prve+druhe naliatie a CHECK Engine

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
zetas
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 22 bře 2012, 23:05

prve+druhe naliatie a CHECK Engine

Příspěvek od zetas »

Ahoj vsetci. Dnes rano som nalial do svojho Nissan Terrano 2, 2,7 TDi prefiltrovany olej o objeme cca 5,5 litra. Podotykam ze pred 3-4 dnami som tam dal zhruba rovnake mnozstvo a jazdil som tie prve dni uplne v pohode. Druhe naliatie oleja o spoinanom objeme cca 5,5 litra sposobilo po cca 100 km ze sa mi rozsvietila kontrolka motora. Samozrejme nudzovy rezim a nepustilo ma to nad 2500 otacok a neskor ekdze som v ten den presiel vyse 300 km uz ani nad 2000 otacok. Urcite by som nejazdil ale neslo to inak, bol som na ceste.
Auto sa spravalo tak, ze behom cesty kedze som casto vystupoval koli praci, tak som auto vypinal, samozrejme nechal som ho cca 2 minuty odstat a potom vypol. Po nastartovani kontrolka check engine nesvietila a rozsvietila sa az cca o pol hodine jazdy. A to vzdy takto. Filtroval som to samospadom cez vodny filter 20 mcr a olej vyzeral byt pekny, bez sraciek, aspon pre moje laicke oko neskusene. Ale asi nebol, lebo ma zarazilo ze ked som ho tam dal nieco vyse 5 litrov a prelozil to 35 litrami nafty tak by to nemalo robit snad problem. Bolo dost citi spaleny olej pri jazde, subjektivne viac ked kontrolka check engine svietila. Prve co ma napadlo turbo, alebo EGR. Len mi nie je jasne preco po odstati sa ta kontrolka nezapne , ale az po pol hodine. Samozrejme som tam hned dotankoval normal naftu ale moc to nepomohlo...tak ak mozem poprosit co typujete ze je v riti.? A moze to byt ok, ked vyjazdim ten kontaminovanu nadrz a dam tam cistu naftu? diki moc
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) nejmenuje se tvůj problém náhodou palmový olej? bod tání 22 st. ( případně příměs palmového tuku bod tání je 38 – 43°C). Stojíš směs se ohřeje je tekutější, jedeš - nádrž a trubky se podchladí, zhoustne to a spadne ti to do nouzového režimu. Když ho tam liješ on je zdánlivě OK. Na to, aby se srazil na sádlo se musí ochladit asi až na 10 st. A aby pak roztál musíš ho ohřát na cca 25 st. Přidej nějaké% benzínu bude to OK, jestli se bojíš benzínu zkus nějaké aditivum proti tuhnutí nafty.

Pokud to nechceš hned vzdát nalej olej do PETky a použij chladničku... ;).
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Přesně to byl můj problém, moje restaurace přešla na palmu aniž bych to věděl, z teplé kuchyně jsem to jen převezl, nalil k ostatnímu oleji, přefiltroval a šup do nádrže.. Až když jsem dal na hadičku skleničku jsem viděl proč mi to nejede a že to je jako sádlo a to se venkovní teplota pohybovala nad 10st.. Musel jsem dát hodně E85 než to šlo vyjezdit. Palma jedině na horké léto :-)
zetas
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 22 bře 2012, 23:05

Příspěvek od zetas »

no to ci je to palma alebo nie uz asi nezistim :D. isla tam posledna varka a dnes rano to bol velmi spatny rozbeh. auto skakalo uz pri 1500 otackach a dymilo biely dym celkom riadne supy. Kontrolka engine check svietila par metrov po starte. Potom nakup a ked som sa vracal domov tak uz auto slo o poznanie lepsie a engine nesvietil. Tak naliat tam benzin? kolko ho tam dat? neposerem tym nieco este viac? alebo radsejto aditivum? a prelozit to naftou ? diki moc
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

nejlepsi je, kdyz nekdo na zacatek naleje cisty z obchodu - pro overeni zda to pojede. Tohle je nejvetsi pruser, chrstnout to do nadrze a pak zjistovat, jestli to nebyla palma/slunecnice 1:1, atd. Palma je na prd, nehodi se ani na leto bez esterifikace, i s esterifikaci je na h.... bez redeni benzinem nebo naftou. (wallbash)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) tak to ti teda budu odporovat. Pár soudků palmosádlové srágory jsem dostal. Ještě tam tak 50 l mám. A nemohu si až zas tak stěžovat. Chtělo to jen, jak by napsal Miloš, chvíli internetově teoretizovat a zalést si se skleničkami do garáže.... :D . Mrkni jak se dělá Verva a hodně ti to napoví...

Ale chlístnout to tam jen tak není dobrý nápad... (rofl)
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

V cem odporovat, ze je MERO z palmy na ho...? Kdyz padne teplota pod 10 °C, dojezdils? (crazy) A cista palma do nadrze, tak jedine kdyz mas vyhrev nadrze, hadic a jeste vymenik pred cerpadlem :D Ale abych nebyl za teoretika, nejaky stolitr palmoveho MERO uz se se znamym vyjezdilo a v lete se to kupodivu da, ale nejednou se v srpnu stalo, ze v noci padla teplota pod deset a hovoto. Kdyby nebylo tak teplotne k ho... tak je nejkvalitnejsi ze vsech. Ciste, cire, svetla barva a oxidacne stabilnejsi jak z vyfritu ala soja ;) Ve sklenicce mam asi tri roky stary dcl palmoveho MERO, kazdy rok na podzim ztuhne a je jak veprove sadlo (nebo spise CERES na smazeni, presne tak vypada), na jaro zase zkapalni a i dnes je stale jako vcera vyrobene - zadne srazeniny, kaly, zakaleni, sliz, ci gel. Bohuzel zklamu hospodynky, ktere neperou, tohle je po precizni koupeli a vysuseni (rofl)
Doufam ze se Petre bavime o palmaku, ktery je do 30°C pevny a vypada jak veprove sadlo.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) jo přesně. Ale v zápalu jsi se zapomněl mrknout na nápovědu. Do Vervy taky nelijí obyčejnou biosložku. Dokonce jí vozí (alespoň na začátku ano) až z Malaisie. A to by byl drahý špás to tam lít jen tak. No a podobně to je z palmou. Nalejt to jen tak v zápalu spořivosti a z neznalosti do nádrže je vyslovené plýtvání. A na esterifikaci použít metyl není špatný nápad, ale jde to i lépe... ;)
nemám žádnou kárku na naftu...
zetas
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 22 bře 2012, 23:05

Příspěvek od zetas »

no pani dakujem za postrehy, ale ako som pisal vyssie, olej som prefiltroval cez vodny filter a prva varka bola na pohlad OK a aj auto islo v pohode. Je mozne ze druha varka o zhruba rovnakom objeme bola na hovno (uz som to nesledoval len lial). Dnes rano tazky start, biely dym za autom. Potom to rozchodilo. Auto aj tak s casu na cas spadne do nudzaku(engine check) vysvetlujem si to tak ze vtedy nacucne viac tej sracky nez nafty(to je len moj laicky nazor,kludne ma opravte) a vtedy aj poriadne zadymi uz aj ked jazdim pol hodinu. Zajtra to chcem vyjazdit uplne a naliat naftu aj nejake aditivum, snad to prestane svietit kurva :? (wallbash)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) neboj mělo by být. A asi se pro jistotu vyprav pro nový filtr. Při lití oleje je zásada jeden náhradní v autě. (vždycky ho vozím). Po prvním nalití olejíček obvykle rozpustí to co nafta ne. Kdyby jsi tam nakonec chtěl dát trochu benzínu tak stačí 5% natankuj prostě tak, aby jsi tam dal za těch 20 Kč co je minimum a pak dolej naftu. (samotnou naftou by jsi to mohl rozpouštet docela dlouho). Já používám pro lepší filtrovatelnost zimní VIF a to i v létě. Celkově se mi zdá lepší než letní. A taky ti dožene k tomu benzínu mazivost. Jo a taky nečekej zázrak hned po odjetí, ono to chvilku trvá než to benzín rozpustí. Jak to popisuješ, tak už se to srazilo a válí se ti to po dně nádrže.

A je dobré pamatovat na zásadu, že namíchat mimo vozidlo, nechat odstát. Do auta nalít až po prudkém ochlazení. (změněně počasí) sedlinu na dně nechat a znovu doředit.(nebo odfiltrovat). A řekl bych, že to platí pro WVO (vyfrit) obecně. Kolikrát se ještě zdrcne halda sádla.
nemám žádnou kárku na naftu...
zetas
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 22 bře 2012, 23:05

Příspěvek od zetas »

Diki Petr. Uzitocne rady. Drbnem tam dnes tych 5% benzinu a prelozim to naftou navrch a uvidime. Ano to mi doslo ze miesat je lepsie mimo nadrz, no nic na chybach sa ucime
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Petr
Nahrada za metyl, levnejsi a spolehlivejsi? Pokud myslis acid esterification, tak nic jednoducheho teda. Metyl sezenes, dovezou ho prepravni sluzbou az do baraku, cena se da tolerovat, kdyz to ma clovek vymakane tak uvari spickove mero i z veproveho sadla, proc to menit, kdyz neexistuje tuk/srajda, ze ktereho by to snad ani neslo? ;) :)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

;) http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid ... df/250.pdf

Když to bude EEPO tak ještě nejméně o 5 jednotek víc. (u všeho) Podle složení až 78 Cet.

To už žádný sériový motor využít neumí, takže ani nemá smysl to bez míchání lít do nádrže. A samozřejmě to ani nejde. Bod zákalu 8 st. Motor ztichne řádně.
Ale samozřejmě za to patlání mi to nestojí. Naředím přefiltruji a postupně přilévám.
nemám žádnou kárku na naftu...
zetas
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 22 bře 2012, 23:05

Příspěvek od zetas »

ahoj. tak len pre istotu sa hlasim a referujem ze po naliati tych 5% benzinu kontrolka uz check engine uz 2 den nesvieti, tak snad to nezakriknem.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“