Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?

Příspěvek od efes »

zdravím, hledám už několik dní ale pořád nevím co a jak. dostal jsem první várku (odběr zhruba 20l za měsíc) 10l použitého fritovaného oleje,dostal jsem to v kýblu od oleje, nahoře tekutý olej, ale na konci bylo dobrých 10cm tuku. snažím se to nějak filrovat,ale nevim co a jak, pracuji s tím v garáži kde není topení-takže práce za studena.
otázka:co s tím tukem? čím naředit? jak filtrovat? co si mám pořídit?

mám berlingo 1.9d dw8 s ohřevem palivového filtru z výměníku vody.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Re: Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?

Příspěvek od Stewa »

efes píše:zdravím, hledám už několik dní ale pořád nevím co a jak. dostal jsem první várku (odběr zhruba 20l za měsíc) 10l použitého fritovaného oleje,dostal jsem to v kýblu od oleje, nahoře tekutý olej, ale na konci bylo dobrých 10cm tuku. snažím se to nějak filrovat,ale nevim co a jak, pracuji s tím v garáži kde není topení-takže práce za studena.
otázka:co s tím tukem? čím naředit? jak filtrovat? co si mám pořídit?

mám berlingo 1.9d dw8 s ohřevem palivového filtru z výměníku vody.
S takovýmhle sajrajtem počkej do léta. V zimě ti akorát ucpe filtry.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

tady jsou jen dve varianty tak jak pise STEWA, jedna pockat na cervenec a srpen a v yjezdit a nebo na do jara skladovat a pak udelat metylester.
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

tuk jsem namíchal s 1l verva dieslem,hodil do kanistru, bylo toho skoro 5l i s naftou,mám to v teple a třepu s tím,tuk si necham na leto,a ten dobrý olej se snažím co nejlépe přefiltrovat,to mám taky michnute s naftou a trochou benzínu aby to bylo řidší.teď jezdím na kupovaný slunečnicový z albertu za 22,90 a míchám to s čistou naftou bez bio složek, půl na půl a bez problému teda chvilku to trvá,ale není to gel nebo tak.
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

nový dotaz:
když mám sádlo a ty tuky v oleji,teď když je v garáži zima tak to přes hadr prostě nejde.
když to ohřeju tak aby to bylo tekuté a mělo konzistenci jako olej a budu filtrovat přes látku nebo přes filtrační vak který jsem si objednal,neproteče mi ten tuk přes filtr,nebo i když to bude teplé tak se to zachytí?
na dofiltování si seženu filtrařní pouzdro a filtry 5 mikronu
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

ked to zahrejes a tuk sa roztopi tak prejde cez "filter" a potom sa zase zrazi. logicky by to tak malo byt

moja otazka ked uz sa tu riesia mikrony: klasicky benzinovy palivovy filter v plechovke je na kolko mikronov?
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

naftový je jemnější než benzínový co tak vím.
právě jsem měl jeden doma a uplně se zasral tukem
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Vyprdni se na nějaký benzínový filtr a sežeň si palivové filtry ze staré LIAZky, nebo Karosy. Jsou velké a mají i větší průtok, chvilku to potrvá, než se ucpou a vložky do nich jsou za pár korun. Hrubý filtr je na 10 a jemný na 5 mikronů(údaje z Mann-Hummel). Před filtrací ale olej ohřej, aby ti snadno protekl. Proteče ti ale i sádlo v něm a to pak sedne na dno a když to ztuhne, tak z ti to ucpe sací koš v nádrži.
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 31 led 2014, 23:22, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

udělal jsem si ohřev paliva jako mezikus na hadici před filtr z odporového drátu a tepelného vypínače na 65°C v měděném pouzdře,ale potřebuji to zapojit na elektriku tak aby se to seplo po otočení klíče..... ohřev filtru z vody dlouho trvá
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

U motoru mám ohřívání vodou a jakmile se motor zahřeje, tak je to super. Problém je ale ztuhlý olej v nádrži a cesta oleje z nádrže k motoru... :( Jak chceš u studeného auta po nastartování třeba v zimě ohřívat sádlo v nádrži, aby ti vůbec prolezlo sacím košem v nádrži a hadičkama až k motoru?
Jaký tepelný vypínač používáš?
Mědi se radši vyhni, nemá se ráda s friťákem a hned oxiduje. I když si myslím, že se její nesnášenlivost ale asi dost přehání...podle mne se měděnka vytvoří jen na povrchu mědi a dál do hloubky už nejde, jako u jiných barevných kovů. Ideální je asi nerez, ale zdaleka ne všechno je z nerezu. Proto používám železo(i pozink), nebo hliník/dural, případně i měď/mosaz, ale jenom pokovené(poniklované).
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

najdi si tu nejaky chalan mal v 525tds elektricku spiralu z rychlovarnej kanvice pripevnenu bud v kosi alebo pri kosi :)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Koukal jsem na to, včera koupil ponorák na 12V(200W), rozebral ho a za chvilku jdu nabastlit spirálu do nádrže :D
Zkoušel jsem ho teď ráno v garáži na 10V baterce(1 článek v háji) a kyblíku sádla z friťáku a během chvilky(cca 30-60s) to rozehřálo cca 0,5-1 deci sádla do tekuté podoby. Doufám, že ho to ohřeje na dostatečnou teplotu a cestou k motoru to zase neztuhne a neucpe trubky :D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) pokud máš tu trubku pod autem, tak nejspíš jo, je jí docela kus, a bude mít docela slušný chladící výkon, zvláště když jí bude ovívat ještě za jízdy ledový vzduch. Neváhal bych použít mirelon a to i na zpátečku pokud bude použita.

pokud se tím chceš zabývat, tohle ti pro získání představy pomůže:

http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... ho-prurezu
nemám žádnou kárku na naftu...
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

ohřev vodou taky mám,ale trvá to no,mezikus bude před filtrem tak jak je to u nových citrošu,je to termostat ksd301 na 65°C ak se vypne,když klesne teplota o 5°C tak zase sepne,měĎ na ohřev používaj i amíci na olej a bez problému,jen nevím kam to v berlingu dw8 zapojit na plus a minus aby s to rozeběhlo po otočení klíče,tak jak když žhaví svíčky,a na nádrž jsem našel něco lepšího,na nasávací koš proplést odporový drát.
tady odkaz http://forum.onliner.by/viewtopic.php?t ... &start=440
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

takhle vypadá můj ohřevhttp://instagram.com/p/j3yNpeB-LQ/
hlavní trubka 22x1 a přívod vývod 8x1
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“