Stránka 1 z 1

Olej asv

Napsal: 02 bře 2014, 21:33
od Hury
Čus lidi
Přivezl jsem si z Německa Leona 1.9tdi ASV. Hnedka jak jsem ho přivezl vyměnil jsem olej, dal jsem tam 10w30 OMW. Po výměně oleje motor začal za studena jakoby rachtat (cvakat). Je možné že ten motor na ten olej nebyl zvyklí a je to moc řitké. Je možné když tam dám 10w40 tak se to ustálí. Předem diky za odpověď. :(

Napsal: 02 bře 2014, 21:38
od TDI tech
Pokial mas pevny servisny interval tak tam ma ist olej vykonnostnej specifikacie VW 505.00. Daj tam barz aky lacny olej tejto normy viskozity 10W-40 a men ho na 10.000km a neries to. Inac ASV ma sam osebe dost tvrdy chod a kelepaci zvuk.

Napsal: 02 bře 2014, 21:45
od tukydydes
Furt dokola (noteeth) ASV norma pro oleje 505.00 (pro normální servisní interval 15.000km) takže tam nažeň 5W-40 nebo 10W-40 (hlavně ať tam je ta norma) !!!

10W-30 od OMV je snad do náklaďáků ne ???

Napsal: 02 bře 2014, 22:11
od Biimbo
Kecáš. ASV má i longlife normu a funguje na ní :-) Konkrétně 506.01 a nebo nově 507.00 ale taky bych to tam nelil..
V Americe tam leješ 0W 20 a jak si auta chrochtaj :-)

Napsal: 02 bře 2014, 22:26
od TDI tech
rotacka ked ma premenlivy servisny interval tak ma normu VW 506.00

A olej VW 507.00 je SAPS olej urceny pre moderne vznetove ekosracky co maju DPF. V ziadno pripade ho nesmies naliat do takej starej rarohy ako je ASV :wink:

Napsal: 02 bře 2014, 22:29
od vonRichthofen
proč ne, když oleje normy 507 splňují všechny předešlé normy?

Napsal: 02 bře 2014, 22:39
od Biimbo
pardon 506.01 je první long life norma pro PD, pro obyč 506.00 ale ta se dá v pohodě nahradit 506.01, protože potom už se oleje s 506.00 přestali vyrábět.
Jediný kam snad nesmí přijít 507.00 jsou 2,5 R5 a 5.0 TDI V10 z určitýho roku , kam musí přijít opět jen 506.01

Napsal: 02 bře 2014, 22:39
od TDI tech
Na papier sa da napisat barz co, ale realita je ina. Ved v tych starych motoroch su dimenzovane uplne ine vole, takisto pouzite maerialy a aj technologia obrabania je ina ako u modernych motoroch. Osobne som robil uz viacej starych PDciek s ojebanymi vackami a precuchanymi hydrostelami. Bola to dlhodoba praca 507.00 (wallbash)

Napsal: 02 bře 2014, 22:57
od Biimbo
To máš pravdu, co stojí na papíře, to nestojí v kalhotách :-) Proto když v autorizáku nevymění olej po 30, ale až po 60, tak je to pak jasný.
Potom longlife je samozřejmě ten nejhorší olej pro motor.

Já 507.00 dávám do všeho od PD motorů po CR kam přijít může a po 15 tis není problém a věřím že problém nebude.
Ale taky nedávám Noname oleje. Už jen Mobil, protože ten jedinej ty motory nežerou.

A já taky nic nepsal konkrétně kde se ta 506.01 použít dá. Je jasný že až od novýho typu honování což starý motory s QG0 neměly. Tam musí 505.00 nebo 505.01.

Napsal: 03 bře 2014, 01:04
od Tomas.cz
Vím o borcovi co s firemní ASV jezdil na 0w30-506.00 ( auto pocházelo z dob, kdy se ještě 5w30 507.00 nedělal), jezdil dálky a pc si říkal o výměnu pravidelně 45-48 000km, mezi výměnama teda něco dolil.
Auto takhle najelo skoro 300tkm, pak šla firma do kopru, Octa stála skoro dva roky na parkovišti spolu s jinejma vrakama jejich bývalé flotily, až jí začátkem roku někdo ukradnul.

Napsal: 03 bře 2014, 22:37
od Hury
Takže když dám 10w40 505.00 nic nezkazim :-)

Napsal: 04 bře 2014, 16:41
od Marek77
Ne.