DSG - otázočka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

DSG - otázočka

Příspěvek od Greatone »

ZDravím, mám DSG-čko a chcem sa spytat, že napr. pri státi na križovatke na červenej je lešie nechať D preradit na N alebo až na P .

A ešte by ma zaujímalo nakoľko som sa dočítal že nieje dobre nechávať auto napr. stat na kopci len na P ale treba použit aj ručnú brzdu kvoli tomu že sa ničí, teda trpí zotrvačník ked odparkujem len na P. a ešte ako vlastne ta poloha P (parking) funguje, ked vlastne zastavím dám P nechám naštartované tak mi auto stojí a nikam nepôjde aj bez ručnej, TAK ako potom môžem ničit zotrvačník ked zastavim na kopci , Nerozumiem tomu :(

Vopred Dakujem
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

P-arking u DSG blokuje diferenciál, takže setrvačník není nijak namáhaný. To se ovšem nedá říct o blokovacím palci a kole. Při vysoké námaze může prasknout, takže parkovací brzdu určitě používej.

Jinak mám za to, že spojka, pokud stojíš na křižovatce a nemáš přidaný plyn je v rozepnutém stavu, nebo je jen lehounce sepnuta v nějakém pohotovostním režimu. Rozhodně DSG netahne jako jako běžný automat s hydroměničem a do kopce ji pomáhá autohold.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Aháá :) dakujem ohladom toho P-arkingu, a este by som poprosil, ako je to stým stáni na križovatke (svetelnej) či už na D, P, alebo N teda aby som vlastne neopotrebovával napr spojky, čo je teda lešie na životnosť

Dakujem :)
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No... úplně nejlepší je to neřešit. Co je lepši ti tady nikdo neřekne.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

ja osobne na s-tronicu ked stojim na krizovatke dlhsie ako cca 20 sekund to dam do P..ked stojim kratsie tak mam stale d a rucnu..ci to je dobre neviem.. (crazy)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Myslím si že už keď stát na križovatke so zaradenym D ta osobne radšej stojím
Na noznej brzde a nie len čisto s rucnou brzdiť.
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
Uživatelský avatar
roti
Přispěvovatel
Příspěvky: 305
Registrován: 27 úno 2008, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, München

Příspěvek od roti »

Nez vyjedu zaradim D a po dojeti na misto P.
Pokud bych na kazdy 2. krizovatce daval P nebo N, tak si nebudu kupovat automat, ale manual...
SII Elegance
-ex BMW 740i FL V8 4.4L Vanos, 210kW, 440Nm, BMW 320dA Touring; VW GIV Varoš 66kW,S764+KAT off+EGR off,Eibach 35mm,ATD,chip
Obrázek
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Nový příspěvekZaslal: st březen 19, 2014 1:06 pm Citovat ro

Příspěvek od Greatone »

Dal by som "páči sa mi to" keby to išlo :)
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

roti píše:Nez vyjedu zaradim D a po dojeti na misto P.
Pokud bych na kazdy 2. krizovatce daval P nebo N, tak si nebudu kupovat automat, ale manual...
aj ked stojis minutu alebo dve mas D?
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

Greatone píše:Myslím si že už keď stát na križovatke so zaradenym D ta osobne radšej stojím
Na noznej brzde a nie len čisto s rucnou brzdiť.
mam el. rucnu..staci sa dotknut plynu a sama odbrzdi.. ;) naco stat na brzde?
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
Skrat2
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 bře 2014, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Penčice

Příspěvek od Skrat2 »

Ahoj.
Mám také otázku na co vlastně P je?Nejradši bych lanko co blokuje převodovku(diferák?)odpojil,protože pokud stojím někde z kopce na P a vypnu motor,zatáhnu ručku,tak se auto lehce zhoupne a potom musím celkem silou vyrvat z P polohy řadičku když chci odjed.
Proč DSG radši nepustí spojky a je zabržděno.
Už se mi také stalo,že moja při dojezdu ke křižovatce (cca5km/h) tam šoupla P a to je docela mazec.
No prostě to nemaj zrovna pdchicený pro blondýny-každá blbost je na el.a takovou západku tahaj lankem,které není blbuvzorný :-)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Takže po vyhodnocení informací co jsem získal je lepší vyřazovat na N, nebo P, pokud se bude stát delší dobu, nebo v zácpách. Takže v podstatě je to automat na hovno. (rofl)

Jak jsem psal dříve, spojka je sepnutá v režimu D na pozici "bite point", tudíž mírně sepnutá. Dřívější FW 7q převodovek měli nastavený bite point silnější a docházelo k přehřívání spojky (problémy hlavně v teplých krajích jako Australie, nebo ve velkých městech v zácpách) . I s nejnovějším FW spojka stále lehce tře, takže se opotřebovává a zahřívá. Jinak řečeno, spojce sice odlehčíte, ale mechatronice zase přidáte :-D
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
tpolak
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2013, 21:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od tpolak »

S DSGeckem jsem najezdil v Superbu neco pres 100 tis. km a pokud si dobre pamatuji, nikdy jsem nedaval na krizovatce parking, nebo neutral, absolutni nesmysl. Pokud mas zarazeny D a stojis na brzde spojka je rozepla, ale pokud si se zarazenym deckem zatahnes pouze rucni brzdu, tak to je jina spojka zacne mirne zabirat a v tomto pripade ji moc dobre nedelas.
Parkovani v kopci a je to snad i popsane v manualu, nejdrive zatahneme rucni brzdu a nasledne zaradime parking, pokud to udelas obracene budes mit zrejme problem preradit.
Suma sumarum, skocil jsem do auta zaradil D pridal plyn a doma tam vrazil P, DSG prevodovka je uz nekde jinde nez tiptronic, ale stale se maji co ucit od konkurence :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“