vyroba nafty ze starych pneumatik a benzinu z petlahvi.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

:( už jsem to hledal odpoledne, fotky budou v noťasu co chcípl napodzim a proto jsem je taky asi neposlal do vlákna jízda na vyjeťák..

Samozřejmě čiré to není, ale v malé sklenici od okurek vidíš proti světlu skrz.
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

tak to je parada.Mužu se jen zeptat na jakem principu to funguje?Neni tam hlavní članek elektricky proud?
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

Ne é. Home made elektrostatickou čističku olejů (fritovacích) už tady kdysi dávno někdo vyrobil. Ale vyjeťák mu šel do zkratu. Já zkušební postavil taky (kvůli vyjeťáku) a po tomto zjištění to zůstalo ležet na regále. Jedině zkusit naplnit ji čistým olejem a vyjeťák tak nechat postupně pomalu přitékat, aby se stačili částice usazovat a nebyly v celém objemu. Ale to je zase jenom hraní, žádný použitelný zařízení. Vysokonapěťová cívka z plazmakoule není elektostatická čistička za statisíce. Tou to jde. ;)
nemám žádnou kárku na naftu...
JurajSK
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30 kvě 2014, 16:30

Re: vyroba nafty ze starych pneumatik a benzinu z petlahvi.

Příspěvek od JurajSK »

Ja som robieval pyrolýzu, ale len kôli výrobe dreveného uhlia. A potom ešte som regeneroval aktívne uhlie. Ale nie je to žiadna veda, dôležitá je teplota, je to v podstate destilácia pri vyššej teplote.
Pri 300 - 400°C dostaneš uhľovodíky asi C6 - C10 a pri teplote 400- 500°C
C5 - C7. A nad túto teplotu sa môžeš pri správnej katalýze dopracovať až k MeOH a H2.

Pyrolizovať sa dá všetko čo obsahuje uhľovodíky, akurát veľa energie minieš na tie čo obsahujú veľa vody. ideálne sú granuláty a recyklované plasty....
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

a zkoušel jsi na to palivo jezdit?
pom3ranc
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 23 led 2013, 12:17
Bydliště: Kolín

Příspěvek od pom3ranc »

Jj to by mě taky zajímalo ;)
Renault Grand Scenic 1.9 88KW 2004
Volvo V40 1.9 85kw r.v.2002
EX - Ford Mondeo 1.8TD 66kw r.v. 2000
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) dodej vzorek já to vyzkouším.
nemám žádnou kárku na naftu...
Brembo.SV
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 20 zář 2010, 18:12
Bydliště: Galanta

Příspěvek od Brembo.SV »

burton.b22 píše:Takový bordel a jak jim to funguje :D
http://www.youtube.com/watch?v=1Qi54pTAXZ4
vy zhltnete všetky bludy na youtube? Ste naozaj takí primitívny? 80% videí je blud alebo upravených,na efekt,aby to niekto pozrel.
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

:) nečerpali jsme jen z youtube.Na internetu je toho mraky.
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

tak z vyjetaku a odpadních oleju lze pyrolyzovat na LTO sice to dělají jen firmy zatím ale duležite je že to jde.Až napadne sníh tak se pustím do pokusu.

http://www.tenergoteam.cz/nizkoteplotni ... lymerizace
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

:) vypadá to zajímavě, a ten zázračný katalyzator už jsi dohledat? Nebo budeš smažit na 500 st.?
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

budu smažit nejprve na 410 a laborovat s chlazenim bude chvili trvat než se to vychyta. Kat tam nebude žadny. Ted docela se snažim neco vymyslet na rozžvikani pneumatik ale nic mě nak nenapada. Možna nakej štěpkovač nebo neco takeho...
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) na to ani nemysli, celý proces ti umře na neschopnosti efektivně to drtit. To by jsi stejně musel ručně uříznout patku a nepoužívat pneu s ocelovým kordem. Přemýšlel bych raději nad plochou pánvi kam se vejde celá pneu.
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

no když bude cela pneu v kotlu tak to nebude moc dobré a efektivní. S ocelovou patkou už mam vystaráno jenom vrtnu dírku vedle toho kordu dam tam hák a pžes hydrauliku to vytáhnu. Ale pak si už nevím rady. Nechat si vyrobit válcový drtič (ty dvě hřidele jak zapadají do sebe) tak to by stalo vela. Na plasty to mam jasno to budu mit nadobu, ve spod motor s nožem ze sekačky a bude to fungovat jako mixer.
m.artty
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 bře 2012, 15:45

Příspěvek od m.artty »

Tady jsou zajímavé mašinky, možná by se dalo vymyslet něco na principu té "skartovačky". Pásky by asi k tomuto účelu mohli postačovat, ne?

http://www.youtube.com/watch?v=8R-tGkGhYGU
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“