Svařování na autě

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Svařování na autě

Příspěvek od rehak6co »

Zdravim,

chci něco zavařit u vejfuku a moje otázka zní, odpojit nebo neodpojit baterku? Sem vzdělanej v elektrotechnice a muj názor je že to musí bejt jedno když dám kostru vedle místa kde chci vařit. Ale na druhou stranu vím, že při letování jde hodně zničit trafopájkou proto že není hrot odizolován jako je tomu u mikropájky. Když baterku odpojim můžu ztratit synchronizaci EWS a DDE a nevim kdo to dá dohromady. Nejlepší by bylo sundat díl z auta, ale tzn. povolit jej přímo z turba a to nevim jak půjde.
....320cd
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Jedno to není. Baterka má velmi malý vnitřní odpor, který svede naindukované napěťové špičky vznikající při zapalování oblouku. Když už musíš mermomocí odpojovat, tak ten odpojenej + ukostři.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

Preco by si stratil synchro ews? Pokial to odpajat nechces, tak si kup ochranu, co pripojis na akum.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

nikdy nič neodpájam a problem som zatial nemal. kostriaci bod co najbližšie zvarovaneho miesta
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Origoš: Nevím proč "mermomocí" já se zeptal odpojit /neodpojit takže díky za radu odpojit a ukostřit plusák :)
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.

Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
....320cd
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17

Příspěvek od Bmwrepair »

rehak6co píše:Origoš: Nevím proč "mermomocí" já se zeptal odpojit /neodpojit takže díky za radu odpojit a ukostřit plusák :)
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.

Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
Na internetu se doctes lecjaka moudra :)
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

origoš píše:Jedno to není. Baterka má velmi malý vnitřní odpor, který svede naindukované napěťové špičky vznikající při zapalování oblouku. Když už musíš mermomocí odpojovat, tak ten odpojenej + ukostři.

:) je to tak... :)
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

rehak6co píše:Origoš: Nevím proč "mermomocí" já se zeptal odpojit /neodpojit takže díky za radu odpojit a ukostřit plusák :)
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.

Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
Odpajal som to u bmw x krat a nikdy nic nevypadlo, raz mi prestalo behat ovladanie zamykania, ale aj to asi skor koli slabej baterke v do ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nikdy jsem nic neodpojoval a nikdy nebyl problém.Možná že je to čím dál citlivější, ale strach jsem měl tak před 25 lety, když s tímhle problémem přišli. Ale po opravě ARA 461, kdy TRIODINOU se vařilo něco na rámu /pod alternátorem/a já jej zapomněl odpojit / poté jsem byl zelený strachy/ a nic se nestalo mě strach přešel. A vařit Co2 výfuk je sranda a ne riziko..Jestli to ohrozí nový vůz, tak patří do šrotu a ne na silnici.. Znáte nějaký případ , že tohle ohrozilo moderní kosmické lodě plné ŘJ? Horší je odpojit baterku při zapnutém klíčku, to se to může zbláznit, ale u výfuku? :)
nepropadat panice...
normann
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 25 říj 2011, 16:48
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od normann »

nic neodpojuji, svařím, svářel jsem a svářet budu i se zapojeným aku i s alternátorem, vše je v pohodě, na autech plných elektroniky, taky jsem kdysi dávno měl obavy.
zemnící svorku dávám samože co nejblíž svaru.
Matias
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 07 říj 2008, 10:02
Bydliště:

Příspěvek od Matias »

Když odpojíš baterku, tak synchro neztratíš. To by jsi pak nemohl ani dát novou.
Synchro ztratíš pouze když točíš, točíš, až vybiješ baterku. Pak se to rozhodí. Ale není problém to dát dokupy. :-)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

taky vařím na autě hlava nehlava, výfuky, prahy, lemy...
jednou se to ale vymstilo, bylo to na Transitu TDCi, borcovi prasko něco u spojkovýho pedálu, tak to kámoš vařil, ale tak že kostru měl na tažným (rofl) (rofl) , no, a přestalo fungovat ovládání plynu, normálně odešla ta
kostka u pedálu
bylo to normální COčko Alfa 180A , vařeno na č.4 ( 80-90A )
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mě volal v sobotu bývalý majitel felicie, že si koupil Fokuse v bazaru, chtěl si vymenit žárovku, nešlo mu to, tak vyndal baterku a od té doby mu otáčky motoru blázní, jsou s tím samé problémy. To mu felicie nedělala. Já mu říkám klídek, ono se to srovná, nebo se to musí upravit a hlavně že jste ji neodpojoval při zapnutém klíčku..Ale jo zapnutý byl abych vyzkoušel tu žárovku, taky ta svorka nějak blískala. :)
Tak mu říkám, jste v jiné lize, zapomeńte na logiku a blbuvzdornost stroje..
nepropadat panice...
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

taky na autě vařim bez odpojení baterie a též sem viděl shořet elektriku v motoru byl to faforit a známej odpojil kostru od motoru a kostru od cočka šoupl nevědomky na motor a vařil práh (LOL) no a pak už jen telefon a měl sem práci (rofl)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:) :) jo, kostra není prostě kostra
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika bez rozlišení značky“