Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?
zdravím, hledám už několik dní ale pořád nevím co a jak. dostal jsem první várku (odběr zhruba 20l za měsíc) 10l použitého fritovaného oleje,dostal jsem to v kýblu od oleje, nahoře tekutý olej, ale na konci bylo dobrých 10cm tuku. snažím se to nějak filrovat,ale nevim co a jak, pracuji s tím v garáži kde není topení-takže práce za studena.
otázka:co s tím tukem? čím naředit? jak filtrovat? co si mám pořídit?
mám berlingo 1.9d dw8 s ohřevem palivového filtru z výměníku vody.
otázka:co s tím tukem? čím naředit? jak filtrovat? co si mám pořídit?
mám berlingo 1.9d dw8 s ohřevem palivového filtru z výměníku vody.
Re: Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?
S takovýmhle sajrajtem počkej do léta. V zimě ti akorát ucpe filtry.efes píše:zdravím, hledám už několik dní ale pořád nevím co a jak. dostal jsem první várku (odběr zhruba 20l za měsíc) 10l použitého fritovaného oleje,dostal jsem to v kýblu od oleje, nahoře tekutý olej, ale na konci bylo dobrých 10cm tuku. snažím se to nějak filrovat,ale nevim co a jak, pracuji s tím v garáži kde není topení-takže práce za studena.
otázka:co s tím tukem? čím naředit? jak filtrovat? co si mám pořídit?
mám berlingo 1.9d dw8 s ohřevem palivového filtru z výměníku vody.
Mercedes-Benz W210 300D
tuk jsem namíchal s 1l verva dieslem,hodil do kanistru, bylo toho skoro 5l i s naftou,mám to v teple a třepu s tím,tuk si necham na leto,a ten dobrý olej se snažím co nejlépe přefiltrovat,to mám taky michnute s naftou a trochou benzínu aby to bylo řidší.teď jezdím na kupovaný slunečnicový z albertu za 22,90 a míchám to s čistou naftou bez bio složek, půl na půl a bez problému teda chvilku to trvá,ale není to gel nebo tak.
nový dotaz:
když mám sádlo a ty tuky v oleji,teď když je v garáži zima tak to přes hadr prostě nejde.
když to ohřeju tak aby to bylo tekuté a mělo konzistenci jako olej a budu filtrovat přes látku nebo přes filtrační vak který jsem si objednal,neproteče mi ten tuk přes filtr,nebo i když to bude teplé tak se to zachytí?
na dofiltování si seženu filtrařní pouzdro a filtry 5 mikronu
když mám sádlo a ty tuky v oleji,teď když je v garáži zima tak to přes hadr prostě nejde.
když to ohřeju tak aby to bylo tekuté a mělo konzistenci jako olej a budu filtrovat přes látku nebo přes filtrační vak který jsem si objednal,neproteče mi ten tuk přes filtr,nebo i když to bude teplé tak se to zachytí?
na dofiltování si seženu filtrařní pouzdro a filtry 5 mikronu
Vyprdni se na nějaký benzínový filtr a sežeň si palivové filtry ze staré LIAZky, nebo Karosy. Jsou velké a mají i větší průtok, chvilku to potrvá, než se ucpou a vložky do nich jsou za pár korun. Hrubý filtr je na 10 a jemný na 5 mikronů(údaje z Mann-Hummel). Před filtrací ale olej ohřej, aby ti snadno protekl. Proteče ti ale i sádlo v něm a to pak sedne na dno a když to ztuhne, tak z ti to ucpe sací koš v nádrži.
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 31 led 2014, 23:22, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
U motoru mám ohřívání vodou a jakmile se motor zahřeje, tak je to super. Problém je ale ztuhlý olej v nádrži a cesta oleje z nádrže k motoru... Jak chceš u studeného auta po nastartování třeba v zimě ohřívat sádlo v nádrži, aby ti vůbec prolezlo sacím košem v nádrži a hadičkama až k motoru?
Jaký tepelný vypínač používáš?
Mědi se radši vyhni, nemá se ráda s friťákem a hned oxiduje. I když si myslím, že se její nesnášenlivost ale asi dost přehání...podle mne se měděnka vytvoří jen na povrchu mědi a dál do hloubky už nejde, jako u jiných barevných kovů. Ideální je asi nerez, ale zdaleka ne všechno je z nerezu. Proto používám železo(i pozink), nebo hliník/dural, případně i měď/mosaz, ale jenom pokovené(poniklované).
Jaký tepelný vypínač používáš?
Mědi se radši vyhni, nemá se ráda s friťákem a hned oxiduje. I když si myslím, že se její nesnášenlivost ale asi dost přehání...podle mne se měděnka vytvoří jen na povrchu mědi a dál do hloubky už nejde, jako u jiných barevných kovů. Ideální je asi nerez, ale zdaleka ne všechno je z nerezu. Proto používám železo(i pozink), nebo hliník/dural, případně i měď/mosaz, ale jenom pokovené(poniklované).
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Koukal jsem na to, včera koupil ponorák na 12V(200W), rozebral ho a za chvilku jdu nabastlit spirálu do nádrže
Zkoušel jsem ho teď ráno v garáži na 10V baterce(1 článek v háji) a kyblíku sádla z friťáku a během chvilky(cca 30-60s) to rozehřálo cca 0,5-1 deci sádla do tekuté podoby. Doufám, že ho to ohřeje na dostatečnou teplotu a cestou k motoru to zase neztuhne a neucpe trubky
Zkoušel jsem ho teď ráno v garáži na 10V baterce(1 článek v háji) a kyblíku sádla z friťáku a během chvilky(cca 30-60s) to rozehřálo cca 0,5-1 deci sádla do tekuté podoby. Doufám, že ho to ohřeje na dostatečnou teplotu a cestou k motoru to zase neztuhne a neucpe trubky
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pokud máš tu trubku pod autem, tak nejspíš jo, je jí docela kus, a bude mít docela slušný chladící výkon, zvláště když jí bude ovívat ještě za jízdy ledový vzduch. Neváhal bych použít mirelon a to i na zpátečku pokud bude použita.
pokud se tím chceš zabývat, tohle ti pro získání představy pomůže:
http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... ho-prurezu
pokud se tím chceš zabývat, tohle ti pro získání představy pomůže:
http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... ho-prurezu
nemám žádnou kárku na naftu...
ohřev vodou taky mám,ale trvá to no,mezikus bude před filtrem tak jak je to u nových citrošu,je to termostat ksd301 na 65°C ak se vypne,když klesne teplota o 5°C tak zase sepne,měĎ na ohřev používaj i amíci na olej a bez problému,jen nevím kam to v berlingu dw8 zapojit na plus a minus aby s to rozeběhlo po otočení klíče,tak jak když žhaví svíčky,a na nádrž jsem našel něco lepšího,na nasávací koš proplést odporový drát.
tady odkaz http://forum.onliner.by/viewtopic.php?t ... &start=440
tady odkaz http://forum.onliner.by/viewtopic.php?t ... &start=440
takhle vypadá můj ohřevhttp://instagram.com/p/j3yNpeB-LQ/
hlavní trubka 22x1 a přívod vývod 8x1
hlavní trubka 22x1 a přívod vývod 8x1