uz me z toho mrd.... vodni pumpy

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Čezeta dělá vodní pumpy??
Obrázek
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Rayx píše:To nevypadá moc na origo, VW dneska (jistě posledních 17 let) všude cpe plastový vrtulky pro omezení kavitace a nákladů ;) Tohle provedení vrtulky jsem viděl třeba od Grafa/Metelli, takže asi i HEPU.
Tohle právě je ta sranda, jde spíš o ty náklady, protože než nastane "kavitace" jako na vodních turbínách, bude dávno po pumpě. Vždy dávám přednost plechu už jen proto, že ten se tak snadno neprotočí, protože jen tak u železa nezmizí přesah , který vrtulku drží na hřídeli..Za chvilku budou i hřídelky z PVC nové doby a pro železo v autě zbyde jen místo u šroubů s momentem.. :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

hansdob píše:Čezeta dělá vodní pumpy??
Pumpy jako celek ne, jen odlitky pro ně, maj slejvárnu jak litiny, tak hliníku :)
A AISIN nemaj daleko ;)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

jericho-3 píše:
Rayx píše:To nevypadá moc na origo, VW dneska (jistě posledních 17 let) všude cpe plastový vrtulky pro omezení kavitace a nákladů ;) Tohle provedení vrtulky jsem viděl třeba od Grafa/Metelli, takže asi i HEPU.
Tohle právě je ta sranda, jde spíš o ty náklady, protože než nastane "kavitace" jako na vodních turbínách, bude dávno po pumpě. Vždy dávám přednost plechu už jen proto, že ten se tak snadno neprotočí, protože jen tak u železa nezmizí přesah , který vrtulku drží na hřídeli..Za chvilku budou i hřídelky z PVC nové doby a pro železo v autě zbyde jen místo u šroubů s momentem.. :)
Koncern měl dřív u starého TDI vrtulky z plastu a najela nesmysl, tím to jelítko nebude. Tobě ale nemá cenu nic vysvětlovat, ty pamatuješ šemíka jako hříbě, jsi už mimo mísu.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

jericho-3 píše:a pro železo v autě zbyde jen místo u šroubů s momentem.. :)
Mám obavu že ne, po tom co třeba na motorech EA888 Gen3 (1.8 a 2.0 TSI, CJS_ a CHH_ atd) nahradili všechny šrouby za hliníkové ...

3.1 Opatření pro snížení hmotnosti motoru
– tenká stěna bloku válců
– absence externího odlučovače oleje, labyrint hrubého odlučovače oleje je u nového motoru integrovaný přímo do bloku válců
– odlehčená hlava válce s integrovaným sběrným výfukovým potrubím s navazujícím turbodmychadlem
– odlehčený klikový hřídel se čtyřmi protizávažími osazen v ložiscích s menšími průměry
– horní část olejové vany z hliníkového tlakového odlitku
– dolní část olejové vany z plastu
– hliníkové šrouby v celém motoru

– vyvažovací hřídele částečně uložené v jehlových ložiscích
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

fekálku: No, proč jsi stále tak osobní??? Plastová vrtulka u VW se sere pěkně u benzínů, starý 2.0 MPI třeba, kde se rozlomí a je vymalováno ... Že to na TDI drží, asi jinej matroš, nebo líp spočítaná forma ...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Nebo jinej vyrobce pouziva jiny plast.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

hodně štestí s koncernem (noteeth)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

hansdob píše:Čezeta dělá vodní pumpy??
http://www.czas.cz/?PageId=200&lng=cs
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

Že tak odbočím dá se někde na netu najít ceník nebo něco o těch turbech ČZ??
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Octavia 2L CR najeto 98000 r.v.2014

Příspěvek od karel4 »

Obrázek
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Re: Octavia 2L CR najeto 98000 r.v.2014

Příspěvek od fekálek »

Teď jsem to řešil u auta co má 68000km, je to prej jejich bolest
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Kdo si dá práci a zjistí po rozebrání týhle pumpy (no ono bude jistě viditelný už pod samotnou vrtulkou bez pitvání ;)), jestli je tam na hřídelce stále SiCxSiC mechanický těsnění a nebo už high tech moderní gufero? Vsadil bych se, že gufero ... Třeba od těhle umělců, na benzínech 1.8/2.0 TSI s plastovým tělesem pumpy to odchází jedna radost ...
http://www.vr-automotive.eu/dichtungen.html

Obrázek
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Tak došlo i na mě..Galaxy AFN,vodni pumpa MEYLE s garancí 100 000 mil vydrzela celych neuveritelnych 3700 km (1 měsíc).. a chčije kolem hřídelky.Majitel udelal chorvatsko a zpet a doma pred barakem udajne zacala sáknout.
No jsem štěstím bez sebe to znovu kuchat u toho krámu!
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já řešil minulý týden OII 1.6 tdi najeto 150 převážně dálky a pumpa vysypaná na sračky. Div že z toho nebyl potkan. A to pumpa bratru tuším za čtverku. Nebo kolik stála. Začínám nabývat dojmu že čím starší vergl tím lepší. Pravda že co jsem měl tu 1Z v passatu jsem o pumpě nevěděl. Přes 250 tis kolem komína...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“