Svařování na autě
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Svařování na autě
Zdravim,
chci něco zavařit u vejfuku a moje otázka zní, odpojit nebo neodpojit baterku? Sem vzdělanej v elektrotechnice a muj názor je že to musí bejt jedno když dám kostru vedle místa kde chci vařit. Ale na druhou stranu vím, že při letování jde hodně zničit trafopájkou proto že není hrot odizolován jako je tomu u mikropájky. Když baterku odpojim můžu ztratit synchronizaci EWS a DDE a nevim kdo to dá dohromady. Nejlepší by bylo sundat díl z auta, ale tzn. povolit jej přímo z turba a to nevim jak půjde.
chci něco zavařit u vejfuku a moje otázka zní, odpojit nebo neodpojit baterku? Sem vzdělanej v elektrotechnice a muj názor je že to musí bejt jedno když dám kostru vedle místa kde chci vařit. Ale na druhou stranu vím, že při letování jde hodně zničit trafopájkou proto že není hrot odizolován jako je tomu u mikropájky. Když baterku odpojim můžu ztratit synchronizaci EWS a DDE a nevim kdo to dá dohromady. Nejlepší by bylo sundat díl z auta, ale tzn. povolit jej přímo z turba a to nevim jak půjde.
....320cd
Origoš: Nevím proč "mermomocí" já se zeptal odpojit /neodpojit takže díky za radu odpojit a ukostřit plusák
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.
Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.
Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
....320cd
Na internetu se doctes lecjaka moudrarehak6co píše:Origoš: Nevím proč "mermomocí" já se zeptal odpojit /neodpojit takže díky za radu odpojit a ukostřit plusák
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.
Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
Odpajal som to u bmw x krat a nikdy nic nevypadlo, raz mi prestalo behat ovladanie zamykania, ale aj to asi skor koli slabej baterke v dorehak6co píše:Origoš: Nevím proč "mermomocí" já se zeptal odpojit /neodpojit takže díky za radu odpojit a ukostřit plusák
Dodi911: Prostě už jsem četl že po odpojení baterie ke ztrátě došlo. Stejně jako se člověk dočte, že se musí odpojit baterie a alternátor před svařováním, tak se ptám lidí zde kteří maj praxi. Kupovat ochranu se mi nevyplatí.
Romek: Souhlasim s tebou, jenže tady ty ř.jednotky nestojí litr tak se ptam.
Ještě mě napadlo jestli jde TIGa zapálit mimo auto a přenést plamen, bylo by to taky bezpečný. Ale jestli si dobře pamatuju plamen zhasne když se vzdálim od dílu. V zaměstnání mam COčko, ale to ten kus výfuku musim přinést vyndanej.
Nikdy jsem nic neodpojoval a nikdy nebyl problém.Možná že je to čím dál citlivější, ale strach jsem měl tak před 25 lety, když s tímhle problémem přišli. Ale po opravě ARA 461, kdy TRIODINOU se vařilo něco na rámu /pod alternátorem/a já jej zapomněl odpojit / poté jsem byl zelený strachy/ a nic se nestalo mě strach přešel. A vařit Co2 výfuk je sranda a ne riziko..Jestli to ohrozí nový vůz, tak patří do šrotu a ne na silnici.. Znáte nějaký případ , že tohle ohrozilo moderní kosmické lodě plné ŘJ? Horší je odpojit baterku při zapnutém klíčku, to se to může zbláznit, ale u výfuku?
nepropadat panice...
taky vařím na autě hlava nehlava, výfuky, prahy, lemy...
jednou se to ale vymstilo, bylo to na Transitu TDCi, borcovi prasko něco u spojkovýho pedálu, tak to kámoš vařil, ale tak že kostru měl na tažným , no, a přestalo fungovat ovládání plynu, normálně odešla ta
kostka u pedálu
bylo to normální COčko Alfa 180A , vařeno na č.4 ( 80-90A )
jednou se to ale vymstilo, bylo to na Transitu TDCi, borcovi prasko něco u spojkovýho pedálu, tak to kámoš vařil, ale tak že kostru měl na tažným , no, a přestalo fungovat ovládání plynu, normálně odešla ta
kostka u pedálu
bylo to normální COčko Alfa 180A , vařeno na č.4 ( 80-90A )
Mě volal v sobotu bývalý majitel felicie, že si koupil Fokuse v bazaru, chtěl si vymenit žárovku, nešlo mu to, tak vyndal baterku a od té doby mu otáčky motoru blázní, jsou s tím samé problémy. To mu felicie nedělala. Já mu říkám klídek, ono se to srovná, nebo se to musí upravit a hlavně že jste ji neodpojoval při zapnutém klíčku..Ale jo zapnutý byl abych vyzkoušel tu žárovku, taky ta svorka nějak blískala.
Tak mu říkám, jste v jiné lize, zapomeńte na logiku a blbuvzdornost stroje..
Tak mu říkám, jste v jiné lize, zapomeńte na logiku a blbuvzdornost stroje..
nepropadat panice...