záměna silentbloků ramen na Fabii

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

Pavelkot píše:věděl by tady někdo, zda li ty zesílený originály jsou v tom dementním silonu nebo už třeba kovový,hliníkový??
Lisoval nekdo silonový, jak to šlo ??
stale silon jako ty puvodni
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Pavelkot
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 27 pro 2007, 15:46
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pavelkot »

jak je nejlíp nalisovat aby neruply ?
( v domácích podmínkách, tedy svěrák, žádný lis, žádný stahovák)
ivco85
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 07 úno 2011, 06:29

Příspěvek od ivco85 »

Zdravim pani,
vidim ze sa tu rozvírila celkom plodna debata na temu, ktora asi trapni vacsinu z nas.
Na zaklade toho co som precital su rozne ohlasy na silentbloky z Cupry, ktore vyplyvaju z toho, kto aku motorizaciu ma. Asi najviac problemove sa javia 1.2 HTP, 1.4 TDi a 1.9 TDi
Prilozim aj ja moju realnu skusenost.
Mam Ibu 1.9 TDI Sport 74 kw (chip na 96 kw), v lete 17 disky a taktiez Cupra silentbloky a mozem potvrdit to co tu pisu aj ini clenovia s rovnakou motorizaciou, teda neprijemne vibracie do karoserie do cca 1500 otacok. V podstate je pravda ze jazdit s PDckom pod 1500 ot je jeho podtacanie, co nerobi dobre ani samotnej spojke.
Ale problem je v tom (mozno to suvisi aj s chipom), ze pri tej nasej uzasnej 50 v obci neviem co mam mat zaradene, pretoze ist 50 na 4 znamena ze som presne niekde na tych 1500 ot a to sa mi trasie cele auto a zase chodit na trojke pri cca 2000 ot a viac sa mi zda blbe, pretoze akonahle kusok plynu navrch, hned to pyta 4. Takze v globale neviem s akym prevodovym stupnom jazdit v obci..:)
Rozmyslam nad tym vyhodit tieto silenbloky von a dat tam tie inovativne z Pola (alebo Tourana alebo Altey, vsetko su to tie so 4 ramenami vo vnutri), no zase mam obavy, kolko by tam vydrzali tie (kedze tam mam 17 disky s 205/40 R 17 pneu a tych cca 320 Nm krutak tiez robi svoje.).Takze mam velku dilnu co spravit, pretoze na jednej strane sa mi nepaci prejav toho auta s tymito blokmi, na druhej strane by som nerad po pol roku zase menil silentbloky a robil geometriu keby som sa rozhodol teraz pre vymenu.
Napadla ma taka idea, ako niekto navrhol tu na fore, skusit do tych cuprackych navrtat sumerne po obvode 3 alebo 4 diery povedzme 8-kou vrtakom.
Co vy nato?? Myslite ze by sa pruziaca schopnost zlepsila??
Co by bolo podla vas optimalne riesenie? teda zachovat tuhost karoserie, ale nestratit uplne komfort (vymenit za tie inovativne s rizikom kolko pri mojich parametroch vydrzia, alebo skusit modifikovat tie cupracke spominanymi dierami)
P.S. aky je pomer zivotnost modifikovane vs Cupra (vydrzia tieto modifikovane viac ako tie uplne obycajne?)
aky je pomer komfortu modifikovane vs Cupra (eliminuju sa pouzitim tychto mod. neprijemne vibracie, ktore sa objavuju s cupra blokmi?)
Za rady a nazory vopred Dakujem
Ivan
Ruller
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 06 srp 2010, 19:40

Příspěvek od Ruller »

ivco85 píše: P.S. aky je pomer zivotnost modifikovane vs Cupra (vydrzia tieto modifikovane viac ako tie uplne obycajne?)
aky je pomer komfortu modifikovane vs Cupra (eliminuju sa pouzitim tychto mod. neprijemne vibracie, ktore sa objavuju s cupra blokmi?)
Za rady a nazory vopred Dakujem
Ivan
Ja bych to videl asi tak, ze se uz vyrabi jen zesilene silentbloky(modifikovane :-D ), jako je tomu u rozvodu z 90t na 120t..
Ja mam na FRS silenty z A2, jsou stejny jako cupra. Rizeni je tuzsi a betelnejsi, do kopce okamzite zrychleni, z originalem to strasne pruzilo. Nikdy sem zadne vibrace necitil a ani sem o tom neslysel ale doporucoval bych vymenu stabilizatoru, cepu a udelat geometrii.
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

ahoj, mám na fabii silentbloky z cupry, ale je to nepříjemně tvrdý, někde jsem četl, že to lze řešit tím, že se do nich vyvrtají díry a pak to bude měkčí. Co myslíte??
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17

Příspěvek od kibi »

ivco85 píše: Co by bolo podla vas optimalne riesenie? teda zachovat tuhost karoserie, ale nestratit uplne komfort (vymenit za tie inovativne s rizikom kolko pri mojich parametroch vydrzia, alebo skusit modifikovat tie cupracke spominanymi dierami)
inovované (1K0 407 183 E) mám na autě cca rok (30000km) a nemají jedinou známku poškození, přitom jsem půl roku odjezdil na 17" a půl roku na 16" kolech...krouťák mám lehce nad 370Nm, tak si myslím že zkouškou prošli dostatečně a drží ;)

jinak hned jak umřou, půjdou na auto plné silentbloky z Audi A2 (8Z0 407 183 A), dle mne optimální kompromis (měkčí směs oproti Cupráckým)

Andy-Cz: už jsem o navrtávání slyšel a údajně to pomohlo a vyřešilo problém s vybrací, při zachování tuhosti nápravy...takže možná cesta správným směrem ;)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
Pavelkot
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 27 pro 2007, 15:46
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pavelkot »

kdyby to někoho zajímalo, tak pasují na Passata 3C :)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nevíte někdo, jestli jde zaměnit případně kde je rozdíl mezi zadním silentblokem předního ramene z 1K0 199 231 G / J ( O2 apod. ) za silentblok
3C0 199 231 A / B / D ( Passat 3C, Tiguan, Sharan 2010+ )??

Dík
lubann
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 27 dub 2011, 18:27

Příspěvek od lubann »

zadny rozdil..existuji jeste plne pro golf VI/TT/LEON CUPRA ...INDEX n myslim
Kefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 28 pro 2010, 22:42
Bydliště: Plzeň

jak vyměnit přední (malé silentbloky) na fabii???

Příspěvek od Kefi »

Ahoj kluci,
jak vyměnit přední (malé silentbloky) na fabii??? Ven bych je asi dosta uříznu osazení, ale jak tam dostat nové(nalisovat?? a jak)
Mám Fabii combi 1.9TDI PD 2005, přední jsem dal originál z audi A2.
Dík
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
lubann
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 27 dub 2011, 18:27

Příspěvek od lubann »

Ty plne z audi nebo z cupry jsou taky excetntricke??
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

Obrázek
plny Audi A2 ,Ibiza Cupra
Obrázek
nove zesilene provedeni.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
msmity
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 črc 2009, 09:57

silentbloky fabia

Příspěvek od msmity »

ahoj...mam koupene silentbloky prednich ramen z Cupry a zjistlil jsem ze na remeni je potreba menit dva silentbloky.....tudiz mam koupit co? kdyz mam z cupry pouze na jedno rameno jeden silentblok??? diky za info.....
To[m]aS
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 kvě 2012, 22:30

Příspěvek od To[m]aS »

ahoj mam na vas otazku

Obrázek

Obrázek

kedze uz na obrazku vidno rozdiel ze jeden je az do konca a druhy nie...

ktory s tychto silentblokov je nalisovany spravne?
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Dobře je ten první. Ty silentbloky nemaji na konci zepředu dorazy? Nerozšiřujou se?

Jinak ještě k tej montážní poloze. Je zajímavý, že tady všichni radí, aby se to montovalo otvorem blíž ke karoserii, ale já tam měl namontován ten dvouramenej původní a ten tam byl otvorem blíž ke kolu (a byl montován správně podle dílenský příručky), takže když tam teď namontuju ten zesílenej čtyřramenej podle vašich rad, změnim si geometrii. A teď babo raď, jak to teda má bejt. Odůvodnění Humla dává smysl, ale je mi divný, že to tam prostě bylo přesně obráceně.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“