Kanál 13 korekce vstřikovačů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17

Kanál 13 korekce vstřikovačů

Příspěvek od Ada_CZ »

Pátral jsem, ale nikde jsem nenatrefil na ucelené informace. Protože se jedná o poměrně hodnotný indikátor kondice motoru, zakládám toto téma, kde bych chtěl shrnout zjištěné informace a také požádat o doplnění.

Motor - Měřené hodnoty - Skupina 13
Zobrazuje korekce dávky paliva jednotlivých vstřikovačů. Tím, že ŘJ na jednotlivém vstřiku přidává+, respektive snižáje- dávku paliva v mg, koriguje rovnoměrnost chodu motoru. Ta může být narušena horším vstřikovačem, popřípadě horší kompresí na jednotlivém válci. Ačkoliv nám metoda přímo neřekne, co je na motoru špatně, udává o motoru určitý obrázek.

O kondici motoru vypovídá velikost potřebných korekcí.
Z dohledaných inforamcí lze stanovit mezní hodnoty:
1) -+ 2,6 mg u motorů PD
2) -+ 1 mg u motorů s rotačním čerpadlem (?)
3) motory CR ?? - prosím o doplnění

Otázky k diskusi
I) U motoru AFN jsem se setkal s tím, že pole 4 je prázdné - vysvětlení by se nabízelo takové, že korekce jsou posuzovány vůči referenčnímu 4. válci. Myslel jsem si, že toto lze zobecnit na motory s rotačním čerpadlem, ale u motoru AHU 66kw byly dostupné údaje všech polí. tzn korekce vůči předpokládané hodnotě?

II) Lze na rotačním čerpadle vlastně korigovat dávku pro jednotlivý vstřik v rámci jednoho pracovního cyklu?

III) Umožňují sledování korekcí zážehové motory? Testoval jsem Octavii I 1,8 a korekce vstřiků jsem nikde nenašel.

IV) Máte někdo typ na jiný způsob posouzení kondice motoru pomocí VAGu? Co například skupina 23 - vstřikované množství paliva u motoru PD?
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43

Příspěvek od ZOkYN »

Da se nejakym zpusobem zjistit,jestli vadny vsrtrik,nebo tlak ve valci z projevu auta? muj kanal 13 u dvou vstriku vykazuje hodnoty vysoko nad 2 ,ale motor startuje na brnk za studena i za tepla. Bile nekouri,tahne pekne. Servisak se docela divil,jak pekne to jde pri takovych hodnotach.Jediny,co jsem postrehl,ťak po zahrati na 90 stupnu mi tam neco na volnobeh klepe a pohupuje to semnou za volantem,cotó muze byt? Pomuze vymeňa vstriku? Asi to neni uplne k tematu,popr.to smazu,dik
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Kanál 13 korekce vstřikovačů

Příspěvek od UchoTD »

Ada_CZ píše:P

2) -+ 1 mg u motorů s rotačním čerpadlem (?)


Otázky k diskusi
I) U motoru AFN jsem se setkal s tím, že pole 4 je prázdné - vysvětlení by se nabízelo takové, že korekce jsou posuzovány vůči referenčnímu 4. válci. Myslel jsem si, že toto lze zobecnit na motory s rotačním čerpadlem, ale u motoru AHU 66kw byly dostupné údaje všech polí. tzn korekce vůči předpokládané hodnotě?

II) Lze na rotačním čerpadle vlastně korigovat dávku pro jednotlivý vstřik v rámci jednoho pracovního cyklu?

III) Umožňují sledování korekcí zážehové motory? Testoval jsem Octavii I 1,8 a korekce vstřiků jsem nikde nenašel.

IV) Máte někdo typ na jiný způsob posouzení kondice motoru pomocí VAGu? Co například skupina 23 - vstřikované množství paliva u motoru PD?
//u rotačky pozeráš kanál 13 skoro zbytočne,nič tam nieje,akurát podľa neho môžeš posúdit ktorý valec má oproti ktorému aké tlaky,ale to su minimalne rozdiely,keď je + tak je valec kvázi slabší,keď ukazuje iba 3 políčka obsadené je to tak ako píšeš,hodnoty sú udávané oproti riadiacemu vstreku.
II.)Nie,je to riadené mechanicky
III.)Viac menej zbytočné,keď máš podozrenie na vstreky u benzina jednoducho ich vyberieš podhodíš kartón a uvidíš ako prášia,z druhej strany by mali ukázať 8mičku
IV.)u PD môžeš posúdit kanálom 13 a 23 plus minús kondiciu vstrekovačov,kondíciu motora môžeš odsledovať logom turba vahy..atď,kondiciu motora ako takého-zmerať tlaky valcov,prípadne odmerať na výkonovej brzde.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17

Příspěvek od Ada_CZ »

Ahoj,
díky moc za odpovědi. Co se týče kondice motoru, souhlas, ale snažím se vyčerpat možnosti VAGu (např. když si chceš prohlédnout auto před koupí). Právě zjištění o rozdílnosti velikosti expanze ve válcích pomocí kanálu 13 považuju jako hodnotný údaj, aniž bych prováděl měření kompresí, respektive ty mohu provést až poté a rozklíčovat vadu vstřikovače/těsnosti válce.

co se týče II) Myslel jsem to ve smyslu korekce množství řídící jednotkou. Tak jak udává kanál 13 - každý vstřik vstřikuje rozdílnou dávku, ale dle schématu čerpadla mi připadá, že umí nastavit dávku akorát pro všechny vstřiky najednou

IV) Skupina 23 by se měla pohybovat kolem 50mg?
Naposledy upravil(a) Ada_CZ dne 06 kvě 2014, 08:48, celkem upraveno 1 x.
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17

Příspěvek od Ada_CZ »

ZOkYN píše:Da se nejakym zpusobem zjistit,jestli vadny vsrtrik,nebo tlak ve valci z projevu auta? muj kanal 13 u dvou vstriku vykazuje hodnoty vysoko nad 2 ,ale motor startuje na brnk za studena i za tepla. Bile nekouri,tahne pekne. Servisak se docela divil,jak pekne to jde pri takovych hodnotach.Jediny,co jsem postrehl,ťak po zahrati na 90 stupnu mi tam neco na volnobeh klepe a pohupuje to semnou za volantem,cotó muze byt? Pomuze vymeňa vstriku? Asi to neni uplne k tematu,popr.to smazu,dik
Ahoj,
pokud máš pd, mohlo by právě o stavu vstřiku napovědět info v kanále 23.

Pokud máš rotačku, je potřeba závadu hledat jiným testerem - nejjednodušší je dle mě změřit kompresní tlaky na válcích.. Pokud budou tlaky rovnoměrné (bez výrazných odchylek mezi válci), závada bude nejspíše na vstřikovači. Také lze před výměnou provést kontrolu vstřikovačů..
Uživatelský avatar
11mAjA11
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17 zář 2008, 10:48
Bydliště: BruŠPERK City, Severní Morava

Příspěvek od 11mAjA11 »

Motor AJM 270tkm najeto ve 230tkm dělané rozvody (nevím kde) , závada byla nepravidelný chod motoru za tepla, diagnosticky "vynechávání zapalování na třetím válci" napružil sem kontakty a OK chyba je eliminována žádné vibrace a cukání, motor když přes noc auto stojí tak ráno se musí déle točit než chytí , lehce zatarokuje a jede normálně, volnoběh vyrovnaný..
Problém je že to hulí furt jak stará Avia, prostě nespálená nafta..

Můj tip bez měření kompresí jsou Odcházející vstřiky, minimálně dva.

Spojka je před smrťou kope to do pedálu, žhaviče nové vačka na 0 vstřiky viz. obr.Obrázek
Obrázek
Obrázek
GOLF mK II TD,ShALHAMBRA TDi,GOLF mK III 1.8,VENTO TDi ,SUZUKI GSX-R 750 - model jahr 1985,ex GOLF mK IV TDi, ex BMW E30 coupé, ex mK II 1.6 D..
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15

Re: Kanál 13 korekce vstřikovačů

Příspěvek od pavelexc »

UchoTD píše:
Ada_CZ píše:P

2) -+ 1 mg u motorů s rotačním čerpadlem (?)


Otázky k diskusi
I) U motoru AFN jsem se setkal s tím, že pole 4 je prázdné - vysvětlení by se nabízelo takové, že korekce jsou posuzovány vůči referenčnímu 4. válci. Myslel jsem si, že toto lze zobecnit na motory s rotačním čerpadlem, ale u motoru AHU 66kw byly dostupné údaje všech polí. tzn korekce vůči předpokládané hodnotě?

II) Lze na rotačním čerpadle vlastně korigovat dávku pro jednotlivý vstřik v rámci jednoho pracovního cyklu?

III) Umožňují sledování korekcí zážehové motory? Testoval jsem Octavii I 1,8 a korekce vstřiků jsem nikde nenašel.

IV) Máte někdo typ na jiný způsob posouzení kondice motoru pomocí VAGu? Co například skupina 23 - vstřikované množství paliva u motoru PD?
//u rotačky pozeráš kanál 13 skoro zbytočne,nič tam nieje,akurát podľa neho môžeš posúdit ktorý valec má oproti ktorému aké tlaky,ale to su minimalne rozdiely,keď je + tak je valec kvázi slabší,keď ukazuje iba 3 políčka obsadené je to tak ako píšeš,hodnoty sú udávané oproti riadiacemu vstreku.
II.)Nie,je to riadené mechanicky
III.)Viac menej zbytočné,keď máš podozrenie na vstreky u benzina jednoducho ich vyberieš podhodíš kartón a uvidíš ako prášia,z druhej strany by mali ukázať 8mičku
IV.)u PD môžeš posúdit kanálom 13 a 23 plus minús kondiciu vstrekovačov,kondíciu motora môžeš odsledovať logom turba vahy..atď,kondiciu motora ako takého-zmerať tlaky valcov,prípadne odmerať na výkonovej brzde.
k té rotačce ,kondici vstřiku taky trochu poznáš, na jednom valci jsem měl +0.8 , dal jsem jinou trysku a jsem kolem 0.0 a jakoukoliv trysku povoliš ve šroubení tak ti jde hodnota +2 a ostatní jdou do -
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17

Příspěvek od Ada_CZ »

11mAjA11 píše:...
Pokud máš podezření na problém se vstřikovači, mohl by jsi zkusit provést LOG skupin 013, 018, 023 (od volnoběhu a na některé rychlosti 3-4 to vytáhnout k 4 tisícům)

Kód: Vybrat vše

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=349621
Kanály uvádím dle URL výše, co se týče interpretace výsledků, budem muset dát hlavy do hromady, ale rád bych ten log viděl.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Ada_CZ : to ad II by mě taky zajímalo (z čeho přesně vychází ta hodnota), ale vzhledem k tomu, že je kapalina téměř nestlačitelná a tlak danej, nemá řj moc možností to regulovat (reg. šoupátko by se asi "ušoupalo" při rozdílnejch hodnotách, takže si myslim, že ty hodnoty nejsou "ovládací", ale spíš zjištěný buď podle snímače otáček a/nebo z polohy předsuvníku vstřiku, kterej je regulovanej tlakem, tim pádem imho právě on "kmitá" při rozdílnějších hodnotách) a samozřejmě, že víc to o vstřicích řekne při znalosti skut. komprese, ale rovnice se daj jak je známo i "obrátit" a vzhledem k tomu, že špatně rozprašující vstřik má tendenci k "detonačnímu" hoření, stačí imho porovnat hodnoty s nějakym "srovnávacím" měřením (fonendo-)skopem na jednotl. válcích a hned toho víš víc (pro rychlou kontrolu při větší odchylce ve vagu a "šroubovákem poslechnutý" srovnatelný hlučnosti všech válců to bude spíš komprese, zatimco když bude "obohacenej" válec víc klepat, bude to spíš vstřikem... ) ... a to s tim AHU je taky zajímavý, když je to taky rotačka, možná že tam je ta odchylka od "přednastavenýho" množství, tudíž by se asi dalo říct, že je to vzhledem ke kompresi víc vypovídající (mírně záporný hodnoty=lepší komprese) než u motorů/řj, kde to je ve vztahu k tomu řídícímu vstřiku (a záporný hodnoty můžou bejt tim pádem oproti "přednastavenejm" např. ve skutečnosti kladný - podle odchylky toho řídícího vstřiku, tj. v případě kladný hodnoty alias 0/srovnávací na něm ... )
ZoKYN: to bych tipoval spíš na ty vstřiky (možná by pomohlo i "jen" vyčištění), komprese je obvykle naopak za tepla lepší a za studena horší ...
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
11mAjA11
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17 zář 2008, 10:48
Bydliště: BruŠPERK City, Severní Morava

Příspěvek od 11mAjA11 »

Mám LOGy .
Akorát sem se seknul a místo 18 sem logoval 008 takže smolík..
Když budu moct tak to ještě jednou LOGnu..

ZDE : http://leteckaposta.cz/805154276
GOLF mK II TD,ShALHAMBRA TDi,GOLF mK III 1.8,VENTO TDi ,SUZUKI GSX-R 750 - model jahr 1985,ex GOLF mK IV TDi, ex BMW E30 coupé, ex mK II 1.6 D..
Uživatelský avatar
11mAjA11
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17 zář 2008, 10:48
Bydliště: BruŠPERK City, Severní Morava

Příspěvek od 11mAjA11 »

nikdo nic ??
GOLF mK II TD,ShALHAMBRA TDi,GOLF mK III 1.8,VENTO TDi ,SUZUKI GSX-R 750 - model jahr 1985,ex GOLF mK IV TDi, ex BMW E30 coupé, ex mK II 1.6 D..
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

už to tak vypadá :) ...že bych se připojil k otázce? ;)
Máš to dost rozlítaný, ve třináctce jsou rozdíly mezi válcema ve dvou případech přes 3mg, což už je hodně - volnoběh je "klidnej"/ustálenej - nehapruje? Co studený starty? Log samotný osmičky moc neřekne (natož bez konkr.motoru), ale taky to tam dost lítá - to je série? ...
pašíkombi AFN B597
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17

Příspěvek od Ada_CZ »

FandaTDI:
díky za polemiku.. Je dost možné, že se jedná jen o detekci rozdílů...rotačky i PD
A skutečná korekce se pak u PD děje a je pozorovatelná právě v 023?

Podle otáček by to šlo, podle tlaku šoupátka se trochu ztrácím? Tlak by se lišil, kdyby vstřik nedržel tlak, anebo potřeboval víc tlaku? - Tam by to ale nevypovídalo o kompresi, ale o vadě vstřiku přímo - chápu správně?

013 - zobrazení 3 vs 4 polí: Asi by se to tak dalo vysvětlit.. a skutečně se mírně liší interpretace - ale v zásadě se stále jedná o "slabší/silnější" válec. V tomhle případě tří polí, pokud by byl slabší válec s řídícím vstřikem, všechny ostatní by byly plusové... (i když jsou např. v normě)
11mAjA11 píše:motor když přes noc auto stojí tak ráno se musí déle točit než chytí , lehce zatarokuje a jede normálně, volnoběh vyrovnaný..
Problém je že to hulí furt jak stará Avia, prostě nespálená nafta..
A hulí to i zahřáté?... Dle VAGU jsou u PD odychlky +- 2,8 mg .. což jsi pořád v mezích, i když ten relativní rozdíl mezi 2.a 3. válcem je dost .. Otázka, zda to VAG špatně neinterpretuje... a mělo by se to uvažovat relativně...(?) Protože např. +2,5 na jednom a -2,5 na druhém válci by byl celkem rozdíl

Kód: Vybrat vše

http://www.youtube.com/watch?v=sDi4oBCLW_I
Tady taky těžký start, přitom 013 pěkné hodnoty... Jak u tebe vypadá ta 23 hned po startu? respektive v jakém režimu jsi kanál 023 nalogoval ? za jízdy?/motor teplý/studený?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Mezi řečí jsem to trošku konzultoval a mělo by to bejt určovaný podle toho úhlovýho zrychlení kliky, ale jestli tohle "vykmitává" N146 nebo N108 si asi budu muset zjistit sám (nebo se zkusit zeptat při další příležitosti) ...
A napsal jsem to špatně, protože u předsuvníku je akorát akční člen (ne čidlo/snímač polohy), ale nejde o žádnej tlak šoupátka, nýbrž o rozdíl tlaků v prac. prostoru a od lopatkovýho/dopravního čerpadla, kterej přepouští právě ten ventil počátku vstřiku N108 (předsuvník se jinak řídí v podstatě "samočinně"/přímo závisle na otáčkách/rozdílu tlaků, i když nevim, jestli předsuvníkem "kmitaj" ty drobný nárusty tlaku z přepadu u reg.šoupátka, to dost záleží i na průřezu/odporu/"rychlosti" přepadovýho/odvzdušňovacího výstupu na čerpadle). Pokud je ten předsuvník dostatečně rychlej, tak může řídit nejen počátek, ale i délku vstřiku (otázka je, jak přesně maká N108 - jestli je řízenej střídou nebo jinak - proporcionálně/skokově - či jak je přesnej při různejch tlacích/otáčkách)
Udělam nějaký ty logy, příp. něco oměřim a ještě nad tim zapřemejšlim ;)
Btw. ty rozdíly/tolerance by měly bejt absolutní (např. pro AFN 2mg, tj. -1 na jednom a +1 na jinym válci je už na hraně), ale taky mi neni jasný, proč je u těch tolerancí teda někdy uváděný +- (vůči tomu řídícímu vstřiku - 3 válce/hodnoty - je to relativní a jestli to správně chápu, tak při stejnym opotřebení jsou ty krajní hodnoty o ničem oproti tomu 4-hodnotovýmu - vůči default?, kde by ty krajní hodnoty měly v případě všech kladnejch značit buď horší vstřiky nebo kompresi a tam by ty krajní hodnoty, např. těch +-2,8mg, smysl měly... a navíc mam podezření, že se ta nulová hodnota v nějakym rozmezí sama "resetuje"/adaptuje základním nastavením)
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
11mAjA11
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17 zář 2008, 10:48
Bydliště: BruŠPERK City, Severní Morava

Příspěvek od 11mAjA11 »

LOGoval sem to za jízdy na 3q zahřáté do mírného táhlého stoupání od "volnoběhu" do plných ale sám tak sou tam tak trochu skoky no..

Odpojil sem od čidla teploty chl. kapaliny vodič pro řj. žhavení (délka žhavení) a starty se zlepšil podstatně.
Hulí to zahřáté víc jak studené mě přijde teplý start po přižhavení je v podstatě vzato OK když to vezmu na stav vozu.
Volnoběh je klidný vyrovnaný akorát sem si pak všim když sem dřepnul k výfuku jako by to občas blaflo , jenže na chodu motoru to nejde nijak poznat..

No vypadá to že kolega do toho investovat nebude, vrátí to tatíkovi a sháníme Alhambru/Sharana v rotačce bude mít 100t tak za ty prachy už něco koupí a dá se to do pěkného stavu ( když to posoudím podle mojí Alhambry )
GOLF mK II TD,ShALHAMBRA TDi,GOLF mK III 1.8,VENTO TDi ,SUZUKI GSX-R 750 - model jahr 1985,ex GOLF mK IV TDi, ex BMW E30 coupé, ex mK II 1.6 D..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“