvounádrž, nebo alespoň jezdit na mix a hlídat podtlak před čerpadlem.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“