vyroba nafty ze starych pneumatik a benzinu z petlahvi.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

:D z mého pokusu vyplynulo, že stejně budeš plnit: pneu, obsypeš drceným plastem a budeš prolévat vyjetým olejem, aby se ti přenášelo teplo, a netrvalo to týden, než se to v reaktoru prohřeje. Pokud budeš mít jenom drť a nebude dost drobná, tak je příliš pomalý přenos tepla, na kontinuální proces to asi nevypadá.
Jedině bych ještě viděl, tak vyříznout bok do 15tky narvat 14tku a do ní 13tku jestli se teda vejdou do sebe, ale spíš ne. Doprostřed dát velké kusy plastu a pak doplnit drtí.
Mimochodem jak bude proces? budeš zahřívat odspodu, nebo zevnitř?

;) pak bych se ještě zamyslel nad tím jak bude náročné posbírat surovinu, připravit ji, naplnit, zpracovat a něčím budeš muset topit. Jestli za tu dobu co s tím strávíš nevyděláš daleko víc peněz, než vyrobíš. Pokud to tedy nebereš jako hobby.
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

tak dneska jsem se do toho už pustil.:D Zahřívat to budu vyjetákem a pak i palivem co vytobím. Peněz to stat moc nebude.Vzal jsem sud navařil na něj nožky. Do sudu jsem nainstaloval 4vstřiky z TDčka :) vyrobil jsem si držak na čerpadlo +ted ještě sehnat elektromotor. Bude to dobre na udržovani stale teploty. Ted ještě vyřežu vrch sudu a do něj vložim druhej menší sud a obvařím to. S tou drtičko bych si představoval neco takoveho
https://www.youtube.com/watch?v=ApOmMB0D8So
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

:) hezké, ale takhle to budeš mít leda bys to od nich kupoval. Jinak technický dotaz. jak dlouho bude trvat než se sud propálí? fázi pokusů by snad mohl přestát. Myslel jsem předtím, jak zajistíš přechod tepla z vnitřního pláště na granulát plastu. Nebo to je myšleno jako dvojplášť a budeš vstřikovat přímo do "topeniště" že to pojede na principu kolomazní pece?
No jsem zvědavý. Mám začít sbírat plastový odpad, vysbírat pneumatiky za garážema a přijet na kontrolní zátop: :D
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

tak jak říkaš budu to střikovat přímo do topeniště :) sud by se tak rychle propalit neměl :D u nas ve šrotě už normalně vykupujou plasty :) Byl jsem se na to ptat a že vykupujou jen od firem....Myslím si že by to mělo fungovat dobře.No bude to laborovani no hlavně s tím chlazenim a tak třeba se zadaři. (LOL)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

Chlazení je to poslední čeho bych se bál, je to otázka jen dostatečně dlouhé kovové trubky. Nastavit jí není problém. Ale jak chceš reguloval přívod vzduchu, aby to hořelo a to co vypyrolýzuješ, aby neshořelo? Nemělo by se to tak nějak spíš opékat bez přístupu vzduchu? Takhle to bude spíš kotel na dřevoplyn, spíš teda plastoplyn. Tam je kysličník uhelnatý základ ;).
Ještě si ujasním, do topeniště myslíš přímo do "spalovacího prostoru" ne mezi ty dva pláště.
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

no mezi ty dva plaště.A bude to bez přistupu vzduchu to se neboj.Bude se to opekat .Vzduch regulovat nebudu ničím natahne si tolik kolik bude třeba:D A teplotu budu regulovat čerpadlem nebo otačkama z elektromotoru. Budu dělat postupně foto a sem tam ho tadyk mrsknu. Jako chlazeni použilu chladič z auta ktery bude ponořeny pod vodou.
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

m.artty
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 bře 2012, 15:45

Příspěvek od m.artty »

Tak co, nějaký postup ve výzkumu? Já jen jestli mám vyhazovat pneumatiky starý :D
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Takže oživím to tu, jazdil už niekto na ten olej z plastov? Niečo takéto http://www.plastoil.eu/
Šlo by to do radového Bosch čerpadla v MB. Môžem to mať na skúšku a nerád by som si odjebal čerpadlo.
m.artty
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 bře 2012, 15:45

Příspěvek od m.artty »

Jestli je to mastné a čisté, tak bych v tom neviděl problém. Odzkoušeno nemám.
koule
Přispěvovatel
Příspěvky: 472
Registrován: 10 srp 2007, 23:55
Bydliště: DOMA

Příspěvek od koule »

čus, nevíte někdo jak to s EZOPEM dopadlo? Snad se mu nic nestalo (noteeth) Asi tý gumonafty má už tolik že se nedostane ani ke kompu.
ducato 1.9d POWERHIDRAULIK FILTRY Z LIAZU už nemam.
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

Milosss píše:Takže oživím to tu, jazdil už niekto na ten olej z plastov? Niečo takéto http://www.plastoil.eu/
Šlo by to do radového Bosch čerpadla v MB. Môžem to mať na skúšku a nerád by som si odjebal čerpadlo.
ide to, len vyjazdit cim skor, nenechat stat v nadrzi niekolko mesiacov ;) a vozit nahradny palivovy filter.
AGR 66kW seria
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

nejvetsi sranda je ze to fakt funguje kdysi jsem to zkousel a podarila se mi vyrobit tekutina zapachu spalene gumy ale pri -28 v mrazaku krasne tekute a kdysi felda 1.9d na to vrcela jako vino avsak je pravda ze v domacich podminkach je to velice narocne /stepeni polymeru zacina na cca 320 stupnich bez pristupu vzduchu/ v ramci aspon nejake bezpecnosti. a jen tak pro zajimavost na roztopení staci mala 2kg pb lahev pak uz je to sobestacne diky hromade plynu kterou vyrobis. bohuzel na ceskem netu/youtube,google/ toho clovek moc nenajde za pouziti proxy uz je to lepsi. kdo hleda najde . ale to je na dlouhe povidani ja nad tim kdysi promrhal 1 rok avsak nebyt hrozne legislativy v cr jdu do toho ve velkem. Hodne stesti :-)
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
koprkam
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05 črc 2019, 16:25
Bydliště: Lipovec

Příspěvek od koprkam »

Aby jste nedopadli, jako v Unipetrolu, prohoří soudek a máte z toho nádhernou bombu (noteeth). Jsou věci, do jakejch bych se ani v rámci šetření nepouštěl a toto je jedna z nich, fakt to není prdel, kdo někdy viděl zevnitřku třeba DEZU, nebo BC-MCHZ, ví, jaký jsou tam bezpečnostní opatření, když se dělá s takovejma srajdama. Ale fandím vám to jako jo! Ale myslete i na BOZP.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“