Jak se dostane MEŘO na 30,90,- za l?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Jak se dostane MEŘO na 30,90,- za l?

Příspěvek od Ferenzzo »

Zajímá mne, jak se dostane výrobce bionafty na takovou cenu, aby u benzinky mohl být litr za 30,9,-? Když vezmu výkupní cenu řepky od zemědělce (letos 8900kč/t), výtěžnost lisování 35% = cca 350 kg oleje z tuny, tj. cca 365 l oleje = 24,4 kč/l oleje -> 97% výtěžnost konverze = cca 354 l MEŘO

tzn. 1l oleje 24,4 kč, 0,15l metyl bez SSD 4 kč, 0,007kg NaOH 0,6 kč = cca 29 Kč za litr MEŘO

a kde jsou náklady na dopravy, režije, mzdy, ... ?

Neví o tom někdo něco více? Byl bych vděčný, kdyby se někdo takový našel s kým bych to mohl prokonzultovat. Díky :)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Urcite musi pouzivat i pouzite rostlinne oleje, dale dotace na "bio" paliva? :roll:
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

je to jedna z možností. Podle mě buď jak píšeš, používají použité rostlinné oleje, nebo mají dodavatele s extrémně nízkou cenou metanolu a nebo dotace. Co jsem pátral (kvůli práci do škole), tak "dotace na biopaliva" se zákonem rozumí ta hodnota, která je vyplácena výrobci při zúčtování daně, tj. vyskladnění daňového skladu, který musí mít výrobce zřízen, ve formě vratky daně spotřební. S tím už jsem ve výpočtu počítal, tedy cenou cca 25 kč za litr metanolu (bez SSD). V tomto případě musí být výsledný produkt - bionafta samezřejmě čisté MEŘO (nebo FAME).
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Re: Jak se dostane MEŘO na 30,90,- za l?

Příspěvek od truck »

Ferenzzo píše:Zajímá mne, jak se dostane výrobce bionafty na takovou cenu, aby u benzinky mohl být litr za 30,9,-? Když vezmu výkupní cenu řepky od zemědělce (letos 8900kč/t), výtěžnost lisování 35% = cca 350 kg oleje z tuny, tj. cca 365 l oleje = 24,4 kč/l oleje -> 97% výtěžnost konverze = cca 354 l MEŘO

tzn. 1l oleje 24,4 kč, 0,15l metyl bez SSD 4 kč, 0,007kg NaOH 0,6 kč = cca 29 Kč za litr MEŘO

a kde jsou náklady na dopravy, režije, mzdy, ... ?

Neví o tom někdo něco více? Byl bych vděčný, kdyby se někdo takový našel s kým bych to mohl prokonzultovat. Díky :)
Nic nešpekuluj, to nevyšetříš. ČEPRO Loukov - Meřo 20,40 Kč bez DPH, odběr minimální 1000 L.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

já nechci nic šetřit, píšu bakalářku. Zkouším, jestli tady někdo o tom neví něco hlouběji. 20.40,-? Ano, cca taková je velkoobchodní cena bez DPH... a tím mne to zajímá ještě více, kde je ten pramen, který umožňuje této ceny dosáhnout, když od zemědělce mají řepku za takovou cenu, že po lisování vychází litr surového oleje cca na 20 - 25 kč, dle technologií lisovací linky. ;)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

no jeste ze tady maj na pumpe za 28,90 a z toho si jeste odectu dph :D
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) zkus přešetřit olejnatost řepky. Já mám jiné údaje. Pak prozkoumej lisování jak se to vůbec dělá. Co z jakého lisování skončí v jakém produktu.
Pak se podívej kolik stojí pokrutiny. Překontroluj pro jistotu DPH na vstupu a na výstupu. Pak to celé přehodnoť. I když to už si asi udělal, ale pro jistotu.

Jinak podle toho co jsem se před nějakým časem zajímal tak litr slunečnice stočená ve flašce s etiketou (jakou budeš chtít) zabalená na paletě cena - rampa dodavatele (v zahraničí) cena pro kdejakého joudu 1USD za lahev (tenkrát asi 17.50 Kč). Tak kolik pak něco takového může stát v železniční cisterně v nepotravinářské kvalitě? Jen blázen by si koupil řepku za 24,4 Kč na výrobu měřa.
nemám žádnou kárku na naftu...
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Ano, jdeš na to správným směrem. Velkou roli v konečné ceně budou hrát právě pokrutiny. Teď zhodnocuji průměrnou výkupní cenu za tunu. Zatím nemám přesnější hodnotu, ale bude to jistě přes 2500 za t, což s cenou zahýbe opravdu razantně.
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
ebyd
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 zář 2012, 20:50

Příspěvek od ebyd »

Prodejní cena pokrutin v malém se pohybovala okolo 500 - 700/q, a teď vezmi v potaz, že většinou se z toho míchají krmné směsi, kde se to zhodnotí ještě více.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Petr H. píše:;)

Jinak podle toho co jsem se před nějakým časem zajímal tak litr slunečnice stočená ve flašce s etiketou (jakou budeš chtít) zabalená na paletě cena - rampa dodavatele (v zahraničí) cena pro kdejakého joudu 1USD za lahev (tenkrát asi 17.50 Kč). Tak kolik pak něco takového může stát v železniční cisterně v nepotravinářské kvalitě? Jen blázen by si koupil řepku za 24,4 Kč na výrobu měřa.
To by me zajimalo, kde sezenes olej treba za 15,- v cisterne. Naopak kdyz jsem jen tak pokukoval po inzercich polaku, kteri dokazi vyprodukovat kdejaky smejd, tak i blba slunecnice a soja vychazela kolem 25-30 kacek pri odberu kamionu 30tis. litru.
Neverim, proste neverim ze se dostanes i ve velkem s olejem nekde v Evrope na tak nizkou cenu jak pises.
Vzdy kdyz tady nekdo machroval, ze mozna bude met olej v cisterne za 20,- tak zachvili psal, ze dodavatel to myslel bez cla, bez dane a bez dopravy. Vzdy to vysumelo, protoze je to nerealne. Mozna tak pred deseti lety bych tomu veril. (wallbash)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ebyd píše:Prodejní cena pokrutin v malém se pohybovala okolo 500 - 700/q, a teď vezmi v potaz, že většinou se z toho míchají krmné směsi, kde se to zhodnotí ještě více.
Kdyby mel clovek odbyt na pokrutiny, tak se urcite vyplati lisovat olej doma, ale vetsinou je pruser co s pokrutinama... :roll: A cena velmi slusna, kdyz by nekdo dosel s nabidkou cca 5000,- za tunu pokrutin, hm to uz srazi cenu oleje skoro o polovinu po vylisovani. :)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) stojí pořád stejně

Dnešní kurz ukrajinské hřivny
1 UAH = 1.7115 Kč

kdo pojede nejrychleji nejvíc vydělá, možná nakonec bude s Ukrajinou ten bezcelní půlrok.

http://kalinovka-vn.all.biz/olya-sonyas ... c-g2101496

tady spousta nabídek, nestudoval jsem.

http://174903.ua.all.biz/maslo-podsolne ... t-g2093467
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

Kolik je teda ta olejnatost řepky? Co já vím bývalo to až 50%. Že by z toho dokázali dostat jen 35% ? Když to dneska ještě louhují benzínem.




http://www.ua.all.biz/img/ua/catalog/2136025.jpeg

Klidně bych řekl řekl že tuhle flašku už jsem měl z nějakého obcháďáku za 24.50Kč v ruce.... (LOL)
nemám žádnou kárku na naftu...
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

zpravidla to je max 50 % a to u erukového typu řepky. Výtěžnost klaisického lisování je 35 %, při další chemické extrakci v technologicky velmi vyspělých lisovnách dokáží dosáhnout maxima, tj. do 40 % výtěžnosti. Každopádně čím vyšší procento výtěžnosti má být dosaženo, tím se úměrně i zvyšují náklady na technologie. (tzn. postoupit z 35-37% není zdaleka tak nákladné, jako z 38-39%)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) ted koukám na ten svůj ranní příspěvek

maslo-podsolnechnoe-holodnogo-otzhima - slunečnicový olej za studena lisovaný, kolik pak asi stojí ten za tepla lisovaný? (jestli se v tamních krajích tím vůbec někdo zajímá a nesypou to rovnou dobytku). Nebo jestli se to pak rovnou neslisuje na chalvu.


;) http://zpravy.tiscali.cz/evropsky-parla ... =read-next
nemám žádnou kárku na naftu...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“