Seat cordoba 1.9sdi 2003 olejovy provoz
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Já teda pátral co je SDi a zjistil jsem, že je to přímý vstřik bez turba (nevím teda co znamená to "S" - asi zas nějaká obchodní značka).
TDi je přímý vstřik s turbem.
Nevím teda co je na tom motoru šetrnějšího, než že žere a jede míň.
A turba snad už jsou teď spolehlivá - takže bych řekl, že poruchovost SDi a TDi je stejná.
TDi je přímý vstřik s turbem.
Nevím teda co je na tom motoru šetrnějšího, než že žere a jede míň.
A turba snad už jsou teď spolehlivá - takže bych řekl, že poruchovost SDi a TDi je stejná.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Auto šlape ako hodinky
Mne to auto slape ako svajciarske hodinky. Ma aj krasny stabilny chod. Ale obcas, ked dlhsie jazdim na cisty olej, akoby sa zaniesli trysky. Chod je nepravidelny. Vtedy dam nadrz nafty s STP (niekedy aj bez) a auto znova slape ako nove. Ako som uz spominal, jazdim na tom aute s dodrzovanim urcitych pravidiel. Cize sa bojim poskodenia, ale riziko minimalizujem starostlivosou a dodorzovanim urcitych zvykov. Viem o pripadoch, kedy sa pokazilo auto s dvojnadrzou. Nieco proste zlyhalo.
SLÁDEK píše:Chlapi, myslím, že poku máte vyhřívaný filtr, tak jenom zpátečkou - teda bez elektriky:
Radim205D píše:SLÁDEK píše:Originán naftový filtr je vyhřívaný?
Aha asi tou zpátečkou - je to tak?
[img
Jo a ta Škodovka 1,9SDi má čerpadlo Bosch VP37:
http://www.mtx-electronics.com/page.php?11
Nemyslím si - a vy to tady píšete, že vám to blbne - že jezdit bez předehřevu je pro to čerpadlo dobré (jenom nechápu, jak si na začátku tohoto vlákna pěkně libujete, jak vám to šlape a pak to z vás začíná lézt ) - doporučuji klasiku dvounádrž, nebo alespoň jezdit na mix a hlídat podtlak před čerpadlem.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
TDI na VW nema priame vstrekovanie
Neviem, ake ma TDI u VW vstrekovanie, ale mam pocit, ze to nie je priame vstrekovanie. Raz som niekde cital dotaz na moznost upravit SDi na TDI a bolo tam aj to spominane, ze SDi ma priame vstrekovanie a TDI nieco ine, len neviem ake.
SLÁDEK píše:Já teda pátral co je SDi a zjistil jsem, že je to přímý vstřik bez turba (nevím teda co znamená to "S" - asi zas nějaká obchodní značka).
TDi je přímý vstřik s turbem.
Nevím teda co je na tom motoru šetrnějšího, než že žere a jede míň.
A turba snad už jsou teď spolehlivá - takže bych řekl, že poruchovost SDi a TDi je stejná.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Už jsem to psal nahoře, když chceš předělat SDi na TDi musíš dát na výfuk turbokompresor.
Jakmile je tam "i" SDi TDi (nebo u mého auta Di) tak je to přímý vstřik.
Když tam "i" není - D TD tak to je komůrkáč
Ber to ale s rezervou - díky chráněným obchodním značkám názvy systému vstřikování každý výrobce nějak komolí (já mám Nissan kde je označení Di, ale přímo na motoru mám TDi a turbo mám)
Jakmile je tam "i" SDi TDi (nebo u mého auta Di) tak je to přímý vstřik.
Když tam "i" není - D TD tak to je komůrkáč
Ber to ale s rezervou - díky chráněným obchodním značkám názvy systému vstřikování každý výrobce nějak komolí (já mám Nissan kde je označení Di, ale přímo na motoru mám TDi a turbo mám)
Re: Auto šlape ako hodinky
[quote="PeterG"]Mne to auto slape ako svajciarske hodinky. Ma aj krasny stabilny chod. Ale obcas, ked dlhsie jazdim na cisty olej, akoby sa zaniesli trysky. Chod je nepravidelny. Vtedy dam nadrz nafty s STP (niekedy aj bez) a auto znova slape ako nove. Ako som uz spominal, jazdim na tom aute s dodrzovanim urcitych pravidiel. Cize sa bojim poskodenia, ale riziko minimalizujem starostlivosou a dodorzovanim urcitych zvykov. Viem o pripadoch, kedy sa pokazilo auto s dvojnadrzou. Nieco proste zlyhalo.
[quote="SLÁDEK"]Chlapi, myslím, že poku máte vyhřívaný filtr, tak jenom zpátečkou - teda bez elektriky:
PetřeG jsem rád, že ti to takhle chodí, ale být tebou, tak si dám mezi filtr a čerpadlo alespoň manometr, kterým bych měřil a sledoval podtlak.
Aspoň tak uvidíš, jestli už nemáš příliš zanesený fitr, nebo jestli není olej už příliš hustý a přes filtr se mu nechce.
Velký podtlak čerpadlu opravdu nesvědčí (raději bych ale viděl ohřívaný filtr, nebo výměník před filtrem - ohříval bys potom až po ohřátí motoru, starty za studena a ohříval bys olej i naftu - nebo bys mohl při provozu na naftu uzavřít vodní stranu výměníku)
[quote="SLÁDEK"]Chlapi, myslím, že poku máte vyhřívaný filtr, tak jenom zpátečkou - teda bez elektriky:
PetřeG jsem rád, že ti to takhle chodí, ale být tebou, tak si dám mezi filtr a čerpadlo alespoň manometr, kterým bych měřil a sledoval podtlak.
Aspoň tak uvidíš, jestli už nemáš příliš zanesený fitr, nebo jestli není olej už příliš hustý a přes filtr se mu nechce.
Velký podtlak čerpadlu opravdu nesvědčí (raději bych ale viděl ohřívaný filtr, nebo výměník před filtrem - ohříval bys potom až po ohřátí motoru, starty za studena a ohříval bys olej i naftu - nebo bys mohl při provozu na naftu uzavřít vodní stranu výměníku)
Přesně jak píše Radluk.
Díky tomuto je ve značení dieslů velký zmatek - každy si stejný systém značí po svém.
Stejný je to i u Commomrailů:
Alfa: JTD, nebo Multijet
BMW: jenom D
Chrisler: CRD
Citroen: HDI
Fiat: JTD
Ford: TDCI
Honda: TDCI
Hyundai: CRDI
atd. další tady:
http://www.mtx-electronics.com/page.php?8
Díky tomuto je ve značení dieslů velký zmatek - každy si stejný systém značí po svém.
Stejný je to i u Commomrailů:
Alfa: JTD, nebo Multijet
BMW: jenom D
Chrisler: CRD
Citroen: HDI
Fiat: JTD
Ford: TDCI
Honda: TDCI
Hyundai: CRDI
atd. další tady:
http://www.mtx-electronics.com/page.php?8
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto šlape ako hodinky
Dik za radu:-) Ja motorovy olej menim castejsie nez ponozky:-))). Ako som uz hovoril, dodrzujem urcite zasady. Ale vsetky ich sem nechcem vypisovat. Jednou z nich ale je aj casta vymena oleja.
SLÁDEK píše:PeterG píše:Mne to auto slape ako svajciarske hodinky. Ma aj krasny stabilny chod. Ale obcas, ked dlhsie jazdim na cisty olej, akoby sa zaniesli trysky. Chod je nepravidelny. Vtedy dam nadrz nafty s STP (niekedy aj bez) a auto znova slape ako nove. Ako som uz spominal, jazdim na tom aute s dodrzovanim urcitych pravidiel. Cize sa bojim poskodenia, ale riziko minimalizujem starostlivosou a dodorzovanim urcitych zvykov. Viem o pripadoch, kedy sa pokazilo auto s dvojnadrzou. Nieco proste zlyhalo.SLÁDEK píše:Chlapi, myslím, že poku máte vyhřívaný filtr, tak jenom zpátečkou - teda bez elektriky:
PetřeG jsem rád, že ti to takhle chodí, ale být tebou, tak si dám mezi filtr a čerpadlo alespoň manometr, kterým bych měřil a sledoval podtlak.
Aspoň tak uvidíš, jestli už nemáš příliš zanesený fitr, nebo jestli není olej už příliš hustý a přes filtr se mu nechce.
Velký podtlak čerpadlu opravdu nesvědčí (raději bych ale viděl ohřívaný filtr, nebo výměník před filtrem - ohříval bys potom až po ohřátí motoru, starty za studena a ohříval bys olej i naftu - nebo bys mohl při provozu na naftu uzavřít vodní stranu výměníku)
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Priame vstrekovanie
Uz som to zistil, je to tiez priame vstrekovanie:-) No to viem, ze je tam aj turboduchadlo. Ja som raz niekde (myslim ze tu na dieselpower.cz) cital dotaz na moznost prerobit SDi na TDI. Niekto tam pisal o konstrukcnych rozdieloch, ktore neumoznuju prerobenie. Urcite nie jednoduchym pridanim suciastok a turbodychadla. Je pravdepodobne, ze by muselo dojst aj k nejakym upravam na motore, aby to mohlo fungovat, ktore si vyzaduju odborny zasah na urovni pocitacov a presnych vypoctov. To je vsak uz len moj nazor. Kedze vyvhadzam z toho, ze tam bolo pisane o nejakych rozdieloch medzi tymi motormy, ktore neumoznovali pouzitie turbodychadla na SDI. To by logicky aj TDI po odstraneni turbodychadla malo fungovat. Ale nie som odbornik. Takze v tomto nemozem moc kecat:-)
SLÁDEK píše:Už jsem to psal nahoře, když chceš předělat SDi na TDi musíš dát na výfuk turbokompresor.
Jakmile je tam "i" SDi TDi (nebo u mého auta Di) tak je to přímý vstřik.
Když tam "i" není - D TD tak to je komůrkáč
Ber to ale s rezervou - díky chráněným obchodním značkám názvy systému vstřikování každý výrobce nějak komolí (já mám Nissan kde je označení Di, ale přímo na motoru mám TDi a turbo mám)
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.